Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
PercyLeen schreef:Heftig! Ik ken het niet op die manier maar wel het gevoel om gekleineerd te worden door je 'meerdere' (lees; een snotblaag van 23). Ik werd er bijna depressief van! Kan je niet eerder weg? Wat een kwelling zeg
Joolien schreef:Ik hoor net dat de collega en ik die allebei weg gaan later loon krijgen. Mag dat? De rest krijgt het wel morgen wij pas maandag, wat als ik niks krijg? Of weer minder?
bliver schreef:Joolien schreef:Ik hoor net dat de collega en ik die allebei weg gaan later loon krijgen. Mag dat? De rest krijgt het wel morgen wij pas maandag, wat als ik niks krijg? Of weer minder?
Dit gebeurt weleens vaker omdat het vakantiegeld er nog bij komt wat je nog over hebt en overgebleven vakantiedagen (als je die hebt). Bloedirritant maar geberut vaker. Maak je niet druk om als je geen geld krijgt, ze zijn dit verplicht te geven dus hoe dan ook ga je dat krijgen.
bliver schreef:Joolien schreef:Ik hoor net dat de collega en ik die allebei weg gaan later loon krijgen. Mag dat? De rest krijgt het wel morgen wij pas maandag, wat als ik niks krijg? Of weer minder?
Dit gebeurt weleens vaker omdat het vakantiegeld er nog bij komt wat je nog over hebt en overgebleven vakantiedagen (als je die hebt). Bloedirritant maar geberut vaker. Maak je niet druk om als je geen geld krijgt, ze zijn dit verplicht te geven dus hoe dan ook ga je dat krijgen.
meggiemeg schreef:Dat je later loon krijgt slaat nergens op. Dat staat los van de uitbetaling van vakantiedagen/overuren.
Wij betalen het personeel wat weg is gegaan altijd normaal het loon uit en apart daarvan het vakantiegeld en de eventuele overuren. Als je de administratie op orde hebt is dat niet zo lastig uit te rekenen hoor. Vind het maar vreemd dat ze dat zo doen!
meggiemeg schreef:Dat je later loon krijgt slaat nergens op. Dat staat los van de uitbetaling van vakantiedagen/overuren.
Wij betalen het personeel wat weg is gegaan altijd normaal het loon uit en apart daarvan het vakantiegeld en de eventuele overuren. Als je de administratie op orde hebt is dat niet zo lastig uit te rekenen hoor. Vind het maar vreemd dat ze dat zo doen!
Joolien schreef:Heeft toch te maken met de eindafrekening. Heb het even nagevraagd.
safina schreef:Check ook nog even of er pensioenpremies zijn ingehouden en of die netjes zijn afgedragen. Dat heeft mijn man wel eens gehad: werkgever gaf geen loonstroken, want 'dat vond hij niet nodig.' Maar bij de eindafrekening bleek wel dat baas pensioenpremies had ingehouden. Toen mijn man vroeg waar zijn pensioen dan belegd was, moest de baas het antwoord schuldig blijven. Had al die centjes voor zichzelf gehouden.![]()
Op zo'n moment is het wel fijn als je lid bent van een vakbond.