Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Rowdine schreef:Valt me toch op dat velen niet weten waarvoor een cv dient.
Dat is een 1, maximaal 2 A4'tje(s) met daarin schematisch je gegevens, je studies, je werkervaring, relevante competenties zoals talen, word excel etc.
Dit dient anti-chronologisch te worden weergegeven.
Waarom je bij een bepaald bedrijf solliciteert komt in je motivatiebrief, evenals waarom jij een goede aanvulling zou zijn.
Je hoeft niet in je brief alles uit je cv nog eens te herhalen.
Allerlei tierelantijnen horen niet thuis op een cv, want dat trekt de aandacht weg van hetgeen belangrijk is: namelijk jezelf en je achtergrond.
Axel_Valerie schreef:Ik heb nog nooit een CV in mijn handen gehad van langer dan twee pagina's. Misschien is dat in België dan anders. Een CV moet hier kort, zakelijk en pakkend zijn. Als het langdradig is kan dat afleiden van het doel en van de persoon die erachter zit.
xEmily schreef:Bij ons vertelde een leraar op school dat je moet oppassen met hobby's en interesse als je een sollicitatie doet voor school. Sommigen hadden ze afgewezen omdat het leek alsof ze zeer druk waren met hun hobby's.
Misschien een aandachtspuntje, misschien heb je er ook niks aan
amintah schreef:Rowdine schreef:Valt me toch op dat velen niet weten waarvoor een cv dient.
Dat is een 1, maximaal 2 A4'tje(s) met daarin schematisch je gegevens, je studies, je werkervaring, relevante competenties zoals talen, word excel etc.
Dit dient anti-chronologisch te worden weergegeven.
Waarom je bij een bepaald bedrijf solliciteert komt in je motivatiebrief, evenals waarom jij een goede aanvulling zou zijn.
Je hoeft niet in je brief alles uit je cv nog eens te herhalen.
Allerlei tierelantijnen horen niet thuis op een cv, want dat trekt de aandacht weg van hetgeen belangrijk is: namelijk jezelf en je achtergrond.
Bij ons zijn de CV's vaak enkele pagina's lang, dus jouw statement klopt niet helemaal. Veel hangt af van wat voor werk je doet hoor.
Als consultant is het de gewoonte dat we op ons CV erbij zetten welke projecten we gedaan hebben, soms zijn dat projecten van enkele jaren (= kort cv) maar ik heb bvb meerdere kleine projecten gedaan (= lang cv)
OT: ik zie hier dat er iets gaat over hobbies etc, mijn mening is dat er wel hobbies op mogen, maar hou zeker en vast rekening met de relevantie voor de job en link ze aan jouw sterke punten![]()
bvb lesgeven / ponykamp begeleiden etc = zelfstandig persoon; leiderskwaliteiten
andere tip: ik gebruik altijd de voorgemaakte cv stijlen van word zelf; mits een hoop aanpassingenmaar ik vind ze een goede basis
Stinkmodder schreef:xEmily schreef:Bij ons vertelde een leraar op school dat je moet oppassen met hobby's en interesse als je een sollicitatie doet voor school. Sommigen hadden ze afgewezen omdat het leek alsof ze zeer druk waren met hun hobby's.
Misschien een aandachtspuntje, misschien heb je er ook niks aan
Ik heb mijn hobby's wel in mijn cv staan en bij het sollicitatiegesprek voor mijn afstuderen vonden ze dat juist geweldig. Uit mijn drukke leventje konden ze opmaken dat ik actief ben, erg goed kan plannen en als het nodig was prioriteiten stellen (niet mijn woorden).
Rowdine schreef:Daar ben ik het mee oneens. Je hoeft niet al je projecten en ervaringen op papier te zetten, en een omschrijving van een of twee zinnen zou voldoende moeten zijn.
amintah schreef:OT: ik zie hier dat er iets gaat over hobbies etc, mijn mening is dat er wel hobbies op mogen, maar hou zeker en vast rekening met de relevantie voor de job en link ze aan jouw sterke punten![]()
bvb lesgeven / ponykamp begeleiden etc = zelfstandig persoon; leiderskwaliteiten