Meer scriptieschrijvers/afstudeerders eind 2013/begin 2014?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ohana_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 23:34

Missy_ schreef:
Aah ik word echt gek van mezelf soms! Dan zit ik alles maar uit te stellen en als ik dan eenmaal bezig ben met iets dan is dat zo gedaan.. Zijn hier misschien meer mensen die dit herkennen en die misschien tips hebben? Het ligt er ook wel aan dat ik nu nog maar 2 dagen in de week naar school hoef, hoe minder ik te doen heb, hoe minder ik ook doe :( :o

Ik herken het! Zit de hele dag het uit te stellen en typ zo in een uurtje 2 pagina's vol.... Zucht!
Iemand ook tips voor mij? Ik probeer het nu in kleine stukjes te verdelen, zodat het niet ineens heel veel lijkt en elke keer iets anders er tussendoor te plannen, kijken of dat werkt, ga het morgen uitproberen :)

Anoniem

Re: Meer scriptieschrijvers/afstudeerders eind 2013/begin 2014?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 00:19

Ik stel ook altijd alles uit....geen tips van mij kant eigenlijk. Inderdaad in kleine stukjes verdelen en eigenlijk gewoon streng zijn voor jezelf en het gewoon doen..

Vrijdag gesprek op school, dan hoor ik of ik gelijk terug mag naar mijn oude opleiding en dus ook of ik een heel nieuwe scriptie moet maken of degene waarmee ik al begonnen was moet verbeteren! Ben benieuwd

Bravour89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 00:24

Probeer dan naast school ook andere dingen te plannen (sporten, werk, bij vrienden langs gaan etc.). Bij mijzelf merkte ik dat ik juist meer aan afstuderen deed met een volle agenda. Ik wacht nu al 6 weken op uitslag en in de tussentijd doe ik nu niet zoveel en dat is voor mij echt vreselijk :( .

Ohana_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 00:26

Bravour89 schreef:
Probeer dan naast school ook andere dingen te plannen (sporten, werk, bij vrienden langs gaan etc.). Bij mijzelf merkte ik dat ik juist meer aan afstuderen deed met een volle agenda. Ik wacht nu al 6 weken op uitslag en in de tussentijd doe ik nu niet zoveel en dat is voor mij echt vreselijk :( .

Ja dat merk ik ook :)

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 00:49

Deadlines naar voren halen. En er dan ook zelf echt in geloven :P

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 09:27

Sammylover schreef:
Missy_ schreef:
Aah ik word echt gek van mezelf soms! Dan zit ik alles maar uit te stellen en als ik dan eenmaal bezig ben met iets dan is dat zo gedaan.. Zijn hier misschien meer mensen die dit herkennen en die misschien tips hebben? Het ligt er ook wel aan dat ik nu nog maar 2 dagen in de week naar school hoef, hoe minder ik te doen heb, hoe minder ik ook doe :( :o

Ik herken het! Zit de hele dag het uit te stellen en typ zo in een uurtje 2 pagina's vol.... Zucht!
Iemand ook tips voor mij? Ik probeer het nu in kleine stukjes te verdelen, zodat het niet ineens heel veel lijkt en elke keer iets anders er tussendoor te plannen, kijken of dat werkt, ga het morgen uitproberen :)

Helaas hier hetzelfde, ook nog maar twee dagen school, dringende deadlines maar niet in gang schieten... zucht. Helaas geen tips dus :(

Ohana_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 15:06

Ondertussen ook nog druk op zoek naar een stageplek, krijg overal afwijzingen. Een onderzoek dat niet loopt en een stageplek niet kunnen vinden, dat zorgt voor behoorlijk veel stress... Gelukkig gaat mijn scriptie goed, tenminste, wat ik kan schrijven :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 15:13

Volhouden sammylover!

Gelukkig kan je wel gewoon goed schrijven

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 15:35

Hmm, zo te horen heb ik dan nog wel enige luxe. 2 en half jaar geleden stage mogen lopen bij een bedrijf hier in de buurt. Na die tijd blijven werken voor 10 uur per week. Daar boden ze me al geruime tijd geleden een afstudeerstage aan! Heb school zover weten te krijgen dat ik daar mocht afstuderen (normaal mag je niet 2 keer naar hetzelfde bedrijf), deden ze volgens mij niet moeilijk over, aangezien veel studenten moeite hebben met iets vinden.
Half oktober met een dikke 8 afgestudeerd, nu alleen nog een toets en 2 mondelingen Spaans en een toets Corporate Communication Management (helllllll) en dan mag ik eindelijk mijn papiertje in ontvangst nemen. En geloof me, ik ben geen feestbeest, maar dat gaat uitgebreid gevierd worden!!!

Overigens hoef ik me niet druk te maken over baangarantie: stage/afstudeerbedrijf heeft mij vanaf november in parttime dienst genomen en als ik mijn diploma op zak heb, start ik er fulltime :)

Ik studeer overigens International Business and Languages, HBO en ben ondertussen al 6dejaars...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 15:41

Zo dat is mooi Roxxiejj!! zeker in deze tijden :)
Ik heb ook al een afstudeerstage gelukkig :) ook eerder stage gelopen en mocht terug komen gelukkig.

NiNa_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 15:47

Solleke_Noah schreef:
Sammylover schreef:

Helaas hier hetzelfde, ook nog maar twee dagen school, dringende deadlines maar niet in gang schieten... zucht. Helaas geen tips dus :(

mijn docent kwam met de tip om per dag 3 punten op te schrijven die je die dag wil doen.
en dat je allereerst die punten afwerkt en heb je die punten af dan mag je iets voor jezelf gaan doen.
bijvoorbeeld een rondje hardlopen, even naar je paard enzo.
zo had ik vandaag als punten het lezen van een artikel, opmerkingen van begeleidster verwerken in mijn inleiding. ben ik nu lekker mee klaar dus ga zo rondje hardlopen :)

verder als je moeite hebt met het schrijf process probeer dan is in een paar bullet-points op te schrijven wat je wil zeggen dus echt alleen de kern argumenten.
vanuit deze punten ga je dan een lopend verhaal schrijven.

verder dit is niet op iedere scriptie toepasbaar maar denk in een trechter.
dus je gaat van het grotere geheel naar wat je wil onderzoeken, naar hoe je het gaat onderzoeken, naar wat je verwacht te vinden en vanuit daar kijk je naar wat is het effect van wat je hebt gevonden op het grotere geheel

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 15:57

Ik had 20 uur per week tijd voor mijn scriptie, daarnaast schrijf ik ook heel makkelijk, maar ik had altijd moeite met de eerste zin van een hoofdstuk bijvoorbeeld.
Ik begon mijn scriptie met het opzetten van de pagina's en de opmaak. Beetje standaard instellingen, zodat ik niet iedere zin weer in de juiste opmaak hoefde te zetten. Vervolgens pagina's ingedeeld, zodat ik wist dat mijn literatuurstudie voor mijn field research kwam. Op die manier kun je ook al een eerste opzet van je inhoudsopgave krijgen en krijg je al een goed overzicht van wat je hebt en wat je mist.
Vervolgens heb ik overal mijn eerste ideeën ingezet (per pagina, dus per hoofdstuk/onderwerp), ook veel in bullet points. Iedere keer als je er weer naar kijkt, krijg je weer ideeën om er meer bij te schrijven of er zelfs al een eerste tekst opzet van te maken.

Wat ik ook heel prettig vond werken, is dat ik geregeld mijn scriptie heb geprint, zodat ik het bijvoorbeeld aan iemand kon laten lezen en aanstrepen. Ik heb ook veel contact gehad met begeleiding in bedrijf over mijn scriptie, waardoor ik heel erg veel nieuwe inzichten kreeg en eens een andere kant van het verhaal zag. Moet zeggen, ik heb geen moment vast gezeten. Enige moment dat ik een writers block had, was nadat ik klaar was met mijn scriptie en ik mijn persoonlijke ontwikkelingsplan moest schrijven (je competentie verklaring, je swot etc.). Dat vond ik echt vreselijk en dat kostte me ook veel meer moeite.

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 16:00

Hoi, Ik ga morgen beginnen met mijn masterthesis. Ik moet ook nog een stage vinden :( Mijn masterthesis zal gaan over betrouwbaarheid/validiteit van een vragenlijst. De vragenlijsten worden al afgenomen en zal morgen allemaal wel horen hoe en wat precies nu verder. Mag mij de komende tijd dus fijn gaan inlezen in dit onderwerp. Schrijven is niet mijn sterkste kant dus ik hoop dat ik over een half jaar klaar ben en het met een voldoende kan afsluiten.

Ohana_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 13:12

Ik plaats weer even het oproepje, misschien kunnen jullie mij helpen?
Op dit moment ligt mijn onderzoek stil vanwege te weinig respondenten.
De vragenlijst is uitgezet onder meer dan 500 casemangers dementie, maar tot nu toe nog maar 1 reactie...
Dit betekent dat ik niet kan afstuderen -O-
Delen betekent ook al een groter publiek en dus meer kans op respondenten.
Alvast heel erg bedankt!

Help mij alsjeblieft

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 14:07

Sammylover schreef:
De vragenlijst is uitgezet onder meer dan 500 casemangers dementie, maar tot nu toe nog maar 1 reactie...
Alvast heel erg bedankt!

Help mij alsjeblieft

Balen :(:) Ik ken helaas geen casemanagers dementie... Kan je diegenen die je gecontacteerd hebt, niet opnieuw contacteren? Soms moet je er een beetje achterzitten..

Dat is ook wel een beetje mijn grote angst, heb ook een enquête maar als niemand die invult, mis ik een groot deel van mijn thesis...

Ohana_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 14:09

Solleke_Noah schreef:
Sammylover schreef:
Alvast heel erg bedankt!

Help mij alsjeblieft

Balen :(:) Ik ken helaas geen casemanagers dementie... Kan je diegenen die je gecontacteerd hebt, niet opnieuw contacteren? Soms moet je er een beetje achterzitten..

Dat is ook wel een beetje mijn grote angst, heb ook een enquête maar als niemand die invult, mis ik een groot deel van mijn thesis...

Ja we hebben al 2x een herinnering gestuurd en gaan vragen of ons contactpersoon het opnieuw op LinkedIn wil uitzetten. Ook worden er opleidingen casemanagement benaderd. Ja dat is dus bij ons heel erg het probleem. Zonder enquêtes kan ik niets... Dus zit behoorlijk in de stress

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 14:10

Is het een optie de enquêtes af te drukken en deze persoonlijk bij een deel van de mensen te gaan afgeven en later weer op te halen? Als ze je persoonlijk zien zullen ze het misschien gemakkelijker invullen? Lastig probleem.

Ohana_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 14:17

Solleke_Noah schreef:
Is het een optie de enquêtes af te drukken en deze persoonlijk bij een deel van de mensen te gaan afgeven en later weer op te halen? Als ze je persoonlijk zien zullen ze het misschien gemakkelijker invullen? Lastig probleem.

Ook niet.. Het lijkt nu net alsof ik niets wil, maar we zijn in zo'n strak patroon geduwd waar we niets in kunnen veranderen. We moeten meelopen met de rest van het onderzoek en kunnen niet onze eigen weg gaan. Casemanagers dementie krijgen hier niet voor betaald en daarom mogen we ze niet 'lastig vallen' door langs te komen. Online mocht het wel, maar nu stuiten we tegen het probleem dat ze ze niet willen invullen, wat waarschijnlijk ook te maken heeft met dat geld, ze krijgen er niet voor betaald en moeten het dus in hun vrije tijd doen. We waren hier van tevoren ook al voor gewaarschuwd, daarom hebben we het ook onder zo'n groot netwerk verspreid. Ze hebben nu wel besloten dat dit onderzoek/werkveld volgend jaar niet meer door studenten wordt uitgevoerd, omdat het niet te doen is. Maar daar heb ik niets aan -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 16:01

Sammylover schreef:
Solleke_Noah schreef:

Ook niet.. Het lijkt nu net alsof ik niets wil, maar we zijn in zo'n strak patroon geduwd waar we niets in kunnen veranderen. We moeten meelopen met de rest van het onderzoek en kunnen niet onze eigen weg gaan. Casemanagers dementie krijgen hier niet voor betaald en daarom mogen we ze niet 'lastig vallen' door langs te komen. Online mocht het wel, maar nu stuiten we tegen het probleem dat ze ze niet willen invullen, wat waarschijnlijk ook te maken heeft met dat geld, ze krijgen er niet voor betaald en moeten het dus in hun vrije tijd doen. We waren hier van tevoren ook al voor gewaarschuwd, daarom hebben we het ook onder zo'n groot netwerk verspreid. Ze hebben nu wel besloten dat dit onderzoek/werkveld volgend jaar niet meer door studenten wordt uitgevoerd, omdat het niet te doen is. Maar daar heb ik niets aan -O-

Daar heb je zeker niks aan -O- pfff is toch ook voor een deel school hun fout??? Ik kan je helaas niet verder helpen... Ken geen Casemanagers..

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 16:17

Roxxiejj, dat is hartstikke fijn!

Sammylover, balen dat het niet opschiet bij jou. Ik ken helaas ook geen casemanagers, dus kan je niet verder helpen.

Ik heb afgelopen weekenden definitief mijn keuze gemaakt over mijn onderzoeksonderwerp. Volgende week moet ik de formaliteiten nog gaan regelen met mijn begeleidster en dan is het afwachten tot ik mijn eerst volgende tentamens gehaald heb en ik mag beginnen (wij moeten dus eerst twee tentamens gehaald hebben voordat we mogen beginnen)!

Ohana_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 16:34

Anoniem schreef:
Sammylover schreef:

Daar heb je zeker niks aan -O- pfff is toch ook voor een deel school hun fout??? Ik kan je helaas niet verder helpen... Ken geen Casemanagers..

Ja de fout ligt ook deels bij school, ze hebben ons een project gegeven dat gewoon niet uit te voeren is. Hier hebben we morgen ook een gesprek over, aangezien mijn opdrachtgever, mijn medestudent en ik niet denken dat we de deadline kunnen halen (20 januari definitief, 16 december conceptversie inleveren). Wij zitten namelijk niet te wachten op een half jaar vertraging, terwijl we er zelf niets aan kunnen doen!

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 18:30

Wat lastig zeg, met die enquetes... ik ben blij dat ik alleen maar literatuuronderzoek hoef te doen. Het ergste dat je dan kan gebeuren is een boek dat uitgeleend is.

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 17:16

Op dit moment gaat het redelijk. Ben bezig met het onderzoeksvoorstel schrijven. Ik moet die inleveren op 10 januari. Gelukkig is de vraagstelling erg duidelijk en vlot het dus redelijk. Ik weet al wat ik ga doen en hoe. Nu alleen nog meer te weten te komen over hoelang ze denken voordat alle data binnen is. Ik doe vragenlijst onderzoek en wil het liefst minimaal 100 respondenten, maar heb op dit moment geen idee of dat haalbaar is. Dit zal ik ook pas te weten te komen eind januari als ik eindelijk een afspraak heb met degene die het onderzoek uit laten voeren heb. Ik ben benieuwd hoe het zal lopen.

Gelukkige worden de mensen die de vragenlijst moet afnemen voor mij uitgezocht en het wordt allemaal voor mij afgenomen. Ik mag er hopelijk wel een paar keer bijzijn :)

Hoe gaat het verder met jullie?

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 17:21

Een duidelijke vraagstelling scheelt al de helft inderdaad! Heb je een beetje een breed uitrolbaar onderwerp? Of moet je hele specifieke mensen hebben voor je vragenlijst?

Ik ben van de week nog even achter de goedkeuring van mijn programma (vereiste voor je kunt afstuderen) aan gegaan, dat loopt allemaal. Nu is net de modulepagina toevallig toegevoegd, dus ik heb al even zitten lezen. Tot nu toe twee onderwerpen die mij wel leuk lijken. Ik hoop dat er nog wat meer bij komt, kans is er wel want dit is een voorlopige lijst, maar of dat dan wel mijn interesse gaat zijn weet ik niet..

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 18:25

Hier begint het te vlotten. Drie enquêtes ineen gedraaid, wacht nu op de goedkeuring van de prof en dan kan ik ze beginnen te verspreiden :) mijn inleiding moest ook tegen de 20ste af zijn (eerste versie), moet ong. 15 pagina's zijn. Ik was er natuurlijk weer veel te laat aan begonnen, dus op twee dagen tijd 15 pagina's bij elkaar getypt :') (had al een ruwe versie daarvoor hoor! maar met alle referenties ertussen gooien nog best een werk).

De prof leek enthousiast, hopen dat het zo blijft als hij het ding ook effectief gelezen heeft _O-