Dus heb ook echt geen medelijden, en ik vind het ook een beetje belachelijk om foto's te appen met je ouders als je op schoolreis bent, eigenlijk zouden ze dan uberhaupt die telefoons in moet nemen en alleen geven als er een reden voor is. Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Dus heb ook echt geen medelijden, en ik vind het ook een beetje belachelijk om foto's te appen met je ouders als je op schoolreis bent, eigenlijk zouden ze dan uberhaupt die telefoons in moet nemen en alleen geven als er een reden voor is. Martine_R schreef:liedje89 schreef:Een telefoon is geen balpen he, een beetje smartphone kost zo 500,- en dan staat er ook nog prive informatie op. Bovendien werd hij afgepakt en niet ingeleverd, afpakken is gewoon diefstal
En je kiest er niet zelf voor om het risico te lopen door die smartphone van 500,- mee naar school te nemen en dan ook nog eens het geluid aan te laten staan? Sorry hoor, maar wat dat ding kost heeft hier wat mij betreft helemaal niets mee te maken.
Ik heb ook nooit gezegd dat ik het goedvind dat de docent hem ''afpakt'', als dat al zo is gebeurd.
Ik vind wel dat als in de schoolregels staat dat je je telefoon niet mee mag hebben of in ieder geval niet aan mag hebben, dat de docente het volle recht heeft de telefoon in te nemen bij overlast. De duur daarvan moet natuurlijk wel op een normale manier bepaald worden..
ruitje schreef:Jij zou echt een mooie voor mij geweest zijn toen ik nog docent was, ik had je niet meer toegelaten in mijn klas en eerst zelf eens je ouders op gesprek gevraagd... Het lijkt wel of de tendens is dat je de docent als gelijke ziet tegenwoordig. 'respect moet je verdienen' , onzin... Voor een docent heb je gewoon respect en die behandel je niet op deze manier.
Je gaat later nog veel meer mensen tegen komen waar je het niet mee eens bent, de maatschappij houd ook geen rekening met 'een kort lontje' ...
6 jaar lang op het VMBO gewerkt en een ding geleerd: Sommige leerlingen kunnen het heel erg mooi vertellen... Geloof er niks van. Als een docent een balpen in iemands arm steekt werkt die daar geen week meer, je denkt dat de school dat risico neemt? En dat nog wel na een aamgifte... ?
ad0rey0u schreef:Martine_R schreef:En je kiest er niet zelf voor om het risico te lopen door die smartphone van 500,- mee naar school te nemen en dan ook nog eens het geluid aan te laten staan? Sorry hoor, maar wat dat ding kost heeft hier wat mij betreft helemaal niets mee te maken.
Ik heb ook nooit gezegd dat ik het goedvind dat de docent hem ''afpakt'', als dat al zo is gebeurd.
Ik vind wel dat als in de schoolregels staat dat je je telefoon niet mee mag hebben of in ieder geval niet aan mag hebben, dat de docente het volle recht heeft de telefoon in te nemen bij overlast. De duur daarvan moet natuurlijk wel op een normale manier bepaald worden..
Ze had het geluid niet aan zei ze net, ze had hem op stil. Maar dan speelt ie wel het geluid van je wekker, maar niet van de smsjes en belletjes ed
. Je kan als school gewoon niet zomaar de bezittingen van leerlingen afnemen. Zeker geen dure prive spullen, een stuiterbal oid is nog tot daar aan toe maar verder. Vragen om in te leveren mag (ook onder dreiging van andere straf) maar je mag hem echt niet innemen als de leerling dat niet wil. Als je in de stilte coupe zit te bellen kan de conducteur toch ook niet je telefoon innemen
ruitje schreef:Jij zou echt een mooie voor mij geweest zijn toen ik nog docent was, ik had je niet meer toegelaten in mijn klas en eerst zelf eens je ouders op gesprek gevraagd... Het lijkt wel of de tendens is dat je de docent als gelijke ziet tegenwoordig. 'respect moet je verdienen' , onzin... Voor een docent heb je gewoon respect en die behandel je niet op deze manier.
liedje89 schreef:Een telefoon is geen balpen he, een beetje smartphone kost zo 500,- en dan staat er ook nog prive informatie op. Bovendien werd hij afgepakt en niet ingeleverd, afpakken is gewoon diefstal
Demivds schreef:Ze pakt je vast smijt je de klas uit.
Urielle schreef:liedje89 schreef:Een telefoon is geen balpen he, een beetje smartphone kost zo 500,- en dan staat er ook nog prive informatie op. Bovendien werd hij afgepakt en niet ingeleverd, afpakken is gewoon diefstal
Nee hoor, want TS krijgt hem wel weer terug, die docente houdt het ding niet. Maar in de tijd dat dat ding bij die docente is kan ze er geen onheil meer mee uitspoken.
En ik snap dus echt niet waarom jullie in vredesnaam van die dure dingen mee naar school nemen. Niet met oog op innemen maar verlies/diefstal/vandalisme etc. Koop dan een simpel geval van een tientje om in geval van nood mee naar huis te kunnen bellen, en hou je smartphone voor je privetijd.
liedje89 schreef:Jij bent vast de enige die (als puber) nooit iets onaardigs tegen iemand heeft gezegd of gedaan.
liedje89 schreef:Lenen zonder te vragen is ook gewoon diefstal, je mag mensen hun eigendommen gewoon niet zomaar innemen ook niet tijdelijk. Dat is ook onzinnig het hele nut van een mobiele telefoon is het meenemen, dan loop je altijd risico op verlies/diefstal etc. je gaat toch geen twee telefoons kopen. School is (schijnbaar op de docenten na) best een veilige plek.
maar het conflict was er wel mee opgelost, de echte foons bleven stil en verborgen en de leerlingen hadden aangetoond dat ze best mee wilden werken, ik vond het een zeer ingenieuze oplossing van ze Ayasha schreef:Eh ja, wel dus, in mijn school namen ze hem tijdens de pauzes zelfs af als ze het zagen.
Ayasha schreef:ts kreeg de kans niet om te weigeren.
want ik vind die docente nog heel mild reageren op DAT vergrijp. Urielle schreef:liedje89 schreef:Lenen zonder te vragen is ook gewoon diefstal, je mag mensen hun eigendommen gewoon niet zomaar innemen ook niet tijdelijk. Dat is ook onzinnig het hele nut van een mobiele telefoon is het meenemen, dan loop je altijd risico op verlies/diefstal etc. je gaat toch geen twee telefoons kopen. School is (schijnbaar op de docenten na) best een veilige plek.
O maar je mag best weigeren hoor. Op elke school. Probleem is alleen dat je dan nog veel grotere problemen krijgt, maar je mag het wel.
Overigens waren mijn leerlingen veel slimmer dan, die hadden er wel meerdere bij, moesten er telefoons ingeleverd dan kreeg je altijd oude bakjes met kapotte displays etc. Alsof de leraren dan echt dachten dat dat de ECHTE wasmaar het conflict was er wel mee opgelost, de echte foons bleven stil en verborgen en de leerlingen hadden aangetoond dat ze best mee wilden werken, ik vond het een zeer ingenieuze oplossing van ze
Urielle schreef:Ayasha schreef:ts kreeg de kans niet om te weigeren.
Nee, en dat was imo wel fout. Ik liet de telefoon ALTIJD afgeven door de leerlingen zelf. Afpakken vind ik te intimiderend en weigeren mocht, maar dan kon je je verhaal gaan doen bij de afdelingsleider en kwam je mijn les niet in tot het opgelost was.
Maar ik moet zeggen dat TS er bij mij ook niet was afgekomen met alleen de foon afgeven als ze me op die manier had toegesprokenwant ik vind die docente nog heel mild reageren op DAT vergrijp.
"
Demivds schreef:Appen? Dat doe ik zowiezo niet in de les, dan is het een goede reden omhem af te pakken