Studiemotivatie topic!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

ElineCath

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 15:54

Iemand hier die mij een schop onder mn kont wil geven zodat ik voor mijn eindexamen ga leren? :')

_Celess

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 15:56

Hoi, mag ik mij ook hier melden?

Ik zit in 3 VWO, ik merk dat ik heel goed ben ik planningen maken, maar ik vind het lastig om mijn planningen ook echt waar te maken. Ik heb bijvoorbeeld volgende week woensdag een Frans repetitie maar daar was ik voor van plan al veel aan gedaan te hebben, maar het valt me nu wel weer tegen hoeveel ik er echt aan aan gedaan heb :(

ElineCath schop!! -:) Succes met leren!

Planning voor vandaag:
- po afmaken
- leren voor Frans...

__nina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 16:06

ElineCath schreef:
Iemand hier die mij een schop onder mn kont wil geven zodat ik voor mijn eindexamen ga leren? :')

Schop!

__nina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 16:07

Naoom_ schreef:
De laatste tijd kan ik trouwens amper mijn bed uitkomen 's ochtends vroeg. Normaal stond ik er binnen 2 tellen naast, maar tegenwoordig lig ik er nog een halfuur in.. Hebben jullie daar ook last van? :')

Ja dat heb ik ook! Terwijl ik toch wel een ochtend mens ben.

_Animo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 16:07

2,5 uur. :wow:

Naoom_ hm, daar heb ik altijd al last van gehad, ben niet zo'n held 's ochtends. :') Wellicht heeft het iets te maken met de winter, als je zegt er sinds een poosje last van te hebben.

Welkom nieuwe mensen. :)

Carrera97

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 16:13

_Celess schreef:
Hoi, mag ik mij ook hier melden?

Ik zit in 3 VWO, ik merk dat ik heel goed ben ik planningen maken, maar ik vind het lastig om mijn planningen ook echt waar te maken. Ik heb bijvoorbeeld volgende week woensdag een Frans repetitie maar daar was ik voor van plan al veel aan gedaan te hebben, maar het valt me nu wel weer tegen hoeveel ik er echt aan aan gedaan heb :(

ElineCath schop!! -:) Succes met leren!

Planning voor vandaag:
- po afmaken
- leren voor Frans...

Stel je het niet uit omdat je doelen te groot zijn? Als je eerst eens opschrijft dat je bijvoorbeeld de woorden gaat leren? Mij persoonlijk geeft dat meer motivatie.

Naoom_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 16:18

Ik ben dus ook heel erg een ochtendmens.. maar denk dat ik een verlate winterdip te pakken heb. :+

Over doelen gesproken; mij helpt het heel erg om concrete doelen op te schrijven. Dus niet "Frans leren" maar "20 woordjes Frans leren". Die doelen zijn vaak veel makkelijker te halen. Precies wat Carrera97 zegt.

_Celess

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 16:20

Naoom_ schreef:
Over doelen gesproken; mij helpt het heel erg om concrete doelen op te schrijven. Dus niet "Frans leren" maar "20 woordjes Frans leren". Die doelen zijn vaak veel makkelijker te halen. Precies wat Carrera97 zegt.

Dank voor de tip! Ook Carrera97 bedankt!

_Mellanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 16:21

Mag ik mij hier ook melden?
Op dit moment zit ik in het eerste jaar van de opleiding HBO logistiek en economie
vorig jaar al HBO bedrijfseconomie geprobeerd en niet gehaald( combi van motivatie, relatie breuk, overlijden opa en noem maar op)

Tot nu toe gaat alles goed, deze periode nog al mijn vakken halen en dan mag ik al over. Maar dat nekt me dus ook weer. Ach 1 vak niet halen maakt niet zo uit :+ maar zo mag ik niet denken wil graag mijn Propedeuse in ontvangst nemen

ElineCath

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 16:38

Dankje voor de schoppen }:)

Wat een drama is beginnen met leren toch, als ik eenmaal bezig ben gaat het wel, maar het beginnen...

Snollygoster

Re: Studiemotivatie topic!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-15 16:56

Ik ben eindelijk klaar! Ik moet echt eens beter leren inschatten hoelang ik ongeveer ga bezig zijn met iets..

Anyway, paardrijden zit er niet meer in voor vandaag aangezien ik nog met die vriend had afgesproken. Maar m'n moeder heeft mijn paard lekker gelongeerd en op de weide gezet, dus het compenseert wel.

@Naomi, ja m'n moeder heeft ook een paard. Ze is een halfjaar gestopt met rijden wegens geen motivatie, maar nu is ze al drie weken weer fanatiek bezig. Ze wilt altijd maar met me samen rijden zodat ik op haar fouten kan letten haha :')

@Ghostattack dat klinkt eng! Gelukkig heb je je examen wel kunnen afmaken.. In Leuven hadden ze deze week een bom van WOII gevonden tijdens verbouwingen en is het station ook de hele dag afgesloten geweest :')

Welkom aan de nieuwelingen!

Planning voor morgen:
9u-10u: opstaan, wakker worden ontbijten
10u-12u: ontwikkelingspsychologie lezen
13u-14u: paardrijden
15u-17u: ontwikkelingspsychologie verder afwerken
Vanaf 18u: werken

_Celess

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 16:57

ElineCath Hup schiet op beginnen met leren :(:) B-) of ben je al bezig?

Mijn po is ingeleverd (had er nog maar een heeeel klein beetje werk aan :) )
Dus voor mij nu tijd voor de 1e helft van h4 van Frans woordjes

Selena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 17:00

Mag ik me ook melden?
Ik zit in 3 mavo, en heb regelmatig PTA's en SE's, maar leren komt er nooit goed van..

Tot nu toe gaat alles prima, sta geen onvoldoendes, maar met het leren mag het wel wat beter. Ook doe ik veel dingen op het laatste moment. Zoals maandag moet ik een werkstuk inleveren, en ben nog niet begonnen :')

Zitosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 17:00

Ik meld me hier ook maar even.

Momenteel zit ik in het eerste jaar bedrijfsvertaler-tolk. Vorig jaar heb ik sociaal werk geprobeerd, maar dat was niet echt mijn ding. Dit jaar ook geen schitterend punten gehaald door gebrek aan inzet.

Hoe combineren jullie dat studeren met hobby's? Ik heb namelijk nog 2 paarden een een abonnement bij de fitness. Het fitnessen kan ik makkelijk weglaten en de paarden staan ook op volpension. Ik loop constant met een dilemma rond. Als ik wil studeren ben ik bang dat er geen tijd meer is voor mijn hobby's, én omgekeerd :=

ElineCath

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 17:02

Stond onder de douche, ga nu naar een vriendinnetje, dan paard ophalen en les op de vereniging. Dan door naar leiden, daar uit en daar slapen. Morgen shoppen in utrecht, door naar paard en 's avonds weer uit in Urecht......

Sorry schoolboekjes..

Ik hoop dat het jullie beter vergaat! :+

Naoom_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 17:05

Zitosh schreef:
Ik meld me hier ook maar even.

Momenteel zit ik in het eerste jaar bedrijfsvertaler-tolk. Vorig jaar heb ik sociaal werk geprobeerd, maar dat was niet echt mijn ding. Dit jaar ook geen schitterend punten gehaald door gebrek aan inzet.

Hoe combineren jullie dat studeren met hobby's? Ik heb namelijk nog 2 paarden een een abonnement bij de fitness. Het fitnessen kan ik makkelijk weglaten en de paarden staan ook op volpension. Ik loop constant met een dilemma rond. Als ik wil studeren ben ik bang dat er geen tijd meer is voor mijn hobby's, én omgekeerd :=

Welkom! Ik doe naast mijn school twee dagen in de week een paardje bijrijden, fitnessen of hardlopen, werken en ik heb ook nog een vriend. Als je dit allemaal wilt doen is het een kwestie van heel goed plannen. :))
Ik zet schooltijden in mijn agenda, ook wanneer ik naar het paard moet of ga fitnessen. Als je alles in een vlot tempo achter elkaar doet gaat dat veel sneller dan wanneer je even thuis een halfuurtje gaat zitten.

Fijn dat je nu klaar bent Snollygoster! En fijn dat je moeder je paardje heeft gelongeerd. Veel plezier vanavond :D

idapaulien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 17:55

Welkom nieuwelingen! :)
Ik zal straks even uitgebreider reageren. Ik heb een zware behandeling gehad bij de fysio, dus ik denk niet dat ik veel ga doen vandaag...

Blue_Berry

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 18:19

Vandaag lekker naar de paardjes gegaan en het laatste deel van de hobbit weer eens gekeken :) . Voor de rest ook naar de hema geweest om de deskplanner te halen! Heb hem gehaald samen met leuke plakkertjes, daar kan ik er nooit genoeg van hebben :')
Afbeelding

Aangezien mijn laatste periode dubbel meetelt wil ik toch wel even wat goede cijfers binnen slepen :j
Mijn doelen zijn:
- Aan het eind van de week aantekeningen ordenen en van de behandelde les stof samenvattingen maken.
- Elke week een lijst met woordjes van Engels in wrts zetten.
- Voor zowel wiskunde als maatschappijleer bij blijven met de gemaakte planningen.

XiiaaooNaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 18:26

Ik meldt mij!

Ik heb echt klappen nodig om te werken ofzo _O- mijn god ik ben lui O:)

Op dit moment stel ik ook wat uit om iets te doen...al 3 uur :oo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 19:34

Sorry!! Geen tijd alles bij te lezen. :oo

XiaoNa toch, je moet echt wat doen! :)) *Dikke rotschop*

BlueBerry, die is echt heel erg leuk! :D Ik wil ook weer naar de hema.. xD

Blue_Berry

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 19:37

Ik kan daar zo lang rondlopen en kijken naar alle plakkertjes, kleurtjes, pennetjes, boekjes enzovoort :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 19:38

Haha ja, ik dus ook. En dan is het: hebben! hebben! Alles hebben! :')

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 19:46

Haha heb ik ook, maarja wat moet je met zoveel notitieblokken en stickynotes in huis :')

Blue_Berry

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 19:48

Op een of andere manier verzin ik altijd wel een rede om nieuwe te kopen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 19:50

Ik ga gewoon op zoek naar wat je in je notitieboekjes kan schrijven. :')

Zucht, ik zou nu ook wat moeten doen, maar moe... Het is weekend... Bleghh.