Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Jans schreef:Maar het is toch duidelijk dat wanneer je met een klein kind komt de alcohol toch echt niet voor hem is? Ik zou ook naar een andere supermarkt gaan dan eigenlijk..
Winged schreef:Diablo: Maar dan is het níet meer de verantwoordelijkheid van de supermarkt/slijterij. En dat is juist het verschil.
Verder verbaas ik mij erover hoe ontzettend moeilijk mensen hierover kunnen doen. IDkaart mee, klaar. Wat is het hele probleem? 'oh schandaaaaalig ik ben 30 en ik word om mijn ID gevraagd!'?
) En de vraag is of je dat wilt... Je ziet in het algemeen toch meer dat de mensen die zijn opgegroeid in een omgeving zonder alcohol degenen zijn die niet drinken, gewoon, omdat ze daar geen behoefte aan hebben. Ik zeg niet dat je direct dood neervalt van één glaasje maar er is niks mis met helemaal niet drinken
)Magrathea schreef:Tja, maar juist die "Ik bepaal zelf wel wat goed is voor mijn kind"-mentaliteit heeft ervoor gezorgd dat er menig ouder is die vindt dat één keer een biertje wel kan, waardoor het kind op andere vlakken ook makkelijker wordt. (En nee, ik doel niet op iemand in dit topic, maar als je je aangesproken voelt mag dat altijd) En de vraag is of je dat wilt... Je ziet in het algemeen toch meer dat de mensen die zijn opgegroeid in een omgeving zonder alcohol degenen zijn die niet drinken, gewoon, omdat ze daar geen behoefte aan hebben. Ik zeg niet dat je direct dood neervalt van één glaasje maar er is niks mis met helemaal niet drinken

Broccoli schreef:Ik vind het begrijpelijk dat er legitimatie gevraagd wordt tot en met 18. Maar tot (en met?) 25 vind ik persoonlijk echt vreselijk betuttelend. Officieel ben je dan al 7 jaar volwassen, come on! En die ouder-kind regel vind ik ronduit belachelijk. Echt heel waterdicht ook... Ik ga zonder m'n kind naar de winkel en thuis geef ik het hem gewoon. Geen haan die ernaar kraait. Maar als m'n kind van 12 of 17 zeg het, naast me staat krijg ik geen alcohol mee? Al zou het voor m'n kind zijn, dat bepaal ik als ouder dan zelf wel. We slaan echt een beetje door vind ik.
Ik denk toch dat het wel degelijk invloed heeft, als ik kijk naar de directe omgeving (studenten)(die normaal toch wel een slok lusten). Als je vraagt waarom iemand nooit een biertje neemt krijg je steevast het antwoord "tja, thuis dronk ik ook al nooit en heb er niet echt behoefte aan ofzo". xMyrth schreef:Hazna schreef:
Heb je geluk gehad. Ik had laatst mijn vriend aan de kassa (dus ik weet echt wel dat hij 20 is). Ik moest zijn ID vragen... Ook al weet je dat iemand de juiste leeftijd heeft, je moet ID vragen omdat er buiten gecontroleerd kan worden.
Even teruglezen, dit is dus niet waar.
Mistic schreef:Kenyada schreef:Bij ons hangt er sinds deze week n nieuwsbrief in de kantine (AH) dat mensen die met kinders boodschappen komen doen niet naar t id gevraagd hoeft te worden?!?
Dispar_Vulgo schreef:Ik ben al een tijdje 25 en hulp een bejaarde echtpaar regelmatig met wat klusjes. Net vóór het nieuwe jaar kwam Albert (bestelservice van AH) boodschappen aan hun huis brengen. Dus ik pakte het aan van dat jochie. Vroeg hij m'n ID kaart, want ik moest 18 zijn om dat bier aan te mogen nemen![]()
'Gelukkig' kwam die oude man (95 jaar) afrekenen. Toen stond dat jochie helemaal vreemd te kijken![]()
We hebben daarna nog smakelijk gelachen om dat gozertje!
. Verschillende collega's (waaronder ik) zijn al verschillende malen gewoon kapotgescholden omdat 'Kan je echt niet zien dat ik 20 ben'-mannetjes geen ID bij zich hebben.
.
.