't leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

orientaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 12:19

Ik had vorige week een sollicitatie gesprek voor verkoop medewerker binnendienst en die man trok helemaal wit weg toen ik zei wat mijn salaris indicatie was :')

Ik hou indeed en vacaturebank steeds in de gaten maar nog niet veel geschikte vacatures wat ik tegenkom in mijn regio.
Utrecht en Amsterdam dat vind ik wat te ver, been there done that, dan ben ik meer dan een uur onderweg smiddag's.

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 12:22

orienta schreef:
Ik had vorige week een sollicitatie gesprek voor verkoop medewerker binnendienst en die man trok helemaal wit weg toen ik zei wat mijn salaris indicatie was :')
.

:)) Je bent niet uitgenodigd voor een 2e gesprek? :')

Anoniem

Re: 't leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 12:25

Je kan inderdaad beter Utrecht - Hilversum doen in de ochtend en andersom in de middag. Om de een of andere reden staat het namelijk altijd vast van Hilversum naar Utrecht in de ochtend en andersom in de middag :=

Al is de trein wel prima te doen. Ik ging elke dag op en neer naar Hilversum vanuit Vianen. Was half uurtje onder weg :j

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 12:26

Whahaha dat had ik laatst ook met een dame aan de telefoon! "Ik heb zo'n leuke functie voor je" Oke top, wat ga ik verdienen? "Wat heb je bij je laatste werkgever verdient?" Ik het bedrag genoemd, bleef het he-le-maal stil aan de andere kant. Ik dacht de verbinding verbroken was! Uuuh, hallo?! Bent u daar nog?! "Ja sorry, maar ik weet niet of ik dat voor elkaar ga krijgen." Ze zou het gaan overleggen, maar heb niets meer van haar gehoord, ik vat dat dan maar op als een niet voor elkaar gekregen ;)

orientaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 12:26

Haha nee niets meer van gehoord.
Ze waren heel enthousiast totdat het salaris ter sprake kwam }>

orientaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 12:28

Jans schreef:
Je kan inderdaad beter Utrecht - Hilversum doen in de ochtend en andersom in de middag. Om de een of andere reden staat het namelijk altijd vast van Hilversum naar Utrecht in de ochtend en andersom in de middag :=

Al is de trein wel prima te doen. Ik ging elke dag op en neer naar Hilversum vanuit Vianen. Was half uurtje onder weg :j

Heel irritant inderdaad.
Ik ga niet met het openbaar vervoer, alleen met de auto :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 12:37

Goedemiddag, ik meld me hier ook maar! Vorig jaar begonnen met de opleiding spw3 kinderopvang, heb een leuke stage waar ik wrs. wel kan blijven op oproepbasis en een 0-urencontract. Tsja daar heb ik niets, woon samen, heb een paard ...
Gisteren een aantal uitzendbureau`s gebeld die speciaal in de zorg zaten en ja in de kinderopvang zijn maar heel weinig banen en vooral op oproepbasis of tijdelijke contracten. Ik moet nog 2 maandjes bikkelen en dan ben ik klaar met de opleiding. Uit wanhoop nu maar aan het solliciteren op BBL-leerbanen voor maatschappelijk zorg of verzorgende.
Ik ben na het VMBO dierenarts-assistente gaan doen (weinig tot geen banen) daarna heb ik tijdje in een drogisterij gewerkt, heel leuk maar ik kreeg geen vast contract (wel diploma`s gehaald) daarna detailhandel en ondertussen met opleiding apothekersassistente begonnen (ook heel leuk maar geen stageplaatsen) en dan nu SPW 3. Dus ik heb een oog voor opleidingen kiezen waar geen brood in te verdienen valt.

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 13:24

Blingh ik ga starten met mmz 3 misschien wel aan te raden? :') Vaak begin je toch met spw aan een 0 uren en zo krijg je een contract binnen? Dat is mij verteld tenminste..

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 14:35

orienta schreef:
Haha nee niets meer van gehoord.
Ze waren heel enthousiast totdat het salaris ter sprake kwam }>

dat was bij mij idem dito, ik sloot uitstekend aan bij een vacature van b o l.com, in de titel stond nieuwegein (nog steeds btw) en als t dichtbij is kan ik er mee leven dat ik er ietsjes op achteruit ga.

Blijkt het:
1. in breukelen te zijn (een uur reizen dus)
2. ik 2,48!!!! per uur achteruit ga op mijn salaris
3. je moest een training volgens van anderhalve week van 9.00 tot 17.00 en daarna nog examen, en dat voor net 8 euro bruto :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 14:45

Astaloca schreef:
Blingh ik ga starten met mmz 3 misschien wel aan te raden? :') Vaak begin je toch met spw aan een 0 uren en zo krijg je een contract binnen? Dat is mij verteld tenminste..

Bij mijn stage zijn er niet voldoende uren, moet toch 4 dagen ad slag. Toevallig heb ik via Amarant op bbl leerbanen mmz gesolliciteerd! Vandaag toch weer 4 de deur uitgedaan. Dus hoop daar snel iets van te horen! Doe jij gewoon mmz dan of ook bbl?

orientaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 15:30

Mijn contract loopt 1 juli af maar hoef na vandaag niet meer te komen en krijg mijn salaris gewoon doorbetaald.

Oke dan :')

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 15:35

Uhh ok orienta... Wat is er gebeurd???

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 15:50

Pfff ik heb volgende week een gesprek en heb de hele dag vrijgenomen. Nu is er op mn werk een vergadering die ik zou moeten notuleren (en waar ze dus nu al moeilijk over doen dat ik daar niet bij ben). Ik vind 'vrij is vrij' en als ik ziek ben moeten ze ook een vervanger zoeken.
En ik wil niet de potentiele nieuwe werkgever bellen om de afspraak bij hun te verzetten omdat ik er HEEL graag zou willen werken.

Wat zal ik doen? gewoon vrijnemen met als gevolg een sjagrijnige huidige werkgever of proberen het gesprek bij de nieuwe werkgever te verzetten? (dat gesprek staat al bijna 3 weken) -O-

orientaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 15:56

Winged schreef:
Uhh ok orienta... Wat is er gebeurd???

Niets.
Mocht me tijd gaan besteden aan solliciteren, nou prima :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 16:09

:')

Waar woon jij DQ?

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 16:25

DQ: omg Utrecht toch?
Orienta: Nou prima, wel fijn :)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 17:27

@cer Je hebt al vrij genomen en de afspraak staat al, dus pech voor je huidige werkgever!

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 17:40

Jans schreef:
:')

Waar woon jij DQ?

Utrecht, per aug ijsselstein, dus zoek iets in nieuwegein/ijsselstein het liefst of tegen die rand aan :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 17:41

Ik woon daar vlakbij :j

Zal mn ogen open houden!

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 17:41

orienta schreef:
Mijn contract loopt 1 juli af maar hoef na vandaag niet meer te komen en krijg mijn salaris gewoon doorbetaald.

Oke dan :')

Heb je een goede lieve schattige baas? zo niet dan zou ik dit toch wel op papier willen hebben :=

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 17:42

Jans schreef:
Ik woon daar vlakbij :j

Zal mn ogen open houden!

Heel graag!

Op dit moment is alles welkom (behalve tankstations) moet wel parttime zijn btw..

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 18:02

Ik heb nu weer gereageerd op 2 receptioniste vacatures, ik kan namelijk niet de hele dag staan.. heb versleten heupen.. rennen in een kledingwinkel gaat dus niet, hou het van c1000 in gedachte maar meestal krijg ik dan "je bent te oud'' ''je bent te duur'' ''je bent te hoog geschoold'' (Gewoon MBO gedaan maar HBO denkniveau :') )

ik heb btw een brommer maar ga waarsch. over naar een (hippe) brommobiel ivm een kleintje :)
Laatst bijgewerkt door xDramaQueen op 24-05-12 18:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 18:03

C1000 hier heeft zeker overdag, ouderen achter de kassa zitten :j is ook meer het idee buurtsuper dan grote supermarkt. Hij wordt binnenkort ook de COOP :j

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 10:10

En weer een afwijzing binnen....