2014: beginnen met afstuderen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

liiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 11:47

Wieldop schreef:
liiza schreef:
Het is ook best lastig, zeker omdat het twee losse onderdelen zijn. Ik moet bewijzen dat ik competent ben aan de hand van competenties die opgesteld zijn door de PABO. Dit zijn 17 punten en bij elk punt moet ik bewijsmateriaal aanleveren. In welke vorm is voor mij nog even zoeken.

Ik heb dit bij mijn opleiding moeten doen aan de hand van bijv cijfers van tentamens, verslagen, feedback medestudenten, competentieprofiel/beoordelingsformulier vanuit werk/stage met een goede onderbouwing van mezelf. Wellicht een idee?

Ik denk dat het inderdaad iets in die richting gaat worden, bedankt voor de tip! :)

RoseK

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 12:21

imd schreef:
liiza schreef:
Het is ook best lastig, zeker omdat het twee losse onderdelen zijn. Ik moet bewijzen dat ik competent ben aan de hand van competenties die opgesteld zijn door de PABO. Dit zijn 17 punten en bij elk punt moet ik bewijsmateriaal aanleveren. In welke vorm is voor mij nog even zoeken.

Mijn onderzoek gaat over het verbeteren van resultaten met opbrengstgericht werken, dat is dus iets heel anders :)

Ohh dat moest een vriendinnetje van mij ook, maar dan voor verpleegkunde. Vervelend lijkt me dat!

Ik heb vrijdag eindelijk de eerste afspraak met de definitieve afstudeergroep, ben benieuwd!

Ik moet dat ook! (Communicatie stage) Is dit jaar voor het eerst. Ik moet de competenties presenteren, realiseren en creëren bewijzen door een aantal activiteiten/bewijzen daarvoor in een portfolio te zetten. Het is alleen nog een beetje vaag want ik weet niet hoeveel producten je per competenties moet kunnen laten zien.
En daarnaast moet ik dus ook mijn afstudeeropdracht op mijn stage doen, best moeilijk te combineren en genoeg tijd voor beide te krijgen.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 12:33

skvetta schreef:
Ik ga half april beginnen met afstuderen! Ik maak me er weinig zorgen over. Mijn werk begeleider zegt dat als ik mijn werk doe zoals ik het nu doe ik alles wel zal halen!

Hoef je verder niks te doen, een onderzoek ofzo? Fijn!
RoseK schreef:
imd schreef:
Ohh dat moest een vriendinnetje van mij ook, maar dan voor verpleegkunde. Vervelend lijkt me dat!

Ik heb vrijdag eindelijk de eerste afspraak met de definitieve afstudeergroep, ben benieuwd!

Ik moet dat ook! (Communicatie stage) Is dit jaar voor het eerst. Ik moet de competenties presenteren, realiseren en creëren bewijzen door een aantal activiteiten/bewijzen daarvoor in een portfolio te zetten. Het is alleen nog een beetje vaag want ik weet niet hoeveel producten je per competenties moet kunnen laten zien.
En daarnaast moet ik dus ook mijn afstudeeropdracht op mijn stage doen, best moeilijk te combineren en genoeg tijd voor beide te krijgen.

Ik vond de combinatie van werk en onderzoek best lastig. Mijn afstuderen van nu is gewoon een vak als alle anderen, beetje onderzoek doen en n wetenschappelijk artikel met conclusies schrijven, veel makkelijker! Hoef ook geen competenties te bewijzen ofzo, niks met persoonlijke ontwikkeling. Heerlijk :P

Missy_

Re: 2014: beginnen met afstuderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 13:30

Heeft iemand even een schop onder mn reet voor mij?? O:)

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 13:35

*schopt*

Jettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 13:41

Schop!!

Lijkt me best pittig trouwens, die competenties allemaal moeten bewijzen. Succes meiden!

Straww_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 13:45

Missy_ schreef:
Heeft iemand even een schop onder mn reet voor mij?? O:)

Hoppppp aan de bak! Een uurtje vol aan de slag en dan mag je weer bokken :))

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-14 16:49

Heb ik ook een beetje last van nu. -O- Literatuuronderzoek is leuk, maar ik begin een beetje de bronnen door de war te halen nu. :')

*tijd voor koffie!*

Missy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 17:27

Ruilen? Als jij mijn literatuuronderzoek doet, doe ik iets anders voor jou haha :p Ik haaaat literatuur..

landvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 17:33

oooh mag ik mij ook melden :D
Ik heb momenteel mijn afstudeeridee bij de juiste leerkracht liggen, ofja al twee weken, en dan ga ik hopelijk ook beginnen!!!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-14 18:21

Missy_ schreef:
Ruilen? Als jij mijn literatuuronderzoek doet, doe ik iets anders voor jou haha :p Ik haaaat literatuur..

Hahaha, mijn werk sta ik niet af, veel te leuk. O:)

Lukt het met de literatuur?

Welkom! Ik hoop dat je docent het snel heeft gelezen. :)

Missy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 20:33

Ik ben nu eerst bezig met het verbeteren van mijn probleemanalyse. Die moet eerst goed zijn voordat ik de rest van mijn stuk ga doen. Morgen even bellen met mn opdrachtgever om ervoor te zorgen dat we op een lijn gaan zitten :)

Wieldop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 21:00

Espoir_ schreef:
Leuk, ik ook! Wat wil je precies onderzoeken in de doorstroom van medewerkers? Ik vind dat ook altijd een interessant onderwerp! ;)

Toevallig! :) Werk je al of loop je stage?
Ik mag alles vanuit de organisatie. Ik ben er nog niet uit of ik het breed wil houden (doorstroombeleid) of een bepaald onderwerp (bijv kennis borging). Dus bedoeling is om met directeur om de tafel te gaan en dan kijken waar vanuit hem de vraag is.

Welk onderwerp heb jij? We kunnen onze kennis wel delen ;)

landvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 21:04

magda_90 schreef:
Missy_ schreef:

Hahaha, mijn werk sta ik niet af, veel te leuk. O:)

Lukt het met de literatuur?

Welkom! Ik hoop dat je docent het snel heeft gelezen. :)

Jaa, daar ga ik nou niet echt vanuit... B.ergstra is niet de snelste :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 21:05

Hey!
Mag ik mij ook melden? Ik had 2weken geleden nog een No Go dus dat betekend dat ik nog geen examen kon doen. Maar deze week een herkansing gedaan en mijn gevoel zegt dat ik nu wel een Go krijg. Ik was op 0.2% gezakt. En nu bij 1toets al ruim 2.7% procent gestegen ben. Nu mag ik nog 1 toets herkansen dus een Go moet gewoon gaan lukken! :)

liiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 21:23

Succes meiden, klinkt allemaal erg veel en vermoeiend! Blij als het straks zomervakantie is! :D

Straww_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 21:37

Zomervakantie :wow:
Dat klinkt nog zoooo ver weg.. -O-

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 00:34

landvrouw schreef:
Ik heb momenteel mijn afstudeeridee bij de juiste leerkracht liggen, ofja al twee weken, en dan ga ik hopelijk ook beginnen!!!

Hee Laura, da's lang geleden! ;) Wat voor onderzoek ga jij doen?

Zomervakantie, zullen we het daar niet over hebben? :') Ik kan me de kerstvakantie al niet eens meer herinneren en zelfs koninginnedag etc lijkt nog een eeuwigheid ver weg :P

Straww_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 00:45

Nou inderdaad :') Koningsdag valt op mijn verjaardag dit jaar ^)

landvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 01:28

imd schreef:
landvrouw schreef:

Hee Laura, da's lang geleden! ;) Wat voor onderzoek ga jij doen?

Zomervakantie, zullen we het daar niet over hebben? :') Ik kan me de kerstvakantie al niet eens meer herinneren en zelfs koninginnedag etc lijkt nog een eeuwigheid ver weg :P

Heej! Ja das al ff geleden inderdaad :P
Als het doorgaat ga ik een haalbaarheidsonderzoek doen naar bijles voor kinderen met een beperking met behulp van dieren.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-14 08:50

Welkom!

Landvrouw, dat is een leuke docent! Mijn oude SLB'er. :)

landvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 11:36

jaa hij is leuk, maar wel traag :P
Maar ik noem natuurlijk weer de verkeerde docent.. het gaat om bezuyen

Missy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 11:42

Landvrouw: Wat een leuk onderwerp! Hopen dat het wordt goedgekeurd :)

Ik ga zo even bellen met mijn opdrachtgever. Zie daar toch wel een beetje tegenop, ook al heb ik daar vorig jaar 10 maanden stage gelopen en ken ik iedereen die daar werkt, ik heb gewoon een bel fobie :P

Edit: En ze kan niet aan de telefoon komen.. Dus ik moest maar mobiel bellen, dat deed ik, ook geen reactie :( Nu maar een smsje gestuurd of ze mij anders wil bellen :(

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-14 11:54

Dan moet je lang wachten ja hahaha. Dat herken ik.

Gaat je lukken het gesprek hoor!

Missy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 12:11

Ja nu baal ik dat ik haar niet te pakken krijg haha :P Hopen dat ze mij snel terug belt, en in die tussentijd maar zoveel mogelijk veranderen waar ik haar niet bij nodig heb.