Thuisstudie, wie nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 22:51

Nou, het begint hier al goed.. Vandaag had ik als startdatum gekozen, maar ik heb het studiemateriaal nog niet binnen gekregen >;) Nou, heeft het op zich geen haast, maar echt netjes is het niet. Daarnaast kreeg ik een mail waarin stond dat ik voor acceptgiro zou hebben gekozen (en dat ik ook via iDeal kon kiezen) terwijl ik allang heb betaald via iDeal. Misschien dat daar iets mis gegaan is ofzo, al is het geld wel gewoon afgeschreven. Heb ze al gemaild erover.
Weten jullie of dat studiemateriaal gewoon via de post komt of dat het pakketpost is?

Anoniem

Re: Thuisstudie, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 22:59

Met pakketpost lijkt me. Niet gek als dat vertraging heeft, ivm feestdagen en vandaag wordt er sowieso niks bezorgd.

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 23:04

Ja hè, dat leek mij ook al. Nee op zich niet gek, maar ik heb het de 17e al aangevraagd, dus ze hadden tijd zat om het eerder op te sturen lijkt me.. Hopelijk komt het morgen dan gewoon :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 23:13

Mmm dat is zo... Anderzijds kan het ook zijn dat ze het opsturen op het moment dat je start? Weet ook niet. Ik start officieel 1 januari dus ben benieuwd.

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 16:59

Vandaag is mijn studiemateriaal binnengekomen (via pakketpost idd) :) En die mail over betaling was een vergissing van hun, dus dat is ook opgelost.
Zo maar eens de digitale leeromgeving checken, ben benieuwd.

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 17:41

@ speechles: welke Thuisstudie ga je doen en bij wie?

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 18:18

Media psychologie bij de nti.
Aan de anderen die bij nti zitten: hoe log je de eerste keer in bij mijn nti? Bij Fronter is gelukt, maar ik weet het wachtwoord niet van mijn nti..
Edit: Er staat trouwens dat je dan contact op moet nemen met je mentor, maar ik weet niet wie dat is en dat schijn je op mijn nti te kunnen zien :+ :')
Laatst bijgewerkt door SpeechLess op 30-12-14 18:28, in het totaal 3 keer bewerkt

yvonne1303

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 18:20

Wie heeft er al eens examen gedaan bij de Nederlandse associatie voor praktijkexamens?

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 18:28

Speechless, wachtwoord kun je opvragen toch?
Heb jij zo'n mail gehad van hun? Ik heb die nooit gehad, dus ik heb gebeld naar hun.

Kon daarna meteen inloggen, was snel opgelost :)
Nu kom ik wel overal in.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 18:30

Ben trouwens al aardig op weg, vind het erg leuk.
Heb veel opdrachten erin staan, dus kan echt goed oefenen en het wordt ook vaak herhaald +:)+

Ik wacht nu nog op reactie van het NTI dat ze al mijn gegevens hebben en ik mij kan inschrijven voor examens en praktijkdagen..

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 18:30

Ik meld me hier ook.
Als ik m'n diploma straks heb gehaald in de Detailhandel ga ik een thuisstudie doen voor honden trimmer :)

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 18:45

_Nancy schreef:
Speechless, wachtwoord kun je opvragen toch?
Heb jij zo'n mail gehad van hun? Ik heb die nooit gehad, dus ik heb gebeld naar hun.

Kon daarna meteen inloggen, was snel opgelost :)
Nu kom ik wel overal in.

Klopt, had ineens ook bedacht dat ik wel kon doen alsof ik hem was vergeten en toen kreeg ik hem gelijk via de mail :) Ik had ook geen mail gehad nee.

Fijn dat je het zo leuk vind! Ik hoop dat ik dat ook heb, maakt het studeren toch een stuk makkelijker :j Wat deed jij ook alweer voor studie?

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 18:46

Bedrijfsadministrateur :)

Vind vooral het boekhouden gedeelte erg interessant.

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 19:32

Ik ga half januari beginnen bij de NHA, praktijkdiploma boekhouden, ben benieuwd :)

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 19:41

Oh dan krijg jij ook vast het boek BKB..
Is dit een aanvulling op je huidige opleiding/werk of waarom ga je dit doen?

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 19:47

Doe naast thuiszorg iets administratief werk, maar zou er graag een papiertje in willen hebben. Heb op mijn HBO ook deel boekhouden gehad, maar ver weggezakt.. Lijkt me nooit verkeerd :).

Mlt94

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 19:53

Ik meld mij ook, ik ben vanaf november bezig met dierenarts assistente bij de NHA.
Tot nu toe bevalt het mij heel goed. Probeer een aantal avonden in de week vrij te houden na mijn werk en dan ga ik aan mijn studie zitten.

Hebben jullie er moeite mee om er echt te voor gaan zitten om te gaan studeren?
Ik zelf dus helemaal niet maar dat komt omdat de leerstof erg leuk en leerzaam is!

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 20:22

Normaal had ik geen moeite om te studeren omdat ik mijn studie enorm interessant vind. Op dit moment gaat het heel moeizaam maar dat heeft voornamelijk te maken met het feit dat ik dagelijks op een beste dosis morfine zit. Ik moet mijn studiemomentjes dus heel zorgvuldig plannen.

yvonne1303

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 23:39

Melati_vS schreef:
Ik meld mij ook, ik ben vanaf november bezig met dierenarts assistente bij de NHA.
Tot nu toe bevalt het mij heel goed. Probeer een aantal avonden in de week vrij te houden na mijn werk en dan ga ik aan mijn studie zitten.

Hebben jullie er moeite mee om er echt te voor gaan zitten om te gaan studeren?
Ik zelf dus helemaal niet maar dat komt omdat de leerstof erg leuk en leerzaam is!

Zit er dan ook een stage of zo bij? En kun je ook een officieel diploma halen? Ik kon dat zo snel niet terugvinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 10:52

Bizzybijtje schreef:
Ik meld me ook, ik begin per 1 januari met Toegepaste Psychologie bij het NTI. Heb er erg veel zin in :) !

I dit te doen als thuisstudie...
ik zit hier ook aan te denken, maar de reguliere opleiding begint pas weer in september, dat duurt nog zo ontzettend lang.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 11:23

Ik ben iemand die vooral graag zelfstandig leert en werkt dus denk dat het voor mij beter te doen is als thuisstudie dan reguliere studie. Bovendien wil ik dus ook niet wachten tot september, vandaar mijn keuze. Studiemateriaal zal ik vast al ontvangen hebben maar ben zondag pas weer terug thuis. Alleen wegens administratieve redenen officieel per 1 januari gestart :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 11:25

Ik ben heel benieuwd Bizzybijtje.
Werk je ook in deze sector??
Waar volg je deze opleiding?

kaatjemuts

Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 11:30

Maaaarije schreef:
Ik meld me hier ook.
Als ik m'n diploma straks heb gehaald in de Detailhandel ga ik een thuisstudie doen voor honden trimmer :)

Mag ik vragen waar je die doet? Ben al n tijdje op zoek naar een thuisstudie voor hondentrimmer, maar kan m niet vinden..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 11:33

Anoniem schreef:
Ik ben heel benieuwd Bizzybijtje.
Werk je ook in deze sector??
Waar volg je deze opleiding?

Nee, ik studeerde eigenlijk HBO Rechten maar ik heb letterlijk op 1 vak mijn propedeuse niet kunnen halen waardoor ik van school geskupt ben zeg maar. Maar om verschillende redenen is het absoluut geen goed idee om tot september niets te doen, waardoor ik besloten heb dit te gaan doen bij de NTI. Zo krijg ik nog gewoon studiefinanciering en dat is natuurlijk een heel groot voordeel.

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 19:40

kaatjemuts schreef:
Maaaarije schreef:
Ik meld me hier ook.

Mag ik vragen waar je die doet? Ben al n tijdje op zoek naar een thuisstudie voor hondentrimmer, maar kan m niet vinden..

Ben nog niet begonnen hoor, ik heb eerst gekeken naar Ondernemersschool. Maar hier moest je examen doen in Breda, dat is wat te ver weg voor mij.
Heb 'm ook nog gevonden van Centrum voor Afstandsonderwijs. Hier kan je op 3 verschillende plekken examen doen en is voor mij dus dichterbij!