Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Kirsha schreef:silversomali schreef:Als je op jezelf woont en alles zelf moet betalen ga je echt niet lopen sparen hoor! Of je komt net rond, of je moet lenen.
Dat dat voor jou misschien zo is, zegt niet dat het voor iedereen geldt.
silversomali schreef:Kirsha schreef:Dat dat voor jou misschien zo is, zegt niet dat het voor iedereen geldt.
Nou ik wil wel eens een voorbeeldje zien dan, van iemand die op zichzelf woont en zorgverzekering en alle andere lasten zelf betaalt dus zonder hulp van ouders en een fulltime studie volgt
BaileyMix schreef:En je bent fulltime student? Wat voor geweldig bijbaantje heb jij dan wel niet?
Ailill schreef:BaileyMix schreef:En je bent fulltime student? Wat voor geweldig bijbaantje heb jij dan wel niet?
Klopt, volg een int. economische Bachelor in Tilburg, ben best handig met financiën. Gemiddeld 20 college uren per week, ma/wo/do.
De andere dagen werken; ik train twee paarden (2 maal per week), geef 3 combinaties les (1 keer per week), werk freelance als auteur en de weekeinden (max. 2 per maand) plus vakanties (max. 50%) bij een tankstation
ilaan schreef:Ik krijg maximale zonder lening. Dus 405 euro in de maand.
Ik moest in de eerste week van school 1200 euro aan spullen aanschaffen dus ben daar de hele zomer voor aan het werk geweest. Daarbij komt die mooie rekening van duo nog en dan komt school ook nog met een rekening.
Sparen? Nee, en dat terwijl ik thuis woon. Het laatste half jaar kan ik wel sparen want dan heb ik alles betaald. Volgend jaar is goedkoper want dan heb ik mijn gereedschap ed al natuurlijk.
Woon trouwens nog thuis dus hotel mama is wel makkelijk haha
BaileyMix schreef:Ailill schreef:Klopt, volg een int. economische Bachelor in Tilburg, ben best handig met financiën. Gemiddeld 20 college uren per week, ma/wo/do.
De andere dagen werken; ik train twee paarden (2 maal per week), geef 3 combinaties les (1 keer per week), werk freelance als auteur en de weekeinden (max. 2 per maand) plus vakanties (max. 50%) bij een tankstation
Aha. Dat is wel ontzettend fijn dat je zo'n inkomen ernaast kan hebben! EN de huurtoeslag, hoe kom je daarvoor in aanmerking? Deel jij niet je voordeur?
Ailill schreef:ilaan schreef:Ik krijg maximale zonder lening. Dus 405 euro in de maand.
Ik moest in de eerste week van school 1200 euro aan spullen aanschaffen dus ben daar de hele zomer voor aan het werk geweest. Daarbij komt die mooie rekening van duo nog en dan komt school ook nog met een rekening.
Sparen? Nee, en dat terwijl ik thuis woon. Het laatste half jaar kan ik wel sparen want dan heb ik alles betaald. Volgend jaar is goedkoper want dan heb ik mijn gereedschap ed al natuurlijk.
Woon trouwens nog thuis dus hotel mama is wel makkelijk haha
Hier kun je een aardig deel van terug krijgen d.m.v. een T7 biljet van de Belastingdienst
Pion schreef:Zolang je recht hebt op stufi kun je schoolkosten niet terugvragen bij de belastingdienst.
Of heb ik scheel gelezen?
BaileyMix schreef:Eerst een aantal jaar werken en reizen is ook echt het meest ideale, daar ben ik ook van overtuigd. Ook mentaal. Helaas gaat dat met de nieuwe regelingen omtrent stufi tegenwoordig niet zo makkelijk meer.
Als 17 jarige heb ik werkelijk nergens recht op
[/quote]
silversomali schreef:625 euro van Duo? Volgens mij kan dat niet. Maximum is toch iets van 400 euro? En huurtoeslag van 400 euro vind ik ook knap? Meestal geldt dit maar voor huizen van max 600 euro of wat. En 20 college-uren is ook bijzonder bij een fulltime studie, of je moet daarnaast ook nog wat moeten doen. Maar goed, mooi voor je hoor
silversomali schreef:Kirsha schreef:
Dat dat voor jou misschien zo is, zegt niet dat het voor iedereen geldt.
Nou ik wil wel eens een voorbeeldje zien dan, van iemand die op zichzelf woont en zorgverzekering en alle andere lasten zelf betaalt dus zonder hulp van ouders en een fulltime studie volgt