management assistente,secretaresse,...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 16:44

Romeo2007 schreef:
Wat betreft de opbrengst:

Ik werk 32 uur, 2 vrije middagen en krijg daarvoor 2600 euro bruto, ben net 23 jaar en bijna 3 jaar werkervaring.

Dat is echt heel erg veel. Vooral voor jonge beginnende secretaresses is het salaris heel lang heel erg gestegen en dat was gewoon alleen maar omdat er veel vraag naar was en zo'n beetje iedereen aangenomen werd op juniorfuncties.

Barbara28, ik vind dat leeftijd wel heel erg meetelt omdat dat wat zegt over je ervaring en de dingen die je tegen gekomen bent onderweg. Iemand met 10 jaar ervaring staat er echt anders in dan iemand die net 2 jaar op de klok heeft staan. Dan heb ik het nog niet over het generatieverschil :D.

happy2014

Re: management assistente,secretaresse,...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 17:23

ja maar als ik naar mijzelf kijk (35 jaar) tuurlijk heb ik de nodige ervaring, maar zie ook vaak voordelen bij jonge beginnende secretaresses, pikken snel dingen op, vaak nog erg gemotiveerd, moeten zich nog bewijzen, willen nog graag goeien in het vak etc. Als ik naar mijzelf kijk, denk ik niet dat ik mijn werk nu beter doe dan toen ik 22 was en net van school kwam. Ben alleen wat mondiger geworden...

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 17:24

Lovely schreef:
Romeo2007 schreef:
Wat betreft de opbrengst:

Ik werk 32 uur, 2 vrije middagen en krijg daarvoor 2600 euro bruto, ben net 23 jaar en bijna 3 jaar werkervaring.

Dat is echt heel erg veel. Vooral voor jonge beginnende secretaresses is het salaris heel lang heel erg gestegen en dat was gewoon alleen maar omdat er veel vraag naar was en zo'n beetje iedereen aangenomen werd op juniorfuncties.

Ik weet niet in welke regio/plaats romeo werkt, maar dat speelt ook mee. Voor Amsterdam en omgeving is dit denk ik een gemiddeld salaris. Ik vind het iig niet extreem hoog. Wel voor haar leeftijd is het goed betaald.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 17:27

Gezien de leeftijd en ervaring vind ik het wel heel hoog, zelfs voor de randstad. Maar de salarissen zijn ook soort van geexplodeerd, dat hadden we al geconstateerd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 17:29

barbara28 schreef:
ja maar als ik naar mijzelf kijk (35 jaar) tuurlijk heb ik de nodige ervaring, maar zie ook vaak voordelen bij jonge beginnende secretaresses, pikken snel dingen op, vaak nog erg gemotiveerd, moeten zich nog bewijzen, willen nog graag goeien in het vak etc. Als ik naar mijzelf kijk, denk ik niet dat ik mijn werk nu beter doe dan toen ik 22 was en net van school kwam. Ben alleen wat mondiger geworden...

Naar mijn idee scheelt het wel. Ik heb op board level gewerkt en dat kan niet als je 22 bent. En dat is maar goed ook, want anders konden we iedereen van 30+ uitfaseren wegens te duur ;).

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 17:31

dat klopt, en dat is ook de reden inderdaad waarom niemand weg gaat. Als je nu iets nieuws wilt zoeken, mag je blij zijn als je 2600 voor 40 uur krijgt.

Persoonlijk vind ik de salarissen voor secretaresses ook aan de hoge kant. Als ik mijn salaris bijvoorbeeld met collega's vergelijk schrik ik toch wel. Afgestudeerde twintigers starten bij ons met 1900 euro (functie van Vastgoed Analist). Die maken veel meer uren dan ik en mijn collega secretaresses en zij hebben ook een inhoudelijk zwaardere baan. Daarom houd ik op kantoor ook altijd maar mijn mond gesloten over mijn salaris.

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 18:44

Leuk z'n topic :) Ik heb de opleiding Directiesecretaresse/ Managementassistent niv 4 gedaan op het MBO...
Je kunt er erg veel mee, zo heb ik o.a. ook bij een uitzendbureau gewerkt :) Heel leuk! Later gesolliciteerd als managementassistent in een zorginstelling. Half jaartje dit werk gedaan.. verdiende ook prima, en nu ben ik receptioniste in dezelfde zorginstelling, VEEEEL leuker!!! Zo blij dat ik dat aangegeven heb :) veel afwisseling, geen vergaderingen meer :) en zelfde salaris :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 18:59

Stormchaser schreef:
De mbo jaaropleiding is lang niet zo duur en zie het als een investering in jezelf. Je verdient dit geld binnen no-time weer terug. Als je even op de website van Schoevers kijkt zie je een linkje naar de LOI opleiding staan. Enige tip die ik je dan wel kan meegeven is, zorg dat je een hele goede stageplek weet te vinden!

welke 1 jarige bedoel jij....zie wel wat 2 jarige?
wil sowieso deeltijd want zal ernaast moeten werken...anders heb ik geen inkomen.
die link van de LOI,die bedoelde ik...daar heb je geen stageplek voor nodig overigens?

Stormchaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 08:49

Er is een 1 jarige mbo opleiding van Schoevers, ik weet niet of je die ook in deeltijd kunt volgen.
LOI is leuk, maar er is geen enkel bedrijf dat jou zal aannemen met alleen een LOI opleiding. Zorg dat je voor jezelf een stageplek vindt van min. 3 mnd. daarmee vergroot je je kansen aanzienlijk, desnoods via een uitzendbureau.

Over secretaresses wordt nog steeds gedacht dat ze de hele dag hun nagels aan het lakken zijn en zitten te internetten. Je hebt ze wel hoor maar die redden het niet in deze tijd en worden zonder pardon de laan uit gestuurd. Het is belangrijk dat je je blijft ontwikkelen! Open staat voor nieuwe dingen en noooit denk: ik weet het wel want dan wordt je binnen no time ingehaald (door die leuke jonge Schoevers meisjes) ;).

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 08:51

Ik heb ook zitten kijken naar aanvullende opleidingen voor secretaresse, maar ik vind ze ook prijzig. Zit wel te denken om de juridische kant erbij te gaan doen. Het enige waar je het (volgens mij?) voor doet is dat een toekomstige werkgever je niveau kan 'meten' dmv dat papiertje.
Want ik kan me niet voorstellen dat je daar iets kan leren wat je in de praktijk niet kunt leren :?

De salarissen zijn inderdaad gewijzigd.. Er zijn nog wel secretaresses die rond de 4500 bruto verdienen ( :oo ) maar de meeste vacatures zijn toch van rond de 2400, voor mbo met 3 jr werkervaring.
Ik ben van mijn vorige baan naar deze ook 400 bruto achteruit gegaan, omdat het een werkgeversmarkt is. Eer ik dat er weer bij heb... -O-

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 09:00

Overigens heb ik bij de laatste drie bedrijven waar ik gewerkt heb,vanuit het bedrijf (terwijl er budget en plan was!) nooit de mogelijkheid gekregen om bij te scholen (want dat vonden ze allemaal echt niet nodig) en daar loop ik nu wel tegenaan. Als het kan moet je echt eisen dat je ook van die opleidingsmogelijkheden die geboden worden, gebruik maakt...

Nu lukt t me weer niet. Bij mn sollicitatiegesprek was het vraag 2 van mij "Kan ik hier een opleiding doen, scholing volgen" antwoord: "Ja hoor, geen enkel probleem, is budget voor, wordt gestimuleerd etc etc".
Laatst bij het functioneringsgesprek vroeg ik of ik een opleiding mocht gaan doen, werkgerelateerd. Antwoord was :"nee hoor, niet nodig, alles gaat toch goed?
Dat ik mezelf wilde ontwikkelen en alles vond hij totaal niet relevant.. :x

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 10:28

Stormchaser schreef:
Er is een 1 jarige mbo opleiding van Schoevers, ik weet niet of je die ook in deeltijd kunt volgen.
LOI is leuk, maar er is geen enkel bedrijf dat jou zal aannemen met alleen een LOI opleiding. Zorg dat je voor jezelf een stageplek vindt van min. 3 mnd. daarmee vergroot je je kansen aanzienlijk, desnoods via een uitzendbureau.

Over secretaresses wordt nog steeds gedacht dat ze de hele dag hun nagels aan het lakken zijn en zitten te internetten. Je hebt ze wel hoor maar die redden het niet in deze tijd en worden zonder pardon de laan uit gestuurd. Het is belangrijk dat je je blijft ontwikkelen! Open staat voor nieuwe dingen en noooit denk: ik weet het wel want dan wordt je binnen no time ingehaald (door die leuke jonge Schoevers meisjes) ;).

Nou, zolang die leuke jonge schoevers meisjes nog geen twee setjes originelen uit elkaar kunnen houden, maak ik me niet zo'n zorgen :D. Of vragen aan zo'n schoevers meisje met juridisch of ze een exacte kopie van een map kunnen maken en ze vervolgens terugkomen met de helft en dan ook nog zonder tabs :?. Nee hoor, ervaring telt voor mij echt zwaarder dan zo'n opleiding. Het enige wat je soms hoopt van die schoevers meisjes is dat ze foutloos kunnen spellen en vervoegen in NL en EN, maar ook dat is teveel gevraagd.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 10:33

Lovely,is dat wat jij vind, of is dat wat de gemiddelde werkgever momenteel vraagt ;-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 10:41

Haha, dat is wat ik vind ;). Was het maar waar dat werkgevers wat meer aandacht aan dit soort dingen zouden besteden, dan waren al die secretaresses wat preciezer en kwam ik in de zakelijke mails niet zo veel spelfouten tegen ;).

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 10:44

Nou dat is inderdaad wat ik ook vind.. Ik werk hier samen met iemand die schoevers gedaan heeft en jaren bij een internationaal bedrijf gewerkt heeft, en eigenlijk niet veel begrijpt (maar wel een heel aardig mens is). In de praktijk vind ze betere banen dan ik, maar haar cv ziet er net even wat anders uit.

Ik zou als werkgever ook voor ervaring gaan, maar ja,daar moet je dan wel voor betalen. Iemand met 20 jaar werkervaring gaat niet meer zitten voor 2200 bruto denk ik?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 10:52

Nee, niet voor fulltime in elk geval.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 10:56

Ik werk 13 jaar in dit vak en ben toentertijd begonnen met 1000 gulden bruto, wel wat stapjes verder inmiddels (en dat is maar goed ook, haha).
Ik kijk ook regelmatig om me heen voor iets anders (vrij uitgekauwde baan momenteel), maar ik schrik oprecht van de lage salarissen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 11:05

Wat is eigenlijk modaal qua netto salaris?

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 11:07

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 11:12

Zit nog best wel een verschil in bruto en netto he...

Voorheen zat ik best boven modaal.. nu helaas niet meer... *stink-economie*

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 11:14

Ik werk nu 'nog maar' 32 uur, die voel je ook best in de zak.
Voorheen was overstappen DE manier om aan meer loon te komen, maar tegenwoordig heeft dat geen zin meer.
Ik zag laatst een vacature, wacht... ik zoek hem op. Deze: https://werkenbijusgpeople.nl/vacature/ ... ven-152339

Ligt het aan mij of is dit toch een vrij laag salaris? :o

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 11:19

* meld mij ook *

Ik heb ooit een interne opleiding gedaan, De Cloese. Intern bij de nonnen, heel ouderwets en behoorlijk chique opleiding. Daarna richting de reisbranche gegaan, jaren in de reisbranche gewerkt (uiteindelijk PR en Productmanagement).

Enige tijd geleden heb ik wegens omstandigheden de overstap gemaakt naar een secretaressefunctie bij een groot mediabedrijf. Ik vind dit over het algemeen leuk werk, echter heb ik soms amper iets te doen!
Ik heb dit al diverse keren aangegeven, maar mijn baas vindt het lastig om dingen over te dragen (ik ben zijn eerste secretaresse).

Waar ben ik goed voor? :
- agendabeheer (wel behoorlijk complex)
- emailbeheer
- vergaderlocaties en faciliteiten boeken
- verzamelen documenten t.b.v. vergaderingen
- to do list bijhouden voor baas
- organisatie activiteiten

Ik ben regelmatig aan het denken wat ik nog meer kan oppakken, maar loop steeds vast op het feit dat mijn baas dingen niet los kan laten...Wellicht dat iemand tips heeft?

PS: Mijn salaris ligt ver beneden het gemiddelde, echter ben ik de salarissen van de reisbranche gewend en derhalve met mijn huidige salaris erg tevreden :j.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 11:33

Misschien moet je hem daarin toch meer begeleiden? Als je zn emails bijhoudt, kan je vaak al wat afhandelen voordat hij het zelf gaat doen..

@Quiellian: mwah, het is een redelijk zware functie, maar ja, de sec avw zijn ook wel weer okee. Ligt eraan wat er onder de streep overblijft..?

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 11:56

Quellian, ik vind het ook een laag salaris, zeker als je maximale kan krijgen en ook zeker gezien de eisen die ze stellen. Wel een leuke job overigens...

Stormchaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 12:01

Citaat:
Nou dat is inderdaad wat ik ook vind.. Ik werk hier samen met iemand die schoevers gedaan heeft en jaren bij een internationaal bedrijf gewerkt heeft, en eigenlijk niet veel begrijpt (maar wel een heel aardig mens is). In de praktijk vind ze betere banen dan ik, maar haar cv ziet er net even wat anders uit.

Dat is exact wat ik ook ervaar! Wij krijgen inderdaad regelmatig meiden die bij bijv. het declareren van een taxibonnetje vragen wel dossiernummer het taxibedrijf heeft _O-. En maar schermen met dat ze van Schoevers afkomen!

Wat wij echter wel merken is dat bijv. de meiden die van de Directiesecretaresse opleiding van Schoevers komen echt ontzettend goed en gemotiveerd zijn. Deze meiden hebben over het algemeen de juiste instelling en willen er echt voor gaan. Het gebeurd bij ons dan ook regelmatig dat deze meiden na hun stage bij ons aan de slag kunnen. Punt is idd wel de kosten van de opleiding. Over het algemeen zijn dit meiden met een rijke pappie ;).

Bij ons liggen de salarissen voor een full-time senior secretaresse allemaal boven de 3.000 bruto per maand full-time. Lunch in de kantine wordt betaald d.m.v. een belastingtrucje, er is een 13de maand, bij werkzaamheden "beyond the call of duty" is er kans op een bonus, reiskostenworden 100% vergoed, we hebben een fietsplan, een pensioenplan en de werkgever betaald een gedeelte mee aan je ziektekosten. Daarvoor moeten we wel hééél hard werken en wordt er veel van je verwacht dat moet je leuk vinden en daar moet je ook tegen kunnen.