1e jaars HBO/universiteit (2012-2013)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lindor92

Re: 1e jaars HBO/universiteit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 11:08

pff inderdaad, heb een dikke maand geleden ook een laptop aangeschaft, werkte altijd nog op die van mijn moeder...maar zal straks toch echt een laptop mee naar school moeten hebben.

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 12:42

Ik ga naar de UvA tandheelkunde doen! Twijfel nog of ik naar de introweek ga..,,,,

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 12:50

Gewoon gaan!! Echt het is zo'n ontzettend leuke week! Ik heb er al 2x de Brabantse kampioenschappen voor laten schieten en 0,0 spijt van gehad!

femmy91

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 12:54

Hallo ik meld mij ook in dit topic :wave: Ik begin 3 september met sph aan de Hanzehogeschool in Groningen. Nog meer mensen die sph gaan doen?

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 12:58

Thanks! serieus de brabantse?! nooit van mn leven :') _O- maar ik hoorde heel veel 'negatieve'verhalen. maar dr zijn dus ook positieve. Dat er niets aan was, alleen maar zuipen, en dat ze na 1dag al weggingen..

Sjaad

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 13:42

Hallo! Mijn naam is Nishada en ik ga in september beginnen in Tilburg. Lerarenopleiding Frans van Fontys. Las net al iets over een laptop, ik heb ook al een minilaptop aangeschaft voor school. Succes iedereen in elk geval ;-)

RonavhN

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 13:45

Ik neem gewoon deze laptop mee, hij is wel een beetje groot en de batterij is snel op en hij maakt veel lawaai maar ik he echt geen geld voor een nieuwe :')
Boeken heb ik maandag aangeschaft dus hoop dat die vandeweek ook binnen komen, weer een zorg minder.
N

Sjaad

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 13:47

Als je laptop maar doet wat hij moet doen, toch! :-)

Ik heb ook de meeste van mijn boeken al, op een paar boeken van Franse uitgevers na. Op 27 augustus hebben we een informatieochtend en die twee dagen daarna 2 introdagen in (Franstalig ;-) ) Luik! Ben heel benieuwd.

Melisding

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 13:50

Even voor de mensen met een laptop probleem: een laptop is 9 van de 10x niet verplicht en aantekeningen maken met pen en papier gaat ook prima. Vooral van de laptop is dat je meestal de stof gelijk bij de hand hebt en je het later niet meer hoeft op te zoeken.

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 13:53

Melisding schreef:
Even voor de mensen met een laptop probleem: een laptop is 9 van de 10x niet verplicht en aantekeningen maken met pen en papier gaat ook prima. Vooral van de laptop is dat je meestal de stof gelijk bij de hand hebt en je het later niet meer hoeft op te zoeken.

:j inderdaad. En mocht het echt nodig zijn, op scholen zijn ook computers. Het is alleen fijn als je thuis kan werken aan een rapport of verslag, maar tijdens de les kan je prima aantekeningen maken met pen en papier. Leidt ook minder af dan dat je beschikking hebt over internet ;)

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 14:10

LiiNd_Y schreef:
is niet te vergelijken met OA he simone :P

Neee, echt niet! Die drie boeken zijn hier niks bij :P

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 15:30

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 17:05

Ik ga beginnen aan de HBO opleiding Communication&Multimedia design aan de HAN in Arnhem.
Heb vorig jaar voeding en dietetiek in Nijmegen gedaan, maar hier na 2 maanden mee gestopt.

Introweek is bij mij verplicht, maar ik ga er niet heen. Alleen naar een informatieochtend en het bekendmaken van de klassen, heb geen geld om 5 dagen heen en weer te reizen. En wat boeken betreft, ook ik heb verplicht een laptop, dus eerst maar zorgen dat ik die ga kopen :D

Simoon__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 17:17

Ik ga op 3 September starten met de opleiding Financiele Dienstverlening Agrarisch aan het CAH in Dronten, heb er super veel zin in, en ook in de introweek :) Ik heb alleen nog geen boekenlijst gezien?

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 19:56

Ik ga beginnen aan de opleiding Psychologie in Tilburg. Introweek is bij mij ook niet verplicht, is overigens maar 3 dagen. Ik ben er nog niet uit of ik wel of niet ga.

Lottexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 15:12

Ik kreeg een laptop voor mijn slagen van mijn ouders ik neem aan dat deze nog wel een tijdje mee gaat. Lijkt mij wel makkelijk met een laptop. :)

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 16:57

Ik ga beginnen aan de Hogere Juridische opleiding in Sittard. Stadsintroductie ga ik niet heen, introductie van school is volgens mij 1 dag :+

Anouk94

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 10:18

Niemand die ook naar INholland Haarlem gaat :=

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 13:38

de introweek bij mij is inderdaad ook verplicht en geld zels voor je propedeuse...
maar daar gaan ze maar wat op verzinnen, want ik vertrek in het begin van de intro week voor 3 weken naar Portugal en ik mis dus ook de eerste 2 weken... en ik was nou echt niet van plan om dat af te zeggen :+

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 13:48

M_D_H schreef:
de introweek bij mij is inderdaad ook verplicht en geld zels voor je propedeuse...
maar daar gaan ze maar wat op verzinnen, want ik vertrek in het begin van de intro week voor 3 weken naar Portugal en ik mis dus ook de eerste 2 weken... en ik was nou echt niet van plan om dat af te zeggen :+

Lekker verantwoordelijk gedrag -O-
Ik denk maarzo dat jij degene bent die daar wat voor zal moeten verzinnen. Jouw foute planning immers, jouw verantwoordelijkheid.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 13:57

Wendy schreef:
M_D_H schreef:

Ik denk maarzo dat jij degene bent die daar wat voor zal moeten verzinnen. Jouw foute planning immers, jouw verantwoordelijkheid.

nee hoor :D

was al aangegeven bij het intake gesrek :)
ik ga (zoals al eerder vermeld) de STOAS volgen en dan richting Paardenhouderij, ik ben Sportmasseur van het Nederlandse TREC-team en helaas valt het WK trec in Portugal gelijk samen met de intro-week en de eerste 2 weken van school :)
ik ben aangenomen op mijn CV en niet op mijn aamelding (toen had ik me nog niet eens aangemeld) en bij mijn intake gesprek was al bekend dat ik in de eerste paar weken naar Portugal zou gaan :)
lijkt me niet dat ik dan wat moet gaan verzinnen :n vooral omdat ook in de intake en de latere telefoongesprekken is aangegeven door de STOAS zelf dat dit geen probleem zou zijn ;)
dus geen onverantwoord gedrag, eerder een buitenkans die heel mooi op mijn CV staat... hetzelde CV als waar ik dus ook op aangenomen ben, en dus een van de 15 zeer gewilde plekken mee heb opgevuld ;)

RonavhN

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 15:37

oh das wel een hele mooie kans zeg. veel plezier alvast in portugal!

Ik heb vanmiddag mijn boeken binnen gekregen, gelukkig. was al bang dat ze niet meer binnen kwamen :+

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 15:43

Ronaa94 schreef:
oh das wel een hele mooie kans zeg. veel plezier alvast in portugal!

Ik heb vanmiddag mijn boeken binnen gekregen, gelukkig. was al bang dat ze niet meer binnen kwamen :+

lekker weertje er bij (momenteel is het daar een graden of 35 <3) en heerlijk geniet van de paarden en ruiters die topsport bedrijven en mijn kleine bijdrage daarin :))

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 15:44

M_D_H schreef:
Wendy schreef:

ik ga (zoals al eerder vermeld) de STOAS volgen en dan richting Paardenhouderij, ik ben Sportmasseur van het Nederlandse TREC-team en helaas valt het WK trec in Portugal gelijk samen met de intro-week en de eerste 2 weken van school :)
ik ben aangenomen op mijn CV en niet op mijn aamelding (toen had ik me nog niet eens aangemeld) en bij mijn intake gesprek was al bekend dat ik in de eerste paar weken naar Portugal zou gaan :)
lijkt me niet dat ik dan wat moet gaan verzinnen :n vooral omdat ook in de intake en de latere telefoongesprekken is aangegeven door de STOAS zelf dat dit geen probleem zou zijn ;)
dus geen onverantwoord gedrag, eerder een buitenkans die heel mooi op mijn CV staat... hetzelde CV als waar ik dus ook op aangenomen ben, en dus een van de 15 zeer gewilde plekken mee heb opgevuld ;)

Succes :')

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 15:51

Wendy schreef:
M_D_H schreef:

Succes :')

in Portugal of met het regelen?
nogmaals, ze hebben zelf gezegd dat dit geen probleem was, dit heb ik ook zwart op wit staan, daarnaast wisten we allemaal dat dit precies in die eerste weken zou plaats vinden.
De STOAS heeft gezegd dat het een unieke kans was die ik met beide handen moest aannemen (wat ik ook heb gedaan) en ik zou volgende week contact met ze opnemen over de opdrachten die ik alvast kan mee nemen en die ik daar in portugal kan maken.
het enige maar wat er dus aan vast zit is dat de intak geld voor de propedeuse, maar ik denk dat als we met zijn alle naar een oplossing zoeken dat hier echt wel een mouw aan vast te naaien is...
nogmaals, jij vind mij schijnbaar onverantwoord, maar ik ben nogal een regeltrutje en ik heb alles altijd graag super goed geregeld. ik heb niks verzwegen over mijn reis naar Portugal maar heb ze wel verteld dat je zo'n kans niet vaak krijgt dus als het een probleem zou worden, even goeie vrienden maar dan ga ik wel eerst een jaar werken en meld ik me daarna aan op de STOAS voor een opleiding :)
ik ben niet onverantwoord :n zoals je leest heb ik al heel veel met ze besproken en heb ik ook al heel veel geregeld, alleen dit kleine dingetje zijn we dus allemaal vergeten, nou ja, dat kan gebeuren. maar daardoor ben ik nog niet onverantwoord en ik ben ik ook geen schuldige of slechte planner, ik heb helaas niks te zeggen over de datum waarop een WK plaats vind :+