Mag een leraar voor jou bepalen of je naar het toilet mag

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

MissFloorx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 23:11

Nies_ schreef:
MissFloorx schreef:
De docent was helemaal in paniek, hij beval een van ons meteen om spullen te gaan halen om het op te ruimen. Zelf bleef hij netjes op zijn stoel zitten...

Wat een eikel. Wegpesten die handel :')

Haha, dat is onze klas nog niet gelukt. Bij een andere klas is hij huilend de klas uitgelopen. :+

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 23:14

Nou, dat is om fier op te zijn... Gesprek is voor sukkels of zo... :roll:

MissFloorx

Re: Mag een leraar voor jou bepalen of je naar het toilet mag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 23:15

Ja, het is echt geen fijne docent. Je kunt er geen kant met op, het is zijn weg en geen andere.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 23:16

En daarom moet hij weggepest worden. Dat is vooral heel fijn... :?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 23:18

Tieneke schreef:
En daarom moet hij weggepest worden. Dat is vooral heel fijn... :?

Dat is nou eenmaal hoe leerlingen denken. Je leert ook heel veel meer van een docent die wel leuk is, dat heb ik maar weer gemerkt. Op mijn vorige school had ik een ongelofelijk saaie wiskundedocent en stond ik een 4, nu heb ik wiskunde van de leukste docent van de hele school, en sta ik een 8. Dus inderdaad, ik zou zo'n eikel vooral wegpesten. Het is niet goed voor de sfeer, en niet goed voor de cijfers.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 23:19

Fout denken is ook denken. Ik heb nooit gedacht over een leraar die me niet aanstond om hem weg te pesten.

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 23:20

Vind het ook best sneu dat je een docent moet 'wegpesten'. Het zijn ook maar gewone mensen hoor, iedereen heeft zo zijn gebreken. Als je dan zo'n horde pubers onder controle moet zien te houden valt dat niet mee. Hoe ver moet je wel niet gaan om een mannelijke leerkracht te doen huilen?

Nies_

In het normale bedrijfsleven worden zulke mensen ontslagen, maar bij docenten werkt dat nu eenmaal anders en moet je het heft in eigen hand nemen. Overigens heb ik er nooit aan meegedaan, ik vond het bijna allemaal bagger en trok mooi mijn eigen weg. Straf deed ik ook niet aan, ben geen kleuter.

veranadautje

ik zit zelf op het mbo

wij mogen gaan wanneer we willen.
liever niet tijdens een toets en uitleg maar als je echt moet dan moet je.
behalve als het net pauze is geweest en je na 5 min al moet dan hebben ze wel zo iets van kon je het 5 min geleden niet doen.
maar ja dan is het standaard antwoord. toen hoefde ik nog niet. en dan kan je toch gaan.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 23:22

"Het heft in eigen handen nemen" kan je op veel meer manieren dan door te pesten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 23:23

Snollygoster schreef:
Vind het ook best sneu dat je een docent moet 'wegpesten'. Het zijn ook maar gewone mensen hoor, iedereen heeft zo zijn gebreken. Als je dan zo'n horde pubers onder controle moet zien te houden valt dat niet mee. Hoe ver moet je wel niet gaan om een mannelijke leerkracht te doen huilen?

En het ligt uiteraard weer aan de leerlingen. :+ Ooit nagedacht waarom leerlingen een leerkracht doen huilen? Als het een goede leerkracht is die gewoon orde kan houden, gebeurt dat niet. Als je inderdaad zo bagger lesgeeft, zijn leerlingen het snel zat.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 23:24

Geen twijfel mogelijk dat er leraren zijn die hun job niet goed doen, maar dat geeft niet het recht om die persoon dan te pesten.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 23:25

Volgens mij was het door " :') " wel duidelijk dat het niet helemaal serieus was, maar goed. Maar hoe zou dat dan volgens jou moeten? Ik heb 2x echt een heks gehad zonder verstand van zaken. We zijn vaak zat gaan klagen, maar daar werd niet naar geluisterd. Beiden zijn ook ander werk gaan zoeken trouwens :+

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 23:27

Resistance schreef:
Snollygoster schreef:

En het ligt uiteraard weer aan de leerlingen. :+ Ooit nagedacht waarom leerlingen een leerkracht doen huilen? Als het een goede leerkracht is die gewoon orde kan houden, gebeurt dat niet. Als je inderdaad zo bagger lesgeeft, zijn leerlingen het snel zat.

Ooit nagedacht dat leerkrachten misschien ook andere problemen aan hun hoofd hebben? Als hij echt zo slecht lesgeeft ga je toch gewoon klacht indienen bij de directie, pesten vind ik gewoon ontzettend kinderachtig en je kwetst er meer mee dan je denkt, zelfs een leerkracht verdient het vind ik niet om gepest te worden. Ik heb ook al heel wat leerkrachten meegemaakt die echt misbruik maakten van hun macht, maar ik heb hun nooit 'gepest'. Dat wil niet zeggen dat ik mij door hun liet kleineren ;)

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 23:28

Als gesprekken met andere personeelsleden/directie niet helpt, ermee dealen. Het is heel vervelend, maar so be it.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 23:28

Dan had ik een probleem, als ik mijn dag niet heb moet ik 20x op een halve dag naar de WC. :n Ik zou er dan ook gewoon laks aan hebben en zeggen "Sorry, maar ik moet NU naar het toilet." Ik probeerde het altijd met uitleg op te houden of toetsen waarbij ik andere kon storen, vaak ging ik ook al kort bij de deur zitten zodat ik niet eerst dat hele lokaal Door hoefde.

Ik vind het sneu dat het jou 'verboden' worden en ik vind dat het niet moet kunnen.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 23:29

ik vind dat in hoge nood en mits medische reden je naar het toilet moet kunnen gaan. Mits je gewoon gezond bent zou je dit moeten kunnen ophouden.
Zelf ben ik verschillende keren aan mijn blaas geöperreerd doordat ik een kleine blaas heb, maar zelfs ik kan dan 3 uur ophouden.

Een leraar wegpesten zou ik in sommige situaties nog begrijpen, maar helemaal niet in deze.
stel een leerkracht die een klas van 7 gemiddeld naar 3 gemiddeld laat gaan. ok die kan geen les geven, maar niet voor een toiletbezoek of omdat je hem niet leuk vind

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 23:29

Wegpesten vind ik ook maar sneu.

Maar aan de andere kant is docent gewoon een super moeilijk en zwaar beroep, en echt niet iedereen is in staat om dit goed uit te voeren. Misschien dat het op een andere school bijvoorbeeld wel goed werkt. Verder hoor ik soms best wel 'bijzondere' verhalen van docenten, zoals bijvoorbeeld eerder in dit topic. Docent pest lekker de meisjes door ze niet naar de wc te laten gaan en jongens wel.

Oo de basisschool had ik een hele nare leraar die volgens mij gewoon echt gewoon helemaal niet goed in zijn hoofd was. Leerlingen kleineren, pesten, schreeuwen omdat iemand iets fout deed enz. Die is natuurlijk ook weggestuurd maar dat was pas na zeer veel klachten.

Wat ik dus probeer te zeggen is dat leraren inderdaad ook gewoon mensen zijn, maar helaas zijn niet alle mensen geschikt voor dit vak. Net als dat iemand die niet kan rekenen geen wiskundige kan worden en iemand die niet tegen bloed kan geen chirurg wordt.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 23:31

Ik heb nu alleen de eerste pagina gelezen, ga zo de rest bijlezen. Maar ik heb echt sch**t aan docenten die mij vertellen wanneer ik wel en niet naar het toilet mag gaan. Ik ben zelf wel oud genoeg om in te schatten wanneer het wel en niet handig is. Bovendien zijn ze er op mijn opleiding (secretaresse) erg van: gedragen zoals je zou doen in je werk, dus niemand die mij dan tegenhoudt. Op werk steek ik ook niet mijn vinger op om te vragen aan mijn baas of ik even naar het toilet kan. Uiteraard vraag of geef ik wel vriendelijk aan dát ik naar het toilet ga, zodat ze weten waar ik ben maar als ik moet, dan ga ik. Tenzij er uitleg is of toets.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 23:32

olafgek schreef:
ik vind dat in hoge nood en mits medische reden je naar het toilet moet kunnen gaan. Mits je gewoon gezond bent zou je dit moeten kunnen ophouden.
Zelf ben ik verschillende keren aan mijn blaas geöperreerd doordat ik een kleine blaas heb, maar zelfs ik kan dan 3 uur ophouden.

Een leraar wegpesten zou ik in sommige situaties nog begrijpen, maar helemaal niet in deze.
stel een leerkracht die een klas van 7 gemiddeld naar 3 gemiddeld laat gaan. ok die kan geen les geven, maar niet voor een toiletbezoek of omdat je hem niet leuk vind

Dat wil niks zeggen, ik heb een 'gezonde' blaas maar ik heb dagen dat ik 3x in 40 minuten moet plassen. En dat kan ik echt niet ophouden, dan plas ik in mijn broek.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 23:37

Als ik écht moet, ga ik weg. Jammer, dan kom ik wel een uur na, ik ga niet in mijn broek plassen (deed ik in groep 1 wel eems overigens, dan waren we buiten spelen en pieste ik in mijn broek want ik wou niet naar de wc en kon het niet meer ophouden :') )
Of als ik ongesteld ben en vergeten ben naar de wc te gaan na zoveel uur en ik écht moet verwisselen, en ik mag dan niet, ha ik ook gewoon.

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 23:44

Ik moet van dit topic plassen >;) :')

Maar even serieus. Ik kan me niet herinneren dat het ooit een probleem is geweest op onze middelbare school HAVO/VWO. Het mocht tijdens lesuren, maar veelal gebeurde het ook wel in pauzes/wissels.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 23:47

Wat betreft dat leraar wegpesten, hebben wij ook 'noodgedwongen' moeten doen, man heeft ontslag genomen. :')

Nee maar even serieus, als je je niet goed voelt (of het is door een hoge druk in de blaas, last van de darmen door te lang ophouden of vreselijke misselijkheid maakt niet uit) luister je toch niet meer naar de leraar? Als je moet dan moet je, al gaat de leraar op zijn kop staan.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 23:51

prugelpiet schreef:
Als ik écht moet, ga ik weg. Jammer, dan kom ik wel een uur na, ik ga niet in mijn broek plassen (deed ik in groep 1 wel eems overigens, dan waren we buiten spelen en pieste ik in mijn broek want ik wou niet naar de wc en kon het niet meer ophouden :') )
Of als ik ongesteld ben en vergeten ben naar de wc te gaan na zoveel uur en ik écht moet verwisselen, en ik mag dan niet, ha ik ook gewoon.

Oh zouden ze bij mij niet hoeven te proberen hoor. Als ik naar een toilet moet blijf ik er niet voor na. Het is levensbehoefte die niemand mij ontneemt.

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 23:52

xSlvna schreef:
Wat betreft dat leraar wegpesten, hebben wij ook 'noodgedwongen' moeten doen, man heeft ontslag genomen. :')

Nee maar even serieus, als je je niet goed voelt (of het is door een hoge druk in de blaas, last van de darmen door te lang ophouden of vreselijke misselijkheid maakt niet uit) luister je toch niet meer naar de leraar? Als je moet dan moet je, al gaat de leraar op zijn kop staan.

Nouja als ie op zijn kop ging staan zou ik wel even kijken wat ie aan het uitspoken is :+