Attentie langstudeerders! Wie oh wie is er lotgenoot?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

lampjerulez

Re: Attentie langstudeerders! Wie oh wie is er lotgenoot?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 11:35

Ik wilde mijn verslag afmaken maar inplaats daarvan ben ik mijn conputer aan het herstellen. Allerlei zooi eraf gegooid nu virus scanner eroverheen. Ben al ruin uur bezig. Maar noest wel want kon word niet eens normaal gebruiken zonder vage meldingen. (Bok nu vanaf mijn mobiel)

Maar wel heftig hollywood, ik zou het niet kunnen. Zal blij zijn als ik van school af ben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 12:11

hollywood86 schreef:
Jazeker, maar ik maak gebruik van een maas in de wet. Op het moment dat je de opleidingen op hetzelfde moment start, of op zijn minst een andere opleiding start op het moment dat je je eerste studie nog niet voltooid hebt, dan kan je voor het collegegeld studeren. Je moet hierbij dan ook op gelijktijdig moment afstuderen.

Ik voltooi mijn masters dus officieel allemaal op hetzelfde moment, dan is het geen probleem.

Je moet ze dus gelijktijdig afronden? Ik zit al in mijn vierde jaar helaas (en om deze omleiding 4 jaar te behouden kan niet volgens mij... Verlopen alle behaalde cijfers )

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 15:22

Wie joint mij? Moet voor vrijdag een Management en Organisatie verslag afhebben. En zit er al een tijd tegen aan te hikken, maarja.. deadline vrijdag 23.59 ( :') )

Xip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-14 09:02

oh, dan heb je nog ruim een dag! :D
Organisatie en Management vond ik trouwens een erg leuk vak, had er helemaal geen moeite mee om daar mijn werk voor op tijd in te leveren. Als het moeilijk is om te beginnen helpt het misschien om even duidelijk op een rijtje te krijgen wat je precies moet doen. Als ik ergens tegenaan zit te hikken dan komt dat meestal omdat de opdracht nog niet helemaal helder is voor me en ik dus niet weet wat ik precies moet doen.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 09:08

Dat is het dus ook.. En die leraar zegt doodleuk het staat in de casus wat je moet doen
:')

Xip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-14 09:30

en misschien een klasgenoot? Ik weet niet of jouw vak hetzelfde inhoudt als dat van mij, maar ik wil ook best even kijken naar je casus om te zien of ik het misschien duidelijker kan maken. (moet je waarschuwen, ik ben er zelf ook niet heel goed in als een opdracht onduidelijk is om te vinden wat je moet doen.)

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 09:50

Ga er dtraks aan werken met 2 meiden uit de klas inderdaad :j

lampjerulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 10:47

Vandaag hele dag de tijd
Proberen alles af te maken of in elk geval groot deel

lampjerulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 13:12

psychologie is ingeleverd!!!
nu mijn scriptie reflectie nog

pfff van pdf naar word het format kopieren :roll:
tussen ALLE woorden, ja WOORDEN staan mega veel tabs en spaties nadat ik het heb geplakt in word.

Speciaal plakken werkt niet
geen afstand aanklikken helpt ook niet

nu alle woorden aan het backspacen -O-
super motiverend zown format waarin je al bij voorbaat niet in kan werken

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 17:52

Via google kun je tools vinden om pdf om te zetten in word. Ik zal zo even zoeken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 18:12

Hier weekend niks gedaan. Morgen beginnen met tentamen samenvatten en scriptie grafieken maken :) duss vakantie is ook niet echr vakantie.

lampjerulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 15:37

*\o/*
psychologie verslag is in goede staat ontvangen en wordt vandaag/morgen bekeken meldde de docent.
(godzijdank zijn de docenten van mijn minor wel bereid hun werk te doen)
Had nog gezegd dat ik het cijfer niet binnen twee weken verwachtte gezien ik laat was met het aanleveren.
Maar had wel gevraagd of hij een indicatie wilde geven wanneer hij dacht er naar te kunnen kijken.

Nu mijn scriptie reflectie nog..
Pff dat wordt echt een hoop onzin op een hoop.
Ik heb NIKS extra's geleerd van die scriptie

volgende zin staat in het format:
Wat heb je geleerd van de afstudeeronderzoek

:') nou dat school geen correct nederlands kan

_Summerly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 16:22

Hahahaha, au, pijnlijk. :')

Goed dat je je verslag hebt ingeleverd! :D

lampjerulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 16:26

_O- hoe moet ik dit soort verslagen serieus gaan maken als de vragen niet eens in correct nederlands staan.
Echt hoor dat wordt nog wat met mijn eindgesprek mochten ze ook maar 1 ding over mijn taalgebruik zeggen. Ik ga gewoon stuk van het lachen dan.

*klopt ik neem mijn opleiding en school helemaal niet meer serieus, daar heb ik voldoende redenen voor :Y)

maarja wil het papiertje wel hebben want scheelt hoop gezeik financieel gezien

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 17:26

Ik heb vandaag mijn scriptie ingeleverd. Ik hoop van harte dat hij nu na 4x wel goed is.. Zo niet, dan heb ik een groot probleem en moet ik een ander onderzoek doen. 'Gelukkig' ben ik in het begin enorm benadeeld, en ik hoop dan ook dat als het nu weer niet goed is, dat mijn advocaat kan zorgen dat ik of een extra kans krijg of een second opinion oid.

Heb door een andere docent van dezelfde school laten nakijken, die snapt niet waarom ik al 3x een onvoldoende heb behaald.. Heb een speciale organisatie mijn scriptie laten checken, ook zij geven aan dat ze niks snappen van die onvoldoende. Lekker geregeld zooitje dus op mijn school, zitten totaal niet op één lijn.

lampjerulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 17:37

ook al advocaat naar school gestuurd :))

hier ook 1 ~~}>

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 17:41

lampjerulez schreef:
ook al advocaat naar school gestuurd :))

hier ook 1 ~~}>

Ja belachelijk toch? Dat het zover moet komen. Maar als ik op die manier wel mijn diploma krijg, zo is het dan maar.

Christeltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 18:04

Dat is wel heel erg als je een nieuw onderzoek zou moeten gaan doen. Ze doen op die scholen net of het allemaal niks is. Ik hoop voor je dat ze het nu goedkeuren en dat anders je advocaat iets voor je kan betekenen.

Ik heb het zo druk gehad met vanalles en nog wat dat ik dit weekend geen tijd heb gehad om aan dat stomme visieverslag te werken. Als ze er op school nu eens optijd mee gekomen waren. Grrr. Maar goed ik heb er vandaag hard aan gewerkt. Ik wil het morgenavond af hebben. Al moet ik tot 1-11 wachten. Dan kan ik pas een afspraak maken om het nog een keer met de begeleidend docent door te kijken. Ik ga het nu eerst maar doorspreken voordat ik het officieel inlever. Aangezien ze mij verzekerde dat ik het anders volgend jaar maar weer eens moest proberen. Dit wordt de eerste keer dit jaar dat ik hem inlever.

lampjerulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 18:06

ja zeker belachelijk

ik mocht een toets van een minor niet herkansen, terwijl mijn scriptie en alles al was goedgekeurd toen.
Examencommissie zegt: geen zaak voor examencommissie :roll: bij wie moet ik dan zijn?
Vervolgens nadat de geschillen commissie (dus niet de examencomissie maar die erboven) ertussen had gezeten mocht het wel.
Krijg ik een toets met vragen/stellingen met halve zinnen en zinnen die ineens overliepen in compleet iets anders. Bijv: Een appel valt vrouw bij de dokter
(is geen precieze vraag uit de toets natuurlijk maar om een beeld te geven hoe de zinnen eruit zagen)
en dan moest je ja of nee invullen :')

Dus ik klacht bij examencommissie ingediend over de inhoud
kreeg vrolijk terug: niet voor examencommissie, geen besluit genomen

Dus ik geschillencommissie eropaf gestuurd, die hebben vervolgens toets opgevraagd.
Vervolgens is er een jurist op af gestuurd omdat de inhoud van de toets zodanig op kaas sloeg dat er geen antw gegeven kon worden op meerderheid van de vraagstellingen.

half jaar later
toets aangepast en mijn cijfer dus ook
in de tussentijd mocht ik geen verslagen inleveren :')
want ik moest eerst de punten van de minor hebben anders had het toch geen zin om het na te kijken :') zeiden ze (lekker motiverend dus)
Ik mag mijn portfolio niet inleveren want heb mijn punten nog niet
Maar ik heb mijn punten pas als ik mijn scriptie reflectie SAMEN met mijn portfolio inlever.
Echter zijn dat 2 verschillende docenten, dus kan ik ze niet samen inleveren.
Wel tegelijk maar de een moet wachten op goedkeuring van de ander maar ze weten niet in welke volgorde

|o

lampjerulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 18:09

het gaat niet eens om de scriptie zelf bij mij :')
die is 2 jaar geleden al goedgekeurd en cijfer is voldoende

het gaat om de reflectie van mijn scriptie :')

WAAR HEBBEN WE HET OVER MENSEN, GEEN DOCENT LEEST DAT

Christeltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 18:15

Wat een verhaal zeg lampjerulez. Dat is zeker niet motiverend. Ik snap dat je goed moet kunnen reflecteren, omdat je daar ook echt wel iets van leert. Maar dat ze er zo moeilijk over moeten doen. En wat een prutsers zitten er bij jou in de examencommissie sorry hoor. Ik heb een gelijk probleem gehad met een toets en dat is netjes door de examencommissie opgelost. Snap niet waarom het bij jou dan niet kan.

lampjerulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 18:20

Ow ik heb totaal geen moeite met reflecteren dat is echt geen probleem.
Ik ben in het dagelijks leven en tijdens/op het werk continue aan het reflecteren met wat ik anders/beter kan doen in het vervolg. Dat kreeg ik al vanaf jaar 1 te horen dat ik in vergelijking met andere studenten veel verder was m.b.t. reflectie.

Het punt is hier het inleveren, wat dus niet mocht/mag

waardoor ik nu 2 jaar na dato nog een reflectie moet gaan schrijven
(ja klopt ik had het ook eerder kunnen schrijven ondanks dat ik het niet mocht inleveren, mee eens)
En iets van 2 jaar terug oprakelen.. pff
voordeel is ook dat niemand het meer kan bevestigen

lampjerulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 18:22

Christeltjuh schreef:
Snap niet waarom het bij jou dan niet kan.

Ik wel :D :Y)
de betreffende docent die de toets had gemaakt, zit ook in de examencommissie
is tevens mijn slber
zal tevens mijn eindgesprek afnemen

oftewel.. deze man is heel blij met mij omdat ik wel vaker mijn mond open heb getrokken.
Hij heeft meer dingen niet op de juiste manier geregeld/afgehandeld en ook schuldig gemaakt aan fraude door andere leerlingen voor te trekken.
Dus ik heb hem meerdere malen ''aangegeven'' met bewijsstukken

Vond hij niet zo leuk denk ik

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 18:41

Mag ik me ook melden?
Heb het hele topic doorgelezen, en zo herkenbaar allemaal!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 20-05-23 16:15, in het totaal 1 keer bewerkt