Cadeautjes voor een mooi rapport/mooie cijfers

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 11:16

Rowdine schreef:
Ik kreeg met name een pak voor de broek als ik een slecht rapport had.

:wow: :oo

Nou dan heb je misschien wel heel hard gewerkt toch een slecht rapport en als toetje een pak op je broek....lekker motiverend.

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 11:20

Vor mijn rapporten heb ik volgens mij nooit iets gekregen. Voor mijn examen kreeg ik een kleinigheidje en voor het behalen van mijn bachelors kreeg ik mijn eerste grote cadeau, een nieuwe cap! Waarschijnlijk krijg ik komend jaar voor mijn afstuderen kaartjes voor een concert waar ik heel graag heen wil, maar mijn ouders gaan echt geen honderden euro's uitgeven aan cadeautjes voor dit soort dingen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 11:23

NatasjavE schreef:
Rowdine schreef:
Ik kreeg met name een pak voor de broek als ik een slecht rapport had.

:wow: :oo

Nou dan heb je misschien wel heel hard gewerkt toch een slecht rapport en als toetje een pak op je broek....lekker motiverend.

Laat ik even duidelijk stellen dat ik weinig hard heb gewerkt einde basisschool en middelbare school ;)

Froukje_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 11:23

voor mijn rapporten kreeg ik volgens mij niks,
Voor mijn VMBO diploma kreeg ik mijn spiegelreflexcamera
en mijn MBO diploma een bos bloemen

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 11:26

Voor mn rapport kreeg ik wel eens iets van mn tante of opa/oma, 5 euro of zo eens in het jaar.
Voor mijn diploma kreeg ik van mijn ouders een mini laptop voor op 't mbo.

mie123gie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 11:26

een hoofdstel dat ik al eeuwen wou en van mijn bijde opa's en oma's 50 euro
Laatst bijgewerkt door mie123gie op 10-07-13 11:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 11:27

manzano schreef:
Maar als hij dan SUPER zijn best heeft gedaan en hij haalt een 6 krijgt hij niks?? Lijkt me erg demotiverend.

Mee eens. Ik ben het dan ook niet eens met belonen naar cijfers. Dat zal ik ook zeker niet gaan doen bij mijn dochter.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 11:33

Voor een goed rappaort kreeg ik van mijn moeder gewoon een knuffel en een kus.
Van opa en oma meestal 5 gulden.

Oliebollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 11:43

Ik kreeg ook nooit iets voor mijn rapport.. Voor grotere dingen zoals examens kreeg ik wel wat.
Voor mijn VMBO diploma kreeg ik een zilveren armbandje, voor mijn Havo diploma een wit gouden ketting met een briljant die mijn moeder weer van haar moeder had gehad toen ze haar Havo had gehaald en toen ik tussendoor nog een keer zakte voor de havo kreeg ik mijn E rijbewijs als ik een herkansing zou maken. Ongeacht of ik die zou halen of niet. Uiteindelijk bleek dat ze gewoon nog een beetje spaargeld over hadden wat bedoeld was voor mijn B rijbewijs en dat werd gebruikt voor mijn E rijbewijs :+

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 11:57

Op de basisschool 5 gulden van mijn grootouders. En op de middelbare school niets, omdat ik was afgezakt naar het VMBO en mijn ouders dat nogal kansloos vonden. Als je HAVO kunt en je doet het VMBO met 2 vingers in je neus...

Nu op het HBO word ik wel ontzettend verwend. Ik kreeg voor mijn P een e-reader en een vakantie. Dit jaar 50 euro en winkelen omdat ik voor nog een jaar ben aangenomen bij mijn stage.

Moraal van het verhaal: Als je alles goed verpest zijn ze blij als je een keer wel iets uitvoert en belonen ze dat *D

_JTM

Re: Cadeautjes voor een mooi rapport/mooie cijfers

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 12:04

Ik kreeg nooit geld oid van mijn moeder als ik een goed rapport had. Kreeg een schouderklopje en ze zei dat ze het goed van me vond. Moet er ook wel bij zeggen dat mijn moeder alleenstaand is/was en zich een slag in de rondte werkte voor ons en we toch ieder jaar maar mooi op wintersport konden. Toen ik voor mijn mbo ben geslaagd zijn we uit eten geweest en heb ik van moeder, broer, zus en aanhang een waardebon van €100 gekregen om nieuwe kleren te kopen.

Hanna98

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 12:08

wij krijgen thuis voor ons rapport geld (meestal 15/20 euro, paar jaar geleden 50, maar dat was omdat mijn vader een grote klus had afgerond ofzo haha), afhankelijk hoe het met de zaak van mn pa gaat :') mijn zusjes/broertje krijgen altijd hetzelfde aantal. Maakt niet uit of het een goed of slecht rapport is. Hij doet denk ik alsof hij het leest, maar hij doet zn leesbril niet op, dus hij kan het niet eens (goed) zien :') Mijn moeder kijkt wel altijd goed :j
Laatst bijgewerkt door Hanna98 op 10-07-13 12:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 12:10

Hier ging het andersom, er werden juist dingen weggenomen bij een slecht rapport, maar dat kwam omdat ik gymnasium kon, Havo deed, en naar vmbo moest.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 12:13

Jaime_ schreef:
Hier ging het andersom, er werden juist dingen weggenomen bij een slecht rapport, maar dat kwam omdat ik gymnasium kon, Havo deed, en naar vmbo moest.

Haha dat herken ik :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 12:16

Jaime_ schreef:

Dat vind toch altijd zo raar. Als je gymnasium aankan, dan kan je dat ook met weinig studeren en daardoor havo al helemaal.
Ik vraag me echt af hoe je ooit op het vmbo terecht komt als je gymnasium aankan.

Jannie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 12:18

Hier hebben de boys en bouwplaat van de Lego gekregen (4 en 7). Niet vanwege het rapport maar omdat ze zo hard hun best gedaan hebben dit schooljaar. Ook de jongste, ondanks dat hij nog niet naar school ging afgelopen schooljaar.

Urbanus

Rowdine schreef:
Jaime_ schreef:

Dat vind toch altijd zo raar. Als je gymnasium aankan, dan kan je dat ook met weinig studeren en daardoor havo al helemaal.
Ik vraag me echt af hoe je ooit op het vmbo terecht komt als je gymnasium aankan.

Wat dacht je van slechte cijfers halen? :)

pluisje88

Rowdine schreef:
Jaime_ schreef:

gewoon door niks te doen? lijkt me logisch eigenlijk

Hinata

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 12:19

Ik had nooit hele goede rapporten, maar ik kreeg op de basisschool inderdaad een knaak van m'n oma.

Toen ik geslaagd was voor m'n Havo mocht ik van m'n ouders kiezen tussen een reisje (stedentrip oid) of een laptop. Heb toentertijd voor een laptop gekozen die ik tijdens m'n HBO weer veel gebruikt heb. Nu ben ik klaar met m'n HBO en nu hebben ze een deel van mijn vakantie betaald. :)

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 12:19

Ik krijg als ik tussen door een heel moeilijk proefwerk goed had gemaakt een tijdschrift/goedkoop boek :o
Soms krijg ik een beetje geld en nu een nieuw hoesje voor mijn telefoon.
Ik ben dus best verwend ja :')

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 12:21

een klasgenoot en ik pakten het anders aan om goed te presteren.
Kregen nooit cadeautjes voor goed rapport (hoefde ook niet) maar wij hadden afgesproken om een potje aan te leggen, bij elke kleine gebuisde test moesten we dan 10 frank betalen en bij grote gebuisde toets 20 frank.
Er is nooit geld in het potje geweest :D haha

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 12:22

Ik mocht toen ik kleiner was altijd iets uitzoeken in de speelgoedwinkel. Een videoband ofzo. van de familie kregen we meestal een gulden (per persoon die je je raport liet zien) en van oma een rijksdaalder met soms een grote reep chocola <3

voor het behalen van mijn mbo diploma heb ik een nieuwe laptop gekregen (zou hem zowiezo krijgen maar nu dan met een reden) en voor mijn vmbo had ik een samsung digitale camera gekregen (een simpele).

Ben overigens altijd erg blij geweest met alles wat ik kreeg :j

Ohja, en 1 keer had ik een weddenschap met mijn vader. Ik had veel moeite op school en moest echt heel hard werken. Toen riep ie een keer dat ik voor elk cijfer hoger dan een 6 een gulden zou krijgen. voor alles onder de 6 ging er een gulden af. Dat heeft ie daarna nooit meer aangeboden, aangezien het hem 88 gulden heeft gekost :D
Laatst bijgewerkt door pluisje88 op 10-07-13 12:24, in het totaal 1 keer bewerkt

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 12:23

Ik heb wel eens een dealtje gehad met mijn pa, voor elke voldoende op mijn eindlijst kreeg ik een bepaald bedrag en voor elke onvoldoende ging er wat af. Geen idee meer om wat voor bedragen t ging (10tje voor een 7, 10tje er af voor een 5 zoiets). Mijn moeder vond t nogal onzin, maar mijn vader hoopte zo denk ik ons te stimuleren nog even extra ons best te doen. Maar dat is alleen ik denk havo 4 een keer gebeurd.

Verder kan ik t me eigenlijk herinneren... niets bijzonders denk ik.

Anoniem

lieveli schreef:
Rowdine schreef:

Wat dacht je van slechte cijfers halen? :)

Als jij gewoon het verstand hebt voor het gymnasium dan kan je zelfs met weinig tot niet leren de havo prima halen hoor.
Dus vandaar dat ik niet zo goed snap hoe je dan op het vmbo terecht komt.
Zonde ook hoor!!

xTammyy

Ik kreeg eigenlijk nooit wat voor mijn rapporten, vaak waren ze het ook niet waard dusja :+
Maar voor mn slagen kreeg ik van mn moeder mijn autorijbewijs, van mn opa en oma 20 euro, van mn oom ook 20 euro en van mn andere oom en tante het nieuwste luchtje van Beyonce.
Ook nog met heel ons gezin uit eten geweest, hoefde van mij niet maar mn moeder drong er op aan :))
Enigsinds verwend, maar het geeft ook een fijn gevoel!