Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
MarjanB schreef:over BKR wij hebben net een nieuwe hypotheek afgesloten en DUO lening is niet ter sprake gekomen (althans ik heb t gemeld en is niks mee gedaan)
Serendip90 schreef:Anoli schreef:Kijk jij hebt het niet nodig en dat is super fijn voor je absoluut
Helaas had ik vorig jaar zo'n 60 uur in de week nodig voor mn studie, enige optie voor werk was nachtdiensten draaien, maar ja wanneer moest ik dan slapen. Gelukkig ben ik nu in de positie dat ik wel kan zoeken naar een baantje
Maar ik deed ook eigenlijk niks qua sociaal leven, ging nooit weg en als ik al eens iets deed dan was het uit eten bij de pizzeria die 5euro rekende voor elke pizza, en dat was dan 1x per half jaar ofzo.
Ik weet niet hoe druk ts is met haar studie, als ze idd 60 uur per week nodig heeft dan kan ik mij voorstellen dat werken geen optie is. Is ze idd maar 40 of 30 uur per week eraan kwijt kan ze idd een paar uurtjes gaan werken in het weekend
Het kan druk zijn ja, dat geloof ik goed.
Maar kan het me heel moeilijk voorstellen omdat bij mij in de buurt echt niemand zo veel met zijn studie bezig is. Dus vandaar dat ik het erg raar vindt. Maar tenminste zo dacht ik altijd, op het hbo heb je ook nog stages waar je waarschijnlijk een stagevergoeding krijgt? (weet dat bij mijn studie op HBO niveau dat 400-700 euro per maand was, op de uni heb je geen verplichte stages + niet verplicht bij college zijn.. scheelt natuurlijk ook nog)
Dat is tenminste wat ik zie. En hoeveel tijd iemand in zijn studie steekt, verschilt per persoon. Maar er moet toch iets zijn waar je gewoon tijd mee kan besparen? Nouja, ik denk vast te makkelijk. bemoei me er ook verder niet meer mee.
eenitraM schreef:Quir schreef:Heb je al stufi aangevraagd en dan prestatie en basis beurs (dat is ruim 300 euro, beetje afhankelijk van inkomen van je ouders).
Ik heb nooit geleend, kwam goed rond (wel niet veel ruimte, maar een keer op stap gaan of iets dergelijks zat er wel in). Zelfs toen ik op kamers ging (wordt je stufi maar 200 euro hoger...) kon ik goed rond komen met de huur, g/w/l en alle andere kosten die er in eens bij komen.
Maar betaal jij je schoolgeld, boeken e.d. allemaal zelf? Ik heb de boeken voor volgens semester nog niet eens meegerekend!!!
eenitraM schreef:Quir schreef:Ik betaalde ALLES zelf, huur kamer (en geen 9m² maar echt een appartement in het centrum van Eindhoven), eten, vaste lasten (g/w/l), kleding, verzekering, school boeken, school geld, alle paarden benodigdheden, etc, etc....
Nou gefeliciteerdIk red het niet.
eenitraM schreef:Nou, zojuist mijn aanvraag voor een lening gedaan. 200 euro in de maand.
Vraag me alleen iets af: Ik heb mijn diploma op het MBO gehaald. Krijg ik de gemaakte kosten van het MBO al als gift? Want deze staan nog steeds als "lening" terwijl ik mijn diploma wel heb.
vuurneon schreef:eenitraM schreef:Nou, zojuist mijn aanvraag voor een lening gedaan. 200 euro in de maand.
Vraag me alleen iets af: Ik heb mijn diploma op het MBO gehaald. Krijg ik de gemaakte kosten van het MBO al als gift? Want deze staan nog steeds als "lening" terwijl ik mijn diploma wel heb.
Mbo en hbo staan los van elkaar (iig tot hbo en wo), dus mbo geld is inderdaad een gift. Wanneer was je klaar? Want ik krijg pas in december bericht erover. Alleen van de duo een brief dat mijn onderwijsinstelling had doorgegeven dat ik mijn diploma had behaald.