En die handelsstal van je ouders waarom bestaat die eigenlijk niet meer? Als die zo goed/ bekend was dan kun je toch lekker verdergaan op dat elan?
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

livelovelife schreef:Ik had een bepaalde prijs gepakt, onder de mij aanbevolen prijs. Prijzen hier vallen iets tegen, maar nog steeds zou ik winst pakken na een jaar.
chelle_dora schreef:Maar je kan nog zo laag zitten met je prijs.. Als niemand weet wie je bent, houd je ook weinig klanten over.
Ik ben zelf recreatieve ruiter, maar als ik dressuurmatig zou willen gaan rijden en mezelf en mijn paard naar de top zou willen werken, ben ik best bereid om wat uit te geven voor een dressuurles. Maar dan is het wél handig om te weten met wie je te maken hebt, en wat diegene bereikt heeft en inderdaad, de lesklanten, of die al wat bereikt hebben. Geld groeit bij niemand op z'n rug, dus voor een 'nobody' wordt echt geen 35 euro uitgegeven. Het zelf kunnen rijden en het overbrengen is ook nog een wereld van verschil, dat moet je in praktijk ook nog maar zien te bewijzen.
Ik denk persoonlijk dat je je beter eerst kan focussen op het lesgeven, en daar eens wat naam in maken voordat je een trainingsstal begint en jezelf wilt bombarderen tot hele goede leerling van pietje jantje of klaasje.
Er lopen zoveel goede leerlingen rond, wil niet zeggen dat ze allemaal hetzelfde kunnen. En instructrices zijn er genoeg, ga op zoek naar wat jou dan zo bijzonder maakt. En alleen het feit dat je hele hoge ambities hebt en lest bij een iemand die het gemaakt heeft in de dressuur, zegt dan weinig want dat zijn er genoeg.
lucifertje schreef:chelle_dora schreef:Maar je kan nog zo laag zitten met je prijs.. Als niemand weet wie je bent, houd je ook weinig klanten over.
Ik ben zelf recreatieve ruiter, maar als ik dressuurmatig zou willen gaan rijden en mezelf en mijn paard naar de top zou willen werken, ben ik best bereid om wat uit te geven voor een dressuurles. Maar dan is het wél handig om te weten met wie je te maken hebt, en wat diegene bereikt heeft en inderdaad, de lesklanten, of die al wat bereikt hebben. Geld groeit bij niemand op z'n rug, dus voor een 'nobody' wordt echt geen 35 euro uitgegeven. Het zelf kunnen rijden en het overbrengen is ook nog een wereld van verschil, dat moet je in praktijk ook nog maar zien te bewijzen.
Ik denk persoonlijk dat je je beter eerst kan focussen op het lesgeven, en daar eens wat naam in maken voordat je een trainingsstal begint en jezelf wilt bombarderen tot hele goede leerling van pietje jantje of klaasje.
Er lopen zoveel goede leerlingen rond, wil niet zeggen dat ze allemaal hetzelfde kunnen. En instructrices zijn er genoeg, ga op zoek naar wat jou dan zo bijzonder maakt. En alleen het feit dat je hele hoge ambities hebt en lest bij een iemand die het gemaakt heeft in de dressuur, zegt dan weinig want dat zijn er genoeg.
Umm pardon? Ik heb ook bij onbekende gelest voor 35 euro en meer maar lesgeven konden ze en hoe. Ik heb liever van een 'nobody' les dan van een bekende die er geen hout van bakt met lesgeven.
Daarbij, de toppaarden waar TS het over heeft is gewoon waar. In dat segement, vanaf de 70 is echt wel handel in. Vaak zijn dit wel de buitenlanders zoals de Amerikanen, jappanners, noren etc etc.
Ennne TS, ik kan je bericht even niet quoten, maar als je der een hebt van 70 voor 20 laat het mij dan even weten![]()
) berichtjes niet echt motiveren, en zeker niet de motivatie geven om dat op te pakken als tips. Haal er zeker nuttige dingen uit, maar het topic is meer bedoeld voor de richtprijs. En ik zit zeker niet op een roze wolk, weet zeker dat ik dingen tegen zal komen, maar dat zal iedereen. Bovendien als ik arrogant over kom, zeker niet de bedoeling. Sta sterk in m'n schoenen, maar van zulke afzeikende berichten wordt je wel wat onzeker (ook wat erg onaardige pb berichtjes) livelovelife schreef:Ik heb het hele bedrijfsplan al uitgedacht, en ook aan onverwachtste kosten gedacht. Mijn ouders hebben het ook nagelopen, en ze hadden vroeger een handelsstal, dus weten hoe het ong zit. Ik hoef geen uitleg over hoe en wat ik mijn stal zou moeten runnen en dan ik opeens onverwachte kosten heb. Hier heb ik echt wel aangedacht (vrij logisch toch). Graag alleen weten wat jullie ervoor willen neerleggen, dus niet mij de les voorschrijven, hier heb ik mijn eigen mensen voor met de ervaring die niet anoniem is en die ik vertrouw, alvast bedankt

livelovelife schreef:Ik vind dat je een jong paard zo het beste geduld aan kunt leren. Dat jouw manegeknol (het spijt me, maar nu raak ik lichtelijk gefrustreerd) nou eenmaal zo stil blijft staan. De moderne hete paarden hebben daar soms moeite mee. Ze leren zich zo focussen op jou en ook op je wachten. Mijn (toekomstige) GP paard heeft het ook zo geleerd, inmiddels weer afgeleerd, maar hij staat voorbeeldig stil i.t.t. veel andere paarden op dat niveau... Maar deze discussie ga ik niet aan. En dat je zo veel tijd verspild om mij te stalken (beetje jaloers) vind ik een erg leuk compliment
In ieder geval weer: Houd het aub on topic
.