Werken bij McDonald's

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

mirriezz

Re: Werken bij McDonald's

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 19:54

Ondanks wat berichten, ik haak in. Ik werk bij de mac, alleen de weekenden en ik vind het heerlijk! hier zijn ze heel flexibel!
T is wel hard werken, maar dat is tegenwoordig toch overal.

Happie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 19:55

Gewoon lekker gaan kennismaken je niet te veel aantrekken van alle verhalen want niet elke mac is hetzelfde en niet elk verhaal is uit eerste hand.

coldsummers

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 19:56

Happie schreef:
Gewoon lekker gaan kennismaken je niet te veel aantrekken van alle verhalen want niet elke mac is hetzelfde en niet elk verhaal is uit eerste hand.

Dat bedoelde ik dus ook. Ik heb ook gezegd dat elk filiaal anders is. Het filiaal waar mijn vriendin heeft gewerkt was qua collega's leuk en gezellig, maar volgens mij waren de pauzes niet altijd volgens de regels.

Happie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 19:57

@Heimdallr dan zijn wij het met elkaar eens :D

coldsummers

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 19:58

@Happie, Inderdaad. Alleen jammer dat er een aantal mensen dit niet snappen. :') Maar zelfs heb ik ook gezegd dat de Plus of C1000 ook per filiaal verschild, dat is toch bij elke grote winkelketen zo?

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 19:58

Heimdallr, dat je je opmerking over 'neerbuigend' niet bestempelt als onaardig, zegt meer over jou dan over ons. :)

Nou zou ik graag zien dat als je niets toe te voegen hebt je niet meer reageert, zoals ik ook al in mijn PB zette:

coldsummers

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 20:00

Ik laat mij niet door een of ander persoon leiden. Meid, serieus, jij doet alsof je beter bent als anderen en daarom denkt het recht te hebben om voor andere mensen te beslissen.

TS, hopelijk wordt je aangenomen. Zelf vind ik werken echt heel leuk, het geeft mij energie en het gevoel dat je echt nuttig bent.
Laatst bijgewerkt door coldsummers op 10-06-14 20:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Happie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 20:01

@Heimdallr dat is bij elke winkelketen zo inderdaad andere filiaalhouder andere ideeen. @Ts laat je ons we weten hoe het gesprek is geweest en of je de baan hebt?

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 20:03

De pauzes.. tsja, exact op het randje van de wet, weinig pauze dan. Aan de andere kant wel gezelligheid, flexibiliteit en (bij mij meestal) managers die weten wat ze zeggen (dus niet van die managers die hele dagen op hun kont op kantoor zitten en dan jouw komen vertellen dat je harder moet werken)
Tsja, aan elke baan zitten nadelen.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 20:04

Jongens.. wtf.. waar hebben we het over ? *temt*
Heimdallr, je hebt gewoon ene heel onaardige en niet nette opmerking gemaakt. Je mag nooit zeggen dat iemand 'neerbuigend' werk doet.. wat doen die kinderen in azië dan die jouw kleding maken? Om maar even wat te zeggen. Daar kan je opmerkingen over verwachten en die krijg je dan ook. om daar nog even vol tegen in te gaan, niet heel slim nee :n

Denk dat deze discussie nu klaar is en we gewoon verder moeten gaan met waar het topic echt voor bedoeld is. Anders maak je maar een eigen topic aan ;)

coldsummers

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 20:04

upendo schreef:
Ik doe helemaal niks, ik ben je gezever om je gelijk te halen gewoon beu.

Als jij denkt dat ik mezelf beter vind dan anderen heb je het toch verkeerd, dan was ik niet bij de mac gaan werken als ik jou mag geloven. :)

Ik heb nooit gezegd dat bij de Mac werken slecht is of wat dan ook. Ik weet niet waar je die wilde ideeën vandaan haalt.

Nogmaals, ik heb gezegd dat mijn vriendin er is weggegaan. En dat ik er zelf niet wil werken, mag dat niet? Ik wil zo ook niet in de Gamma werken. Ik heb zelf in de kas gewerkt, tomaten geplukt. Nou dan zit je dus tussen de Polen. Ik heb nooit gezegd dat als je bij de Mac werkt je minder bent dan een ander. :j

Ik kom zelf uit Azië, en deze opmerking vind ik dus Not Done.. Altijd maar denken dat kinderen in Azië het slecht hebben. Allemaal vooroordelen.

Ik denk dat menig mens zelf ook bij de Primark komt, dat is een en al kinderarbeid.
Laatst bijgewerkt door coldsummers op 10-06-14 20:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 20:05

Heimdallr schreef:
upendo schreef:
Ik doe helemaal niks, ik ben je gezever om je gelijk te halen gewoon beu.

Als jij denkt dat ik mezelf beter vind dan anderen heb je het toch verkeerd, dan was ik niet bij de mac gaan werken als ik jou mag geloven. :)

Ik heb nooit gezegd dat bij de Mac werken slecht is of wat dan ook. Ik weet niet waar je die wilde ideeën vandaan haalt.

Nogmaals, ik heb gezegd dat mijn vriendin er is weggegaan. En dat ik er zelf niet wil werken, mag dat niet? Ik wil zo ook niet in de Gamma werken. Ik heb zelf in de kas gewerkt, tomaten geplukt. Nou dan zit je dus tussen de Polen. Ik heb nooit gezegd dat als je bij de Mac werkt je minder bent dan een ander. :j

Heimdallr schreef:
Ik vind persoonlijk werken bij de MacDonalds een beetje neerbuigend. Maarja, dat is mijn mening.

Heimdallr schreef:
Over het algemeen staat de Mac niet hoog op de kaart qua werknemersvriendlijk of weet ik het wat..

coldsummers

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 20:06

Dat zijn mijn meningen, sinds wanneer mag je je mening niet meer geven?

Het is Nederland, dan mag je je mening geven.

En zoals ik al eerder zei, heb ik enorme spijt dat ik hier gereageerd hebt. Want bokt heeft namelijk al helemaal door wat je met je opmerking bedoelt. Interpreteren is moeilijk voor sommigen. :')
Laatst bijgewerkt door coldsummers op 10-06-14 20:09, in het totaal 2 keer bewerkt

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 20:09

Heimdallr schreef:

Ik kom zelf uit Azië, en deze opmerking vind ik dus Not Done.. Altijd maar denken dat kinderen in Azië het slecht hebben. Allemaal vooroordelen.

Ik denk dat menig mens zelf ook bij de Primark komt, dat is een en al kinderarbeid.

Volgens mij snap je het helemaal niet (ik ben zelf ook indo dus weet niet?). Ik zeg alleen maar dat kinderen in azië (ja, dat is veel zo, en als je dat ontkent dan snap je het volgens mij niet) veelal jouw kleding maakt. en of ze dan goed of slecht betaald worden achja, dat ligt weer aan het merk e.d. wat je draagt. Maar die doen dus ook niet neerbuigend werk ofwel? waar zeg ik in godsnaam dat álle kinderen in azië het slecht hebben _O- Interpreteren is moeilijk voor sommigen :j

coldsummers

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 20:10

Celiien schreef:
Heimdallr schreef:

Volgens mij snap je het helemaal niet (ik ben zelf ook indo dus weet niet?). Ik zeg alleen maar dat kinderen in azië (ja, dat is veel zo, en als je dat ontkent dan snap je het volgens mij niet) veelal jouw kleding maakt. en of ze dan goed of slecht betaald worden achja, dat ligt weer aan het merk e.d. wat je draagt. Maar die doen dus ook niet neerbuigend werk ofwel? waar zeg ik in godsnaam dat álle kinderen in azië het slecht hebben _O- Interpreteren is moeilijk voor sommigen :j

Sarcasme wordt hier ook al niet gewaardeerd. Ik snap het wel. Maar het gaat om de Mac, niet over Rituals over over kinderen in welk deel van de wereld dan ook. :j

En nu hou ik er maar over op, voordat er nog meer mensen mij belachelijk gaan maken.
Laatst bijgewerkt door coldsummers op 10-06-14 20:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 20:11

Nouja weet je... Ik denk dat iedereen wel een bepaald punt heeft van werkzaamheden wat je écht niet wilt doen. Ik zat vorig jaar door de fijne economie ineens voor het eerst van mijn leven zonder werk en omdat ik nog geen 27 was, moest ik eea traject in. Dat hield in: begeleiding bij solliciteren, gesprekken én een maand lang 40 uur productiewerk aan de lopende band voor 40 uur. Ik heb niet snel dat ik me "te goed" voel voor een baantje, maar toen ik hoorde dat ik dat moest gaan doen, werd ik even lichtelijk gek. Te goed voelen is ook niet helemaal het goede woord, maar ik zou helemaal gek worden van lopende-band-werk, in welke vorm dan ook. Werk wat geen uitdaging heeft en wat dus op de automatische piloot gaat en dan nog eens 40 uur binnen ook. Nee, echt niets voor mij :n. Gelukkig is het allemaal niet zo ver gekomen voor mij :D.

Ik denk dat ieder zo z'n punt heeft van ja of nee. Misschien is het niet zo handig geformuleerd van Heimdallr, want idd, ik vind die zin ook degenererend overkomen.

Maar werk is werk, zeker in deze tijd. En geen enkele baan is minderwaardig. Mensen hebben andere interesses en intenties. Denk dat dat het meer is :).

Mac zelf lijkt me nieteens zo slecht. Ligt er natuurlijk wel aan in welke functie je terecht komt, maar volgens mij als algemeen medewerker is het best te doen. Ik heb vroeger als bijbaantje in een snackbar en later in een strandtent gewerkt: waren de leukste bijbaantjes ooit als ik zo terugkijk.

Betreft de pauze zijn het echt de personen zelf die als schuldigen aangewezen moeten worden, want elk mens heeft recht op pauze na een bepaald aantal uur werken. Als je die niet neemt, sja... Kun je niemand anders de schuld geven dan jezelf. Of het nou druk is of niet, er zijn toch meer medewerkers die je even op kunnen vangen dat half uurtje? Zou daar wel ff op zitten hoor TS!

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 20:12

Heimdallr schreef:
Celiien schreef:

Sarcasme wordt hier ook al niet gewaardeerd. Ik snap het wel. Maar het gaat om de Mac, niet over Rituals over over kinderen in welk deel van de wereld dan ook. :j

En nu hou ik er maar over op, voordat er nog meer mensen mij belachelijk gaan maken.

Dan gaan we even terug; waar zie je sarcasme in mijn zin over kinderen in azie? volgens mij moet je je woordenboekje nog maar even openslaan en opzoeken wat bepaalde woorden precies betekenen :=
Laatst bijgewerkt door Celiien op 10-06-14 20:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Happie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 20:13

Wat mij trouwens wel opvalt is dat er ook mensen hun mening geven die er werken negatief. Persoonlijk zou ik hier zelf erg mee oppassen het is immers wel je werkgever.

coldsummers

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 20:14

Celiien schreef:
Dan gaan we even terug; waar zie je sarcasme in mijn zin over kinderen in azie? volgens mij moet je je woordenboekje nog maar even openslaan en opzoeken wat bepaalde woorden precies betekenen :=

Ik had het over die zin die ik had geschreven, dat was vanuit sarcasme. OMG

coldsummers

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 20:15

Nogmaals ik zou niet bij de Mac willen werken, het trekt mij niet. Maar zo wil ik ook niet bij de Gamma werken, als ik daar binnenkom heb ik altijd een raar gevoel. Tevens wil ik ook niet hele dagen op kantoor zitten, ook niets voor mij.

Dit is dus wat ik bedoelde over werken bij de Mac, maar blijkbaar mag niet iedereen een mening hebben.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 20:17

Happie schreef:
Wat mij trouwens wel opvalt is dat er ook mensen hun mening geven die er werken negatief. Persoonlijk zou ik hier zelf erg mee oppassen het is immers wel je werkgever.

Ik kan natuurlijk niet voor anderen spreken, maar als er dingen zijn die wat mij betreft anders kunnen/moeten/mogen, dan bespreek ik dat wel met mijn werkgever. Of dat nu de Mac is of ergens anders.

Niet dat ik er nu nog werk hoor, maar mocht ik ooit weer terug willen :')

upendo

Happie, ik ben geloof ik alleen maar positief geweest, maar daarnaast denk ik niet dat ze daadwerkelijk 110 medewerkers gaan natrekken op internet. :)

Happie

@Heimdallr ieder zo zijn ding toch :D

Happie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 20:18

@goldenarrow dat lijkt mij ook inderdaad :D

coldsummers

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 20:19

Precies, ieder zijn ding.
Alleen jammer dat niet iedereen dit in dank afneemt.
En zoals je hebt gezegd: Iedereen met dezelfde interesses, die dezelfde baan willen werkt ook niet.

Maar er zijn blijkbaar mensen die bij de Mac willen werken, want er zijn zoveel restaurants over de hele wereld. Het eten blijft altijd lekker, zo even een fastfood hap.