Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
idinn schreef:Ik kom ook meelezen! Momenteel nog studerend (diergeneeskunde), maar grote twijfel om te stoppen (vooral financieel gezien). Heb hiervoor een andere opleiding gedaan, maar heb daarin dus geen werkervaring en lig er al 6 jaar uit (biologie en medisch laboratoriumonderzoek met artikel 12). En eigenlijk wil ik echt iets compleet anders gaan doen. Nog een opleiding gaat niet, evt. thuisstudie wel (maar ja wat kies je dan wat nuttig is). Wat mij momenteel steeds meer wat lijkt is werken in een winkel (vb. mijn nicht werkt in Noorwegen en verkoopt keukenspullen, doet inkoop, winkelinrichting etc. En mijn oom werkt in een kaas en noten speciaalzaak). Beetje zulk soort winkels die mij aanspreken (absoluut niks met kleding, schoenen, maar planten/tuinieren ook leuk). Heb er serieus al over zitten nadenken mijn nicht te vragen of ze in de toekomst personeel nodig heeft en te beginnen met een cursus Noors. Het is namelijk of verkassen naar het buitenland of in omgeving Gent blijven (ivm goedkoop op kot kunnen blijven).
Als bijbaan heb ik ooit op kantoor gewerkt en dat vond ik echt een verschrikking. Supermarkten trekken mij ook niet. Heb er 7 jaar als bijbaan gewerkt (incl extra taken zoals bestellen, leiding geven, zodat chef thuis kon blijven) maar hoe die met personeel omgaan...
Rijbewijs heb ik nog niet. Kan pas met rijles beginnen als ik stop met studeren.
Iemand tips/ervaring met overstappen naar compleet wat anders? Evt. nuttige cursussen om mijn CV aan te vullen?
Solleke_Noah schreef:idinn schreef:Ik kom ook meelezen! Momenteel nog studerend (diergeneeskunde), maar grote twijfel om te stoppen (vooral financieel gezien). Heb hiervoor een andere opleiding gedaan, maar heb daarin dus geen werkervaring en lig er al 6 jaar uit (biologie en medisch laboratoriumonderzoek met artikel 12). En eigenlijk wil ik echt iets compleet anders gaan doen. Nog een opleiding gaat niet, evt. thuisstudie wel (maar ja wat kies je dan wat nuttig is). Wat mij momenteel steeds meer wat lijkt is werken in een winkel (vb. mijn nicht werkt in Noorwegen en verkoopt keukenspullen, doet inkoop, winkelinrichting etc. En mijn oom werkt in een kaas en noten speciaalzaak). Beetje zulk soort winkels die mij aanspreken (absoluut niks met kleding, schoenen, maar planten/tuinieren ook leuk). Heb er serieus al over zitten nadenken mijn nicht te vragen of ze in de toekomst personeel nodig heeft en te beginnen met een cursus Noors. Het is namelijk of verkassen naar het buitenland of in omgeving Gent blijven (ivm goedkoop op kot kunnen blijven).
Als bijbaan heb ik ooit op kantoor gewerkt en dat vond ik echt een verschrikking. Supermarkten trekken mij ook niet. Heb er 7 jaar als bijbaan gewerkt (incl extra taken zoals bestellen, leiding geven, zodat chef thuis kon blijven) maar hoe die met personeel omgaan...
Rijbewijs heb ik nog niet. Kan pas met rijles beginnen als ik stop met studeren.
Iemand tips/ervaring met overstappen naar compleet wat anders? Evt. nuttige cursussen om mijn CV aan te vullen?
Zou je dan willen stoppen met je studie en fulltime in een winkel staan? Heb zelf meer dan 7 jaar in een tuin/dier-zaak gestaan (studentenjob), het advies geven en konijnen knuffelen is leuk, maar de klanten kunnen echt een verschrikking zijn. Vooral het neerbuigende stoorde me echt, veel klanten nemen 'klant is koning' wel héél letterlijk. Zo heeft een klant al letterlijk gezegd: "jij hebt ook geen diploma zeker" en daar nog tal van variaties op dat je wel een domme trien moet zijn om in een winkel te werken.
Ik kan het alleszins niet aanraden, heb na drie dagen achtereen winkelwerk al moordneigingen
Dimple schreef:Het is niet normaal wat dat kost hier, echt geen grap.
Er worden veel WMO consulenten gevraagd bij Gemeenten............ik wil best omscholen, maar het is niet te betalen.