Ziekmelden op tweede werkdag

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 10:53

Maiske schreef:
Kort een reactie op mijn vergelijking van hoofdpijn en een loopneus. Schiet blijkbaar bij wat mensen verkeerd, prima. Vermoed dat dit dus ook degene zijn die zich ziekmelden met hoofdpijn en vergelijkbare klachten. Ziek is immers ziek toch? Niet het type mens wat ik zoek en in dienst neem. Houden ook formatie bezet voor mensen die wel willen werken en hart voor de zaak hebben.

Het beeld van mij als werkgever? Helemaal prima! Ik heb een erg laag ziekteverzuim. Waarom? Omdat men mij (diezelfde ochtend) kan bellen als ze die dag geen zin hebben om te werken. Ze hebben dan zelf de overweging gemaakt of het werk dat die dag toelaat. Mijn antwoord is dan geniet ervan en ga lekker in de zon zitten. Is iemand onverhoopt toch echt ziek dan houd ik ze op mijn initiatief thuis tot ik ervan overtuigd ben dat ze echt beter zijn.

Ik noem dat vak-volwassenheid, wederzijds respect en het nemen van je verantwoordelijkheid over en weer.

Goh wanneer kan ik aan de slag? *\o/* :')

Ik snap sowieso niet hoe mensen zo vaak ziek kunnen zijn.. De laatste keer buikgriep voor mij was eind 2010.. Verkouden is iedereen wel eens, maar goh is dat ziek? Met een voorhoofdholte onsteking moest ik inderdaad niet te veel doen, maar met een donkerder scherm en lieve collega's kwam ik mijn daagjes ook wel door hoor..

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 10:54

Billy schreef:
TS is redelijk conitnu online, als je dat kunt, kun je mi ook werken.

Come on, ga wat nuttigs doen.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 10:54

Ik zou ook niet thuis durven blijven, het zegt gewoon iets over jou. De eerste indruk is dan toch minder, gewoon pilletje er in en doorzetten zal je zien dat je vanavond trots op jezelf zal zijn.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-15 10:55

Somebitch schreef:
Jammer ik had een oprechte vraag, jammer dat je daar dan geen antwoord op geeft. :?

Sorry overheen gelezen :) Ik heb gebeld en uitgelegd hoe beroerd ik me voel en dat ik ontzettend baal, aangezien ik echt graag gekomen was. Was geen probleem :)

Somebitch

Re: Ziekmelden op tweede werkdag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 10:55

Oke fijn dat je ze nog te pakken hebt gekregen :)

nelis

Brainless schreef:
Billy schreef:

Als je bokt gewoon open laat, blijf je die tijd ook online staan.
Totdat je of zelf de computer/browser sluit of als je computer zelf in slaapstand gaat.

Als je ziek bent, dan heb je toch geen behoefte aan computers etc? dan sluit je dat af en duik je lekker onder de wol. en nu kom je na een uurtje slaap weer even berichtje plaatsen?
Het zal wel..

Maiske

Brainless schreef:
Zij "mogen" dan zelfs in overleg zorgverlof opnemen (iets wat gewoon een wettelijk recht is voor de werknemer)?!

Inderdaad een recht maar wel met bepaalde spelregels.

Voor jouw beeldvorming; veel mensen kennen het begrip met eens. Ik wijs ze hier dan op en bied de mogelijkheid aan. Niet medelevende werkgever dat ik ben....

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 10:56

Maiske schreef:
Kort een reactie op mijn vergelijking van hoofdpijn en een loopneus. Schiet blijkbaar bij wat mensen verkeerd, prima. Vermoed dat dit dus ook degene zijn die zich ziekmelden met hoofdpijn en vergelijkbare klachten. Ziek is immers ziek toch? Niet het type mens wat ik zoek en in dienst neem. Houden ook formatie bezet voor mensen die wel willen werken en hart voor de zaak hebben.

Het beeld van mij als werkgever? Helemaal prima! Ik heb een erg laag ziekteverzuim. Waarom? Omdat men mij (diezelfde ochtend) kan bellen als ze die dag geen zin hebben om te werken. Ze hebben dan zelf de overweging gemaakt of het werk dat die dag toelaat. Mijn antwoord is dan geniet ervan en ga lekker in de zon zitten. Is iemand onverhoopt toch echt ziek dan houd ik ze op mijn initiatief thuis tot ik ervan overtuigd ben dat ze echt beter zijn.

Ik noem dat vak-volwassenheid, wederzijds respect en het nemen van je verantwoordelijkheid over en weer.

Als je mijn reactie hebt gelezen zit je met die conclusie behoorlijk fout.
De enige ziekmelding die ik de laatste jaren heb gedaan is voor we operatie.
Maar een baas die niet waardeert dat ik met hoofdpijn toch voor hem sta te werken zal ik sneller daarna mij ziek gaan melden.
Hij hoeft voor mij geen vervanging te zoeken. Dan wil ik als tegenprestatie wel waardering.

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 10:56

MarlindeRooz schreef:
Dan heeft iedereen wel tegelijk pauze zeg. :P

Of die zijn een dagje vrij? o f staan in de file?

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 10:57

Ailill schreef:
Billy schreef:

Ik ben vrij vandaag, ik heb net een week nachtdienst achter de knopen.....mag ik ff lekker bokken in m'n eigen tijd?

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 10:59

Billy schreef:
Ailill schreef:

Ik ben vrij vandaag, ik heb net een week nachtdienst achter de knopen.....mag ik ff lekker bokken in m'n eigen tijd?

Absoluut maar een live verslag van het bok-gedrag van een ander is nergens voor nodig, lijkt me.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 10:59

MarlindeRooz schreef:
[***] schreef:

Zitten jullie dan in je baas zijn tijd te bokken??? Dat vind ik pas iets raars...

Nog nooit van pauze gehoord?????

Dan heeft iedereen wel tegelijk pauze zeg. :P

Koffiepauze is altijd rond deze tijd?

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-15 10:59

nelis schreef:
Als je ziek bent, dan heb je toch geen behoefte aan computers etc? dan sluit je dat af en duik je lekker onder de wol. en nu kom je na een uurtje slaap weer even berichtje plaatsen?
Het zal wel..

Sorry hoor dat ik bokt op mn telefoon niet had afgesloten. Sorry hoor dat ik niet tot morgenochtend slaap.

Ga jullie gang maar. Ik ga uitzieken en morgen mijn werkgever nog wat extra werkdagen doorgeven om deze dag te compenseren.

bruintje123

Re: Ziekmelden op tweede werkdag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 11:01

Als je niet bokt wordt je toch automatisch uitgelogd en dus offline?

Maiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 11:02

bruintje123 schreef:
Als je mijn reactie hebt gelezen zit je met die conclusie behoorlijk fout.
De enige ziekmelding die ik de laatste jaren heb gedaan is voor we operatie.
Maar een baas die niet waardeert dat ik met hoofdpijn toch voor hem sta te werken zal ik sneller daarna mij ziek gaan melden.
Hij hoeft voor mij geen vervanging te zoeken. Dan wil ik als tegenprestatie wel waardering.

Die waardering is er op het moment dat hij nodig blijkt te zijn, verandering van werkzaamheden om meer/ weer uitdaging te hebben, verlof op de dag zelf wanneer het werk het toelaat. Dat wat er nodig is om iemand happy te maken en te houden.

Mijn ervaring is hoe tevredener werknemers zijn, des te tevredener mijn klanten zijn en ik dus uiteindelijk ook. Dit kan in de vorm van salaris zijn, arbeidsvoorwaarden en flexibiliteit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 11:03

Jeetje waar bemoeien jullie je überhaupt mee :? Ik kan ook niet niks doen als ik ziek ben. Het plafond is op den duur ook wel saai om naar te kijken. Ts mag hopelijk zelf weten of ze op Bokt gaat of niet als ze ziek is. :+

Merell123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 11:03

Wat erg dat mensen hier zelfs in de gaten houden wanneer TS online is geweest. Ik heb een paar maanden geleden een hele erge longontsteking gehad, ik kon nog geen meter lopen en voelde me ontzettend lamlendig en kreeg bijna geen lucht, zat ik op bokt? Ja! Dat was 1 van de weinige afleiding die ik kreeg in die dagen. Zou toch wat geweest zijn als mijn collega's me daarom veroordeeld hadden. Bah! Soms word ik echt naar van dat oordelen vanachter een schermpje.

jansje73

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 11:04

Jeetje wat vervelend voor je dat je nu op je 2e werk dag ziek bent geworden. Zit je nog in je proef tijd ? Stel dat je baas zegt dat je niet meer hoeft terug te komen. Ziek is ziek daar heb je niet om gevraagd , dat gebeurt. Misschien dat ik het over het hoofd heb gelezen , maar wat heb je nu echt precies ? Het kan ook zijn dat er op je werk collega's van je ook ziek zijn of waren en dat er op je werk een virus hangt .

Ik heb een paar jaar als koerier gewerkt en we hadden een baas , nou dat wil je niet weten. We mochten nooit ziek zijn van hem en moesten gewoon komen werken. Ik was tijdens mijn ritje ziek geworden en zat aan de andere kant van het land en moest nog terug naar Brabant. Onderweg belde ik mijn baas op om te vertellen dat ik ziek was geworden en dat ik naar huis toe wou. Ik wist al wat het antwoord zal zijn NEE.

Toen ik terug was op de zaak kreeg ik gelijk een uitval van mijn baas waar iedereen bij was , hij begon met zeiken en dat je moest kotsen want dan pas was je ziek en deed je dat niet dan was je niet ziek , zo zei hij dat. Pardon zei ik dus als ik het goed begrijp moet je gaan kotsen voor de baas zijn ogen en dan mag je naar huis ?? Voordat hij een antwoord had gegeven deed ik vlug mijn vinger in mijn strot en koste mijn baas recht op zijn schoenen en zei gelijk is het nu echt duidelijk dat ik ziek ben :D Ik ben na huis gegaan en kon goed uit zieken.

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 11:04

Ghostattack schreef:
nelis schreef:
Het zal wel..

Sorry hoor dat ik bokt op mn telefoon niet had afgesloten. Sorry hoor dat ik niet tot morgenochtend slaap.

Ga jullie gang maar. Ik ga uitzieken en morgen mijn werkgever nog wat extra werkdagen doorgeven om deze dag te compenseren.

Ja ga nog even lekker een slachtoffer rol in..

Jij vraagt door het openen van een topic om meningen, die krijg je en ok die zijn niet allemaal gelijk.
Dat komt waarschijnlijk omdat de meeste banen momenteel niet voor het oprapen liggen, en als je dan jouw verhaal leest hebben veel mensen de neiging om te denken paracetamol er in en probeer het tenminste.. Werkgever waardeert dat meer.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 11:05

Merell123 schreef:
Wat erg dat mensen hier zelfs in de gaten houden wanneer TS online is geweest. Ik heb een paar maanden geleden een hele erge longontsteking gehad, ik kon nog geen meter lopen en voelde me ontzettend lamlendig en kreeg bijna geen lucht, zat ik op bokt? Ja! Dat was 1 van de weinige afleiding die ik kreeg in die dagen. Zou toch wat geweest zijn als mijn collega's me daarom veroordeeld hadden. Bah! Soms word ik echt naar van dat oordelen vanachter een schermpje.

maar TS zegt dat ze door de hoofdpijn niet achter een computer kan zitten op ahar werk. Dan kan je thuis dus ook niet a hter een chermpje zitten!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 11:06

Maak je niet druk om al deze "ikbennooitziek" mensen.
Wat een ongelooflijke kul praten jullie! Gatverdamme.
Is het dan zo moeilijk om iemand gewoon beterschap te wensen!!

Als ik ECHT ziek ben..zit ik soms ook even op mn telefoon te bokken..dit kost immers weinig energie!

Ik was ook ziek mn tweede dag... Scheet mezelf helemaal leeg..na elke slok water..
Viel weg als ik naar beneden liep om wat te willen eten.
Moet ik dan serieus " het nog gaan proberen" op het werk... Donderop.
Laat iemand in zn waarde en trek niet gelijk conclussies!

Triest ook dat er mensen zijn die gaan kijken of TS online is of niet.bah!!

Meissie ziek lekker uit. Doe rustig aan. En daarna knallen op je werk!

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 11:07

Maiske
Maar als jij dan denkt dat werken voor mij dan aanvoelt als werken met de snotneus heb ik niet het idee dat ik dan in welke vorm ook die waardering terug ga krijgen.

Zoals gezegd. Iemand die kan bokken kan ook werken in mijn ogen.
Maar je vergelijk en zelfs daarna conclusie dat het wel de snelle ziek melders zullen zijn vind ik nergens over gaan.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 11:08

jansje73 schreef:
Jeetje wat vervelend voor je dat je nu op je 2e werk dag ziek bent geworden. Zit je nog in je proef tijd ? Stel dat je baas zegt dat je niet meer hoeft terug te komen. Ziek is ziek daar heb je niet om gevraagd , dat gebeurt. Misschien dat ik het over het hoofd heb gelezen , maar wat heb je nu echt precies ? Het kan ook zijn dat er op je werk collega's van je ook ziek zijn of waren en dat er op je werk een virus hangt .

Ik heb een paar jaar als koerier gewerkt en we hadden een baas , nou dat wil je niet weten. We mochten nooit ziek zijn van hem en moesten gewoon komen werken. Ik was tijdens mijn ritje ziek geworden en zat aan de andere kant van het land en moest nog terug naar Brabant. Onderweg belde ik mijn baas op om te vertellen dat ik ziek was geworden en dat ik naar huis toe wou. Ik wist al wat het antwoord zal zijn NEE.

Toen ik terug was op de zaak kreeg ik gelijk een uitval van mijn baas waar iedereen bij was , hij begon met zeiken en dat je moest kotsen want dan pas was je ziek en deed je dat niet dan was je niet ziek , zo zei hij dat. Pardon zei ik dus als ik het goed begrijp moet je gaan kotsen voor de baas zijn ogen en dan mag je naar huis ?? Voordat hij een antwoord had gegeven deed ik vlug mijn vinger in mijn strot en koste mijn baas recht op zijn schoenen en zei gelijk is het nu echt duidelijk dat ik ziek ben :D Ik ben na huis gegaan en kon goed uit zieken.

Ik snap je punt, maar wanneer ik je baas had je niet meer terug hoeven komen. Dit had waarschijnlijk een lang en juridisch proces geworden, maar zulke actie's gaan te ver.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 11:08

Maiske misschien ben ik gewoon een te nuchtere Zeeuw hier voor.. Maar uhh is wat jij stelt niet gewoon de normalste zaak van de wereld..?
Het is erg vervelend als je je naar voelt.. Maar als ik niet lekker ben door een verkoudheid heb ik liever afleiding op het werk met lieve collega's die erg blij zijn dat ik hun niet laat vallen..

Natuurlijk is echt ziek zijn ziek, maar ik heb als kind migraine gehad en geen haar op mijn hoofd dat ik dan op bokt zat, ook niet even en vooral niet op een klein scherm van een telefoon.. Dan lag ik in bed met alles potdicht want elk geluidjes en elke vorm van licht doet dan zeer.. Andere vormen van hoofdpijnen zijn vaak vervelend, maar naar mijn ervaring niet erg genoeg om niet te werken.. En als je dit aangeeft is geen enkele werkgever te beroerd om te zeggen dat je dan maar desnoods af en toe even weg mag van achter het computer scherm er is altijd wel iets anders te doen..

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 11:09

bruintje123 schreef:
Maiske
Maar als jij dan denkt dat werken voor mij dan aanvoelt als werken met de snotneus heb ik niet het idee dat ik dan in welke vorm ook die waardering terug ga krijgen.

Zoals gezegd. Iemand die kan bokken kan ook werken in mijn ogen.
Maar je vergelijk en zelfs daarna conclusie dat het wel de snelle ziek melders zullen zijn vind ik nergens over gaan.

Ze bedoelt waarschijnlijk dat sommige mensen iets te snel zeggen dat ze 'hoofdpijn' hebben, komt er wat kort door de bocht uit maar er zit geen kwaad achter. Denk ik.