Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

annepaardoes schreef:Vacature voor de ervaren paravet in Utrecht: http://www.vetjobs.nl/vacatures/309/Paraveterinair
, werk al een jaar of 18 als paraveterinair. Nu sinds 4 jaar in een gemengde praktijk in de Eifel in Duitsland. Ben meermaals verhuisd en heb dus in verschillende praktijken gewerkt. Nooit problemen gehad om een baan te vinden, ben nog nooit een dag werkloos geweest. Heb zelfs nog nooit op een sollicitatie gereageerd, heb al mijn banen gekregen door open sollicitatie-brieven te schrijven. Leffroi schreef:Maar buiten het feit van de opleidingen..
Hoe gaan jullie om met ontploffende katten? Ik heb een erg goede greep als het er op aan komt, heb ik al vaak een compliment over gehad, maar toch zou ik wat minder stress bij de beestjes willen ontwikkelen. Bij een enkele voel je direct al, dat je hem stevig in de houdgreep moet hebben, maar soms kunnen de meest rustige en liefste katten compleet ontploffen tijdens het zetten van een braunule bijvoorbeeld. (En de katten die bij voorbaat al grommen, blijft het meestal bij alleen maar grommen en zitten doodstil).
(oh en goed). Mijn ervaring is dat de ene dierenarts open staat voor het meedenken van de assistente, om het bijvoorbeeld eens rustiger te proberen. Maar de andere dierenarts is echt eigenwijs en het moet gewoon op zijn/haar manier.annepaardoes schreef:Heeft hier iemand ervaring in de gemengde dierenartspraktijk en kennis over periodieke bedrijfsbegeleiding en gewaarborgde dierenartsen en die ik via de PB wat vragen mag sturen? Ik ben op dit moment bezig met een verslag en loop op dit gebied vast omdat de verschillende websites die ik heb gevonden mij geen duidelijkheid verschaffen.
Batlow schreef:Ik heb even een vraag aan de paraveterinairen. Zit sinds kort in kliniek bij vee artsen. Zijn er meerdere? Zit er aan te denken om zelf mijn eigen paarden te gaan enten. Zijn er meerdere die dat doen?