Studenten in Tilburg

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 11:58

wacht maar, na de vakantie snap je wat ik bedoel :')

Suprice

Re: Studenten in Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 12:01

Ik studeer ook in Tilburg, maar ik ben bijna klaar. Ik ben nu bezig met mijn scriptie (master Finance).

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 13:39

Maartje1990 schreef:
Saintelette schreef:
Yes net m'n laatste cijfer van jaar 3 binnen gekregen dus dat is nu lekker allemaal afgesloten :D op naar t afstuderen _/-\o_

Iemand vroeg trouwens of de lerarenopleiding moeilijk was, nou ik heb alles gehaald zonder te herkansen / afhankelijk van t aantal vakken begin ik max een week van te voren met wat lezen.. Dus nee ;) haha

welke lerarenopleiding doe jij? :') Want die wil ik ook wel doen dan hahaha. Dat verschilt echt per persoon denk ik hoor. Ik ben zelf van het vmbo naar havo gedaan en dat is wat anders dan iemand die bijv. van vwo komt of altijd makkelijk de havo heeft aangekund. Ik moet echt m'n best doen, maar het is te doen, mits je je best doet :j

Ik doe aardrijkskunde ;) maar ik ben op 0,02 blijven zitten op het vwo omdat ik te lui was ;) dus denk dat daar t verschil in zit.. Heb ook een aantal klasgenoten die het een stuk zwaarder hebben.. Maar omdat ze vroeg wat ik ervan vond, dat antwoord dus ;) ik ga dit jaar afstuderen maar begin ook al aan de master opleiding.

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 14:04

Voor mij is HBO ook vrij makkelijk, beetje hetzelfde verhaal als saintelette.
Nu is dat met mijn opleiding sowieso heel anders, ik heb 1, hooguit 2 keer per week een paar uurtjes college en de rest van de tijd ben je bezig met muziek. Mijn discipline (songwriting) is behoorlijk pittig maar t is lastig te vergelijken..
De theorie vakken; economie/rechten/business omtrent het muzikant zijn vind ik wel lastig maar de toetsen zijn heel goed te doen.
Het enige waar ik echt een gruwelijke hekel aan heb binnen het HBO: reflecteren. Dat vind ik echt zulke onzin hoe uitgebreid dat moet! Ik ben me heel goed bewust van de dingen die ik leer maar vind het echt zo'n tijdverspilling om dat dan helemaal uit te gaan zitten kauwen.

savasan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 14:11

xMercury, heb jij de boekenlijst al binnen? Het beste is namelijk de literatuur boeken nu al te lezen. Mensen maken elk jaar weer de fout om in de 3e periode (wanneer LitCult begint) te beginnen met lezen en dan gaan ze keihard onderuit.

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-13 14:13

savasan schreef:
xMercury, heb jij de boekenlijst al binnen? Het beste is namelijk de literatuur boeken nu al te lezen. Mensen maken elk jaar weer de fout om in de 3e periode (wanneer LitCult begint) te beginnen met lezen en dan gaan ze keihard onderuit.

Ja die lijst heb ik al binnen! :) Maar er staat op Studystore nog niks en ik vind het via Bol.com een beetje 'tricky'... Er zijn zoveel verschillende boeken haha

Super bedankt voor de tip!

Waar bestellen jullie je boeken?

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-13 14:28

Oke net even bij Bol.com uitgerekend hoeveel het ongeveer gaat kosten, zit al op de 500 euro en dat is zonder woordenboeken :')

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 14:33

Gittekit schreef:
Char_elle schreef:
Eerste jaars emma. Hmm geen zwarte maxi dress gezien. Ik stond in een roze korte broek met wit shirt. Was net ook nog even bij babbus.

Dan heb ik je daar denk ik wel gezien, was je met een ander meisje en heb je even buiten staan kletsen met Emma?

Ja ik stond buiten met emma te kletsen toen de kroegen al dicht waren. Vriend van ons was namelijk de studio uitgezet -O-

xMathilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 15:25

xMercury schreef:
Oke net even bij Bol.com uitgerekend hoeveel het ongeveer gaat kosten, zit al op de 500 euro en dat is zonder woordenboeken :')

:(:) Gaat er niet beter op worden

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 16:29

Zit er iemand op het ROC van Tilburg (Wandelboslaan)?

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 17:19

*\%/* *\%/* *\%/*

Ik heb dankzij bokt. 3 kamers bekeken. Keuze uit 3 kamers. De keuze van 3 kamers naar 1 gebracht, ik stuur straks mijn gegevens op waarna er een contract wordt opgesteld met als resultaat een kamer per 1 augustus :D :D :D

Palooh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 17:55

Jolandaa schreef:
Zit er iemand op het ROC van Tilburg (Wandelboslaan)?

Ga ik komend jaar heen.

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 20:06

eenitraM schreef:
*\%/* *\%/* *\%/*

Ik heb dankzij bokt. 3 kamers bekeken. Keuze uit 3 kamers. De keuze van 3 kamers naar 1 gebracht, ik stuur straks mijn gegevens op waarna er een contract wordt opgesteld met als resultaat een kamer per 1 augustus :D :D :D

*\o/* gefeliciteerd met het vinden van je kamer! Waar zit je ergens?

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 21:47

eenitraM schreef:
*\%/* *\%/* *\%/*

Gefeliciteerd!! Bokt is toch ook overal goed voor!

Dobby91

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 13:33

Gefeliciteerd! Ook op een fijne locatie?

powerzoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 14:09

gefeliciteerd met je kamer!

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 00:05

Mocht nog iemand een kamer nodig hebben, in ons huis is er ook per direct 1 vrij!

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 10:15

Jolienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 19:27

Ik ben gelukkig al voorzien. Vandaag naar ikea geweest en nu begint het eindelijk een beetje huiselijk te worden :-) Zijn er van jullie die een verzorgpaard hebben? Op marktplaats op 15 km niets te vinden :-( Iemand tips daar voor?

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-13 08:05

Gefeliciteerd met je kamer Eenitra :D

Kun je goed rijden Jolienn? :D

Jolienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 09:57

Ik zat eerder op n pony dan ik kon lopen haha. Heb de laatste drie jaar weinig gereden dus qua uitvoering zal er best het een en ander verbeterd kunnen worden ja. Maar geloof wel dat ik mag zeggen dat ik goed kan rijden :o Heb altijd eigen paarden gehad, sportpaard is in 2011 verkocht nadat ik pfeiffer heb gehad en ver weg ging studeren. Reed met haar L springen en zou de volgende wedstrijd mijn M sgw debuut gaan maken. Stomme rot ziekte ;(

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-13 09:59

Haha oke! Ik zoek eigenlijk ook nog een bijrijder voor mijn paard, maar die staat 25 km vanuit Tilburg... En dat is niet om banketstaaf te doen, maar ik zoek wel een bijrijder die beter kan rijden dan ik haha. Anders schiet het natuurlijk niet zoveel op :o

Jolienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 10:04

Gelukkig zegt wedstrijd niveau niet alles ;-)

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-13 10:06

Nee inderdaad :) Maar jij bent een springruiter dus?

Jolienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 10:16

Ik doe alles maar mijn passie ligt bij de sgw/eventing/military of onder welke naam je het ook kent, haha. Mn pony heeft Z1 gelopen (niet onder mij) en als ik onder begeleiding vooruit kom dan vind ik dressuur ook eht wel heel leuk hoor. Maar mn wedstrijdpaard was echt n ramp op dressuurgebied en na 3 jaar keihard trainen eigenlijk niet vooruit gaan en elke dag maar 45 minuten vechten voor 15 minuten ontspanning dat raak je zat en daardoor wil je andere dingen gaan doen. Uiteindelijk een andere instructie genomen en toen vloog ik en paard met spronen vooruit. Een heel andere aanpak die heel goed werkte en die ik nu ook toepas op inmiddels gepensioneerde artrose pony. En ook bij hem merk ik veel verschil. Jammer dat zij pas zo laat op mijn pad is gekomen. Had een hoop winstpunten skunnen shelen.

Wat ik vooral belangrijk vind bij paardrijden is wedsrzijds genieten en vooruitgang, ookal zijn het kleine stapjes. En of dat nou bij een jong paard inrijden/doorrijden is, een winstpunt of gewoon eindelijk het paard in de ontspanning kunnen rijden waar jin wilt is of een hindernis van 1.35 overwinnen. Dat maakt me niet zoveel uit! Als ik maar lekker met mijn hobby bezig kan zijn!