Mobiel op school

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Liin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 19:02

Ik moet eerlijk bekennen ook erg veel mijn mobiel te gebruiken tijdens hoorcolleges. Op de middelbare school zat mijn mobiel in mijn tas op stil en gebruikte ik deze niet.
Het is eigenlijk sinds 1,5 jaar dat ik een Smart Phone heb en mezelf op veelvoudig gebruik tijdens school betrap. Als ik de les interessant vind vergeet ik m'n mobiel. Wel zet ik vaker mijn mobiel uit, omdat ik het van mezelf ook een slechte en onbeschofte gewoonte vind.

Het lijkt mij helemaal niet verkeerd als leraren hier strenger op worden. Beginnen op de basisschool (want daar hebben ze nu al een mobiel..), de middelbare school, maar ook zeker het HBO.

xxrossiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 19:33

Mijn mobiel is tijdens lessen in mijn hand.
behalvd tijdens de praktijklessen want dan is het niet toe gestaan, ivm privacy van mede studenten.

Maar in college's zit ik rustig op mijn mobiel, te bokken, faceboken, candy cruschen maar zelfs multiplayer games. Er word niet op gecontroleerd en niks van gezegd.

Hikarii

Re: Mobiel op school

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 19:34

Bij ons zijn mobiels totaal verboden. Tijdens lesuren, tussen de uren door, pauzes, etc. Helemaal. Omg half negen moet ie weg, en om drie uur mag ie weer tevoorschijn komen.. Als hij ook maar een keer gezien word word hij afgepakt

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 19:38

moelly schreef:
Dat ben ik niet volledig met je eens. De lessen die ik leuk vond, de meeste wel, iets wat ook voor een groot deel aan de docent ligt, ging ik heen ja. Als ik geen zin had in een les omdat het me niet interesseerde, ging ik niet mijn tijd verdoen door in die les aanwezig te zijn.
Nee, briefjes schrijven heb ik nooit gedaan, natuurlijk wel eens met buurman of buurvrouw gekletst, maar daar werd bij mij op school ook wel de ruimte toe gegeven.
Ik vind het zelf eerlijk gezegd asociaal dat men tegenwoordig de hele les op de smartphone zit. Tuurlijk moet eens een berichtje kunnen, maar ik doel met mijn posts eigenlijk op de mensen die de hele les op de telefoon zitten te pielen.

Vind het ook aso en arrogant als jij gewoon wegblijft uit de les. Net of je alles al weet en die les echt niet nodig hebt.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 19:40

xBerber schreef:
Bij ons zijn mobiels totaal verboden. Tijdens lesuren, tussen de uren door, pauzes, etc. Helemaal. Omg half negen moet ie weg, en om drie uur mag ie weer tevoorschijn komen.. Als hij ook maar een keer gezien word word hij afgepakt

Is dit op een middelbare school?

Chroosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 19:43

In mijn broekzak op trillen, ben nooit gepakt.

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 19:48

Goof schreef:
xBerber schreef:

Is dit op een middelbare school?

Yep.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 19:51

Prima afspraak +:)+

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 19:53

bij ons moet je de telefoon inleveren maar hij staat bij mij op trillen en zit in mijn broekzak

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 19:54

We hebben dan ook wel erg kleine klassen. Bij ons 14, maar de meesten maar 10 of minder. Dus het is erg makkelijk om in de gaten te houden.

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 20:11

Bij ons mogen we niet op onze mobiel tijdens de les tenzij ander aangegeven (om voorbeeldjes op te zoeken bijvoorbeeld, of om muziek te luisteren.). Uiteraard heb je genoeg leerlingen die onder de les op hun mobiel zitten, maar als dat gezien word mag je vragen de leraren of je hem weg wil doen, als je dan toch nog eigenwijs bent mag je hem die dag een uur na je laatste uur ophalen bij de balie. In de pauze mag het uiteraard wel. Ik heb mijn mobiel altijd op stil in mijn tas. :)

Chimene15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 20:16

In de tas, in de broekzak, in de etui, in de hand(tas op tafel) en dan je hand in je tas.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 20:21

Bij ons op school zijn de regels over mobiel-gebruik heel soepel. Mijn mobiel heb ik altijd wel in mijn broekzak of op tafel, maar dan wel op stil. Een berichtje sturen tijdens een les doe ik ook wel, maar niet tijdens uitleg. Ik vind dat er ondanks de soepele regels over het gebruik van telefoons goed wordt omgegaan bij mij op school met mobiele telefoons.

Ryomieko

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 20:27

Marit schreef:
Als je op een middelbare school losser gaat worden den ik dat er een hele hoop mensen iets langer over hun school carrière gaan doen :+

Op die leeftijd zijn er zat die nog niet kunnen bedenken dat je op sommige momenten echt moet opletten omdat je anders later tegen de lamp loopt.

Ik heb het gewoon over mbo :Y)

Op het middelbaar had ik geen smartphone, dan zat ik gewoon bij lessen die mij niets boeide te tekenen.

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 21:20

Magrathea schreef:
Foundtheone schreef:
Mobiel wel opzak maar zeker op stil! Ik wil niet steeds 20 keer moeten opdrukken als ik mijn mobiel check.. (Uniformberoepem opleiding)

En zo hoort het :=

Wauw, ik schrik hier wel van hoor... "Ik wil het lezen als er een belangrijk berichtje binnenkomt", sorry, wat? Over de nieuwe nagellak van je beste vriendin? Ik vraag me af hoe vaak mensen die dit soort opmerkingen plaatsen daadwerkelijk wel eens een belangrijk bericht hebben gehad tijdens schooluren :=
Ik nauwelijks, in elk geval. Veel belangrijker dan "Weet jij waar de sleutel van de kabelkast ligt" van een commissiegenoot of "Moet ik nog iets halen voor het avondeten" van mijn vriend wordt het echt niet hier hoor :n

Mijn mobieltje (toen ik die zelf kocht halverwege de tweede klas) lag meestal in mijn kluisje... Als je niet continue met je vriendinnen zit te smsen die ook allemaal in de les zitten komt er namelijk niet zo gek veel binnen, zo blijkt :D

Nogmaals, ik vraag me echt serieus af wat er nou zo verschrikkelijk belangrijk is dat je de hele les op je telefoon moet doorbrengen.

Ik voel me aangesproken :Y)
Maar ik wil toch zeker wel bereikbaar zijn voor als m'n paard opeens wéér een koliek aanval krijgt. Dan wil ik er bij zijn en de DA kunnen bellen.
Maar ik breng dan niet de hele les op m'n telefoon door, maar hij ligt op tafel, zodat ik het door heb als ie af gaat :)

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 21:22

In de pauze niet op mobiel vind ik onzin (bij ons mag je alleen niet fotograferen, bellen of muziek zonder oortjes in de pauze). De pauze is mijn tijd, als ik dan even wil internetten of appen, moet dat kunnen.

roooooss

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 21:24

Om eerlijk te zijn bevind meestal mijn mobiel zich bij me op tafel :o , maar bij sommige vakken zit die ook wel in mijn tas altijd.
Mobiels zijn eigenlijk niet toegestaan tijdens de lessen. Maar bij Nederlands, nlt en godsdienst heb ik nog wel eens de neiging om hem erbij te pakken. Bij de rest van de lessen is die wel netjes in mijn tas.

Jette

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 21:25

Op tafel :+

En ja ik gebruik hem ook, niet stiekem. Weet heus waar het wel en waar het niet kan. Even iets googelen, whatsappje naar vriendinnetje, muziekje luisteren tijdens het sommen maken. Maar dit zal effectief misschien 5 minuten van de les zijn. Als er opgelet moet worden, gebeurt dat ook.

Het is jouw verantwoordelijkheid, jij moet uiteindelijk dat diploma halen. Als je dat kan terwijl je candy crush speelt? Prima toch, ik zie het probleem niet. Leerlingen die uit verveling erdoorheen praten vind ik wel uitermate storend, want dan geef je andere niet de kans op te letten

Zolang je weet waar je zwakke punten liggen (bij Latijn zal ik hem nooit gebruiken) of bij docenten die het niet oké vinden zit hij in mijn tas. Als het dan 'saai' is of ik even wegdroom teken ik lekker in mijn schrift.

In de pauze gebruik ik hem nooit. Hét moment om even bij te kletsen!

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 21:40

ilaan schreef:
moelly schreef:
Dat ben ik niet volledig met je eens. De lessen die ik leuk vond, de meeste wel, iets wat ook voor een groot deel aan de docent ligt, ging ik heen ja. Als ik geen zin had in een les omdat het me niet interesseerde, ging ik niet mijn tijd verdoen door in die les aanwezig te zijn.
Nee, briefjes schrijven heb ik nooit gedaan, natuurlijk wel eens met buurman of buurvrouw gekletst, maar daar werd bij mij op school ook wel de ruimte toe gegeven.
Ik vind het zelf eerlijk gezegd asociaal dat men tegenwoordig de hele les op de smartphone zit. Tuurlijk moet eens een berichtje kunnen, maar ik doel met mijn posts eigenlijk op de mensen die de hele les op de telefoon zitten te pielen.

Vind het ook aso en arrogant als jij gewoon wegblijft uit de les. Net of je alles al weet en die les echt niet nodig hebt.

Ik vind dat het netter is om weg te blijven dan heen te gaan en on geven werd op mijn telefoon spelen.
Als ik weg blijf, hoeft de docent zich niet aan mij te ergeren.
Bovendien gaat het om de toekomst van de leerling, niet om die van de docent. Het zal die docenten echt een worst wezen of ik een vmbo of havo diploma zou haleb hoor, tenminste.. op mijn school was dat wel zo.

Nikki_Haya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 21:49

Verbaas me er echt over dat er nog zoveel zijn die het mogen of stiekem doen.
Als mijn moeder mij onder schooltijd online ziet heb ik echt flinke problemen hoor! School is school, en met je telefoon bezig zijn doe je maar thuis..

joxbling

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 21:51

In mijn broekzak, op schoot of op tafel.
Ik gebruik m'n mobiel best vaak onder de les..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 21:53

Bij mij (HBO opleiding) zit iedereen gewoon in de klassikale lessen de hele tijd op zijn telefoon, in de hoorcolleges zit iedereen met z'n laptop op facebook en dergelijke. Mijn telefoon ligt altijd op tafel, voor me.

EmmyJoycee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 21:57

Hij ligt of op tafel of zit in mn jaszak. Ik zit er zelf ook vaak op, iedereen uit mn klas eigenlijk.. Het mag niet ze worden nooit zo vrolijk maar hij is nog noooit afgepakt. En als er iets belangrijks word uitgelegd dan let ik wel op, maar verder onder huiswerk uren is het iedereen zit op z'n telefoon :+

Avis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 22:06

Die van mij staat altijd op stil (trilt ook niet) en zit in mijn broekzak, jaszak of tas. Maar ik kijk er echt nooit op, een enkele keer als er geen klok in het lokaal hangt en ik wil weten hoe laat het is, maar anders nooit :+

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 23:36

Voordeel eigenlijk, hoef nu niet eens non-stop op mijn mobiel te zitten tijdens de les, want ik heb mijn computer en gamen/fb/bokt is leuker :+ (Doe een computeropleiding, vandaar de laptop)