Ziek op stage, inhalen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 18:58

Sarcasm schreef:
vuurneon schreef:
Nou ja... Genoeg 16/17 jarigen op het mbo hoor die heerlijk recalcitrant zijn en 'waarom moet ik dit doen??? Ik studeer wel verpleegkunde hoor!! :') '. Pubers dus.

Ts had eigenlijk dit eerder moeten aankaarten dat ze daar niet goed op haar plek zat.

16/17 jarig? Puber?
Ben 19 jaar, geen puber meer, niet leerplichtig meer. Dus wat een onzin, doe dit voor mezelf hoor.

En hoe kom je erbij dat ik niet goed op mijn plek zit? Waar haal je dat vandaan?

Ik doelde niet op jou hoor, wees maar niet bang :D maar op saskiaefie die het had over 'volwassenen' op het vervolgonderwijs, maar dat er echt nog een hoop pubers bij zitten die zich ook nog zo gedragen :D

Ik proef uit je verhaal dat je dat niet helemaal happy bent op je stage plek. Dus dan zit je niet helemaal daar op je plek voor mijn gevoel.

Maar aangezien je toch reageert? Wat zegt je contract? :)

Gerritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 19:03

Je moet voor je stage een aantal totaal uren stagelopen om je stage voldoende te halen, een voldoende stage betekend dus een voldoende voor school zodat je door mag.

Ik ben ook bijna 19 en ben ook niet leerplichtig meer maar mijn opleiding (verpleegkunde) eist wel dat je minimaal 90% van de lessen aanwezig bent en dus op school. De andere 10% kun je gebruiken wanneer je bijv. ziek bent of naar de tandarts moet of zo.

En al krijg je geen ene rooie rotcent... toch die aantal uren voldoen ;)

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 19:04

Herkenbaar.
Hier draaide ik ook meer uren dan nodig.
Moest heel veel inhalen wegens operatie. En dat allemaal in de vakanties.
Stageplaatsen waren zwaar en had nooit veel zin om nadien in te halen...

En wat hier gezegd werd betreffend stageplaatsen switchen dat dat makkelijk is? No way....
Heb hier 2x moeten aanvechten met stagebegeleider voor een andere stageplaats, ook al had ik deze geregeld. Nee was nee ....

Sarcasm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-14 19:05

vuurneon schreef:
Ik doelde niet op jou hoor, wees maar niet bang :D maar op saskiaefie die het had over 'volwassenen' op het vervolgonderwijs, maar dat er echt nog een hoop pubers bij zitten die zich ook nog zo gedragen :D

Ik proef uit je verhaal dat je dat niet helemaal happy bent op je stage plek. Dus dan zit je niet helemaal daar op je plek.

Nou ja, niet op m'n plek..
Ik zie het zo, ik doe nooit moeilijk over die 3 kwartier die ik daar langer blijf.
Die drie kwartier schrijf ik ook niet. Echter vind ik het dan wel jammer dat er moeilijk word gedaan over 1 keer ziek zijn. Verder is deze stage niet iets wat ik later wil worden en kan ik me leukere dingen voorstellen om te doen in mijn vakantie. Maar wat moet, dat moet.

Ik heb gelukkig al wel een andere stage plaats voor volgend jaar gevonden, niet in een winkel maar in een schoonheidssalon. Wat ik later dus wel echt wil doen.

Gerritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 19:07

Nou dan zou ik dat zeker tegen hun gebruiken... zeg je eh mevrouw ik ben al de afgelopen weken 3 kwartier langer gebleven dat staat ook wel gelijk aan een hele dag vind u niet ?

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 19:08

Ik denk dat dit een prima leermoment is om je grenzen aan te geven. Je werkt dus (zonder de pauze) 8 uur en 45 minuten, maar schrijft er maar 8. Nu blijf ik ook wel eens een uur langer plakken op stage, en met regelmaat een half uur. Maar als ik dan een keer een uurtje eerder weg wil, is dit ook geen probleem.

Dat je de dag dat je ziek bent in moet halen is ook niet zo heel gek. Het bedrijf is een contract met jou aangegaan voor een x aantal uren, te voldoen voor datum .... dus je moet die uren gehaald hebben voor het contracteinde.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 19:51

Gerritt schreef:
Nou dan zou ik dat zeker tegen hun gebruiken... zeg je eh mevrouw ik ben al de afgelopen weken 3 kwartier langer gebleven dat staat ook wel gelijk aan een hele dag vind u niet ?

Fantastisch idee;) dan krijg je zeker weten een negatieve aantekening bij je beoordeling en mag je de hele stage inhalen ;)

Ik zou gewoon gaan, even doorbijten en dan later dingen doen die je wel leuk vind.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 19:54

Sassol schreef:
Ik denk dat dit een prima leermoment is om je grenzen aan te geven. Je werkt dus (zonder de pauze) 8 uur en 45 minuten, maar schrijft er maar 8. Nu blijf ik ook wel eens een uur langer plakken op stage, en met regelmaat een half uur. Maar als ik dan een keer een uurtje eerder weg wil, is dit ook geen probleem.

Dat je de dag dat je ziek bent in moet halen is ook niet zo heel gek. Het bedrijf is een contract met jou aangegaan voor een x aantal uren, te voldoen voor datum .... dus je moet die uren gehaald hebben voor het contracteinde.

Hier sluit ik mij bij aan :)
Dit is een mooi leermoment en ja, zou ook gewoon even doorbijten voor die ene dag extra en maar even met een stralende glimlach laten zien hoe goed je je in wil zetten (en hopen dat het een nog mooiere beoordeling oplevert ;) ).

kimberly1995

Re: Ziek op stage, inhalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 19:56

Ik zou dat van die driekwartier langer doorgaan zonder opschrijven gewoon melden op school en misschien dat school dan zegt: dan hoef je die ene dag niet meer in te halen.

miszblueeyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 20:13

ik heb nooit stage uren in hoeven te halen ik ziek was hoor. ts,ik zou het even fijn overleggen met school,

Gerritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 20:59

eilleen333 schreef:
Gerritt schreef:

Fantastisch idee;) dan krijg je zeker weten een negatieve aantekening bij je beoordeling en mag je de hele stage inhalen ;)

Ik zou gewoon gaan, even doorbijten en dan later dingen doen die je wel leuk vind.

Nou dat zal ook wel weer meevallen sjonge jonge xD als je dat gewoon netjes zegt en als die mevrouw dan zegt nee sorry zo werkt het niet dan zeg je oké prima, dan moeten we maar even een extra dagje inplannen.

Je moet je gewoon aan de stage uren houden klaar. Kun je lang of kort over doen zo is het gewoon.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 21:16

Gerritt schreef:
eilleen333 schreef:

Haha gelukkig leven we niet in een dictatuur. :)

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 21:24

@ Saskiafie
Ik vind jouw tips niet heel handig. Je kan er wel een bepaalde mening over hebben, maar de ts moet natuurlijk wel haar stage goed kunnen afronden.
Ze kan best aankaarten dat ze goed uitkomt met haar uren, maar dat zou ik wel op een nette en rustige manier doen. Vaak bereik je daar veel meer mee.

Ik heb zelf ook regelmatig een stagiaire. Daar krijg ik echt geen geld voor.
De ene stagiaire gaat beter dan de andere. Maar ik vind inzet toch één van de belangrijkste punten. Een stagiaire die goed haar best doet en haar verantwoordelijkheden nakomt mag ook meer van mij en daarbij zou ik niet moeilijk doen met het inhalen of niet van een dag.
Een stagiaire die niet gemotiveerd werkt zou ik minder snel tegemoet komen.

Het moet van twee kanten komen.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 22:18

Zoveel tips heb ik niet gegeven ik geef alleen aan dat ik het niet eens ben met het inhalen van een dag dat je ziek bent en vragen staat vrij dus als je kunt het altijd proberen. ;)

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 22:21

saskiakefie schreef:
Gerritt"
[quote="eilleen333 schreef:

[/quote

Haha gelukkig leven we niet in een dictatuur. :)

Het maakt mij niet uit hoor. Ik waarschuw alleen. Heb verhalen gehoord over stages waar je niet blij van wordt. Na een half jaar stage lopen mocht hij opnieuw omdat hij had gezegd dat dag bedrijf geen plek was waar hij later wilde werken omdat hij andere ambities had.
Toen hebben ze hem een onvoldoende gegeven en mocht hij de stage opnieuw doen.

Het was puur een waarschuwing...

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 22:50

Dan had je het beter op die manier kunnen formuleren, want dat ligt toch echt aan het bedrijf zelf... :)

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 22:52

Het is een beetje hoe je de toon van het bericht dat ik quote opvat. Ik vatte het op als bijdehand (maar dat kan ook anders). En bijdehand doen is nooit een goed idee op stage.

Maar zullen we het dan houden op een misverstand?

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 23:07

Lijkt me een goed plan :) :P