Nog meer mensen met een spannend beroep?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Wendybrian

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 18:17

HorseTopShop schreef:
Wendybrian schreef:
Maar @ horsetopshop: de lichamen van pverledenen worden toch in kisten begraven?
Die zijn toch noet al na een week weg?

Of zeg ik nou iets doms :o?

Klopt. De kisten zijn in eerste instantie nog gewoon intact. Maar ze kunnen gaan "zweven" onder de grond. Als je dan ernaast gaat graven en de kist verschoven is, maak je de kist met de graafmachine kapot waarna het lichaam eruit komt vallen.

Het komt niet veel voor, maar het gebeurd helaas wel.

Respect hoor!

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 18:20

HorseTopShop schreef:
Klopt. De kisten zijn in eerste instantie nog gewoon intact. Maar ze kunnen gaan "zweven" onder de grond. Als je dan ernaast gaat graven en de kist verschoven is, maak je de kist met de graafmachine kapot waarna het lichaam eruit komt vallen.

Het komt niet veel voor, maar het gebeurd helaas wel.

Pfft, ik was nooit zo van het cremeren, het is dat mijn lieve pa ons héél duidelijk had verteld dat hij het zo wilde...
Dus na zijn dood werd hij niet begraven. En mijn moeder, die eind mei overleed |( werd ook gecremeerd, en ze komen samen in 1 nis.

Na dit zwerfverhaal vind ik cremeren zo gek nog niet...

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 19:15

Wat word er met de lichaamsresten gedaan dan als die opgegraven zijn?.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 19:15

Tessa_93 schreef:

Die gaan in de knekelput :)
Oftewel een voor de gewone mens onbekende plek op de begraafplaats waar resten worden herbegraven. Verzamelgraf dus :)

Alhoewel deze begraafplaats wel heel iets moois heeft gedaan met de knekelput!
http://www.begraafplaats.org/index/bp/n ... /index.htm
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 30-07-14 19:23, in het totaal 1 keer bewerkt

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 19:21

Doanique schreef:
ThreeFingers schreef:
Ja dat klopt. Hij kreeg ook verplicht vrij en een soort van psygische ondersteuning.
Maar had hij niet echt nodig...hij was meer zo'n type die er een geintje om maakte..

Dan zou je hem deze documentaire eens moeten laten zien, weliswaar geen conducteur maar wel een politieagent... http://www.npo.nl/helden-in-de-knel/22- ... W_00824762

Dank je voor de link!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 19:24

Goldie schreef:
Ik heb niet zo'n spannend beroep, ik bestraal mensen met kanker.
Mijn vriend wel, die zit in de windmolens... Ben een keer mee naar boven geweest, maar dat schommelt zeg.. brr dat je kan werken in zo'n ding :=

Ben zelf bijna klaar met deze opleiding maar vind hetzelfde wel spannend. Zelfde als het werken met de nucleaire spuiten e.d. Misschien niet vol actie maar maar wel enorm bijzonder mensen contact en een grote verantwoordelijkheid. Straling en nucleaire stoffen zijn wel enigszins 'spannend' of in ieder geval, ze triggern mij enorm. :j

Verder hebben wij zelf een reddingshond die speurt op menselijke luchten. Ze ruikt minimale geuren en voorwerpen die door mensen in handen zijn geweest en kan iets wat al jaren in het water ligt op de geur lokaliseren. Maar ook mensen dus, levend of dood.

Zelf zou ik graag als rontgen laborant of echografische bij defensie willen gaan werken.

ThreeFingers

Re: Nog meer mensen met een spannend beroep?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 19:32

Mensen bestralen is misschien niet spannend...maar heeft wel veel geestelijke impact.

Judith_ gaaf dat je met speurhonden werkt. Dat trekt mij ook enorm.

Zelf richt ik honden af voor de politie. En heb ook contact met jongens uit de speurhonden wereld. Wat met zekerheid ook een spannend beroep is!

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 19:33

vuurneon schreef:
Tessa_93 schreef:

Die gaan in de knekelput :)
Oftewel een voor de gewone mens onbekende plek op de begraafplaats waar resten worden herbegraven. Verzamelgraf dus :)

Alhoewel deze begraafplaats wel heel iets moois heeft gedaan met de knekelput!
http://www.begraafplaats.org/index/bp/n ... /index.htm

Oh wow dat kende ik helemaal niet!

@judith wat gaaf! durf je dan wel door het bos te lopen met je hond? haha

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 19:37

Judith erg gaaf! Hoorde onlangs dat een 26 jaar oude verdwijningszaak werd opgelost door speurhonden! Niet normaal gaaf!
http://www.hln.be/hln/nl/922/Nieuws/art ... k-op.dhtml

Alleen zo gek dat ze dat kunnen ruiken onderwater? Ik weet dat geurmoleculen onwijs lang blijven hangen, maar als er bijna niks meer over is?

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 19:47

Honden ruiken niet onderwater, het zijn deeltjes/gassen die omhoog steigen, die een hond kan ruiken. Soms krijgt een hond "lucht" op een bepaalde plek in het water. Maar als er veel stroming is kan het alsnog zijn dat bv het lijk meters verderop ligt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 19:51

Furrow schreef:
Judith erg gaaf! Hoorde onlangs dat een 26 jaar oude verdwijningszaak werd opgelost door speurhonden! Niet normaal gaaf!

Alleen zo gek dat ze dat kunnen ruiken onderwater? Ik weet dat geurmoleculen onwijs lang blijven hangen, maar als er bijna niks meer over is?

Onze hond heeft een aantal weken terug bij een zoektocht naar een vermist persoon een handwapen uit de tweede ww. uit het water aan gewezen. Honden ruiken anders en scherper dan mensen, moet er ook bij zeggen dat onze honden het ruiken op water als 'specialiteit' heeft. Zoals treefinger als zegt ruiken de honden niet onder water, maar boven het wateroppervlakte en vangen ze dus op wat om hoog komt.

@deijs, snap je vraag wel maar gelukkig kunnen werkhonden het onderscheidt maken tussen werk en hond zijn. Zoals bijvoorbeeld een blindengeleidehond in tuig alleen maar oog heeft voor zijn baas maar weet dat hij mag ravotten en snuffelen als het tuig af is. Wij verwachten wel heel wat inititief van onze honden, immers zij moeten zelf zoeken, maar ze staan wel onder commando. 'Gelukkig' slaan ze ook alleen aan, of pointen in ons geval en komen ze niet als een retriever alles brengen wat ze vinden, zou een mooie boel zijn. :Y)

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 19:54

Wow wat slim zeg! ik wist helemaal niet dat ze dat konden onderscheiden.

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 19:59

Was een beetje verkeerd geschreven, dat ze onderwater niet kunnen ruiken snap ik hoor. Maar wist niet dat die geurmoleculen gewoon naar boven kwamen en dan dat de honden het zo kunnen lokaliseren.

Thanks voor de uitleg!

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 19:59

HorseTopShop schreef:
Ikzelf niet, maar mijn vriend wel.

Hij is hovenier en werkt voornamelijk op begraafplaatsen. Dit houd in dat hij o.a. oude graven leeg moet halen. Hierbij treft hij regelmatig nog intacte lichamen aan. Vooral alcoholisten en mensen die chemokuren hebben gehad, blijven makkelijk 40 jaar goed. Na zoveel jaar worden graven geruimd. Hierdoor komt hij dagelijks in contact met lichamen. Nog intact, half verteerd en soms alleen wat botten.
Hij verteld ook regelmatig dat hij een graf (naast een bestaand graf) moest graven en dat hij "de buurman" tegenkwam. Daarmee bedoeld hij het lichaam uit een graf ernaast.
Met bepaald weer en een bepaalde grondsoort, kunnen de lichamen gaan verplaatsen onder de grond. Het komt weleens voor dat dat iemand is die pas een week ervoor begraven is.

Hij heeft er niet zoveel moeite mee. Na zoveel jaar is hij er redelijk gewend aan geraakt. Het enige wat altijd vreselijk blijft zijn kindergraven.

Waarom vind ik dit nou akelig maar ohhh zo fascinerend? Net als die mensen die nu de slachtoffers aan het identificeren zijn. Ik vind dat eng en akelig maar tegelijkertijd trekt het op een vreemde manier ook. Reuze interessant om te weten.

Respect voor jullie. Spannende banen zijn vaak ook de moeilijkste omdat ze vaak samen gaan met mensen in een zeer moeilijke situatie.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 20:07

Heel erg interessant om te lezen. Ik zou zo graag bij de politie willen werken, maar ben uiteindelijk iets heel anders gaan doen.
Ik ben familierechtadvocate.. Kan ook spannend zijn, vechtpartijen allerlei families op de rechtbank, flauwvallende cliënten.. Maar het haalt het niet bij een baan als agent. -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 20:07

Furrow schreef:
Was een beetje verkeerd geschreven, dat ze onderwater niet kunnen ruiken snap ik hoor. Maar wist niet dat die geurmoleculen gewoon naar boven kwamen en dan dat de honden het zo kunnen lokaliseren.

Thanks voor de uitleg!

Ach toen ik de eerste keer er mee in aanraking kwam dacht ik werkelijk dat de hond kopje onder zou gaan. :')

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 20:13

Judith_ het lijkt me zo vreselijk dankbaar werk...
Het is vreselijk om een dierbare te verliezen....maar vermist...zoveel vragen en onzekerheden waar je mee blijft zitten. Dus jullie zijn toppers +:)+

Haha ja wees blij dat de honden niet alles komen brengen :):)

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 20:22

Wel erg gaaf om te lezen trouwens dit. We zijn allemaal paardentutjes en dan verwacht je gewoon niet zo veel mega interessante beroepen tegen te komen. Gaaf!

Aartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 20:30

Ik ben nu een half jaartje buschauffeur! :+ Is soms ook best spannend hoor.
Haha Zeker de nachtdiensten. Soms heb je echt met lastige passagiers te maken, dronken voetbalfans of toeristen die stoned je bus in lopen -O- Wij werken trouwens ook met regelmaat samen met de politie en krijgen bijvoorbeeld wel eens een oproepje op onze infox (het computerschermpje voorin in de bus) met daarop een beschrijving van een persoon die wordt gezocht door de politie.. dus dan moeten we ook extra alert zijn. Buschauffeurs komen door de hele stad en kunnen dus ook van groot belang zijn bij dat soort dingen. Meestal krijgt de reiziger daar niets van mee :o Maar dat maakt het soms ook wel eens spannend :+

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 20:37

Ik begin in september aan mijn laatste jaar als HLO student. (ik word dus medisch/biologisch research analist)
Spannend? Nee de opleiding zelf niet, maar een resultaat krijgen kan wel heel spannend zijn :j

Want wie weet vind ik straks wel een mens-reddende oplossing met mijn onderzoek :j
En dat maakt het beroep zo mooi en spannend tegelijk :)

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 06:26

Amber_ schreef:
Ik heb zelf ook al heftige situaties meegemaakt waar ik mezelf of vroeg of ik daar levend uit zou komen....

Dat vraag ik me ook elke keer weer af als de starthekken open gaan en ik moet een paard eruit springen. :')

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 07:41

Grond stewardess/vertaler (aan de gate! ); op de luchthaven is Altijd wat te beleven! Ik kom elke dag met n nieuw verhaal thuis. :j Zowel leuke als spannende verhalen.

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 08:08

Wat een vet interressante beroepen allemaal

@HorseTopShop, wat gebeurt er dan eigenlijk met de steen/stenen die bovenop het graf liggen?

Debski

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 08:20

Furrow schreef:

Mijn vriend is vrijwilliger voor deze stichting maar dan als duiker. Zodra de honden iets localiseren in het water duiken zij er naar toe. Ze doen verder niets dan kijken wat er ligt en dit markeren. Zo worden de coordinaten verzameld en kan het object dus eventueel later (zoals in bovenstaande zaak) worden opgehaald. Ook erg spannend want hij duikt vaak in water met sterke stroming en zeer slecht zicht. Ben altijd weer blij als hij boven is.

19marjo90

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 08:33

Kiimm_ schreef:
19marjo90 schreef:
Leuk om te lezen wat iedereen doet. Ik heb een minder spectaculaire baan, maar wel een hele leuke! Ik ben juf. Het is nu wel een beetje spannend, want ik krijg voor het eerst mijn eigen fulltime klas :)

Ook leuk! Afgelopen jaar was ik ook juf. Ik liep stage op het Speciaal basisonderwijs Cluster 4. Maar als juf zijnde heb je wel lekker veel vakantie! :')

Was het maar zo dat je echt veel vakantie hebt! In de zomer wel, maar verder.... En de vakantie die je hebt, heb je ook echt nodig;)