Sfeer op werk, te bizar voor woorden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Apple

Re: Sfeer op werk, te bizar voor woorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 10:16

Nou Joolien, de maand is bijna om. Gelukkig maar :-)

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 10:34

Sterkte nog even met de laatste loodjes!

Kim_RC

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 10:41

Nou Joolien, succes nog met de laatste loodjes, de maand duurt niet lang meer gelukkig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 10:42

Ik hoor net dat de collega en ik die allebei weg gaan later loon krijgen. Mag dat? De rest krijgt het wel morgen wij pas maandag, wat als ik niks krijg? Of weer minder?

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 10:48

PercyLeen schreef:
Heftig! Ik ken het niet op die manier maar wel het gevoel om gekleineerd te worden door je 'meerdere' (lees; een snotblaag van 23). Ik werd er bijna depressief van! Kan je niet eerder weg? Wat een kwelling zeg

nu moet de leeftijd van een baas niet uit mogen maken.. we komen allemaal een keer op de leeftijd waarop de baas jonger is dan wijzelf toch?

maar ik weet uit ervaring, dat je sneller geprikkeld wordt op het moment dat een manager/baas/maar vooral 'chefjes (omhoog gevallen vakkenvullers?) het managementvak niet alleen niet voldoende onder de knie hebben maar ook nog eens er geen aanleg en gevoel voor hebben.. dan lijkt een jonge leeftijd ineens extra zwaar te wegen.. want laten we wel zijn, niemand wil de les gelezen worden door iemand die je kind had kunnen zijn.. echter er komt een moment dat er iemand die de helft jonger is je periodiek met je gaat zitten doornemen.

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 10:52

Joolien schreef:
Ik hoor net dat de collega en ik die allebei weg gaan later loon krijgen. Mag dat? De rest krijgt het wel morgen wij pas maandag, wat als ik niks krijg? Of weer minder?

Dit gebeurt weleens vaker omdat het vakantiegeld er nog bij komt wat je nog over hebt en overgebleven vakantiedagen (als je die hebt). Bloedirritant maar geberut vaker. Maak je niet druk om als je geen geld krijgt, ze zijn dit verplicht te geven dus hoe dan ook ga je dat krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 10:53

bliver schreef:
Joolien schreef:

Dit gebeurt weleens vaker omdat het vakantiegeld er nog bij komt wat je nog over hebt en overgebleven vakantiedagen (als je die hebt). Bloedirritant maar geberut vaker. Maak je niet druk om als je geen geld krijgt, ze zijn dit verplicht te geven dus hoe dan ook ga je dat krijgen.

Ok, nja ik vind t wel spannend...

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 10:56

absoluut mijn respect dat je volhoud joolien.
gelukkig is het in totaal nog maar een paar daagjes voor en na de vakantie..

zou het je vaste baan zijn, dan zou ik echt aangifte voor mishandeling overwegen..
want mensen vergeten dat vaak, maar een baas kan zich wel degelijk schuldig maken aan geestelijke mishandeling..

al zijn meestal de werknemers wel erg gevoelig, een flinke uitbrander en ze zijn op hun tere zieltjes getrapt.. wat je hier beschrijft gaat alle perken te buiten en dan zou ik juridische hulp gaan zoeken als je er langer had moeten werken.

als het loon later komt dan de door de baas toegezegde datum en dit wordt vooraf aangegeven, moet ze wel een plausibele uitleg kunnen geven.

echter dat kan helaas ook zijn, er is nog geld van derden onderweg en dat heb ik nodig om de tweede helft van de lonen over te maken.

Ik zou naar de baas stappen en opheldering vragen.. er zit bijna een week tussen, en als er in twee delen betaalt moet worden, dan zou je denken dat de mensen die een vakantie geboekt hebben en dit geld daar willen besteden (of zelfs daarvan afhankelijk zijn, al vind ik dat wel link eigenlijk) voor zouden gaan..

aan de andere kant kan het ook weer zijn, dat als ze in tweeën moet betalen, en de anderen vaste lasten moeten voldoen ermee dat die natuurlijk ( je zult er maar van afhankelijk zijn en de vaste lasten kunnen niet voldaan worden) dan het eerste voldaan worden..

In principe zou dit niet mogen.. als er in je contract staat dat je het voor de 1e zou moeten krijgen.. dan hoor je het voor de eerste te krijgen.. alleen dan hebben ze volgens mij toch weer een paar dagen speling als het erop aankomt.. na een week of twee komt wettelijke rente om de hoek kijken.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 10:57

bliver schreef:
Joolien schreef:

dat is toch alleen bij het loon van de finale afrekening? ze moet na haar vakantie toch nog 4 dagen werken? dan zou die afrekening dus pas ergens in september/oktober komen.. daar zit echter normaal geen loon meer bij in, maar heet ook 'afrekening'

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 10:59

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 11:02

Klopt inderdaad. Als dit niet de deindafrekening is dan is er nu geen reden om later te betalen, maar ze zei dat haar collega's die weggingen later betaald kregen. Als zij bij eigenlijk op vrijdag betaald moeten worden en de week erna zijn ze voor het laatst is het niet gek dan ze dan pas betaald krijgen als ze echt klaar zijn toch?

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 11:07

Dat je later loon krijgt slaat nergens op. Dat staat los van de uitbetaling van vakantiedagen/overuren.

Wij betalen het personeel wat weg is gegaan altijd normaal het loon uit en apart daarvan het vakantiegeld en de eventuele overuren. Als je de administratie op orde hebt is dat niet zo lastig uit te rekenen hoor. Vind het maar vreemd dat ze dat zo doen!

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 11:09

meggiemeg schreef:
Dat je later loon krijgt slaat nergens op. Dat staat los van de uitbetaling van vakantiedagen/overuren.

Wij betalen het personeel wat weg is gegaan altijd normaal het loon uit en apart daarvan het vakantiegeld en de eventuele overuren. Als je de administratie op orde hebt is dat niet zo lastig uit te rekenen hoor. Vind het maar vreemd dat ze dat zo doen!

Misschien bang dat ze dan de laatste dagen niet meer op komen dagen ofzo? Als je bijv op woensdag betaald krijgt maar je moet eigenlijk nog een paar dagen zou dat een reden kunnen zijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 11:13

Heeft toch te maken met de eindafrekening. Heb het even nagevraagd.

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 11:18

Ik heb het ook een keer gehad dus kijk er niet van op. heb toen gewoon netjes alles in een keer gehad

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 11:22

meggiemeg schreef:

ik kan mij het ook alleen maar voorstellen bij een bedrijf dat op de rand van de afgrond staat en moet jojoen met geld om het hoofd boven water te houden.. dat ze op geld van een andere partij moeten wachten omdat er gewoon niet genoeg is om uit te betalen.. zou mooi poedersuiker zijn als je daar vast zou werken

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 11:24

Joolien schreef:
Heeft toch te maken met de eindafrekening. Heb het even nagevraagd.

vreemd, betaalt ze die vier dagen loon die je nog na je vakantie nog moet werken vooruit?
dat is ook apart? voor hetzelfde geld komt die medewerker mooi niet meer opdagen..

ik zou je afrekening goed nalezen of die dagen er ook bij inzitten + de paar centen vakantiegeld etc die daarbij horen.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 11:25

Ze is nu bezig met die 4 dagen na haar vakantie ;)

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 11:27

volgens mij heeft ze het nog steeds over haar collega's die ook weggaan dat die te horen hebben gekregen dan hun slaaris iets later komt door de eindafrekening

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 11:30

Haar collega gaat idd ook weg, Jolien heeft donderdag haar laatste dag. Dit staat gewoon in het topic ;)

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 11:30

Zo ontzettend herkenbaar! Ik werkte als kapster bij een salon in Vriezenveen de sfeer was perfect tot de nieuwe bedrijfsleider kwam. Wat een achterlijk persoon katte iedereen af en niemand kon iets goed doen. Ik heb toen per direct ontslag genomen wat eigenlijk niet kon, maar omdat ik alle vrije uren had opgenomen kon ik goddank eerder weg.

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 11:42

Liselot schreef:
Haar collega gaat idd ook weg, Jolien heeft donderdag haar laatste dag. Dit staat gewoon in het topic ;)

Ze Zei dat ze bang was dat ze misschien haar geld niet kreeg omdat haar collega te horen had gekregen dat die haar geld later kreeg, Staat ook gewoon in het topic.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 12:48

Check ook nog even of er pensioenpremies zijn ingehouden en of die netjes zijn afgedragen. Dat heeft mijn man wel eens gehad: werkgever gaf geen loonstroken, want 'dat vond hij niet nodig.' Maar bij de eindafrekening bleek wel dat baas pensioenpremies had ingehouden. Toen mijn man vroeg waar zijn pensioen dan belegd was, moest de baas het antwoord schuldig blijven. Had al die centjes voor zichzelf gehouden. >;)

Op zo'n moment is het wel fijn als je lid bent van een vakbond. *\o/*

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 12:58

safina schreef:
Check ook nog even of er pensioenpremies zijn ingehouden en of die netjes zijn afgedragen. Dat heeft mijn man wel eens gehad: werkgever gaf geen loonstroken, want 'dat vond hij niet nodig.' Maar bij de eindafrekening bleek wel dat baas pensioenpremies had ingehouden. Toen mijn man vroeg waar zijn pensioen dan belegd was, moest de baas het antwoord schuldig blijven. Had al die centjes voor zichzelf gehouden. >;)

Op zo'n moment is het wel fijn als je lid bent van een vakbond. *\o/*

Idd goed om te controleren of de pensioenpremies zijn afgedragen...

Ook ik heb in het verleden te maken gehad met een werkgever die wel premies inhield, maar dit niet doorstorte!

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 12:58

Heb alleen jouw allereerste post gelezen de rest nog niet.

Pffff, ik zou nu flink tegen uitvallen hoor, want niks te verliezen he, want je ligt toch eruit.

Ff flink die rotmens de waarheid zeggen en behandel haar met gelijke munt terug.

Tja, ik heb vast makkelijk praten nu.

Sterkte.