Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
eenitraM schreef:moelly schreef:Rijbewijzen kun je tegenwoordig ook al met 16/17 krijgen, toch?
Dus? Dan mogen ze drinken hoor!
Kan me altijd enorm irriteren aan dsommige mensjes achter de kassa met mijn rijbewijs in hun hand. En maar zoeken naar de geboortedatum van mij. HALLO! Rijbewijs...! Als ik t zeg tegen hun waarna ik begin te lachen snappen ze t vaak zelf wel waarom ik ze 'uitlach' met als resultaat een kassière met een kop van een boei die ook begint te lachen
Vernederen of niet respecteren van de kassière is bij mij een enkele deur.
)
) KimD schreef:eenitraM schreef:
Kan me altijd enorm irriteren aan dsommige mensjes achter de kassa met mijn rijbewijs in hun hand. En maar zoeken naar de geboortedatum van mij. HALLO! Rijbewijs...! Als ik t zeg tegen hun waarna ik begin te lachen snappen ze t vaak zelf wel waarom ik ze 'uitlach' met als resultaat een kassière met een kop van een boei die ook begint te lachen
Als jij dus bij mij aan de kassa stond kon je fluiten naar je alcohol/sigaretten of wat dan ook.Vernederen of niet respecteren van de kassière is bij mij een enkele deur.
![]()
eenitraM schreef:moelly schreef:Rijbewijzen kun je tegenwoordig ook al met 16/17 krijgen, toch?
Ik laat het verder niet merken hoor, ik zeg dan 'ik ben 23 maar hier is m'n ID' (of iets in die trant). Ik moet echt eerst 10 jaar ouder zijn voordat ik 10 jaar jonger geschat wil worden
Maartje1990 schreef:Ik moet stiekem zeggen, ik ben een van die mensen die zich behoorlijk kan ergeren als er om m'n ID wordt gevraagd. Ik ben namelijk zelfs een paar keer 13 geschat....Ik laat het verder niet merken hoor, ik zeg dan 'ik ben 23 maar hier is m'n ID' (of iets in die trant). Ik moet echt eerst 10 jaar ouder zijn voordat ik 10 jaar jonger geschat wil worden
het is namelijk tot 25 moelly schreef:eenitraM schreef:
Poeh, wat gedraag jij je als een minne hond dan.. :/
Ja, vanaf 16 mogen ze inderdaad drinken, maar tot 20 moet je je kunnen legitimeren, dus lekker belangrijk of jij je ID of rijbewijs geeft, in beide gevallen moeten wij de geboortedatum én foto checken.
Regels zijn regels en ze zijn er in dit geval om je aan te houden. NIET om ze te overtreden.
Heb meestal legitimatie gewoon bij en kan er om lachen als ik gecontroleerd wordt. Vond het erger toen er laatst iemand aan de deur was die vroeg of mijn vader of moeder thuis was en die toen ik 'nee, zei zei: "Oh, en jij bent zeker nog geen 18?" Autschh
Dus eigenlijk zouden ouders met peuters ook geen alcohol mogen kopen, stel dat ze het aan hun kinderen voeren.RoosG schreef:Mooi Dominique! Er zijn wel eens meiden op mijn werk die het eng of spannend vinden om het te vragen, maar stiekem geniet ik ervan als iemand zijn of haar id niet mee heeft en ik te veel twijfel om het mee te geven. Soort leedvermaak haha.
Vaak proberen ze het daarna bij de concurrent, die het meestal wel mee geeft zonder te controleren.
Trouwens, ook bij collega's en vrienden vragen he! Je kan ook een mistery shopper hebben (zo noemen wij het) die achter een jongere met drank gaat staan, om te kijken of jij het vraagt. Ook al is het je vriend/zus/klasgenoot ofzo.
Heb nu wel het idee dat ik het nu stuk beter durf! Kreeg ook compliment van teamleider dat het al beter ging en dat ik goed met de tips omging!

En dan verwacht ik ook dat ik het gewoon meekrijg.