Extreme uitstellers/luilakken gezocht

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 17:17

kwii schreef:
Ik heb nog niet het hele topic door gelezen, maar ook ik meld me.

Dit is een voorbeeldje hoe mijn huiswerkdagen er uit zien:
10 tot 12, ja duidelijk huiswerk gemaakt.
12 uur besloten om pauze te houden.
12-14 Filmpjes van mijn konijn maken :+
14 tot nu geprobeerd te werken, maar zit constant op bokt etc etc.

Daarbij heb ik een concentratiestoornis, dus ik werk sowieso wat traag. Ik herken het ook van het 'hulp' krijgen. Plannen lukt inderdaad, alleen het uitvoeren niet. Nu is het al zo dat de hulpverlener zegt dat ik maar beter kan stoppen met school. Terwijl ik nog 2 weken tot de laatste toetsweek heb, en daarna alleen nog examens.. Én sta overal (net) voldoende. Dan voel ik me zo onbegrepen, als ik zo' n advies krijg. Misschien dat ik in dit topic wat kan leren :)

dat is ook niet erg motiverend om te horen.
succes met je examens!

kwii

Re: Extreme uitstellers/luilakken gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 17:24

Dankje, examens zijn gelukkig pas in mei. Met uitzondering van het rekenexamen, die is volgende week. Motivatie vasthouden kan soms erg lastig zijn ja.

Jij al vorderingen gemaakt in je verslagen?

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 17:27

kwii schreef:
Dankje, examens zijn gelukkig pas in mei. Met uitzondering van het rekenexamen, die is volgende week. Motivatie vasthouden kan soms erg lastig zijn ja.

Jij al vorderingen gemaakt in je verslagen?

nee, we hebben inmiddels een raar account op een datesite gemaakt (ik zit in de les, dus dit doe ik met vriendinnen) en zijn dus heel wat anders aan het doen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 17:36

Ik meld me!
Vorig jaar (4havo) amper huiswerk gemaakt. Met huiswerkcontroles kon ik me er altijd wel uitl*llen.. Mede door mn werkhouding het jaar niet gehaald.. En wat doe ik dit jaar aan huiswerk? Misschien wat leerwerk of maakwerk als ik weet dat het gecontroleerd word en je als 'straf' moet nablijven. Maar voor de rest.. Ik kom amper aan een kwartier huiswerk per week.. Terwijl volgend jaar de examens komen, ik over twee jaar op een opleiding zit..

Ik weet altijd wel iets wat leuker is dan school..

tesseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 17:43

Ik ben net thuis van school, en de dingen die ik door de dag wou afwerken, zijn klaar! *\o/*

Ik had het eerst gepland om dit onder de middag te doen. Toen ben ik er niet aan gekomen, dus heb het tijdens de les maar gedaan.
Voor vandaag heb ik nog 2 lesvoorbereidingen gepland. Hopelijk zijn deze snel klaar, zodat ik de paper die we vandaag hebben opgekregen eens kan bekijken. Deze is tegen 27 maart, dus vrij snel en hebben de volgende weken al veel werk voor stage, 4 dagen stage en ook nog eens vaak hele dagen les. -O-

_Mellanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 18:00

Mag ik mij hier ook melden :=

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 18:53

Tuurlijk Mellanie!

Ik had vandaag geen zin om vroeg op te staan, en al helemaal niet naar mijn enige les van de dag te gaan. Ga niet langer reizen dan op school zitten.
Dus heb van 2 tot 5 bij m'n paard rond gelopen. Want dat is nuttiger dan een lesuur school :=

_bokworst

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 19:59

Bij ons bij wiskunde is het zo dat als je bij de tussentoets een 6,5 of hoger haalt, je in de proefwerkweek ipv een 2 uurs toets maar een 1 uurs toets hoeft te maken, ik had niet geleerd, geen enkele keer huiswerk gemaakt, en toch haal ik een 6,7, dit helpt nou niet echt voor mijn luiheid :+

Hele middag weer niks gedaan, maar nu ga ik mezelf even weer een schop geven en naar boven strompelen, zo schiet het niet op helaas :n

Reageer straks even op de rest! Er wacht nu even een boktban op me..

Doef

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 20:06

Lijk net alsof je mij hebt omschreven TS, precies hetzelfde! Ik doe ook niks, en heb dan altijd wel een goed smoesje klaarliggen, maar eigenlijk is het helemaal niet goed. :o

Happy16

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 20:13

Ik kom hier ook even hallo zeggen als dat mag... :wave:
Over 6 weken moet ik mijn eindexamenverslag inleveren wat écht veel werk is, maar ik kan mezelf er niet toe zetten _-:( Ik word echt gek van mezelf, maar het lukt me gewoon niet om er iets aan te veranderen.

Ik hoop dat ik in dit topic wat hulp/lotgenoten kan vinden!

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 20:21

Mijn grootste valkuil is het liegen omdat ik weet dat het af had moeten zijn. Van de verslagen: mijn moeder denkt dat ik LIT6 (het verslag waar ik dus al 3 weken aan "bezig" was) al afgerond heb. En dat ik hard bezig ben met BT1.2, en dat als het goed is ook al af is (want ook al een week aan "bezig"). Maar ik heb het in het verleden ook tegen mijn thesisbegeleider gedaan. Het is de schaamte omdat ik er dan niets of niet genoeg aan gedaan heb dat ik de neiging heb om het mooier te laten klinken dan dat het is.

Maar het naarste is nu dat ik straks als LIT6 af is, ik het niet blij met mijn moeder kan delen, want die denkt dus dat het al af is. Gelukkig kan ik het dan wel naar mijn docent sturen en kan ik het wel delen als ik het teruggekregen heb.

Vandaag weer anderhalve paragraaf gedaan. Alle taken die ik voor maandag op het programma had staan (ik werk al langere tijd met http://www.rememberthemilk.com/ to-do lijstjes, ook of misschien wel juist voor het huishouden, ook een uitdaging), heb ik af, ik moest er nog 2. Van het te laat-lijstje heb ik er ook weer 2 afgerond en voor vandaag moet ik er nog 2 (tijdschrift lezen, ik heb er al 2 gehad van achterstallig, en afwassen). En dan heb ik nog 8 taken vooruit gewerkt, waaronder cavia's verschonen, kamer opruimen, zuigen en dweilen.

Tesseke: top zeg, goed bezig!
_Melanie: natuurlijk, welkom. Sluit gezellig aan bij de zoektocht naar de oplossing tegen uitstelgedrag.
Myrthee_: klinkt ergens wel bekend. Op de middelbare had ik soms 2 tussenuren en dan nog een uur les. Dan ging ik naar huis en melde mijn moeder me ziek (meestal). De gedachte was simpel: zelfs als ik vanwege spijbelen 2 uur terug moet komen, heb ik nog een uur winst. Ik moest dan van mijn moeder wel een uur aan dat vak werken extra (ja ja, de sudoku-puzzeltjes lagen goed verstopt tussen de spullen).
Happy16: Er zitten hier in ieder geval lotgenoten. Probeer eens een skelet te maken van je eindexamenverslag. Dus Inleiding, onderwerp 1, 2, 3, Conclusie, Discussie, Bronnen. En dan van onderwerp 1, 2, 3 eventueel weer kleinere stapjes maken.

Ik had op mijn computer voor mijn thesis (bachelorscriptie) op een keer allemaal bestandjes die heette thesis 1.1, thesis 1.2, thesis 3.4. Doordat ik dan maar een klein stukje hoefde te doen dat goed afgebakend was, was het voor mij een veel kleinere drempel en ging ik er dus eerder mee aan de slag. En op het moment dat het stukje af was, dan zette ik het in mijn hoofdbestand en mocht ik voor die dag stoppen. Het was echt motiverend om aan het einde van een sessie gewoon te kunnen zeggen: "het is af!", zelfs al gaat het dan alleen maar om dat blokje. Het geeft een kick.

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 20:25

Mizora, ik had vandaag 1 lesuur Engels. Helemaal prima, als de docent fatsoenlijk Engels had gesproken. Maar helaas is dat niet zo, wat er voor zorgt dat de motivatie om te gaan niet al te groot is. Als ik nog een ander uur had gehad vandaag, was ik zeker wel gegaan :)

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 20:31

Oh sudoku boekjes heb ik ook veel versleten! Wij hadden ook huiswerkcontrole, maar nablijven deed ik niet aan. Dat werd dan weer bestraft met nog meer nablijven waar ik ook niet aan deed :') ik ben een jaar lang bijna dagelijks op het matje moeten komen waar ik dan weer duidelijk maakte dat dreigementen me niks deden. Het enige wat gebeurde was uiteraard dat ik nog veel ongemotiveerder raakte. De meeste leraren sloegen mij gelukkig wel over bij de controle. :o

Bij meer dan twee tussenuren ging ik ook maar de halve dag, of gewoon helemaal niet. Arme moeder nu ik er zo over denk :')

tesseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 22:06

Welkom Happy16!

Mizora: als je het verslag hebt afgewerkt en binnen gestuurd, zal er ook wel een hele last van je afvallen. Dat vind ik altijd zo'n opluchting geven. Ook goed dat je aan je achterstallige lijstjes bent begonnen! Daar heb ik momenteel geen tijd voor. Ik had gehoopt om dit na stage te kunnen bekijken, maar daar steekt de opdracht voor die paper die we daarstraks hebben gekregen weer een stokje voor..

Myrthee_: ik ken het, niet naar de lessen gaan. Ik ga ondertussen nog maar amper tot niet naar de lessen wiskunde en Nederlands. Wiskunde is op zelfstandige basis oefeningen maken. Dit kan ik evengoed thuis. En Nederlands, tja, haar lessen gaan gewoon héél erg traag. Vorig semester heb ik de lessen van deze 2 vakken ook bijna allemaal gemist, en ik ben toch geslaagd :) Dan kan ik die lestijden beter gebruiken voor nuttige dingen. Als ik dan ook nog eens nuttige dingen zou doen :=

Net mijn ene lesvoorbereiding afgewerkt. Helemaal klaar is ze niet, ik ben blijkbaar nog papieren vergeten te kopiëren op school. Morgen onder de middag dit maar gauw gaan doen. En ook nog enkele kleine details, deze doe ik morgen ook onder de middag :) Zo dadelijk beginnen aan mijn laatste voor vandaag.

Ondertussen ben ik me wel aan het storen aan het uitstelgedrag van mijn mentor.. Ik heb ondertussen al een hoop voorbereidingen doorgestuurd, en mijn planning, maar ik krijg geen antwoord :(

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 23:02

tesseke schreef:
Welkom Happy16!

Mizora: als je het verslag hebt afgewerkt en binnen gestuurd, zal er ook wel een hele last van je afvallen. Dat vind ik altijd zo'n opluchting geven. Ook goed dat je aan je achterstallige lijstjes bent begonnen! Daar heb ik momenteel geen tijd voor. Ik had gehoopt om dit na stage te kunnen bekijken, maar daar steekt de opdracht voor die paper die we daarstraks hebben gekregen weer een stokje voor..

Myrthee_: ik ken het, niet naar de lessen gaan. Ik ga ondertussen nog maar amper tot niet naar de lessen wiskunde en Nederlands. Wiskunde is op zelfstandige basis oefeningen maken. Dit kan ik evengoed thuis. En Nederlands, tja, haar lessen gaan gewoon héél erg traag. Vorig semester heb ik de lessen van deze 2 vakken ook bijna allemaal gemist, en ik ben toch geslaagd :) Dan kan ik die lestijden beter gebruiken voor nuttige dingen. Als ik dan ook nog eens nuttige dingen zou doen :=

Net mijn ene lesvoorbereiding afgewerkt. Helemaal klaar is ze niet, ik ben blijkbaar nog papieren vergeten te kopiëren op school. Morgen onder de middag dit maar gauw gaan doen. En ook nog enkele kleine details, deze doe ik morgen ook onder de middag :) Zo dadelijk beginnen aan mijn laatste voor vandaag.

Ondertussen ben ik me wel aan het storen aan het uitstelgedrag van mijn mentor.. Ik heb ondertussen al een hoop voorbereidingen doorgestuurd, en mijn planning, maar ik krijg geen antwoord :(

ben jij juf in opleiding? :)

ik moet echt absoluut gaan beginnen aan het werk wat ik al vorige week had beloofd in te leveren. Iemand die mij kan motiveren om eindelijk te beginnen?

tesseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 23:17

Lienie_F: Ja :j

Best is gewoon om er aan te beginnen. Als wij onze voorbereiding te laat binnen doen bij onze mentor, mogen wij de les zelfs niet geven. Lesvoorbereiding te laat bij de stagebegeleider (dus de docent op schol) resulteert in een 0.
(Maar zij mogen gerust te laat zijn met alles en nog last minute opdrachten geven... |o )

Ik zet ook zo'n plaknotities op mijn bureaublad met alle lessen die ik nog moet maken. Altijd leuk om er eentje af te halen als die helemaal klaar is. :)

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 23:28

tesseke schreef:
Lienie_F: Ja :j

Best is gewoon om er aan te beginnen. Als wij onze voorbereiding te laat binnen doen bij onze mentor, mogen wij de les zelfs niet geven. Lesvoorbereiding te laat bij de stagebegeleider (dus de docent op schol) resulteert in een 0.
(Maar zij mogen gerust te laat zijn met alles en nog last minute opdrachten geven... |o )

Ik zet ook zo'n plaknotities op mijn bureaublad met alle lessen die ik nog moet maken. Altijd leuk om er eentje af te halen als die helemaal klaar is. :)

plaknotities is voor stageweek wel een heel goed idee :)
moet jij lessen ook inleveren bij je stagedocent? dat heb ik echt nog nooit gedaan

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 23:29

Ik meld me ook :+

Ik zit nu in de 2e, en man wat een drama. Vakken met veel tekst (bio, geschiedenis, ak etc) lees ik soms van te voren door, soms doe ik helemaal niks. Maar meestal haal ik dan wel een 6 of hoger omdat ik tijdens de les wel luister en er dus genoeg kennis achterblijf om een goed cijfer te halen. Ik heb wel eens zonder mijn boek aan te raken een 10 gehaald, en tja als het een keer zo kan hoop je natuurlijk dat dat nog een keer lukt :x

Engels spreek ik al vrij vloeiend, nederlands ook dus daar haal ik meestal een cijfer tussen de 6 en de 8 voor. Duits is dramatisch, Frans is nog veel erger maar de klassieke talen gaan dan wel weer goed (zeker Latijn, omdat ik dat op de een of andere manier een ontzettend leuke taal vind. Dat motiveert om er wel mee door te gaan.)

Ik mag van school nu Geschiedenis, ak en engels versnellen. Dat motiveert ook ontzettend. Als je het dan snel afhebt, kan je eerder een toets maken of in de uren dat je dat vaak hebt interessantere dingen doen. Dat werkt echt goed!

tesseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 23:34

Lienie_F schreef:
moet jij lessen ook inleveren bij je stagedocent? dat heb ik echt nog nooit gedaan

Wij moeten elke stageperiode 1 les aan een docent geven. (Deze telt mee voor je cijfer voor stage, net zoals het vak reflectie en praktijkatelier.) Normaal is deze docent ook je stagebegeleider, maar 1 x per jaar krijgen we een bezoekende docent.

Happy16

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 23:34

Bedankt voor het welkom hier :D
En die tip ga ik zeker wat mee doen Mizora, ik denk dat dat me goed kan helpen :)

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 23:46

tesseke schreef:
Lienie_F schreef:

Wij moeten elke stageperiode 1 les aan een docent geven. (Deze telt mee voor je cijfer voor stage, net zoals het vak reflectie en praktijkatelier.) Normaal is deze docent ook je stagebegeleider, maar 1 x per jaar krijgen we een bezoekende docent.

dat is echt heel erg anders dan hoe het hier gaat. Wij moeten iedere periode onze stagemap inleveren met daarin al onze gemaakte lessen, en de beoordelingen en onze eigen reflecties.
Waar studeer jij?
Die vakken heb ik trouwens helemaal niet

tesseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 23:54

Ik studeer in België. Onze richting is helemaal anders dan in Nederland. Morgen en vrijdag krijgen we trouwens meer informatie over wat en hoe de pabo toets in Nederland is in kader van internationalisering.

Stagemap moeten we ook na elke stageperiode inleveren. Bij ons zitten er alle lessen in, beoordelingen, eigen reflectie en een aantal werkpunten waar we ook bewijslast voor moeten voorzien. Dan wordt deze ook nog beoordeeld en dat punt telt ook nog eens mee voor stage.

Is de opleiding bij jullie ook 3 jaar?

tesseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 00:02

Meer werk op minder tijd, dus geen tijd om dingen uit te stellen ;-)

Ondertussen is mijn 2e lesvoorbereiding klaar voor vandaag (en dit keer inclusief de doelen) *\o/*

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 00:27

tesseke schreef:
Meer werk op minder tijd, dus geen tijd om dingen uit te stellen ;-)

Ondertussen is mijn 2e lesvoorbereiding klaar voor vandaag (en dit keer inclusief de doelen) *\o/*

haha geen tijd idd, daarom loop ik altijd zo hopeloos achter :P

gefeliciteerd :D
ik ben zelf ook eindelijk klaar, nu ga ik slapen :)

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 00:57

Gr.. Laatste bus gemist en pas over 20min thuis, terwijl de wekker wel op tijd gaat. Waaarom heb ik gister zo weinig gedaan??? Nu moet ik straks nog even aan de slag...