Eigen trainings- en handelsstal beginnen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

maximuss

Re: Eigen trainings- en handelsstal beginnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 17:11

Ik weet genoeg... :-)
En die handelsstal van je ouders waarom bestaat die eigenlijk niet meer? Als die zo goed/ bekend was dan kun je toch lekker verdergaan op dat elan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 17:17

livelovelife schreef:
Ik had een bepaalde prijs gepakt, onder de mij aanbevolen prijs. Prijzen hier vallen iets tegen, maar nog steeds zou ik winst pakken na een jaar.

Als je al idee hebt, waarom daar hier vragen, vooral als doelgroep hier niet zit?

En momenteel betaal ik 50 euro per uur voor iemand met veel ervaring, maar ook iemand met wie heel fijn te communiceren is en openstaat voor goedbedoelde tips, respect heeft andere disciplines (en eventueel daarvan leert) en niet all3s beter weet. Op basis hoe jij nu reageert zou niet eens les van je willen hebben voor 5 euro per uur......

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 17:23

chelle_dora schreef:
Maar je kan nog zo laag zitten met je prijs.. Als niemand weet wie je bent, houd je ook weinig klanten over.
Ik ben zelf recreatieve ruiter, maar als ik dressuurmatig zou willen gaan rijden en mezelf en mijn paard naar de top zou willen werken, ben ik best bereid om wat uit te geven voor een dressuurles. Maar dan is het wél handig om te weten met wie je te maken hebt, en wat diegene bereikt heeft en inderdaad, de lesklanten, of die al wat bereikt hebben. Geld groeit bij niemand op z'n rug, dus voor een 'nobody' wordt echt geen 35 euro uitgegeven. Het zelf kunnen rijden en het overbrengen is ook nog een wereld van verschil, dat moet je in praktijk ook nog maar zien te bewijzen.

Ik denk persoonlijk dat je je beter eerst kan focussen op het lesgeven, en daar eens wat naam in maken voordat je een trainingsstal begint en jezelf wilt bombarderen tot hele goede leerling van pietje jantje of klaasje.
Er lopen zoveel goede leerlingen rond, wil niet zeggen dat ze allemaal hetzelfde kunnen. En instructrices zijn er genoeg, ga op zoek naar wat jou dan zo bijzonder maakt. En alleen het feit dat je hele hoge ambities hebt en lest bij een iemand die het gemaakt heeft in de dressuur, zegt dan weinig want dat zijn er genoeg.

Umm pardon? Ik heb ook bij onbekende gelest voor 35 euro en meer maar lesgeven konden ze en hoe. Ik heb liever van een 'nobody' les dan van een bekende die er geen hout van bakt met lesgeven.
Daarbij, de toppaarden waar TS het over heeft is gewoon waar. In dat segement, vanaf de 70 is echt wel handel in. Vaak zijn dit wel de buitenlanders zoals de Amerikanen, jappanners, noren etc etc.

Ennne TS, ik kan je bericht even niet quoten, maar als je der een hebt van 70 voor 20 laat het mij dan even weten :D :D

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 17:24

Ik betaal 35 en 45 euro per 3 kwartier/uur. Ik ben een recreatieruiter, maar wel serieus bezig om mijn paard te verbeteren. Net als Haike hierboven vind ik dat een instructeur mee moet kunnen denken, overleggen en openstaan... Iemands naam kan me niet schelen, verdiensten ook niet, maar je manier van reageren hier zou voor mij de doorslag geven om jou over te slaan.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 17:27

Nou idd, Haike. Van zo'n arrogante instructrice die voor mijn gevoel zelfs amper uit de luiers is en niet in staat is om met kritiek of welbedoelde tips om te gaan, zou ik nooit les willen hebben.
Haar doelgroep zit niet hier maar ze doet wel hier marktonderzoek, heel logisch :x
Ik denk dat je je naam ook beter maar niet bekend kunt maken, want je berichten pleiten niet voor je.
Overigens als je nog junioren mag rijden ben je hooguit 18?
Ik vraag me af of er iemand in jouw doelgroep les wil hebbenvan een 18-jarige wijsneus.

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 18:12

Dit is een van de vele voorkomende topics op bokt.
Ts heeft iets in haar hoofd, is hier waarschijnlijk erg enthousiast over en opent daarom een topic om dit te delen. Daarbij komt de info dat ze een goede ruiter is, veel ervaring heeft, de goede mensen om haar heen enz. Vervolgens komt er een vraag bij, aangezien het topic anders niet zal lopen. Maar omdat ts eigenlijk alles al weet, ze genoeg mensen om zich heen die het wel weten, wilt ze van alle 'negatieve, de berichten die niet in haar straatje passen' niks aannemen.

Kortom, dit topic gaat niks toevoegen aan ts haar plan, want eigenlijk weet iedereen wel dat ts niks heeft aan onze adviezen, aangezien we haar vragen nooit kunnen beantwoorden wanneer we niet weten wie ts is en ook niet zolang je haar niet persoonlijk kent of op haar stal bent geweest.

Je moet voor jezelf prijzen gaan bedenken ts, dit vergelijken met andere stallen en dan gewoon gaan kijken hoe het loopt. Bokt kan je hier gewoon niet mee helpen en vandaar dat de discussie's zich opstapelen, aangezien hier gewoon niet op te reageren valt.

livelovelife

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-13 18:19

lucifertje schreef:
chelle_dora schreef:
Maar je kan nog zo laag zitten met je prijs.. Als niemand weet wie je bent, houd je ook weinig klanten over.
Ik ben zelf recreatieve ruiter, maar als ik dressuurmatig zou willen gaan rijden en mezelf en mijn paard naar de top zou willen werken, ben ik best bereid om wat uit te geven voor een dressuurles. Maar dan is het wél handig om te weten met wie je te maken hebt, en wat diegene bereikt heeft en inderdaad, de lesklanten, of die al wat bereikt hebben. Geld groeit bij niemand op z'n rug, dus voor een 'nobody' wordt echt geen 35 euro uitgegeven. Het zelf kunnen rijden en het overbrengen is ook nog een wereld van verschil, dat moet je in praktijk ook nog maar zien te bewijzen.

Ik denk persoonlijk dat je je beter eerst kan focussen op het lesgeven, en daar eens wat naam in maken voordat je een trainingsstal begint en jezelf wilt bombarderen tot hele goede leerling van pietje jantje of klaasje.
Er lopen zoveel goede leerlingen rond, wil niet zeggen dat ze allemaal hetzelfde kunnen. En instructrices zijn er genoeg, ga op zoek naar wat jou dan zo bijzonder maakt. En alleen het feit dat je hele hoge ambities hebt en lest bij een iemand die het gemaakt heeft in de dressuur, zegt dan weinig want dat zijn er genoeg.

Umm pardon? Ik heb ook bij onbekende gelest voor 35 euro en meer maar lesgeven konden ze en hoe. Ik heb liever van een 'nobody' les dan van een bekende die er geen hout van bakt met lesgeven.
Daarbij, de toppaarden waar TS het over heeft is gewoon waar. In dat segement, vanaf de 70 is echt wel handel in. Vaak zijn dit wel de buitenlanders zoals de Amerikanen, jappanners, noren etc etc.

Ennne TS, ik kan je bericht even niet quoten, maar als je der een hebt van 70 voor 20 laat het mij dan even weten :D :D

haha dankje! En ga m'n best doen :P :D

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 18:25

Als je "wit" gaat lesgeven, moet je er volgens mij op toegeven als je voor 30 of 35 euro per uur gaat staan. Dus je zult toch moeten bekijken wat je wilt overhouden per uur.

livelovelife

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-13 18:28

het is ookwel iet wat frustrerend als er mensen komen die het allemaal beter weten, terwijl dit topic daar niet voor bedoelt is. Als je dit niet in ziet, ben je waarschijnlijk een van die wijsneuzen.

En moet ik niet een ietsje eigenwijs zijn om mijn eigen stal te kunnen runnen? Ik weet wat ik wil, ben zeker flexibel, maar mensen hoeven mij niets te gaan voorschrijven. Breng je het in een PB bericht op een verzoekende manier, maar ik hoop dat jullie allemaal snappen dat de afzeikende "ik weet het beter ondanks dat ik recreatief rijd en geen stal opzet" (niets persoonlijks :D) berichtjes niet echt motiveren, en zeker niet de motivatie geven om dat op te pakken als tips. Haal er zeker nuttige dingen uit, maar het topic is meer bedoeld voor de richtprijs. En ik zit zeker niet op een roze wolk, weet zeker dat ik dingen tegen zal komen, maar dat zal iedereen. Bovendien als ik arrogant over kom, zeker niet de bedoeling. Sta sterk in m'n schoenen, maar van zulke afzeikende berichten wordt je wel wat onzeker (ook wat erg onaardige pb berichtjes)

livelovelife

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-13 18:29

@vur dankje!

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 18:29

livelovelife schreef:
Ik heb het hele bedrijfsplan al uitgedacht, en ook aan onverwachtste kosten gedacht. Mijn ouders hebben het ook nagelopen, en ze hadden vroeger een handelsstal, dus weten hoe het ong zit. Ik hoef geen uitleg over hoe en wat ik mijn stal zou moeten runnen en dan ik opeens onverwachte kosten heb. Hier heb ik echt wel aangedacht (vrij logisch toch). Graag alleen weten wat jullie ervoor willen neerleggen, dus niet mij de les voorschrijven, hier heb ik mijn eigen mensen voor met de ervaring die niet anoniem is en die ik vertrouw, alvast bedankt :)

Jeetje zeg ik probeer alleen maar met je mee te denken. Ik lees je helemaal niet de les. Wat een ondankbare reactie. Ik ben weg hier. Toedeloe :evaw:

Poess91

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 18:32

TS Ik denk dat het er niet om gaat dat je alleen mensen om je heen heb die jou toch wel helpen.
Het gaat er uiteindelijk om hoe jij bent tegenover je klanten, je moet sociale contacten opbouwen.
Ja zelfs meer dan je nu heb. En dan moet je open blijven staan voor commentaar.

Wie gaat je geldzaken regelen? Altijd je pappie en mammie of ga je daar ook ervaring voor op doen?

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 18:34

Ik geef je prijs die ik nu betaal voor een les, zeg nergens dat ik het beter weet dan jij, maar ook deze reactie zou me tegenhouden om bij jou te gaan lessen.

Dat is misschien wel de beste tip die je kan krijgen, behandel klanten als klanten en niet als vervelende dingen die jouw hypotheek moeten betalen. Als je er wel zo in staat kun je het beter bij paarden trainen houden, anders hou je niet veel klanten over ;)

livelovelife

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-13 18:36

Ik heb vanaf de 3e VWO op school (was bij ons beschikbaar) een cursus boekhouden gevolgd, eigenlijk omdat dit mij heel erg lag en ik misschien er iets mee wilde gaan doen. Maar ik kwam toch uit op de paarden, en ik denk dat dit misschien wel van pas zal komen. Anders zal het een boekhouder worden, maar heb liever zelf een overzicht eigenlijk

livelovelife

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-13 18:38

@bromfiets was ook niet op jouw gericht :)

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 19:02

LLL, dan een wijze les voor je, die je misschien wel wilt oppakken: c'est le ton qui fait la musique.
Communicatie is bijzonder belangrijk als je les geeft en een eigen stal runt. Een mens is nooit te oud om te leren maar daar moet je wel voor open staan. Dat heeft niets met wijsneuzen te maken maar wel met een stuk levenservaring dat jij (nog) niet bezit.
En nee, ik ben geen recreatieruiter en heb ook gelest bij meerdere GP-ruiters, wat hen nog geen goede instructeurs maakt.

livelovelife

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-13 19:10

@Fitzroy natuurlijk _/-\o_

livelovelife

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-13 19:29

@maximuss Die zijn er bewust mee gestopt. Ten eerste omdat ik meer op wedstrijd ging en ten tweede omdat ze het nu weer als hobby zien. Maar zij zijn altijd goed uitgekomen qua bedragen enzo, dus hen kan ik altijd aanschieten.

MeesMo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 19:35

Ik heb het gevoel dat het hier gaat om een aantal mensen die heel graag willen redden (ongevraagd advies geven) en een ts die niet gered wil worden. Dat is haar m.i. goed recht

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 19:35

Nou op basis van jouw communicatievaardigheden zou ik niet bij je komen lessen al gaf je geld toe... ook je kennis heb ik mn twijfels over (paardrn leren stilstaan met opstijgen door snoepjes..)ik wens je veel succes met je loopbaan... dat je er maar veel van mag leren..

livelovelife

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-13 19:41

Ik vind dat je een jong paard zo het beste geduld aan kunt leren. Dat jouw manegeknol (het spijt me, maar nu raak ik lichtelijk gefrustreerd) nou eenmaal zo stil blijft staan. De moderne hete paarden hebben daar soms moeite mee. Ze leren zich zo focussen op jou en ook op je wachten. Mijn (toekomstige) GP paard heeft het ook zo geleerd, inmiddels weer afgeleerd, maar hij staat voorbeeldig stil i.t.t. veel andere paarden op dat niveau... Maar deze discussie ga ik niet aan. En dat je zo veel tijd verspild om mij te stalken (beetje jaloers) vind ik een erg leuk compliment :)

In ieder geval weer: Houd het aub on topic

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 19:42

Kom je zelfverzekerd over, dan wordt gedacht dat je arrogant bent. Typisch Nederlands. Bij een twijfelaar en iemand die zich niet kan verkopen, zullen mensen met geld ook niet snel vertrouwen hebben. Maar goed, nu ga ik off-topic. Sorry. Ik moest het even kwijt.

livelovelife

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-13 19:44

@vur inmiddels gaat iedereen of topic... :p Maar ik ben het met je eens. En ik moet het wel zeggen: indd on topic blijven ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 19:59

livelovelife schreef:
Ik vind dat je een jong paard zo het beste geduld aan kunt leren. Dat jouw manegeknol (het spijt me, maar nu raak ik lichtelijk gefrustreerd) nou eenmaal zo stil blijft staan. De moderne hete paarden hebben daar soms moeite mee. Ze leren zich zo focussen op jou en ook op je wachten. Mijn (toekomstige) GP paard heeft het ook zo geleerd, inmiddels weer afgeleerd, maar hij staat voorbeeldig stil i.t.t. veel andere paarden op dat niveau... Maar deze discussie ga ik niet aan. En dat je zo veel tijd verspild om mij te stalken (beetje jaloers) vind ik een erg leuk compliment :)

In ieder geval weer: Houd het aub on topic

Jeetje.. heb ik met jou te doen zeg.. heb je de verkeerse voor je de mijne komt namelijk niet van de manege af... sorry...
En stilstaan doet ze ook noet uit zichzelf maar van snoep wordt ze nog vervelender.. maar knap dat ke weet te zeggen dat ik een manegeknol heb die zo makkelijk stilstaat.. succes met juf worden he, zo kom je er wel!!

Poess91

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 20:01

Het wordt nu wel heel erg... En sommige dingen worden heel erg door elkaar gehaald.
Er wordt tegenwoordig zoveel onzin op bokt gezet dat ik het niet gek vind dat er gedacht wordt dat dit een penny droom is. Daar tegenover staat dat je je tegenwoordig extra moet bewijzen, ook via internet.
En ja als jij dan niks wil laten weten verder over jezelf, dan kan er nog wel eens over je getwijfeld worden.

Per les zou ik eerst voor een half uur 25,- vragen hooguit. Gewoon om mee te starten :).