Naamvallen/grammatica is het lastigst imo... Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Ben nu nog bezig met het alfabet te leren en dat er geen 'to be' werkwoord is.
?
Totdat ze met een plat accent gaan praten, haha
loveshadow schreef:Ik ben nog steeds bezig met Italiaans. Heb een maand les gehad van een Italiaanse, heb daarna voor 5 weken studiedingen in een lief Italiaans gehuchtje gezeten en pak nu de lessen weer op. Vond het leuk om te merken dat - al spreek ik echt nog steenkolen-Italiaans - de lokale bevolking het zo waardeert als je in hun taal probeert te praten. Ik merk wel dat ik nog flink moet werken aan mijn vocabulaire, maar wel leuk om al wat oppervlakkige praatjes te kunnen houden!Totdat ze met een plat accent gaan praten, haha
ZusJacobs schreef:loveshadow schreef:Ik ben nog steeds bezig met Italiaans. Heb een maand les gehad van een Italiaanse, heb daarna voor 5 weken studiedingen in een lief Italiaans gehuchtje gezeten en pak nu de lessen weer op. Vond het leuk om te merken dat - al spreek ik echt nog steenkolen-Italiaans - de lokale bevolking het zo waardeert als je in hun taal probeert te praten. Ik merk wel dat ik nog flink moet werken aan mijn vocabulaire, maar wel leuk om al wat oppervlakkige praatjes te kunnen houden!Totdat ze met een plat accent gaan praten, haha
Maar dat is overal.. ga maar naar Friesland, menig mens heeft daar ook moeite mee! Als je de taal eenmaal vloeiend spreekt wordt het wel makkelijker maar het blijft lastig als je naar delen gaat waar ze weer een eigen taaltje er van hebben gemaakt

Ookami schreef:Ik spreek goed Nederlands en Engels, ik kan mij redden in het Frans en Japans en ik heb een basiskennis van Zweeds, Koreaans en Spaans.
Mijn doel is nu om enkele weken in het Frans te leven zodat dat nog vooruit gaat en mijn kennis van Zweeds, Koreaans en Spaans uit te breiden. Ik wil ook nog graag Turks en Duits leren.
. De eerste feedback ook al gehad en het werkt allemaal gewoon prima. Dus mochten mensen twijfelen tussen de LOI e.d. Laudius voelt voor mij wel echt als een betrouwbaar en volwaardige aanbieder.
Een kinderfilm is misschien beter, maar ik zit niet zo op Peppa Pig te wachten
ben dus zo nu en dan bezig om mijn Spaans op te krikken en dan vergeet ik het weer of ben ik te druk
Doe het via allerlei manieren... Duolingo, een paar lesboeken, de Spaanse krant lezen, etc. Spaans kan ik momenteel redelijk goed lezen (ik kan begrijpen waar het over gaat), maar verstaan is wat ingewikkelder en spreken is nog redelijk drama
!