NHB Deurne 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kodaloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 14:44

En is het waar dat je paard Z dressuur & L springen of Z springen & L- dressuur moet lopen?? :(

Anoniem

Re: NHB Deurne 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 14:50

Nou heb er paarden gezien die in de verste verte niet aan dat niveau zullen komen vrees ik :=
Ze moeten wel een B-parcourtje rond kunnen komen anders red je het sowieso niet. Tenzij je paard van iemand anders kunt gebruiken oid.

Kodaloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 14:52

Ik heb met mijn peerd net een debuut gemaakt in de B. deze nog niet gehaald, maar de jury was erg streng zij men. en ik heb nog alle tijd op te oefenen nietwaar? En springen zit nu rond de 70 cm? Is dit al genoeg? Zoeizo heb ik nog een jaar tijd om aan de bak te gaan en anders wordt het een school/lease-paard

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 14:57

Oh ja zal vast wel lukken.

Kodaloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 15:01

Oke :D En over die weidegang? Hoe zit dat nou?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 15:02

Is er niet. Er zijn wel 3 kleine paddocks.

Kodaloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 15:02

En daar mag je je eigenpaard inzetten? En hoelang? Sorry dat ik zoveel vraag btw.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 15:13

Jep, je bent er zelf verantwoordelijk voor. Je moet zelf weten hoe lang maar meestal krijg je ruzie met de rest van de school als je je paard er te lang in laat staan, er zijn immers meer paarden dan paddocks :D

Kodaloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 15:16

Dat is logisch inderdaad.. Nouja ik ga denk ik volgende week naar de openavond.. Ben benieuwd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 15:21

Je kunt ook altijd pb'en :)

Kodaloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 20:33

oke thanks

Sachaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 16:02

Ik kom me ook even melden.
Mijn naam is Sacha, ben 18 jaar en studeer nu Biomedische Wetenschappen in Groningen, maar ga daarmee stoppen omdat ik toch niet zonder de paarden(sport) kan. Volgend jaar dus beginnen aan HBO Paardensport, in Deurne :D Planning is om hier uiteindelijk docent mee te worden.
Laatst trouwens ook intake gehad, maar ging goed, gewoon aangenomen :)

romyyxv

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 16:03

Van Groningen naar Deurne, das een grote stap!
Hoop dat je het daar leuk ga krijgen ;)

Sachaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 16:07

Ja, helemaal van Noord naar Zuid, ik weet het, haha. Ook betreft de vrijheid die je op de uni en je studentenkamer hebt, naar een school met weinig vrijheid en een studentenflat :P Maar heb er wel echt heel erg veel zin in, het gaat wel goed komen :)

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 10:07

Ik heb interesse in de horse en business opleiding. Kan iemand me daar nog wat informatie
Over geven? Gisteren ben ik al naar de opendag geweest maar ben benieuwd naar nog meer ervaringen. Moet je erg goed zijn met cijfers? Welke vakken krijg je precies? Moet je veel presenteren?

Alle info is welkom!

Kodaloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 10:29

Na de open avond gisteren. Weet ik echt dat ik dit wil.. lijkt me zo leuk!

Kodaloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 12:52

Maar vinden jullie de HBO Paardensport een pittige opleiding? En welk niveau rijd je het eerste jaar? En met schoolpaarden mag je die ook buiten de lessen rijden zoals een eigenpaard of niet? En is het schoolpaard zeg maar je 'eigen paard' dat jaar. Dat je de hele verzorging van hem/haar op je hebt buiten de hoefsmid en DA natuurlijk. Sorry voor de vele vragen.. :o

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 13:59

Het rijniveau is niet heel hoog. Schoolpaarden mag je gewoon beschouwen als eigen paard. Je mag hem gewoon buiten de lessen omrijden. Je rijd hem als enige de periode die je op school zit!!!

Kodaloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 14:02

Oke dat is wel positief dan. En het rijniveau wordt neem ik aan vanzelf opgekrikt.

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 14:04

Tuurlikk, iedereen verbeterd, maar het blijft niet heel hoog. Degene die al op hoger niveau binnenkomen, die hebben er vind ik, uit persoonlijke ervaring, meer aan. Ik rijd niet zo goed en krijg beduidend minder aandacht in de les.

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 14:12

Als je intern gaat bij horse en business en dus je paard buiten de schooltijden om doet. Hoe zit het dan met les? Zijn er instructeurs waar je les van kunt krijgen? En geven ze ook les tot en met prix St. George niveau?

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 15:00

Er zijn uren waarin je zelfstandig rijd 's avonds. Daar zit dan altijd een leraar langs de kant die ook wel lesgeeft. Op school zijn ze vooral heel erg met de basis bezig. Dus echt oefeningen uit de prix St. George laten ze je niet heel snel rijden, maar als jij de oefeningen rijd als de tijd daar klaar voor is, helpen ze je daar uiteraard wel mee.

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 15:03

Oke. Want ik rijd zelf prix St. George dus als ik intern zou gaan is het voor mij wel een must om daar ook begeleiding bij te kunnen krijgen tijdens het rijden. En dat er wel een instructeur zit die zelf dat niveau les kan geven en niet alleen zegt of een volte 10 meter is.

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 15:57

Ohja en als je intern zit maar geen sportopleiding doet, moet je dan ook corvee doen en voeren etc?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 16:16

Kodaloverrr schreef:
Maar vinden jullie de HBO Paardensport een pittige opleiding? En welk niveau rijd je het eerste jaar? En met schoolpaarden mag je die ook buiten de lessen rijden zoals een eigenpaard of niet? En is het schoolpaard zeg maar je 'eigen paard' dat jaar. Dat je de hele verzorging van hem/haar op je hebt buiten de hoefsmid en DA natuurlijk. Sorry voor de vele vragen.. :o

Nee, een van de redenen dat ik gestopt ben is ook dat het theorieniveau erg laag is.
Fysiek is het wel redelijk zwaar in het begin en je maakt nou eenmaal lange dagen. Al is dat dan weer nog niks vergeleken met 'echt' op een stal werken. Schoolpaard is als het ware je eigen paard.