Maiske schreef:Kort een reactie op mijn vergelijking van hoofdpijn en een loopneus. Schiet blijkbaar bij wat mensen verkeerd, prima. Vermoed dat dit dus ook degene zijn die zich ziekmelden met hoofdpijn en vergelijkbare klachten. Ziek is immers ziek toch? Niet het type mens wat ik zoek en in dienst neem. Houden ook formatie bezet voor mensen die wel willen werken en hart voor de zaak hebben.
Het beeld van mij als werkgever? Helemaal prima! Ik heb een erg laag ziekteverzuim. Waarom? Omdat men mij (diezelfde ochtend) kan bellen als ze die dag geen zin hebben om te werken. Ze hebben dan zelf de overweging gemaakt of het werk dat die dag toelaat. Mijn antwoord is dan geniet ervan en ga lekker in de zon zitten. Is iemand onverhoopt toch echt ziek dan houd ik ze op mijn initiatief thuis tot ik ervan overtuigd ben dat ze echt beter zijn.
Ik noem dat vak-volwassenheid, wederzijds respect en het nemen van je verantwoordelijkheid over en weer.
Goh wanneer kan ik aan de slag?
Ik snap sowieso niet hoe mensen zo vaak ziek kunnen zijn.. De laatste keer buikgriep voor mij was eind 2010.. Verkouden is iedereen wel eens, maar goh is dat ziek? Met een voorhoofdholte onsteking moest ik inderdaad niet te veel doen, maar met een donkerder scherm en lieve collega's kwam ik mijn daagjes ook wel door hoor..

Ik heb gebeld en uitgelegd hoe beroerd ik me voel en dat ik ontzettend baal, aangezien ik echt graag gekomen was. Was geen probleem 
Ik ben na huis gegaan en kon goed uit zieken.