Studenten bijbaan

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Fitii

Re: Studenten bijbaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 02:04

Wat bij mij altijd heeft gewerkt, is viavia vakantiewerk vinden. Laat iedereen weten dat je werk zoekt, desnoods op facebook een status plaatsen. Er zijn vaak mensen die iemand zoeken maar geen officiële vacature hebben staan.

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 08:37

Supermarkt kan wel.. Maar dan bij de Aldi ofzo. Die nemen vaak iets oudere mensen aan..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 16:04

Gekopieerd vanuit mn topic:

Eindelijk na lang zoeken had ik een bijbaantje gevonden, kassamedewerker bij de Jumbo.

Heb alle toetsen gehad etc. En vorige week vrijdag werd ik ingewerkt.
Ivm tentamens had ik duidelijk aangegeven welke data ik niet kon werken.
Dus ik moest bellen om te vragen wanneer ik zou moeten bellen.
Net gebeld, en had een vrouw aan de telefoon die ik nog nooit heb ontmoet.
'Hoi met Dominique, ik vroeg me af wanneer ik moest werken.'
'Vanavond moet jij werken.'

Ja mooi verhaal dus want ik had duidelijk aangegeven dat dat niet kon ivm tentamens. -O-
'Nou ik geloof er helemaal niks van ik ga wel even met de andere teamleider bellen hierover om zijn kant van het verhaal aan te horen.'

SORRY?! En daar brak mijn klomp, in eerste instantie wilde ik al niet daar werken maar ik kon niet anders want ik heb het geld hard nodig.
Ik voel me totaal niet op mijn gemak daar en vind het absoluut niet leuk ook.

Daarbij als ze zeggen dat ik vanavond echt moet komen gaat dat gewoon niet aangezien ik aan de andere kant van het land zit. :+

Ik wil dus eigenlijk gewoon direct kappen met deze ongein, zit nog in mijn proefperiode dus moet geen probleem zijn lijkt me. Alleen kan ik dit telefonisch mededelen en later de klok sleutel (om in te klokken) kom brengen?

Wie helpt me want dit levert me veel te veel stress op tijdens de tentamens..

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 16:09

Er gaat wel eens wat fout, ik zou even afwachten tot ze je terugbelt. Bij ons ging ook wel eens wat mis en dat werd ook altijd opgelost :)
Direct ontslag nemen lijkt me wel heel drastisch.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 16:12

Gaat wel eens wat mis. Ga anders even langs om het uit te leggen ;)

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 16:15

Pff ik heb het nu ook even gehad hoor. Het 'student' is er nu bij mij af en moet dus een full-time baan hebben om rond te komen. En dat is tot nu toe als 17-jarige niet echt een succes :evaw: Iemand een idee!? Horeca lukt niet ivm geen horeca-ervaring en geen 18 (heb daarin dus al wel meerdere gesprekken gehad) en anders maar heel weinig uur. Promotiewerk is leuk voor een aantal uurtjes maar natuurlijk niet fulltime. Help!? Moet echt rond de 30 uur minimaal zitten.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 16:23

BaileyMix schreef:
Pff ik heb het nu ook even gehad hoor. Het 'student' is er nu bij mij af en moet dus een full-time baan hebben om rond te komen. En dat is tot nu toe als 17-jarige niet echt een succes :evaw: Iemand een idee!? Horeca lukt niet ivm geen horeca-ervaring en geen 18 (heb daarin dus al wel meerdere gesprekken gehad) en anders maar heel weinig uur. Promotiewerk is leuk voor een aantal uurtjes maar natuurlijk niet fulltime. Help!? Moet echt rond de 30 uur minimaal zitten.

Waarom wil je als 17-jarige fulltime gaan werken?
Zou eerst een goede opleiding afronden, anders hou je dit probleem voor de rest van je leven :)

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 16:56

Omdat ik pas volgend jaar weer kan gaan beginnen aan mijn nieuwe opleiding maar ik ondertussen wel gewoon de huur moet betalen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 17:07

Probeer het in een supermarkt :) Kassawerk is niet ideaal maar als je zo veel uren kan draaien kan je snel opklimmen naar een betere positie waarin je wat meer vrijheid krijgt. Daar zijn ze vaak juist super blij met meiden onder de 18 die meer dan 12 uur per week kunnen werken.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 17:20

_Dominique schreef:
Gekopieerd vanuit mn topic:

Eindelijk na lang zoeken had ik een bijbaantje gevonden, kassamedewerker bij de Jumbo.

Heb alle toetsen gehad etc. En vorige week vrijdag werd ik ingewerkt.
Ivm tentamens had ik duidelijk aangegeven welke data ik niet kon werken.
Dus ik moest bellen om te vragen wanneer ik zou moeten bellen.
Net gebeld, en had een vrouw aan de telefoon die ik nog nooit heb ontmoet.
'Hoi met Dominique, ik vroeg me af wanneer ik moest werken.'
'Vanavond moet jij werken.'

Ja mooi verhaal dus want ik had duidelijk aangegeven dat dat niet kon ivm tentamens. -O-
'Nou ik geloof er helemaal niks van ik ga wel even met de andere teamleider bellen hierover om zijn kant van het verhaal aan te horen.'

SORRY?! En daar brak mijn klomp, in eerste instantie wilde ik al niet daar werken maar ik kon niet anders want ik heb het geld hard nodig.
Ik voel me totaal niet op mijn gemak daar en vind het absoluut niet leuk ook.

Daarbij als ze zeggen dat ik vanavond echt moet komen gaat dat gewoon niet aangezien ik aan de andere kant van het land zit. :+

Ik wil dus eigenlijk gewoon direct kappen met deze ongein, zit nog in mijn proefperiode dus moet geen probleem zijn lijkt me. Alleen kan ik dit telefonisch mededelen en later de klok sleutel (om in te klokken) kom brengen?

Wie helpt me want dit levert me veel te veel stress op tijdens de tentamens..

Altijd lastig als je ergens net nieuw bent en het begint meteen zo. Heb jij de data waarop je kon via de mail doorgegeven of persoonlijk? In het eerste geval kun je daar altijd op terug vallen. Zou iig afwachten tot ze terug bellen, en wat dan haar antwoord is. Als je aangegeven hebt niet te kunnen iig niet alsnog gaan. Tentamens gaan voor en zijn belangrijk voor je toekomst. Als ze je op basis daarvan direct eruit gooien, sja super balen, maar zou in ieder geval niet zelf direct ontslag nemen.
Waarschijnlijk is het gewoon een foutje en wordt het wel opgelost.

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 17:58

Lizzyy schreef:
BaileyMix schreef:

Haha, zeker ook dat iedereen denkt dat je een weekendbaan zoekt? Dat had ik in ieder geval toen ik een paar maanden geleden op zoek ging naar een baan voor 30 uur in de week, terwijl ik 19 bent. Welliswaar voor naast mn studie. Ik ga je even pb'en.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 17:59

kimberly1995 schreef:
BaileyMix schreef:

Haha, zeker ook dat iedereen denkt dat je een weekendbaan zoekt? Dat had ik in ieder geval toen ik een paar maanden geleden op zoek ging naar een baan voor 30 uur in de week, terwijl ik 19 bent. Welliswaar voor naast mn studie. Ik ga je even pb'en.[/quote]

Precies ja haha, terwijl ik dan ook duidelijk in de brief zet fulltime werk te zoeken, dan op gesprek "Ja zo'n 8 uur per week" :7 Thanks!

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 18:01

BaileyMix schreef:
kimberly1995 schreef:

Haha, zeker ook dat iedereen denkt dat je een weekendbaan zoekt? Dat had ik in ieder geval toen ik een paar maanden geleden op zoek ging naar een baan voor 30 uur in de week, terwijl ik 19 bent. Welliswaar voor naast mn studie. Ik ga je even pb'en.

Precies ja haha, terwijl ik dan ook duidelijk in de brief zet fulltime werk te zoeken, dan op gesprek "Ja zo'n 8 uur per week" :7 Thanks!

Erg herkenbaar, haha. Zelfs een keer een gesprek gehad en dan bleek het uiteindelijk om een paar uur in de week te gaan, terwijl ik in mijn CV had gezet, dat ik voor ongeveer 30 uur per week zoek. Sommige werkgevers kunnen erg slecht lezen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 12:15

Grrr, n.a.v. mn vorige post over de Jumbo, ik wilde vorige week ontslag nemen, dus ik netjes daarheen met al mn spullen. Krijg ik me toch een preek en een grote mond van die vrouw die ik ook aan de telefoon had!!

Eigenlijk zou ik vandaag dan even moeten bellen volgens haar om met de andere teamleider het te bespreken maar ze kunnen t lekker bekijken!

Als ze die spullen terug willen bellen ze maar, wordt behandeld als een stuk stront en dat laat ik niet gebeuren.

Heb woensdag een sollicitatiegesprek bij de Hoogvliet, ook kassa. :)

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 16:02

Ik zal het wel compleet verkeerd zien maar waarom ga je geen volwassen gesprek aan?

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 16:21

En heb je eerder nog contact gehad dan? Die dag dat ze zou overleggen met andere teamleider en je nog zou terug bellen? Er zijn diverse tips gegeven, maar het lijkt erop dat hier niets mee gedaan wordt....?

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 16:34

Danique_G schreef:
Ik zal het wel compleet verkeerd zien maar waarom ga je geen volwassen gesprek aan?

Mijn gedachte.
Ik heb t idee dat dit op een misverstand berust..

Loes1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 17:48

Denk dat er sprake is van een miscommunicatie. Gewoon rustig een gesprek aan gaan lijkt mij wel verstandig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 12:24

Ik heb inmiddels allang ontslag genomen en heb ook al een nieuwe baan. ;)

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 13:51

Waar heb je een nieuwe baan gevonden als ik vragen mag?