Mijn avontuur: emigreren naar Engeland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lotte_Wessel

Re: Mijn avontuur: emigreren naar Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 16:27

Ik heb hetzelfde!! Woon nu bijna een jaar in Engeland en eigenlijk nooit problemen met het openbaar vervoer. De treinen richting Londen vind ik altijd veel luxer dan de normale ns treinen en ook de bussen altijd prima. London vond ik helemaal niet smerig oid. Voor zo'n grote stad, is het netjes, maar wel gewoon druk zoals je natuurlijk gewoon verwacht.

Ook vind ik de Engelse mensen erg aardig en ik had zo snel vrienden gemaakt. Iedereen is erg aardig en ook het krijgen van werk was ook vrij gemakkelijk en iedereen is erg geïnteresseerd aangezien ik Nederlands ben. Ze willen weten hoe Nederland is en zijn altijd verbaast hoe goed wij Nederlanders Engels kunnen praten. Ben heel erg blij dat ik verhuist ben en heb niets op Engeland aan te melden.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-14 19:50

Daar sluit ik mr eigenlijk wel bij aan... zo is mijm ervaring helemaal niet. Vond OV idd prima en londen schoner dan Amsterdam. Ach we zullen wel zien :-)

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-14 12:08

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 12:24

Ziet er prachtig uit, Shanna! Deel je het huisje met andere mensen? Anders is het wel heel erg luxe :P

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 12:51

Echt gaaf. Die foto`s.

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 13:32

Zo, mooi plekkie heb je daar!!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 13:37

Ik kom er regelmatig en hoewel het cultureel imo een stuk vriendelijker er aan toegaat zou ik er nooit willen wonen :D

Maar leuk dat je gaat en dat je al relatief zo snel werk en woonruimte hebt :)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 13:40

Ben toch wel benieuwd waarom Sammie er nooit zou willen wonen en de Zeeuwse kleigrond beter bevalt :P :D

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 16:18

Dat ziet er super uit zeg! Mooie omgeving ook zo met al dat groen :j

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-14 17:36

Cayenne schreef:
Ziet er prachtig uit, Shanna! Deel je het huisje met andere mensen? Anders is het wel heel erg luxe :P

Op het moment wonen we met zijn tweeën... plek zat dus. :') Als alle kamers verhuurd zijn wonen hier vier mensen, dus dat is ook prima te doen.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-14 17:37

Sammie schreef:
Ik kom er regelmatig en hoewel het cultureel imo een stuk vriendelijker er aan toegaat zou ik er nooit willen wonen :D

Maar leuk dat je gaat en dat je al relatief zo snel werk en woonruimte hebt :)

Ik ben ook wel nieuwsgierig... vertel eens? :-)

Ik heb vandaag The Wrekin beklommen :x oef, wat een eind!

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 17:58

Gaaf hoor :) ik blijf meelezen met je avontuur!

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 19:11

Toppie, daar zit je harstikke leuk. Ziet er netjes uit en mooie omgeving :j

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 23:48

Cayenne schreef:
Ben toch wel benieuwd waarom Sammie er nooit zou willen wonen en de Zeeuwse kleigrond beter bevalt :P :D

Zeeuwse kleigrond? Je loopt achter :))

Vind het weer niet echt ju van het. Oké groot land, dus het weer is zeker niet overal hetzelfde. Maar halverwege is het al vaak regenachtig,winderig of koud. En hoe hoger hoe slechter imo. Het leven is trouwens gemiddeld duurder. Verder trekt het mij eigenlijk gewoon niet. Mensen zijn verder echt vriendelijk en in de meeste dorpen vind je je nog gewoon een fatsoenlijke supermarkt en/of andere winkel, maar er naar toe verhuizen? Nee.. dat hoeft van mij niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 10:32

Wat een mooi plekje inderdaad! Hihi, die lila badkamertegels had een Britse vriendin van me ook in haar huis. Gelukkig jullie huis niet helemaal roze :D Mooi hoor, en heerlijk, die tuin en zo'n mooie omgeving! Heb je je buren al leren kennen of heb ik daar overheen gelezen?

Ik vond het OV in Engeland trouwens ook prima. Beetje onhandig dat ik in eerste instantie geen creditcard had en jammer dat de treintickets op het laatste moment opeens zo rete-duur kunnen worden, maar anderzijds kan je reis ook erg goedkoop zijn als je 'm ruim van tevoren boekt. Ben ooit nog voor 15 pond van Newcastle naar Reading gereisd; dat lukt je in Nederland niet snel zo goedkoop en vlekkeloos, hihi.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-14 22:00

Eh nou Andy, die werkt voor de eigenaar van het huis, woont schuin tegenover dus dat is ideaal :') en daarmee dus ook mijn buurman. Van de week heb ik een aantal mensen gesproken, zijn allemaal erg aardig en hebben het goed naar hun zin.

Ik weet inderdaad dat als je je treinticket tijdig boekt (maand van te voren oid) het goedkoop kan zijn, vooral tussen de grote steden omdat de overheid reizen met de trein wil stimuleren. Kortom; tijdig boeken.

Ik ga nu nog even een blog maken met wat foto's van afgelopen weekend (deel 1, vrees ik).

Blog: http://www.emigrerennaarengeland.nl/blo ... eloze-klim

Verder ben ik maandag natuurlijk begonnen op mijn werk. Daarover laten meer - het is vooral veel info dus ik ben behoorlijk gesloopt als ik 's avonds thuiskom - maar het lijkt er in ieder geval op dat het met de collega's goed klikt. Heel vriendelijk en behulpzaam. :-)

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 14:49

Leuk dat het op je werk klikt...heel belangrijk...
Pffff goede prestatie van The Wreckin....doe het je niet na..

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 14:59

Jeetje dit lees ik nu pas! Ben even geschrokken hoor. Als ik bijgekomen ben post ik wat nuttigs. :')

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 08:18

Wel fijn dat het op het werk klikt! En je zit zo te lezen niet stil (had ik overigens ook niet verwacht ;) ).

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-14 22:19

Suzanne F. schreef:
Jeetje dit lees ik nu pas! Ben even geschrokken hoor. Als ik bijgekomen ben post ik wat nuttigs. :')

Je had niet meegekregen dat ik naar Engeland wilde? Haha, inmiddels al bijgekomen? :P

Hier mijn nieuwste blog: http://www.emigrerennaarengeland.nl/blo ... riete-plek
Wederom meer foto's dan tekst.

Is er iets specifieks wat jullie graag willen weten? Ik moet nog een beetje bijbloggen... lig een goede week achter :')

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 04:55

Vertel eens over je werk je collega's, dingen die jij vreemd vindt aan hen en zij aan jou etc

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 08:34

*Haalt adem*
Ja ben inmiddels wat bijgekomen.
Wat een stap! Hoe ben je daar zo bij gekomen? Wil je daar ook echt blijven? Voor altijd? Je hebt niemand meegenomen toch? Voel je je niet alleen? Ik zou dat echt niet kunnen denk ik, ik ben daar echt een ei in. Tenzij ik iemand mee had die me na stond.

Ben inderdaad net als BA wel benieuwd naar je collega's op het werk. Of je grappige dingen meemaakt enzo. In elke taal heb je bepaalde uitdrukkingen die je als buitenstaander soms niet begrijpt. En in Engeland hebben ze ook andere gewoontes natuurlijk zoals de thee met melk en de marmelade.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-14 22:44

Suzanne F. schreef:
*Haalt adem*
Ja ben inmiddels wat bijgekomen.
Wat een stap! Hoe ben je daar zo bij gekomen? Wil je daar ook echt blijven? Voor altijd? Je hebt niemand meegenomen toch? Voel je je niet alleen? Ik zou dat echt niet kunnen denk ik, ik ben daar echt een ei in. Tenzij ik iemand mee had die me na stond.

Ben inderdaad net als BA wel benieuwd naar je collega's op het werk. Of je grappige dingen meemaakt enzo. In elke taal heb je bepaalde uitdrukkingen die je als buitenstaander soms niet begrijpt. En in Engeland hebben ze ook andere gewoontes natuurlijk zoals de thee met melk en de marmelade.

In Nederland liep het niet zoals ik wilde, plus ik heb me er nooit echt thuis gevoeld. Vanaf mijn tienerjaren riep ik al dat ik voor een internationaal bedrijf wilde werken (veel wilde reizen) of in het buitenland (Engelstalig) ging wonen. Het liefst ook warm. Dat is een beetje mislukt :+

Wil ik hier altijd blijven... dat is een vraag die nu moeilijk te beantwoorden is. Als het loopt zoals ik wil / goed bevalt, dan is die kans groot, maar na ervaringen in de afgelopen jaren ben ik voorzichtiger geworden met dergelijke uitspraken. Het leven loopt nooit zoals je denkt/hoopt (laat staan plant), dus ik leef met de dag, doe wat ik wil (binnen de grenzen) en zie wel hoe het loopt.

Ik voel me helemaal niet alleen. Doordat ik in een gedeeld huis woon en goed klik met mijn huisgenoot (sinds zondag nog een nieuwe) had ik gelijk aanspraak. Ook mijn collega's zijn heel vriendelijk. Veel van hen komen ook uit het buitenland. Sommigen zijn speciaal voor deze baan verhuisd, anderen wonen/werkten al in Engeland en zijn dus binnen het land verhuisd. Ik denk dat Italianen vs. Britten de grootste strijd is op kantoor. De Italianen lijken in de meerderheid te zijn, maar dat kan ook komen omdat ze luidruchtiger zijn. :')

De voertaal op kantoor is Engels, maar je hoort allerlei talen om je heen. In mijn team zitten nog wat Spanjaarden en Italianen en mijn teamleider is Portugees. Heel gezellig allemaal. Iedereen heeft een ander accent, andere gewoontes, andere uitdrukkingen... dus een echte vergelijking met Engeland maken lukt bijna niet.

Even zien of ik wel op wat Engels kan komen... black tea met milk en suger inderdaad, Engels ontbijt (al is dat lang niet standaard, cereal wordt ook veel gegeten!), toast, het linksrijden natuurlijk, maar ook een stuk openheid: het is hier heel normaal om mensen op straat te groeten. How are you is meer een begoeting dan een vraag, en 'cheers' is bijna altijd een goed antwoord/groet/afsluiting :') Maar dat wist ik natuurlijk al, omdat ik al eerder in Engeland heb gewoond. Echt 'nieuw' is het dus niet voor mij. Het accent is hier wel weer anders dan waar ik eerder woonde, iets minder 'posh'. Verder ruikt het regelmatig naar wiet :') Amsterdam is er niks bij, zou ik zeggen. Tuurlijk wordt wiet in Londen/omgeving ook gerookt, maar daar gebeurt het discreter. Die discretie is hier helemaal niet!

Verder is het heel normaal dat je op vrijdag na het werk met wat collega's naar de pub gaat. Dat heb ik vorige week ook gedaan en was supergezellig. Vanmiddag werd ik door een Poolse collega gevraagd mee te gaan winkelen (10 min lopen van kantoor is een groot shopping center, op donderdag open tot 20.00 uur) en daarna hebben we gezellig samen gegeten, ze wilde graag trakteren. :-) Ik heb haar vervolgens een lift gegeven aangezien ze niet heel ver bij mij vandaan woont. Zaterdag is WK voetbal; Italie - Engeland, dus dat is een gewaagde wedstrijd vrees ik :') Ben benieuwd naar de sfeer op maandag op kantoor! Door een Italiaanse collega en haar Franse vriend (om het makkelijk te houden...) ben ik uitgenodigd zaterdag de wedstrijd te komen kijken. Ik heb helemaal NIKS met voetbal, maar voor de gezelligheid ga ik gewoon! Afgelopen weekend waren mijn ouders hier en toen zijn mijn collega's ook mee geweest wandelen, superleuk :-)

Eeh... andere vragen zijn welkom. Het is alweer een heel verhaal. :')

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 07:55

Wat klinkt dat leuk!! Ik zou heel graag eens naar London gaan maar ik durf niet alleen. Jij zit zeker niet dicht bij London? :') Anders kom ik je gewoon opzoeken. :D

Wat een internationaal bedrijf dan... wat voor een bedrijf is het precies en wat doe jij daar?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 08:00

Kerst is ook anders in Engeland. :=