Gezocht: Studenten opleiding equine,leisure and sports (VHL)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Moonlight17

Re: Gezocht: Studenten opleiding equine,leisure and sports (VHL)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 16:04

Bij mij was hetzelfde week als de scheikunde cursus. Maar ik zou je zeker inschrijven, want AID is 2 weken en de scheikunde cursus iets korter.

ssandyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-14 16:17

Moonlight17 schreef:
Bij mij was hetzelfde week als de scheikunde cursus. Maar ik zou je zeker inschrijven, want AID is 2 weken en de scheikunde cursus iets korter.

Maar vallen de aid ook in de zomervakantie?
Want dan ben je dus incl. scheikunde curses een maand eerder aan de gang?
En kun je met vertellen wat je met de aid doet? en is het hele dag of ook met overnachting? en kosten?

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 16:22

Jah AID valt dan ook in de zomervakantie. De AID en de scheikunde cursus lopen tegelijker tijd. Dus dan ben je ongeveer 2 weken kwijt meen ik van je vakantie. AID is voor mijn moeilijk uit te leggen aangezien ik hem nooit heb gedaan, maar de verhalen die ik heb gehoord praten ze over het volgende. Je wordt ingedeeld in groepjes en gaat met dat groepje heel veel verschillende activiteiten doen van sport tot spel etc. S'avonds zijn er veel feestjes en zo leer je de studentenverenigingen kennen. AID is dus eigenlijk de hele dag. Kosten zijn allemaal voor je eigen rekening net als het overnachten ergens.

ssandyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-14 16:24

Moonlight17 schreef:
Jah AID valt dan ook in de zomervakantie. De AID en de scheikunde cursus lopen tegelijker tijd. Dus dan ben je ongeveer 2 weken kwijt meen ik van je vakantie. AID is voor mijn moeilijk uit te leggen aangezien ik hem nooit heb gedaan, maar de verhalen die ik heb gehoord praten ze over het volgende. Je wordt ingedeeld in groepjes en gaat met dat groepje heel veel verschillende activiteiten doen van sport tot spel etc. S'avonds zijn er veel feestjes en zo leer je de studentenverenigingen kennen. AID is dus eigenlijk de hele dag. Kosten zijn allemaal voor je eigen rekening net als het overnachten ergens.

Oke bedankt!
Ik moet de scheikunde curses doen, dus denk dat ik dan geen aid kan doen of wel?

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 16:33

ssandyy schreef:
Moonlight17 schreef:

Oke bedankt!
Ik moet de scheikunde curses doen, dus denk dat ik dan geen aid kan doen of wel?

Ligt totaal aan jezelf. Er zaten er 2 bij mij in de scheikunde klas die hebben het beide gedaan, maar zaten wel regelmatig met flinke wallen in de les. Het is ieder geval mogelijk, want ze hebben het beide gehaald.

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 16:56

AID kan ik echt aanraden aan iedereen hier. Je word ingedeeld in een groepje met 2 ouderejaars studenten als begeleiders. Samen ga je dan Wageningen leren kennen. Ik heb in 2011 AID gelopen en ben uiteindelijk blijven hangen bij de Crew (de 160 mensen die de AID mogelijk maken). In principe zijn alle activiteiten vrijwillig. Lunch en Avondeten zitten bij de AID in en hoef je dus niet los te regelen. De meeste mensen die nog geen kamer hebben worden door hun begeleiders daarin voorzien.

Activiteiten zijn o.a. bands/comedian avond of biercantus, straat theater festifal, openingsfeest, creazy 88 (88 uitdagingen waarmee je wageningen leert kennen) openlucht film (waarbij heel wageningen is uitgenodigd).

Ik ben gestopt met mijn opleiding aan vhl omdat hbo niet geschikt voor mij was. Ik heb nog een aantal 1e jaars (en ook verdere jaren) boeken liggen die ik wil verkopen. Iemand interesse?

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 19:15

Juuuuul_Xx schreef:
Wie gaan er allemaal naar de aid?

ikke :D

arinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 14:15

Ik zie het topic nu pas, neem aan dat de meeste vragen al beantwoord zijn? :p (zo nee, stuur me even een pb)

Ik verwacht over 1.5 week de laatste versie van mijn thesis in te leveren en dan ben ik klaar :)

Juuuuul_Xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 12:58

Hooi allemaal!

weten jullie hoe het zit met de boeken?

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 12:59

Nee.. Wil graag de lijst zodat tweedehands kan aanschaffen.. Wacht op antwoord haha

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 13:19

In mijn eerste jaar heb ik boeken aangeschaft en er nauwelijks gebruik van gemaakt, dus zou je er niet zo druk om maken.

ssandyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-14 13:47

Heey.
Vroeg het me ook al af! :)

Juuuuul_Xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 13:55

Er staat ook nergens een boekenlijst. Erg onhandig

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 14:03

Srry dat ik het zeg, Welkom op van Hall Larenstein Wageningen.

Juuuuul_Xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 14:43

Hahaha ik snap t. Naja ik ben zelf ook rommelig dus her zal wel gauw wennen :p

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 15:13

Boekenlijst krijg je in een vd eerste lessen van term 1. Boeken zijn allemaal op school verkrijgbaar (als ze ze al binnen hebben) en hele hoge nood hebben die boeken ook niet hoor. Ik heb een enorm duur biologie boek aangeschaft en ik heb 'm wel zo'n twee keer gebruikt :') (gok dat ik 'm volgend jaar wel meer zal gebruiken though)
Boeken zijn merendeel niet nodig voor de lessen zelf, meer voor het leren vd toetsen, en alles is ook - beperkt - in de library verkrijgbaar. Van term 3 en 4 heb ik geloof ik maar 1 of 2 boeken gekocht, de rest geleend, scheelt een hoop!

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 20:31

hebben jullie al kamers/ stalling?

Juuuuul_Xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 22:38

Ooow. Piekosjj dan hoef ik nog niks tw regelen dus. :p unihorses ik blijf voorlopig thuis en ga met de auto heen en weer. Ben nog te veel gehecht aan mn stalletje hier, we zijn één grote familie en we staan daar mooi dus ik wil dat voorlopog nog niet opgeven. :) heb jij al wel een kamer en stalling?

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 23:07

Juuuuul_Xx schreef:
Ooow. Piekosjj dan hoef ik nog niks tw regelen dus. :p unihorses ik blijf voorlopig thuis en ga met de auto heen en weer. Ben nog te veel gehecht aan mn stalletje hier, we zijn één grote familie en we staan daar mooi dus ik wil dat voorlopog nog niet opgeven. :) heb jij al wel een kamer en stalling?

jup. kamer in Bennekom en huur een stukje land, bak schuilstal gewone stal waar ze in kunnen lopen ( 6x3 ) en nog opslag 3x3 o en water en stroom :D kon me niet beter wensen nou ja dat het niet in ede was :P

arinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 13:00

Juuuuul_Xx schreef:
Hahaha ik snap t. Naja ik ben zelf ook rommelig dus her zal wel gauw wennen :p

Nouuuu, nee hoor :Y) :P

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 15:21

ik open net een brief... die zegt dat vhl wageningen naar velp verhuist... ? vanaf volgend jaar.. ik heb me ingeschreven voor een studie in wageningen... land voor langere periode gehuurd kamertje en dan verhuist de studie??? niet zo blij...

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 15:23

Ja, de huidige studenten weet het ook pas net en de leraren wisten het 1 dag eerder.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 15:24

Moonlight17 schreef:
Ja, de huidige studenten weet het ook pas net en de leraren wisten het 1 dag eerder.

maar ik wil helemaal niet studeren in velp? maar stufi gaat ook naar de kloten als ik stop... mag ik alles terug betalen

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 15:26

unihorses schreef:
Moonlight17 schreef:

maar ik wil helemaal niet studeren in velp? maar stufi gaat ook naar de kloten als ik stop... mag ik alles terug betalen

Nee snap ik helemaal, moet het even nakijken en geloof dat ze pas verhuizen in de vakantie van 2015 en dan in september in Velp beginnen. Van Hall is niet zo'n supergoede school wat betreft communicatie.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 15:27

Moonlight17 schreef:
unihorses schreef:

Nee snap ik helemaal, moet het even nakijken en geloof dat ze pas verhuizen in de vakantie van 2015 en dan in september in Velp beginnen. Van Hall is niet zo'n supergoede school wat betreft communicatie.

ja wat ik begreep 1 jaar in wageningen maar dan zijn er nog 3... dan ga ik toch wel anders denken over mijn kamer voor vast inrichten, settelen met de paarden...