Examenjaar vwo'ers 2012

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Douce

Re: Examenjaar vwo'ers 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 10:09

Haha ik ga ook naar Wageningen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 10:12

Gracezellaa schreef:
Ik ga ook naar Wageningen :)

Mijn eerste cijfer is binnen, een 7,9 op natuurkunde :)

WOW een 7,9 voor natuurkunde :wow: daar kan ik alleen van dromen haha :P

Ik ga naar Utrecht en als ik daar uitgeloot wordt, Antwerpen

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 14:04

NLieke schreef:
Ik wil me ook graag melden!
VWO 6 met een CM profiel.
Nederlands, Duits, Frans, Engels, Geschiedenis, Aardrijkskunde, Wiskunde A, Tekenen.
Het "pretpakket" wat eigenlijk totaal geen pretpakket is. Heb vorige week naast mijn SE's dus vier mondelingen literatuur gehad. On-mo-ge-lijk! Maar heb het er redelijk vanaf gebracht.

Uit eigen ervaring: alle talen en alle exacte vakken is ook errrrg leuk :D |o . Maar welkom!

Gracezellaa: Knap zeg! Zend je even wat van je brein over naar mij voor de natuurkunde herkansing? :P

Golan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 14:57

Jaa en ook voor mij, ik ben ook aan het leren voor mijn natuurkunde herkansing, heerlijk onderwerp, relativiteit, (L) Einstein

Gracezellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 15:05

TessaKaizoku schreef:
Gracezellaa schreef:
Ik ga ook naar Wageningen :)

Mijn eerste cijfer is binnen, een 7,9 op natuurkunde :)

WOW een 7,9 voor natuurkunde :wow: daar kan ik alleen van dromen haha :P

Ik ga naar Utrecht en als ik daar uitgeloot wordt, Antwerpen

Puissance schreef:
NLieke schreef:
Ik wil me ook graag melden!
VWO 6 met een CM profiel.
Nederlands, Duits, Frans, Engels, Geschiedenis, Aardrijkskunde, Wiskunde A, Tekenen.
Het "pretpakket" wat eigenlijk totaal geen pretpakket is. Heb vorige week naast mijn SE's dus vier mondelingen literatuur gehad. On-mo-ge-lijk! Maar heb het er redelijk vanaf gebracht.

Uit eigen ervaring: alle talen en alle exacte vakken is ook errrrg leuk :D |o . Maar welkom!

Gracezellaa: Knap zeg! Zend je even wat van je brein over naar mij voor de natuurkunde herkansing? :P

Mijn natuurkundeknobbel heb ik verzonden!
Ik sta een 8.0 op natuurkunde :)

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 15:57

Golan schreef:
Jaa en ook voor mij, ik ben ook aan het leren voor mijn natuurkunde herkansing, heerlijk onderwerp, relativiteit, (L) Einstein

Zelfde denk ik, radioactiviteit, atoomfysica, kernfysica, elektromagnetisch spectrum en wij ook nog trillingen en golven. Vind het echt moeilijk! :=
Grazellaa: Wow, een 8,0 gemiddeld op natuurkunde, dat is echt goed! Kom ik aan met een 6,4 := (voor dit cijfer een 6,6 dacht ik).

Gracezellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 16:20

Puissance schreef:
Golan schreef:

Zelfde denk ik, radioactiviteit, atoomfysica, kernfysica, elektromagnetisch spectrum en wij ook nog trillingen en golven. Vind het echt moeilijk! :=
Grazellaa: Wow, een 8,0 gemiddeld op natuurkunde, dat is echt goed! Kom ik aan met een 6,4 := (voor dit cijfer een 6,6 dacht ik).

Haha Dankje. Ik hoop dat ik met alleen 7s en 8en en misschien een 9 het examen in kan gaan. Mijn laagste is nu een 6.4 op engels en het hoogste is een 8.4 op aardrijkskunde.

Touchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 17:14

Wageningen is populair zeg! Wat gaat de rest studeren in Wageningen?
Ben even vergeten wie nu Voeding en Gezondheid ging studeren, maar dat was ook mijn eerste keuze eigenlijk! Lijkt me echt enorm interessant. Helaas ben ik een scheikunde kneus, en heb ik toch maar gekozen voor iets anders omdat ik bang ben dat ik dan binnen het jaar al stop met V&G.

En fiets 't eraf? Nooit van gehoord, wat is dat? :o
En dan zullen we elkaar allemaal wel zien met de AID!

Ik heb trouwens nog 6,2 gehaald voor wisk A, en dat zonder mijn boek open gedaan te hebben _/-\o_ (al een aantal weken niet trouwens :') )

Gracezellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 17:40

Ik ga internationaal land- en waterbeheer of bodem water atmosfeer doen. Daar ben ik nog niet over uit

xCathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 17:43

Jaaaa! VOeding en gezondheid meldt zich! Ik ben ook niet heel goed in scheikunde, maar de basis ervan zit er goed in, ik snap hoe dat werkt en als het gaat om biochemie ben ik bijvoorbeeld wel goed. En mijn interesse in voeding is echt bijna een obsessie :') dus ik weet al vanaf 4V dat ik dit ga doen. Zou balen zijn al het niet lukt :') er was hier iemand die dierwetensxhappem gaat doen, dat was mijn tweede keuze, maar viel na de meeloopdag af, omdat het toch teveel over boerderijdieren ging voor mij, terwijl ik veel geïnteresseerder was in gezelschapsdieren zoals katten.
Gezellig! Al 4 toekomstige Wagenezen hier of niet? Gaan jullie ook op kamers daar?

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 17:47

ik twijfel ook over voeding en gezondheid door mn scheikunde non talentie.. en dat je veel practicums en zo in de toekomst gaat doen.. veel onderzoek mee bezig bent.

Touchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 17:54

Haha heeft niemand hier talent voor scheikunde? Ik heb nu al een tijdje bijles en dat helpt wel. De vorige periode vond ik scheikunde ook het makkelijkst, toen met de biochemie. Daardoor ging ik wel weer twijfelen over V&G, omdat ik biochemie dus wel kan.. (had een 6,3 voor dat SE, mijn eerste voldoende in 3 jaar :'))
Maar ik heb me toch maar ingeschreven voor Bedrijfs- en Consumetenwetenschappen :j

Ik woon redelijk dichtbij Wageningen nog (in Elst gld) maar ik ga rond deze tijd volgend jaar wel op kamers denk ik. Lekker mijn eigen ding doen! Weten jullie al hoe je het gaat doen met je paard(en)?

mar_fay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 17:58

Wow, wat hebben een boel mensen nog toetsweek hier! De laatste die wij hadden is gelukkig al drie weken geleden, maar daarna hebben we nog wel heel veel toetsen gehad (zoals vorige week, gewoon tijdens de gewone week vijf toetsen, waarvan een Frans mondeling en een tentamen economie _-:( ) maar die heb ik gelukkig heel goed gemaakt :)
Wat wel heel nice is dat ik mijn eerste se cijfers binnen heb: een 7,4 voor maatschappij (vorig jaar al afgesloten), een 5,4 voor wiskunde (voor mijn doen echt super goed, vorig jaar stond ik een eh.. 4 :D ), een 8,5 voor Frans (als het goed is) en tot nu toe een 6,2 voor economie, maar ik mag nog een tentamen herkansen. Nog niet definitieve ( of althans, nog niet berekende) cijfers zijn voor aardrijkskunde tussen een 6 en een 7 en voor geschiedenis tussen een 7 en een 8. Voor Engels sta ik volgens mij een 7,5 en voor Nederlands ook tussen een 7,5 en een 8, dus het gaat best goed, al zeg ik het zelf ;)

Gracezellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 18:30

Ik ga ook op kamers in Wageningen volgend jaar. Het is voor mij 4 uur reizen. Ik moet de paarden weg doen helaas.. ;(

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 19:25

Ik ga ook bedrijfs en consumentenwetenschappen doen :) moet 3.5 uur reizen dus ga ook het liefst meteen op kamers..
Ik heb geen eigen/verzorgpaard maar ik les 1x in de 2 weken, Western :D

xMathilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 19:35

xCathy schreef:
Jaaaa! VOeding en gezondheid meldt zich! Ik ben ook niet heel goed in scheikunde, maar de basis ervan zit er goed in, ik snap hoe dat werkt en als het gaat om biochemie ben ik bijvoorbeeld wel goed. En mijn interesse in voeding is echt bijna een obsessie :') dus ik weet al vanaf 4V dat ik dit ga doen. Zou balen zijn al het niet lukt :') er was hier iemand die dierwetensxhappem gaat doen, dat was mijn tweede keuze, maar viel na de meeloopdag af, omdat het toch teveel over boerderijdieren ging voor mij, terwijl ik veel geïnteresseerder was in gezelschapsdieren zoals katten.
Gezellig! Al 4 toekomstige Wagenezen hier of niet? Gaan jullie ook op kamers daar?

Klopt dat het veel boerderijdieren is maar ach ik denk dat dit voor mij wel ver de leukste opleidimg is dus ik ga het gewoon doen. Ik ga ook op kamers is 4 uur of langer reizen dus niet te doen, en m'n paard weet ik nog niet, blijft miss thuis als grazer :)

BlackDancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 20:41

xMarloess schreef:
Ben even vergeten wie nu Voeding en Gezondheid ging studeren, maar dat was ook mijn eerste keuze eigenlijk! Lijkt me echt enorm interessant. Helaas ben ik een scheikunde kneus, en heb ik toch maar gekozen voor iets anders omdat ik bang ben dat ik dan binnen het jaar al stop met V&G.

Ik heb trouwens nog 6,2 gehaald voor wisk A, en dat zonder mijn boek open gedaan te hebben _/-\o_ (al een aantal weken niet trouwens :') )

Nahaha, ja ik heb vandaag een 6,0 voor wiskunde b terug gekregen zonder een som te maken :* Voel me dan altijd zo banketstaaf tegenover mensen die met onwijs veel moeite een 5 halen weetjewel :=
Maar ben er echt blij mee :D

xCathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 20:49

BlackDancer schreef:
xMarloess schreef:

Nahaha, ja ik heb vandaag een 6,0 voor wiskunde b terug gekregen zonder een som te maken :* Voel me dan altijd zo banketstaaf tegenover mensen die met onwijs veel moeite een 5 halen weetjewel :=
Maar ben er echt blij mee :D

Aha, jij maakt dus mijn toets morgen!
Ik ben namelijk zo iemand die zich helemaal de weetikveelwat werkt en dan alsnog een 3 of 4 haalt..

Touchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 21:15

Goed zeg, wiskunde B hoor ik altijd zulke horrorverhalen over.. En dat zonder ook maar iets te doen _/-\o_
Bij mij waren ook verder best veel onvoldoendes, was dus extra blij! Sta nu alleen een banketstaaf 5,4 gemiddeld, met íets hoger zou ik er een 5,5 van kunnen maken.

Douce schreef:
Ik ga ook bedrijfs en consumentenwetenschappen doen :) moet 3.5 uur reizen dus ga ook het liefst meteen op kamers..
Ik heb geen eigen/verzorgpaard maar ik les 1x in de 2 weken, Western :D

Gezellig, een studiegenootje :)

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 21:20

xMarloess schreef:
Strenge normering dan zeg.. Of hoeveel woorden moesten jullie? Ik had 13,5 fout namelijk. Vorig jaar had ik ook 3,9, ben er nu dus ook super blij mee!

Gister overheengelezen, sorry. 250/200 woorden ofzo?
Ik had een a4tje, het was ook retestreng genormeerd.. wij hebben hele strenge normeringen bij Duits, sta er nu net een 5.5 voor..

Touchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 13:25

Hmm wij moesten volgens mij wel meer woorden, ik had iig anderhalf A4. Dan zal daar het verschil wel liggen. Maar het klinkt alsnog heel streng, ik vond het dit keer bij ons ook wel meevallen. De literatuurtoets was ook soft genormeerd, had heel veel fout maar gewoon een 6,0 kunnen halen.

Edit: 7,3 voor Nederlands gehaald! En Economie is verhoogd van 6,2 naar 6,5 :) Nu alleen SK en AK nog.. Terwijl vandaag voor 10 uur eigenlijk alle cijfers bekend moesten zijn :')

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 15:47

Ja bij ons pas dinsdag. Maar economie heb ik in ieder geval een 6.9 :D Duits is ook gewoon niet mijn vak hoor, vind 't echt een rotvak.

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 17:15

Goede cijfers!

Hier net de uitslag gekregen van de 1e ronde van de decentrale selectie voor geneeskunde in Groningen, ben niet door. Je hebt 47,50% nodig om door te gaan en ik had er 40%. Wel apart, mensen uit mijn klas met minder dingen dan ik zijn wel door. Ben wel benieuwd naar een beoordelingsformulier, maar ik zit er niet heel erg mee. Een exactere studie trekt me eigenlijk ook best wel.. :=

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 17:17

Wel balen en raar zeg.

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 17:19

Ja, vinden wij ook. Maar is niet anders, ik heb m'n best gedaan en that's it. :) Hopen op goede examencijfers en anders maakt het ook niet echt uit. Meerdere wegen die naar Rome leiden!