In de gevangenis volgens het UWV

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

jaime_andrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 12:33

Als ik jouw was zou ik even contact opnemen met Justitie en er achteraan gaan.
UWV kennende moet dit weer door 1001 mensen bekeken worden ondertekend worden en idd jij bent uit eindelijk te pineut en krijg je je utkering te laat ivm lopend onderzoek.
Het ergste van al dit soort grappen van uitkeringsinstanties is dat zij ergens een fout gemaakt hebben maar vaak dat JIJ het tegendeel moet bewijzen en of erachteraan moet gaan.
Anyway..suc6 met UWV en hoop dat ze snel achter de waarheid zijn.

cherell0

Re: In de gevangenis volgens het UWV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 12:40

staat er straks ook nog politie bij je op de stoep , wilt u even mee komen ....

jeetje wat een gedoe , hoop voor je dat het snel opgelost word

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 12:40

Somebitch schreef:
Lianne86 schreef:
Wel weer "handig" om geld langer binnen te houden... Want dit oplossen kost toevallig minimaal 10 werkdagen natuurlijk :') Dus jij krijgt je uitkering later... En zij krijgen nog een paar dagen extra rente... Doe dat bij minimaal 1000 mensen elke maand.. Levert een leuk bedrag op dan :')

Snap wel dat ze dit na moeten gaan natuurlijk :) Maar het kan zo zijn dat iemand een sofinr heeft gewisseld (verkeerd overgenomen) of dezelfde naam wil ook nog wel eens problemen opleveren :')

Goh lekker oordelen zeg als je zelf niet weet hoe het werkt.
Geloof me nu maar. Als het bij justitie nagevraagd wordt en het blijkt een fout te zijn is het binnen 24 uur opgelost. Dat duurt geen 10 werkdagen hoor.

Niet zo happen, het was niet serieus bedoeld, staat niet voor niets een sarcastische smiley bij... Moet wel zeggen dat ik geen fan ben van het UWV... Maar dat komt omdat ik mensen ken die letterlijk zeggen "Zielig doen en je krijgt een uitkering, lukt het niet in plaats X, dan zoek je in plaats Y een ander contactpersoon" ;) En zolang dat soort mensen nog een uitkering heeft.. Blijf ik even geen fan ;)

En natuurlijk is dit zo te regelen... En het is niet alleen bij het UWV zo, ook bij de belastingdienst dat er dingen gebeuren door menselijke fouten (sofinr/naam), maarja.. waar mensen werken worden er fouten gemaakt ;) Maar voordat het door de bureaicratische molen is... Conrole die, schriftelijk dat binnen etc..

jaime_andrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 12:50

Somebitch schreef:
Lianne86 schreef:
Wel weer "handig" om geld langer binnen te houden... Want dit oplossen kost toevallig minimaal 10 werkdagen natuurlijk :') Dus jij krijgt je uitkering later... En zij krijgen nog een paar dagen extra rente... Doe dat bij minimaal 1000 mensen elke maand.. Levert een leuk bedrag op dan :')

Snap wel dat ze dit na moeten gaan natuurlijk :) Maar het kan zo zijn dat iemand een sofinr heeft gewisseld (verkeerd overgenomen) of dezelfde naam wil ook nog wel eens problemen opleveren :')

Goh lekker oordelen zeg als je zelf niet weet hoe het werkt.
Geloof me nu maar. Als het bij justitie nagevraagd wordt en het blijkt een fout te zijn is het binnen 24 uur opgelost. Dat duurt geen 10 werkdagen hoor.

Ja bij justitie zal het wel binnen 24 uur geregeld worden maar dat wil niet zeggen dat het UWV dat verwerkt want die werken zeker niet met een 24 uur regeling...enne ja ik weet hoe ze werken en daar gaat met grote regelmaat div werkdagen overheen

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-13 12:56

Ik word iniedergeval binnen 24 uur teruggebeld en dan zien we wel even verder..

Als de politie mij komt halen wil ik best met ze mee hoor, geen probleem als ze me weer netjes thuis afzetten daarna.. Als ik mn uitkering iets later krijg is dat geen wereldramp aangezien ik samenwoon en mijn vriend gewoon werkt :)

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 12:58

StalNollie schreef:
wat ik dan van het uwv niet snap waarom terug bellen, waarom niet gelijk oplossen. het klopt toch niet. ik vind een sorry of straks een brief met een sorry zeker op zijn plaats.

Dan ken jij het UWV nog niet.

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-13 12:59

En speciaal voor deze gelegenheid heb ik toch mijn avatar maar even veranderd.. :=

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 13:00

hebben ze je niet kunnen vertellen waarom je in de bak zit???
heb je een bom laten ontploffen of heb je je buren gestalkt.......wie weet wel voor fraude :')

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 13:02

Murthul schreef:
En speciaal voor deze gelegenheid heb ik toch mijn avatar maar even veranderd.. :=

_/-\o_ _/-\o_ *\o/* *\o/* *\o/*

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 13:02

Wat een blunder :') Ik vind wel dat je daar, ondanks dat het gewoon een belachelijke fout is, een klacht over moet indienen. Het feit dat ze je durven te vragen of je voortvluchtig bent vind ik echt een grove fout.

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-13 13:03

quartel schreef:
heb je een bom laten ontploffen of heb je je buren gestalkt.......wie weet wel voor fraude :')

Waar wij aan zitten te denken is dat ik moet zitten voor medeplichtigheid..
Ik heb zitten fotograferen terwijl mijn 3 huisgenoten de moord op meneer M. uis pleegden..

Klik hier voor de bewijsstukken van de politie..

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 13:03

Oh dit soort dingen kan ook alleen maar boefjes overkomen he <<)

Hopelijk is het snel opgelost, ben wel benieuwd hoe die fout gemaakt kan worden :=

idsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 13:05

zo zie je maar weer, het UWV speelt veel te veel monopoly

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 13:10

Jeetje wat suf van het UWV, ben benieuwd wat ze zeggen vanmiddag!
Je ava, haha :D

blingpiggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 13:15

Hilarisch en triest tegelijk :') _O- Ik volg!

SNS bank kan er ook wat van trouwens. Ik had ineens een en/of rekening samen met mijn moeder (is in 1999 overleden....! ). Waarop we een paar euro rood stonden vanwege het gebruik van de pasjes (welke pasjes?) >;)

Kon ook geen excuus vanaf.....

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 13:21

Murthul schreef:

*\%/*

Omaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 13:23

Murthul schreef:

_O- _O- *\o/*

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 13:27

Murthul schreef:

_O- Geweldig!
Hopelijk maken ze er snel werk van bij het UWV!

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 13:36

Haha wat een grap, hoe verzinnen ze dit toch telkens :')

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 13:36

jaime_andrea schreef:
Ja bij justitie zal het wel binnen 24 uur geregeld worden maar dat wil niet zeggen dat het UWV dat verwerkt want die werken zeker niet met een 24 uur regeling...enne ja ik weet hoe ze werken en daar gaat met grote regelmaat div werkdagen overheen

:') waarom moet dit bij justitie geregeld worden dan?
Ik praat hier over UWV en niet over wat anders. En ja dat kan wel binnen 24 uur geregeld worden. Sommige dingen niet maar dit wel hoor als blijkt dat het om een fout gaat. :)

Lianne86 als het allemaal toch zo sarcastisch bedoeld is ga je ook niet onnodig mensen bang maken dat ze d'r geld niet krijgen. Nu geeft TS aan dat het voor haar niet uitmaakt. Maar als je dit gezegd had tegen een alleenstaande moeder die al niet kan rondkomen.. :\

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 13:40

Murthul schreef:
quartel schreef:

Waar wij aan zitten te denken is dat ik moet zitten voor medeplichtigheid..
Ik heb zitten fotograferen terwijl mijn 3 huisgenoten de moord op meneer M. uis pleegden..

Klik hier voor de bewijsstukken van de politie..

Gewoon zwaar crimineel dus.

Geweldig die foto's hihihi

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 13:40

Het is wel verstandig om daar rekening mee te houden! Het spijt me wel, maar het is toch vervelend als je het geld niet krijgt wanneer jij dat gepland hebt omdat het altijd op dag x wordt gestort.... Als je kijkt naar de aanmeldprocedure... Tjah, gaat ook niet 1 dagje overheen... En deze fout klinkt heel simpel, maar het is a. vakantieperiode... b. te bureaucratisch... Dus mjah ;) 1 + 1 is bij mij 2...

Dan kun je van te voren tenminste al iets regelen ipv de huur en weet ik veel wat die afgeschreven wordt terwijl er niets op je rekening staat. (Van spaarrekening overboeken/tijdelijk lenen)... Dat beter dan met je volle boodschappentas aan de kassa staan en niets hebben :)

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 13:42

Lianne86 schreef:
Het is wel verstandig om daar rekening mee te houden! Het spijt me wel, maar het is toch vervelend als je het geld niet krijgt wanneer jij dat gepland hebt omdat het altijd op dag x wordt gestort.... Als je kijkt naar de aanmeldprocedure... Tjah, gaat ook niet 1 dagje overheen... En deze fout klinkt heel simpel, maar het is a. vakantieperiode... b. te bureaucratisch... Dus mjah ;) 1 + 1 is bij mij 2...

Dan kun je van te voren tenminste al iets regelen ipv de huur en weet ik veel wat die afgeschreven wordt terwijl er niets op je rekening staat. (Van spaarrekening overboeken/tijdelijk lenen)... Dat beter dan met je volle boodschappentas aan de kassa staan en niets hebben :)

Maar als je dan ook het goede advies zou geven. Want ze zit deze maand helemaal niet zonder geld. Ze krijgt sowieso betaald van 01-072013 t/m 27-07-2013. En een aanmeldprocedure is heel wat anders, dan moeten ze je uitkering nog gaan beoordelen, dat is heel wat anders.

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 13:46

Murthul schreef:
Even voor de duidelijkheid: de laatste keer dat ik in een gevangenis was was in groep 6 tien we gingen kijken met school :')

Ik heb gebeld, en die meneer vroeg zwaar serieus of ik niet misschien voortvluchtig was.. Ik ben beledigd..
Hij zou ervoor zorgen dat ik word teruggebeld vandaag voor 5en en anders morgen voor 12 uur..

Een voortvluchtige schildpad. Haha ik zou gaan rennen! :-)

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 13:49

Dat lijkt me ook weer onlogisch (kan aan mij liggen hoor ;)) Maar als ik morgen de gevangenis in ga, dan denk ik niet dat ik die dagen dat ik vastzit nog recht heb op een uitkering.. Zou dan tot de 11e worden uitbetaald (lijkt mij?)

Maar dan nog worden al mijn vaste lasten aan het eind en in het begin van de maand afgeschreven.

Aanmelden is ook heel wat anders, maar als ik kijk hoe lang dat duurt... Een wijziging doorgeven (nouja het doorgeven niet, het verwerken :')) dan denk ik op mijn beurt ook dat dat sneller moet kunnen! (En ja, de controles zijn nodig, dat snap ik... Maar ik denk echt dat het sneller moet kunnen... (Nouja, heb bij een uitzendbureau gewerkt, als je kijkt hoe lang het duurt voordat ze je ziektedagen uitbetalen etc.) tjah, dan heb ik toch mijn twijfels... Veel klachten er over gehad in ieder geval :)