Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Was dat niet gelukt had ik een vervolg studie gedaan in een andere richting. Al denk ik dat je op dit moment minder makkelijk kunt doorstromen zonder een grote zak met geld. Dus goede keuzes maken worden steeds belangrijker. 
UMayDream schreef:Ik vind dierverzorging niet bepaald een pretopleiding hoor![]()
Wie moet er anders in de dierenwinkel/dierentuin/asiels/enz staan?
Ik ben blij dat ik dierverzorging ben gaan doen, heb veel plezier in de opleiding en ik leer veel
Wel weet ik dat er niet echt veel werk in te vinden is, dat is ook de reden dat ik er nog een HBO opleiding achteraan ga doen in een ander werkveld. (wat weet ik nog niet)
sanneloveyou schreef:Ik ga beginnen met een paardenhouderij opleiding met bedrijfseconomie er bij!
Omdat ik het gewoon onwijs graag wilde proberen en niet als ik 40 ben denk had ik het nou toch maar gedaan!
Als je het niet probeert weet je het niet.
En heb expres het bedrijfskundige er bij!
Als het dan niks word heb je nog wat aan je diploma;)
Simoonzel schreef:Ik begin in september aan mijn opleiding tot beroepsfotograaf. Valt denk ik ook in de categorie "pretopleiding". Maar op de HAVO had ik ook een pretpakket. Tja, het is gewoon wat ik wil. Liever dit en een wat lagere kans op werk dan één of andere opleiding doen die ik oersaai vind alleen maar zodat ik een baan kan krijgen waar ik ongelukkig van word, maar wel centjes mee verdien.
.
. Kwanyin schreef:Ik vraag me trouwens af, geheel niet bekend zijnde met het beroep dierenverzorger, heeft zo'n diploma eigenlijk veel waarde in de sector zelf?
Stel ik solliciteer bij de dierenwinkel zonder diploma en ik zou zeggen "hoi, ik ben Janneke en ik ben al heel mijn leven gek op dieren. We hebben thuis twee honden en een kat en ik heb de laatste jaren reeds ratjes, een hamster en een cavia gehad. Daarnaast heb ik een eigen zoetwateraquarium waar ik veel werk in steek. Ik heb twee jaar vrijwilligerswerk gedaan in een asiel en een half jaar in een knaagdierenopvang."
Krijgen mensen een diploma dan ook nog steeds een streep voor? Moet je dat toch hebben om je kwaliteiten te bewijzen, ongeacht de ervaring die je hebt in je leven?
Let wel ik heb het over werken in bv een dierenwinkel of zorgboerderij, bij de olifanten in de zoo kan ik mij wel iets voorstellen bij aparte opleiding.
imd schreef:sanneloveyou schreef:Ik ga beginnen met een paardenhouderij opleiding met bedrijfseconomie er bij!
Omdat ik het gewoon onwijs graag wilde proberen en niet als ik 40 ben denk had ik het nou toch maar gedaan!
En heb expres het bedrijfskunde er bij!
Bedoel je dan hippische bedrijfskunde, of ga je twee aparte studies doen?
sanneloveyou schreef:Ik ga beginnen met een paardenhouderij opleiding met bedrijfseconomie er bij!
En heb expres het bedrijfskundige er bij!
paulien2xx schreef:Ik ga in september beginnen aan een hbo studie Equine, Leisure & sports aan hogeschool van Hall larenstein.
Het valt enigszins te vergelijken met paardenhouderij. Alleen is de studie geheel in het engels en internationaal gericht dus stages veel in het buitenland.
Pretopleiding? Weet ik niet, na een meeloop dag en opendag kun je daar niet over oordelen. Al klonk het al veel serieuzer dan deurne. Daar ben ik halverwege een openingspraatje al weggelopen omdat het echt een lachertje was. ( no offense, maar waarom zou ik tijdens mijn opleiding ( beter) willen leren paardrijden? Daar heb ik mijn instructeurs al voor! )
Ik heb lang getwijfeld of ik wel een paardengerichte opleiding moest gaan doen omdat je vaak als stalhulpje eindigt. Maar omdat mijn vader een goed lopende pensionstal heeft die ik kan overnemen toch besloten om het te gaan doen.
Of ik uiteindelijk het bedrijf over ga nemen weet ik niet. Misschien komt er wel iets heel interessants op mijn pad. Maar de reden dat ik wel voor de paarden (pretopleiding) ga is voor mij de baan garantie die ik heb.
Al zullen ze nu 5 jaar later vast wel meer inhoud aan de opleiding hebben gegeven.
.