Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
JolandaS schreef:Bij 9-cijferige bankrekeningen zit er een controle in het rekeningnummer zelf. Als je 1 cijfer verkeerd intoetst, dan krijg je meteen een melding. wat je bij 'naam' invult maakt eigenlijk niet uit, Bij oude postbankrekeningen heb je vaak minder dan 9 cijfers en daar zit geen controle in. Bij zulke rekeningen vindt (ergens in de verwerking) een nummer-naamcontrole plaats. Als je bij zulke rekeningen een verkeerde naam invult, dan krijg je die betalingen terug.
De naam die een leverancier te zien krijgt is de BGC-naam, de naam waaronder de rekening bekend is bij de bankgirocentrale. En dat is een regeltje dat door de bank wordt ingevuld bij het openen van de rekening. Meestal is dat hetzelfde als de eerste naamregel van de rekening, maar omdat de bgc-naam minder tekens kan bevatten, worden er in die naam soms afkortingen gebruikt.
Hilda79 schreef:Ik geef ook altijd aan dat het verstandig is om familie te vragen zoveel mogelijk camera's thuis te laten. Leuk al die mensen op de foto met een camera voor hun gezicht of in de hand tijdens de groepsfoto's.
Degene die ik mee vraag, krijgt bij mij amper gelegenheid om te fotograferen en ik geef ook daarbij vaak aan laat hem thuis je hebt het druk genoeg met van alles. Hebben ze niet geluisterd naar het bruidspaar of het bruidspaar vergeten het te zeggen heb ik altijd wel sjouw dingen die zij dan mogen dragen zodat ik m'n handen vrij heb voor de foto's.
foxy80 schreef:Nee, ik bedoelde het omgekeerd, naar de fotografen: als er zo' n zwaan-kleef-aan achter je aan huppelt, dan kan je misschien zeggen dat je liefst zonder bodyguard je werk doet. Wij hadden er ook niet om gevraagd, zag de foto' s pas later, en ik vroeg hem nog zo lomp: hé die lijken zo op die van de fotograaf soms, en toen zij hij doodleuk: "Ja, ben telkens achter de fotograaf gaan staan, makkelijk!" Vond het wel durven van hem! (en ik was zo op van de stress, dat ik dat niet eens gezien heb, 2 fotografen, maar ja hij had zo' n mini digi ding)
En hij heeft dus alleen foto' s in onze tuin, de echte shoot op locatie was hij natuurlijk niet bij, en met de receptie zijn ze ook hun eigen gang gegaan.
Ergens waren we ook nog op onze tenen getrapt, we doen dan de moeite en kosten om een deftige fotograaf in te huren en doet een familielid ongevraagd even mee. Maar ja, het album was zo'n pronkstuk, daar kon niemand naast kijken! Daarnaast had ik tegen mijn vader, die dus een goede fotograaf is (schiet voor speciale bladen), gezegd dat hij echt zijn toestel thuis moest laten, want dat we heus geen nitwit van het internet hadden gehaald...
joyce2 schreef:Dank voor de uitleg! Ik heb de rekening 2 jaar geleden geopend en het bestaat uit 9 cijfers. Maar ik blijf het dan wel raar vinden dat ik over het algemeen gelijk een melding krijg als ik geld overmaak naar een leverancier en ik schrijf iets in de naam niet goed (zijn soms hele kleine dingetjes, "v" ipv "van"), dat zou dan toch ook niets uit moeten maken?
Hilda79 schreef:Hoe werken jullie trouwens?
Ik maak per week, per dag een to do lijstje.
Deed eerst 1 grote maar dat zorgde voor frustratie als je dan maar 1 of 2 dingen afkreeg. Nu zet ik 1 grote klus en verschillende kleintjes per dag op de lijst en dat geeft aan het eind van de dag voldoening als ik dan een krul door dat lijstje kan zetten.
joyce2 schreef:Je kan zo'n bon maar 1x gebruiken he! Dus meerdere bonnen bewaren heeft geen zin(Tenzij er de afgelopen tijd wat is veranderd)
@Floortje: Ooohw oops! hahaha Ik dacht, een uurtje is toch niet zoveel? Maar dat is dan aardig buffelen zeg!