Afstuderen in 2015, wie oh wie?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

miccamaaike

Re: Afstuderen in 2015, wie oh wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 14:56

Skup onder de kont hebben jullie nodig! Gewoon beginnen en gaan met die banaan (en de scripties!!)
Inmiddels 2 scripties geschreven en t viel me eigenlijk best wel mee.

PrizTwir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 15:11

Ik moet er ook aan geloven. Secretaresse niveau3, maar de opleiding is niet zo moeilijk. Heb Nederlands lezen en luisteren al gehaald. He al een oefenen examen van Engels gemaakt, maar die ging niet zo geweldig.

Geloof dat het wel goed moet komen.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 15:55

Weet niet meer wie het zei maar ja mijn opleidning is heel erg leuk. Wel enorm zwaar en moeilijk qua informatie maar goed wat wil je ook als ze van je verwachten dat je later de mensheid red :')

Voor nu ligt het even op zn gat want ik zit met een griepje thuis... blegh....

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 15:57

even kleine vraagje hier ben ik de enigste die 17 hier is ?

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 16:27

Scheelt iets pandameisje. Ik ben 37. Maar ben pas in 2012 met mijn studie begonnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 16:39

Pandameisje schreef:
even kleine vraagje hier ben ik de enigste die 17 hier is ?

En al aan het afstuderen?

Ik ben 25, studeer wel af aan mijn tweede HBO opleiding.

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 16:42

Ik meld mij ook ik hoop mij opleiding in een jaar af te ronden wat mogelijk is. Ik ben net begonnen met de opleiding helpende zorg en welzijn niveau 2. Ik ben Ashley en 17 jaar rij ook paard op een merensruin met de naam nard

Loei

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 16:47

Ah! helpende heb ik net afgerond. Je mag altijd mailen als je vragen hebt nardxash! hahaha.

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 16:51

IxL schreef:
Ah! helpende heb ik net afgerond. Je mag altijd mailen als je vragen hebt nardxash! hahaha.

Dank je wel hoe heb jij de opleiding ervaren als ik vragen mag

Loei

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 16:58

nardxash schreef:
IxL schreef:

Ik deed de opleiding omdat ik was gezakt op het vmbo. Ik moest daarom door naar een niv. 2 opleiding, anders kon ik direct naar niveau 4. Dus heb dit eigenlijk een beetje tegen mijn zin in gedaan. Je moet veel stagelopen in de zorg, en dat is zwaar. Smorgens heel vroeg uit bed en laat thuis. Voor mij was het echt volhouden want ik vond deze opleiding gewoon niks aan. Het is letterlijk *billen wassen*. Maar natuurlijk niet alleen dat he! Het is ook heel dankbaar werk wat je doet, er zitten zulke leuke mensen bij. Maar het is gewoon niets voor mij en wilde gewoon door naar een hogere niveau, want hier lag mijn niveau niet, maar ik moest. Heb het volgehouden en ben met succes geslaagd.

Heb de opleiding trouwens aan het roc gedaan in almelo. De school zelf is me al helemaal niet bevallen. Stelletje ongeregeld daar. Hoop dat het bij jou toch iets beter voor elkaar is ;)

Niet echt motiverend voor jou dit verhaaltje haha, maar ik zit nu op dierenartsassistente niv.4 waar ik het heel erg naar mijn zin heb, en als het goed is aan het eind van dit jaar mijn diploma heb :):)

femke_harley

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 17:01

Mag ik mij ook melden? :D

Ik ben deze week ook begonnen aan mijn vierde en laatste jaar Vastgoed en Makelaardij aan de Hogeschool Rotterdam!

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 17:42

IxL schreef:
nardxash schreef:

Ik deed de opleiding omdat ik was gezakt op het vmbo. Ik moest daarom door naar een niv. 2 opleiding, anders kon ik direct naar niveau 4. Dus heb dit eigenlijk een beetje tegen mijn zin in gedaan. Je moet veel stagelopen in de zorg, en dat is zwaar. Smorgens heel vroeg uit bed en laat thuis. Voor mij was het echt volhouden want ik vond deze opleiding gewoon niks aan. Het is letterlijk *billen wassen*. Maar natuurlijk niet alleen dat he! Het is ook heel dankbaar werk wat je doet, er zitten zulke leuke mensen bij. Maar het is gewoon niets voor mij en wilde gewoon door naar een hogere niveau, want hier lag mijn niveau niet, maar ik moest. Heb het volgehouden en ben met succes geslaagd.

Heb de opleiding trouwens aan het roc gedaan in almelo. De school zelf is me al helemaal niet bevallen. Stelletje ongeregeld daar. Hoop dat het bij jou toch iets beter voor elkaar is ;)

Niet echt motiverend voor jou dit verhaaltje haha, maar ik zit nu op dierenartsassistente niv.4 waar ik het heel erg naar mijn zin heb, en als het goed is aan het eind van dit jaar mijn diploma heb :):)[/quote]fijn dat je het nu wel naar je zin op je nieuwe opleiding. Ik ben ervan bewust veel wassen en stage lopen.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 18:33

miccamaaike schreef:
Doe je die studie aan de hanze in groningen linoleum? Heb ik ook gedaan, in 2008 afgestudeerd! Succes nog even!

Ja aan Hanze Hogeschool. Wat een zooitje daar op moment. Blij als ik er weg ben. Toen ik begon met opleiding was alles goed geregeld, maar ze zijn laatste 2 kaar zo aan rommelen en alles aan veranderen.

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 18:50

ik doe nu mbo niveau 2 ik wil hier na meer studies doen maar dit jaar DTP maar even halen daarna wil ik sign gaan doen van niveau 3 dus heb ik weer 3 jaartjes :P

_Orlando_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 19:04

Mag ik me ook melden?

Hoop mijn master communicatiewetenschap af te ronden rond februari ergens (al staat er gemiddeld 10 maanden voor de scriptie). Ik heb al een beetje een onderwerp voor mijn onderzoek maar dat is het dan ook, een begin krijgen is lastig :)

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-14 19:35

Pandameisje, mbo 2 is meestal twee jaar en soms kan je er zelfs minder lang over doen. MBO 4 en HBO is vier jaar, een universitaire studie (bachelor) 3 jaar, wil je daarna nog een master doen (en dat is vaak gebruikelijk bij een universitaire studie) dan ben je nog een jaar of meerdere jaren bezig met studeren. Dus ja, iedereen is hier ouder. :P

Na deze opleiding wil ik de master kunstmanagement aan de uni doen, maar ik weet niet of ik zomaar door kan stromen of eerst een pre-
master moet doen. Ik heb nog een jaar om dat uit te zoeken. :+

Wauw, sommige bokkers zijn al bijna klaar! Jullie krijgen van mij een skup onder jullie kont! Werk aan de winkel! ~~}>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 20:37

Ik studeer dit jaar in 3 masters af, dat is pas een feest :=

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-14 22:20

Wow, respect. Welke masters om precies te zijn? :)

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 22:22

ik wil uiteindelijk naar niveau 4 werken haha ;p

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 23:03

Mbo 4 is niet altijd 4 jaar zoals in mijn geval, verschilt natuurlijk per opleiding :-)

renateeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 23:08

Mijn MBO 4 opleiding duurt 2 jaar, hij is verkort. Daar zitten bepaalde voorwaarde aan, zoals bijv met een HAVO diploma, of tijdens het eerst jaar erg goed doorlopen.

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-14 23:33

Excuses meiden, dat is natuurlijk zo. :D

jesuisRooos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 08:04

O ooh.. Ik kom er net achter dat ik de eerste bijeenkomst voor 4e jaars alweer gemist heb afgelopen woensdag. Het meest domme is nog dat ik precies op dat moment rondliep op school om een aantal leraren te zoeken voor overleg, geen wonder dat ik ze niet kon vinden.. Haha!

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 08:26

linoleum schreef:
miccamaaike schreef:
Doe je die studie aan de hanze in groningen linoleum? Heb ik ook gedaan, in 2008 afgestudeerd! Succes nog even!

Ja aan Hanze Hogeschool. Wat een zooitje daar op moment. Blij als ik er weg ben. Toen ik begon met opleiding was alles goed geregeld, maar ze zijn laatste 2 kaar zo aan rommelen en alles aan veranderen.

Goh wat jammer, t was altijd erg goed georganiseerd allemaal. Is er wisseling van de wacht geweest oid? Zit Eilander daar nog als hoofd? die had dr zaakjes altijd wel goed voor elkaar...

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 10:23

Eilander zegt me helemaal niks. Maar ben ook niet heel erg op de hoogte van het bestuur en alle "hogere" namen.

Ze zijn sinds paar jaar hele curriculum aan veranderen. Wat erop neer komt dat veel lessen veranderen, verdwijnen of minder vaak aangeboden worden. En dit word te laat en onduidelijk gecommuniceerd.