Officiële waarschuwing Albert Heijn

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

BonteLisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 20:52

Heb wel is gehad dat ik mijn id al gwpakt had, persoon achter de kasda een druk gesprek had met fe klant voor me. Nou oke, wijn gescant afgerekent en niet naar mn id had gevraagt. dan niet was wel erg verbaasd. Ben 17 en zie eruit al 14/15.

Tankstations waar ik regelmatig kom vragen mijn id vaak niet omdat ze me kennen of omdat ik mijn id vast heb. Dat vasthouden deed ik al toen ik 15 was toen ik eenmaal doorhad dat ik het dan meekreeg. Vind dat wel rete dom. Drank enzo zijn niet voor niets 16/18 plus.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 21:35

eenitraM schreef:
moelly schreef:
Rijbewijzen kun je tegenwoordig ook al met 16/17 krijgen, toch?

Dus? Dan mogen ze drinken hoor!
Kan me altijd enorm irriteren aan dsommige mensjes achter de kassa met mijn rijbewijs in hun hand. En maar zoeken naar de geboortedatum van mij. HALLO! Rijbewijs...! Als ik t zeg tegen hun waarna ik begin te lachen snappen ze t vaak zelf wel waarom ik ze 'uitlach' met als resultaat een kassière met een kop van een boei die ook begint te lachen :D

Als jij dus bij mij aan de kassa stond kon je fluiten naar je alcohol/sigaretten of wat dan ook. ;) Vernederen of niet respecteren van de kassière is bij mij een enkele deur. :D :o

unihorses

Re: Officiële waarschuwing Albert Heijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 22:25

gewoon vragen, tot 25 moet je eigenlijk je id laten zien ( of kunnen laten zien) dus ook als je je rijbewijs hebt, dan moet je alsnog zo'n 7-9 jaar je id / rijbewijs kunnen laten zien. die moet gewoon gecontroleerd wordne, jou pasje kan ook die van een ander zijn he ! ik vróeg ook altijd ID, en ook toen maakten mensen er problemen van, prima! krijg jij je spul toch niet? niet mijn probleem.
en vooral nu in de vakantie tijd zijn er veel controles,... ( je kan er een goed zakcentje mee verdienen als bijbaan ;) )

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-13 22:47

Heb vandaag 2 keer officiele controle gehad en geslaagd! Verder nog 3 of 4 keer gewoon om ID gevraagd (inclusief 27 jarige :'))

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 23:05

Super! En vond de 27- jarige het erg?

Michelleex

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 23:06

Iedereen zegt hier dat oudere mensen het niet erg vinden, maar dat vinden de meeste bij ons dus wel..

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 23:10

KimD schreef:
eenitraM schreef:

Kan me altijd enorm irriteren aan dsommige mensjes achter de kassa met mijn rijbewijs in hun hand. En maar zoeken naar de geboortedatum van mij. HALLO! Rijbewijs...! Als ik t zeg tegen hun waarna ik begin te lachen snappen ze t vaak zelf wel waarom ik ze 'uitlach' met als resultaat een kassière met een kop van een boei die ook begint te lachen :D

Als jij dus bij mij aan de kassa stond kon je fluiten naar je alcohol/sigaretten of wat dan ook. ;) Vernederen of niet respecteren van de kassière is bij mij een enkele deur. :D :o

Ik lees even mee, maar wou toch even reageren op Moelly ( kon je eerste bericht zo niet terug vinden op mijn telefoon)
Maar wij moeten ook checken op foto's e.d, daar wordt namelijk ook op gecontroleerd. Zo krijgen wij wel eens meisjes aan de kassa met een id van iemand anders. Het is dus niet alleen het geboortejaar, maar ook je foto.

Top TS dat het nu goed is gegaan. De AH is er inderdaad erg streng in, maar ze kunnen heel veel verliezen (en jij je baan).

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 23:16

eenitraM schreef:
moelly schreef:
Rijbewijzen kun je tegenwoordig ook al met 16/17 krijgen, toch?

HALLO! Brommer rijbewijs...! die mag je nog altijd op je 16e halen, en het is ook een zelfde roze pasje.

Ik heb nooit standaard mijn id bewijs bij de hand, eigenlijk omdat ik er bijna nooit om gevraagd wordt. Toen ik 14 was werd ik er net zoveel om gevraagd als nu ik 19 ben.
Laatst bijgewerkt door RusselNuwell op 20-07-13 23:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 23:17

Ik moet stiekem zeggen, ik ben een van die mensen die zich behoorlijk kan ergeren als er om m'n ID wordt gevraagd. Ik ben namelijk zelfs een paar keer 13 geschat.... -O- Ik laat het verder niet merken hoor, ik zeg dan 'ik ben 23 maar hier is m'n ID' (of iets in die trant). Ik moet echt eerst 10 jaar ouder zijn voordat ik 10 jaar jonger geschat wil worden :Y)

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 23:18

Maartje1990 schreef:
Ik moet stiekem zeggen, ik ben een van die mensen die zich behoorlijk kan ergeren als er om m'n ID wordt gevraagd. Ik ben namelijk zelfs een paar keer 13 geschat.... -O- Ik laat het verder niet merken hoor, ik zeg dan 'ik ben 23 maar hier is m'n ID' (of iets in die trant). Ik moet echt eerst 10 jaar ouder zijn voordat ik 10 jaar jonger geschat wil worden :Y)

scheel dat je het dan nog 2 jaar moet laten zien ;) het is namelijk tot 25

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 23:20

Hebben ze dat dan verandert? het was toch 21? :+\

edit: op die stickers staat altijd 20
Laatst bijgewerkt door Maartje1990 op 20-07-13 23:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 23:21

moelly schreef:
eenitraM schreef:

Poeh, wat gedraag jij je als een minne hond dan.. :/

Ja, vanaf 16 mogen ze inderdaad drinken, maar tot 20 moet je je kunnen legitimeren, dus lekker belangrijk of jij je ID of rijbewijs geeft, in beide gevallen moeten wij de geboortedatum én foto checken.
Regels zijn regels en ze zijn er in dit geval om je aan te houden. NIET om ze te overtreden.

Plus dat sterke drank pas vanaf 18 mag ;)

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 23:23

Maartje1990 schreef:
Hebben ze dat dan verandert? het was toch 21? :+

Volgens mij ook, maar in principe mogen ze bij twijfel altijd van je vragen om je id te laten zien lijkt mij. Anders zou een 15-jarige ook kunnen weigeren om zijn id te laten zien en erbij beweren dat hij 26 is.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 23:24

Maartje1990 schreef:
Hebben ze dat dan verandert? het was toch 21? :+

Al ben je 40, dan kunnen ze er nog om vragen.
Kan jij wel hoog en laag springen dat je oud genoeg bent om je legitimatie niet meer te laten zien, maar dat veranderd niets aan het feit dat de verkoper het gewoon wil controlleren ;)

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 23:27

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 23:27

@RoosG: Ja, wij moeten inderdaad ook op foto en geboortedatum checken..

xchanel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 23:28

ik moest vandaag toevallig alcohol controles doen voor de albert heijn, dus bij andere langs in de buurt en dan drank en sigaretten kopen.
ging overal wel goed, eigenlijk ook niet anders verwacht.
Ze controleren 1 keer per week bij elkaar, dus bij twijfel inderdaad altijd vragen!

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 23:38

Ik snap het beleid heel goed en vind ht goed dat er regels zijn, maar vind het ook vervelend als ik om een legitimatie gevraagd wordt hoor... Zeker voor een flesje wijn die je mag kopen als je 16 bent, en je kan me veel vertellen maar niet dat ik er uit zie als 16! Als je een keer naar de AH gaat met alleen een pinpas in de hand loop je wel mooi het risico dat je je ID moet gaan halen terwijl je ver boven de 16 bent. Gelukkig nog nooit gehad ;) Heb meestal legitimatie gewoon bij en kan er om lachen als ik gecontroleerd wordt. Vond het erger toen er laatst iemand aan de deur was die vroeg of mijn vader of moeder thuis was en die toen ik 'nee, zei zei: "Oh, en jij bent zeker nog geen 18?" Autschh

Ik controleer zelf ook op mijn werk, maar kan het wel redelijk inschatten. En hoeveel ventjes er dan niet staan voor een pakje peuken en dan zeg ik: Heb je een legitimatie bij? Dan is vaak het antwoord nét iets te snel: Nee die ligt thuis.
In combinatie met hoe ze er uitzien is bij mij dan 1 + 1 al snel 2 en zijn ze dus gewoon te jong. Proberen ze het bij jullie ook op die manier?

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-13 23:56

xFioon schreef:
Super! En vond de 27- jarige het erg?

Ze zei ''nouja, ben al 27 maar oke!'' :)

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 23:59

Bedenk me net dat ik een poos terug nog wel iets meegemaakt heb wat ik apart vond. Was met mijn vader de boodschappen aan het doen, vader moest toen bevestigen dat de bier voor hem was en niet voor mij, anders moest ik me ook legitimeren :+ Dus eigenlijk zouden ouders met peuters ook geen alcohol mogen kopen, stel dat ze het aan hun kinderen voeren.

Ik vind het overigens wel goed dat ze hele groepen controleren met alcohol kopen, al blijven de 15-jarigen meestal ook wel wijs buiten staan waardoor je er nog weinig aan hebt. Maar soms gaat het gewoon iets te ver, zo was ik met mijn oppaskindje de boodschappen aan het doen voor haar moeder, waaronder een fles wijn. Werd ook behoorlijk lastig over gedaan. (Mijn oppaskindje is geestelijk gehandicapt, ze was op dat moment 15).

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 00:01

Mooi Dominique! Er zijn wel eens meiden op mijn werk die het eng of spannend vinden om het te vragen, maar stiekem geniet ik ervan als iemand zijn of haar id niet mee heeft en ik te veel twijfel om het mee te geven. Soort leedvermaak haha.
Vaak proberen ze het daarna bij de concurrent, die het meestal wel mee geeft zonder te controleren.

Trouwens, ook bij collega's en vrienden vragen he! Je kan ook een mistery shopper hebben (zo noemen wij het) die achter een jongere met drank gaat staan, om te kijken of jij het vraagt. Ook al is het je vriend/zus/klasgenoot ofzo.

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 00:03

Dat zijn inderdaad vervelende situaties, RusselNuwell.

Maar het punt is dat ook wij worden gecontroleerd. Niet alleen door andere vestigingen, maar ook door de gemeente. Het hoeft niet per se zo te zijn dat de gemeente iemand van 15/16 stuurt om even bij ons boodschappen te doen en een fles wijn oid mee te nemen, vaak genoeg zetten ze ook iemand buiten de winkel neer, die dan aan mensen gaat vragen of er wel om hun id is gevraagd. Blijkt dit niet het geval te zijn, riskeren wij een flinke boete en een verbod op de verkoop van alcohol(en sigaretten)..

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 00:08

Ach ik ben bijna 26 en mij wordt het ook nog gevraagd.

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-13 00:10

RoosG schreef:
Mooi Dominique! Er zijn wel eens meiden op mijn werk die het eng of spannend vinden om het te vragen, maar stiekem geniet ik ervan als iemand zijn of haar id niet mee heeft en ik te veel twijfel om het mee te geven. Soort leedvermaak haha.
Vaak proberen ze het daarna bij de concurrent, die het meestal wel mee geeft zonder te controleren.

Trouwens, ook bij collega's en vrienden vragen he! Je kan ook een mistery shopper hebben (zo noemen wij het) die achter een jongere met drank gaat staan, om te kijken of jij het vraagt. Ook al is het je vriend/zus/klasgenoot ofzo.

:D Heb nu wel het idee dat ik het nu stuk beter durf! Kreeg ook compliment van teamleider dat het al beter ging en dat ik goed met de tips omging! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 00:17

Sterker nog, als je als ouder met een kind van 12 / 13 naar de supermarkt gaat, en je koopt een sixpack bier, mag je het dus officieel niet meekrijgen :x

Ik vind het goed hoor, die controles, maar op bovenstaand punt vind ik het wel een beetje doorslaan :=

Overigens, de zelfscan bij de AH is echt slecht hier, de kans dat je controle krijgt (bij alcohol gaat de rode lamp branden) is heel groot, maar niemand!! komt als die lamp gaat branden. Dus kan je zo afrekenen (pinpas er in = lamp uit) en weggaan.

Hoogvliet blokkeert het systeem, rode lamp en dan moet er iemand komen om te ontgrendelen. Ik woon er in de straat dus neem niet altijd legitimatie mee, ik kook ook graag met wijn dus ik zou het niet relaxed vinden als ik niet mee zou krijgen. Ik hoef me namelijk niet te legitimeren in de supermarkt leeftijdtechnisch gezien. :) En dan verwacht ik ook dat ik het gewoon meekrijg.