Front officemedewerker Hoofddorp

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Keet

Re: Front officemedewerker Hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 14:41

Een stage niet aannemen omdat je je caviaas niet mee kan nemen is natuurlijk wel iets waar je héél goed over na zal moeten gaan denken. Als je zulke beslissingen neemt kan dat invloed hebben op de rest van je carriere en opleiding.

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 14:42

Ah zo.
Ik had niet begrepen dat je bij een stage intern kan gaan bij Center Parcs.

Voor die 6 weken zou ik de zorg wel aan een ander over laten.
Dat is toch voor je toekomst.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 14:42

Wacht..hoe veel zorg heb je aan je cavia's? Want tijdelijk water en voer geven en af en toe bakken schoon neemt toch niet zo veel tijd in beslag?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 14:43

Desnoods plaats je een oproepje op Bokt, mocht het zover komen dat het nodig is.
Er zijn echt wel mensen bereid om, tegen onkosten, voor je cavia's te zorgen.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 14:48

Ik wilde net zeggen Cayenne, je vindt heus wel iemand met kennis van cavia's, en desnoods via bokt, die voor een weekje of zes tegen de onderhoudskosten op je dieren wilt letten. Als je daarvoor een stageplek zou laten schieten..dat zou echt doodzonde zijn...

Maar ik begrijp niet goed waarom je maandag terug moest bellen? Ik dacht dat je maandag alweer op de schoolbanken moest zitten?

En heb je je school al eens gebeld hoe het zit met het zoeken naar een stageplaats voor je?

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 14:52

Ik doe zelf de opleiding Hoger hotel onderwijs, en als er bij mij iemand kwam solliciteren in het hotel die bezwaar ging maken als haar cavia's niet mee mochten :+ of sterker nog, dat überhaupt ging vragen. Had ik diegene niet eens aangenomen. Verder blijkt uit je totale houding dat je absoluut geen trek hebt in stage lopen en wel heel veel eisen stelt.
Overigens kun je gewoon een standaard e-mail opstellen incl CV en dat rondsturen naar alle hotels in de omgeving. Dat ze stagaires zoeken hoeft niet altijd op de site/vacature bank te staan hoor.. :+ Met bellen en mailen bereik je meer dan continu maar afwachten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 15:00

Het is niet voor een weekje of 6 hoor... dit gaat over een aantal maanden.. en ja er is veel werk aan en mijn zus werkt fulltime. Dus eerst maar eens bij een hotel aan de slag zien te raken anders altijd nog bij center parcs ofzo proberen.

Jara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 15:02

Heb je al gekeken op Texel? Kan je ook (bijna) overal intern, veel hotels.
Zelf ook een periode stage gelopen daar in een hotel, heerlijk!
En kijk anders is op www.jobsopschiphol.nl of HMS Host, de organisatie die alle horeca-banen op schiphol regelen.
Ze zoeken daar stagaires, vorige week was er iemand van daar bij ons op school. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 15:03

N0a schreef:
Ik doe zelf de opleiding Hoger hotel onderwijs, en als er bij mij iemand kwam solliciteren in het hotel die bezwaar ging maken als haar cavia's niet mee mochten :+ of sterker nog, dat überhaupt ging vragen. Had ik diegene niet eens aangenomen. Verder blijkt uit je totale houding dat je absoluut geen trek hebt in stage lopen en wel heel veel eisen stelt.
Overigens kun je gewoon een standaard e-mail opstellen incl CV en dat rondsturen naar alle hotels in de omgeving. Dat ze stagaires zoeken hoeft niet altijd op de site/vacature bank te staan hoor.. :+ Met bellen en mailen bereik je meer dan continu maar afwachten.

Ik denk dat jij het hier toch echt heel erg verkeerd begrijpt -O-

Ik heb absoluut wel trek in stage te lopen! Ben dat thuis zitten wel meer dan zat hoor en zo veel eisen heb ik niet eens... dus ik weet niet wat er hier gezeurd wordt! Uhm, ja ik ben ook aan het rondbellen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 15:05

Jara schreef:
En kijk anders is op http://www.jobsopschiphol.nl of HMS Host, de organisatie die alle horeca-banen op schiphol regelen.
Ze zoeken daar stagaires, vorige week was er iemand van daar bij ons op school. :)

http://www.jobsopschiphol.nl/stage-schiphol.html

Op Texel nog niet gekeken, klink wel interessant .

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 15:05

Dus jou cavia's houden je weg voor een goede toekomst?

De economie is slecht. Dat geldt voor gewone werkplekken, maar ook voor stages.
Eisen stellen kunnen we niet snel meer tegenwoordig. Eerder blij zijn dat we wat hebben.
En hebben we dan een baan, dan kunnen we tijdens die baan gaan kijken naar een andere plek waar onze eisen beter overeen komen.
Daar zit nu bijna iedereen mee.

Je merkt zelf dat de stages niet voor het oprapen liggen.
Dus al die eisen overboord. Geen gemiep over verzorging van cavia's, maar zorgen dat je aan die stage komt voor je toekomst.
En die verzorging komt wel goed.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 15:06

hard werken op texel hoor :P

Jara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 15:08

texelse schreef:
hard werken op texel hoor :P

Ja, dat zeker.
Vorig jaar zomer daar gewerkt.
Wel een goede ervaring :)

Jara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 15:09

Lasca_1987 schreef:
Jara schreef:
En kijk anders is op http://www.jobsopschiphol.nl of HMS Host, de organisatie die alle horeca-banen op schiphol regelen.

http://www.jobsopschiphol.nl/stage-schiphol.html

Op Texel nog niet gekeken, klink wel interessant .

Ja klopt, die link.
Ze zoeken personeel, en nemen graag stagaires aan.
Goede leerbedrijven daar :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 15:10

Alleen dan staat er geen vacatures gevonden..

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 15:12

Lasca_1987 schreef:
N0a schreef:

Ik heb absoluut wel trek in stage te lopen! Ben dat thuis zitten wel meer dan zat hoor en zo veel eisen heb ik niet eens... dus ik weet niet wat er hier gezeurd wordt! Uhm, ja ik ben ook aan het rondbellen..

Wat mij opvalt aan jouw topics is dat jij vaak verkeerd begrepen wordt. En misschien moet je die fout eens bij jezelf zoeken en niet bij anderen. Mensen helpen jou als je problemen hebt met je vriendin, als je geen stage kunt vinden. Waardeer dat, neem dat aan en doe daar wat mee.

Want wat je nu krijgt is dat wanneer jij een topic opent mensen je niet meer serieus nemen. En zich storen aan je. En dat is jammer want je zou hier veel aan kunnen hebben.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 15:13

Ik denk dat je meer in kansen en mogelijkheden moet gaan denken dan in belemmeringen. Daar wordt het leven een stuk makkelijker van.

Als je een front office functie wilt, lijkt het me heel belangrijk dat je representatief op een gesprek verschijnt. Dat is bij alle sollicitatiegesprekken belangrijk, maar bij een balie functie essentieel.

Verder vooral veel bellen en rondvragen. Probeer ook eens bij kleinere hotels te gaan kijken of loop gewoon eens ergens binnen. Assertiviteit is met dit soort dingen wel handig denk ik :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 15:16

Lasca_1987 schreef:
Alleen dan staat er geen vacatures gevonden..

De beller is sneller ;)
Niet elk bedrijf is zo keurig met alles op de sites bijhouden mbt vacatures, omdat het vaak zo is dat men zichzelf wel aanmeldt. Stagiaires helemaal!
Op mijn werk hebben wij nooit een vacature gehad voor stagiaires, maar wel het hele jaar door stagiaires ;)

Meid, niet zo afwachtend! Je bent 25, je moet ondertussen wel een beetje geleerd hebben hoe de wereld werkt toch?
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 21-06-13 15:16, in het totaal 2 keer bewerkt

Jara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 15:16

Je hebt NH-hotels, Mercure Hotel, Sheraton Hotel, Hilton Hotel en Radisson Blu hotel,
ff op google intoetsen: hotels op schiphol,
vind je alle telefoonnummers en dan kan je ze gewoon bellen.

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 15:17

Lasca_1987 schreef:
N0a schreef:

Echt meid zo veel eisen heb je niet eens zeg je. Je wilt een stagevergoeding en een reiskosten vergoeding, je verwacht bedrijfskleding en goede bereikbaarheid met het OV en dan wil je ook nog dat je cavia's meekunnen als je eventueel intern gaat. Mijn zusje heeft 3 maanden lang metaal staan afbramen op een werkplaats waar ze niets mochten, niet eens met elkaar praten om even iets te vragen, waar ze op eigen gelegenheid naartoe moest omdat er geen OV verbinding was, voor 0,0 stagevergoeding. Natuurlijk vond ze dat niet leuk, maar stageplekken zijn nu eenmaal schaars en soms zal je gewoon even je big girl pants aan moeten doen, niet zeiken en het gewoon doen.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 15:18

Lasca_1987 schreef:
Het is niet voor een weekje of 6 hoor... dit gaat over een aantal maanden.. en ja er is veel werk aan en mijn zus werkt fulltime. Dus eerst maar eens bij een hotel aan de slag zien te raken anders altijd nog bij center parcs ofzo proberen.

Er zullen ook bokkers (of andere mensen in je omgeving zijn) die een aantal maanden op je cavia's kunnen passen. En sorry maar hebben je cavia's misschien speciale medische zorg nodig? Want aan een standaard cavia heb je echt geen dagtaak om ze te verzorgen.

Je zegt dat je heel graag wil maar je komt echt alles behalve zo over. Niet willen langsgaan omdat je geen gepaste kledij hebt (nogmaals, hoe ga je het dan oplossen als je op sollicitatie mag!?). Even vergeten te bellen omdat je je moeder in het huishouden moest helpen. Even kijken of er bij de vacatures geen stagiare gevraagd wordt en dan maar zeggen dat ze niemand nodig hebben...sorry dit is niet iemand die echt wil hoor. Misschien dat je eisen voor een hotel redelijk zijn(hoewel ik ook wel vind dat je daar heus wat in kan tegemoed komen), maar je komt echt over als iemand die bitter weinig moeite doet of initiatief neemt.
Mag ik vragen hoe lang je eigenlijk al op zoek bent en hoeveel hotels je al geprobeerd hebt? Hoeveel heb je er bv vandaag al gebeld? In je gesloten topic staan er een paar, maar als dat alles was waar je bent geweest in al die wéken dat je tijd hebt gehad (weken terug zij je immers al in een topic dat je heel dringend een plaats nodig had), dan is dat echt wel bitter weinig...

Iemand die echt een stagplaats wil die: had al lang op voorhand ervoor gezorgd dat ze juiste kledij had, was er desnoods maanden eerder een topic verschenen "help, moet gaat solliciteren maar geen geld voor deftige kledij". En dan had je daar al veel tips kunnen krijgen.
Die had al die ùren dat ze haar moeder niet moest helpen wel tijd gehad om te bellen, mailen, rond te zoeken tot er contact was geweest met het laatste hotel uit de hele weide omtrek. Dàt is iemand die echt wil en gemotiveerd is.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 15:19

Soms vraag ik me af of je wel wil... In elk topic krijg je tips en je doet er niets mee of je verzint weer een of ander zwak excuus :S Nouja, hoop iig voor je dat je toekomstige werkgevers via wat dan ook, nooit een topic van jou op bokt zullen vinden, want met zo'n instelling...

Het is heel simpel: jij hebt een probleem, er worden opties genoemd, doe er dan iets mee! "Ik heb geen stage plek" --> "ik heb geen nette kleren" --> "de cavia's"... En wat wordt het dan? De buurvrouw die slecht ter been is waarvoor je geen sigaretten meer kunt halen elke avond?

Heel simpel: wil je iets, dan moet je daarvoor gaan... En dan is het soms even investeren, maar dat levert dan ook wat op. Er zijn genoeg mensen die een super lief aanbod doen om je te helpen, maar dan komt het volgende probleem alweer.. En elke keer lijkt het meer op een excuus..

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 15:19

Ik denk dat je inmiddels genoeg tips hebt gekregen.
Je zoekt overal een excuus voor.
Je slaapt snachts gewoon thuis toch? Dan kan je prima savonds je cavia's verzorgen.

Later in de toekomst zal je (hopelijk) fulltime werken, hoe ga je dat dan doen met je cavia's?

Komop niet te moeilijk doen en pak die stage die je pakken kunt!!!!!
Schop onder je kont heb jij nodig.

Ik heb zelf 5 maanden stagegelopen in Limburg(woonde in drenthe) hier had ik 300 euro vergoeding per maand, daar moest ik van LEVEN!
Ik zat intern en had een pony.
Mij is het ook gelukt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 15:22

Jolliegirl schreef:
Ik denk dat je inmiddels genoeg tips hebt gekregen.
Je zoekt overal een excuus voor.
Je slaapt snachts gewoon thuis toch? Dan kan je prima savonds je cavia's verzorgen.

Later in de toekomst zal je (hopelijk) fulltime werken, hoe ga je dat dan doen met je cavia's?

Komop niet te moeilijk doen en pak die stage die je pakken kunt!!!!!
Schop onder je kont heb jij nodig.

Ik heb zelf 5 maanden stagegelopen in Limburg(woonde in drenthe) hier had ik 300 euro vergoeding per maand, daar moest ik van LEVEN!
Ik zat intern en had een pony.
Mij is het ook gelukt!

Nogmaals wat mijn cavia's betreft het ging erom als ik intern ging bij een bungalowpark als Center Parcs. Als ik stage loop in een hotel in Amsterdam is er geen probleem met mijn cavia's.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 15:22

Jara schreef:
Je hebt NH-hotels, Mercure Hotel, Sheraton Hotel, Hilton Hotel en Radisson Blu hotel,
ff op google intoetsen: hotels op schiphol,
vind je alle telefoonnummers en dan kan je ze gewoon bellen.

Maar ze wil niet bij "luxe" hotels stage lopen :+

Ik vind dat je inmiddels wel weer voldoende tips en hulp hebt gekregen.
Je blijft maar excuustruzen :\ bah!
Succes met je opleiding, maar heb toch het sterke gevoel dat je écht met de verkeerde opleiding bezig bent....