Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

zuske

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 13:54

Oef pittig!

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 18:15

Ik heb ook 4 vakken, scriptie moet in juni binnen en ik ben nog niet beginnen schrijven :Y) Maar ik zie het wel zitten, ik heb in mijn hoofd wel wat ik allemaal ga schrijven en van het weekend mijn hele inhoudstafel uitgewerkt. Bij ons is nog bijna niemand beginnen schrijven. De volgende 2 weken heb ik vakantie en dan ga ik er goed aan werken en mijn plan is om na die vakantie 20 van de 30 blzen af te hebben.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 18:20

Dat is wel fijn, dan heb je hele dagen om eraan te werken :)

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-12 16:40

Pittig zeg! Blij dat ik er wat ruimer de tijd voor kan nemen, vind ik prettiger werken. :j

Wat betreft mijn 2e hoofdstuk: dat gaat heel erg op dezelfde lijn verder als hoofdstuk 1. Ik wil dus niet riskeren dat ik nu dat halve hoofdstuk ga schrijven en volgende week te horen krijg dat ik hoofdstuk 1 aan moet passen - en dan dus automatisch ook hoofdstuk 2. Nu is de deadline vrij ruim, eind april moet 't af geloof ik (2e hoofdstuk), dus ik heb straks nog ruim 3 weken om het te schrijven. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 16:48

Ik heb vanmorgen gehoord dat mijn eerste 2 hoofdstukken goed zijn! *\o/* Ik moet hier en daar nog e.e.a. nuanceren maar ik zit op de goede weg.

Er zat duidelijk veel werk in, zei ze, terwijl ik er dus maar een paar weekenden in heb gestoken :o hihihihihi. Nou ja, ook wel veel leestijd. Maar qua schrijven niet zoveel.

Nu moet ik volgende maand de volgende 2 hoofdstukken inleveren, en in totaal heeft mijn scriptie 5 hoofdstukken... dat wordt nog lekker doorwerken dus (case studies uitwerken enzo). Half mei moet mijn volledige scriptie worden ingeleverd. Da´s nog even doorbikkelen maarrrrrr daar staat tegenover dat ik daarna dus echt klaar ben, hoera!

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 18:49

Leuk Fortuna! En DaniBanani, ik zou inderdaad gewoon even wachten. Maar als je inleiding al is goedgekeurd weet je toch wel ongeveer op welk spoor je kunt gaan zitten? Je kunt in ieder geval alvast het literatuuronderzoek doen.

Dit is mijn tijdsplanning:
23 maart 2012: inleveren nieuwe inleiding en voorlopige hoofdstukindeling, intussen nader literatuuronderzoek
27 maart – 1 april: tentamens
6 april – 14 april: excursie Turkije
23 april: hoofdstuk 1
1 mei: hoofdstuk 2
14 mei: hoofdstuk 3
28 mei: hoofdstuk 4
4 juni: hoofdstuk 5
11 juni: conclusie, literatuurlijst, herschreven inleiding
Daarna is er tijd voor afronding.

:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 22:53

Sheran, per wanneer studeer je dan af? Ik moet mijn scriptie in mei af hebben om in augustus af te studeren.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 23:00

Ik hoop ook in augustus af te studeren. Dan moet ik wel al mijn vakken halen :D. En het is hier eigenlijk niet de bedoeling dat je vakken doet naast je scriptie.

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 10:16

Sheran, zit jij ook bij de UvA? Dan heb je idd volgens mij tot 1 juli om je scriptie in te leveren.

Mijn eerste deel is gister goed gekeurd! :):) Wat kleine aanpassingen, maar het ging de goede kant op! :D
Mijn begeleider wilde over 6 weken de definitieve versie, maar dat vond ik nog iets te snel :') Nu dus nog 1 tussenstap, maar het einde is ineens in zicht!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 10:41

Batje, ik zit ook op de UvA, per wanneer is dan je afstudeerdatum als je tot 1 juli hebt? Ik moet volgens mijn begeleider alles in mei inleveren om in augustus officieel af te studeren, vandaar.

Fijn dat je eerste deel is goedgekeurd!!!

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 11:03

Het is zelfs nóg ruimer dan ik dacht..

Citaat:
Tijdpad scriptieschrijven - afronding binnen het studiejaar

Je kunt in elke maand van het studiejaar afstuderen (afstudeerdatum = datum afleggen laatste onderdeel, mits aan alle technische voorwaarden voor afstuderen is voldaan). Als je in het huidige studiejaar het masterdiploma wilt behalen, dan gelden de volgende deadlines:

Advies: zorg dat je vóór 15 april een scriptiebegeleider hebt gevonden en het onderwerp en de probleemstelling duidelijk is. Maak heldere afspraken met je begeleider over het begeleidingstraject (stappen en data), en beschikbaarheid / afwezigheid.
Deadline: stuur de definitieve versie van je scriptie vóór 1 augustus 2011 digitaal naar je begeleider. De definitieve versie is de versie waarvoor een cijfer zal worden gegeven.
Deadline: zet de afstudeerprocedure voor de master vóór 1 augustus in gang.

(dit is voor de juridische faculteit, ik weet niet of het overal zo ruim is)

Ja, ik ben er ook erg blij mee! Ik had bij H1 vooral mijn best gedaan om het zo begrijpelijk mogelijk op papier te zetten, maar toen vond ze mijn engels van een te laag niveau. Nu herschreven met wat moeilijkere woorden erbij en H2 vooral niet té duidelijk gemaakt en nu is het dus goed :') Heb gelukkig wel een leuke begeleider, dat scheelt enorm :)

Yellowfish

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 11:15

Onderstaande is voor UvA bachelors aan de faculteit Geesteswetenschappen:
- 13 juli is de uiterlijke inleverdatum van de eindversie van je scriptie. Het scriptiecijfer wordt dan uiterlijk 17 augustus in SIS geregistreerd.
- 26 juli is deadline voor het aanvragen van je diploma bij de onderwijsadministratie.

Ben me nu nog even hard aan het focussen op mijn tentamen van morgen, en daarna maar weer aan de bak!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 11:20

Yellowfish, ik zit ook bij GW :j dat geeft wat meer (psychische) ruimte dan, haha. Al vind ik het idee van het snel afronden ook erg fijn!

Moeten jullie je scriptie ook verdedigen? Ik heb eigenlijk geen idee of ik dat moet doen :o

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 11:23

Maar je begeleider kan natuurlijk een andere datum stellen..

Succes morgen Yellowfish!

Wij hoeven ook niet te verdedigen, maar volgens mij vanaf volgend jaar wel. Extra reden om het op tijd af te hebben :')
Laatst bijgewerkt door batje op 28-03-12 11:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-12 11:24

Wat fijn, al die positieve berichten!

Sheran: literatuuronderzoek heb ik allemaal al gedaan. :) En ik ben gewoon te onzeker, wil eerst feedback krijgen voor ik verder 'durf'. Ik lever eigenlijk bijna altijd goed werk in, maar ben ook bijna altijd bang dat 't dan ineens heel slecht is. :P

Ik hoef 'm in ieder geval niet te verdedigen.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 12:20

Balen, DaniBanani, maar zie het als een kleine periode van rust? :D

Ik moet mijn scriptie ook niet verdedigen, maar die van volgend jaar (masterscriptie) wel.

Ik ben net beginnen schrijven, ben begonnen met het eerste hoofdstuk waarin ik 2 theoriemodellen moet samenvatten. Komt er eigenlijk op neer dat ik gewoon 2 boeken moet samenvatten. Gaat best goed, maar het is wel moeilijk om een theorie die over 500blz verspreid staat in 5blz samen te vatten :+

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 20:57

Batje: ik zit aan de RuG :) Ik moet mijn scriptie uiteindelijk wel gaan verdedigen, maar dat is iets relatief nieuws.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 23:27

Ik heb een vlotte dag gehad, enkele uurtjes geschreven en de eerste 4 pagina's zijn een feit. Gaat lekker vlot :) Ben nu theorie aan het samenvatten over tv-series en ik mag zelf scènes uit willekeurige series zoeken om als voorbeelden te gebruiken, dus ik leef me uit :D

zuske

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 16:57

Net 1 minuut geleden mijn definitieve scriptie ingeleverd voor mijn master. Dag studie, ik zal je niet missen (in ieder geval het scriptie schrijven niet!).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 16:58

Gefeliciteerd!

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 17:04

Wat fijn! Gefeliciteerd! :D

Is het scriptieschrijven bij jullie het allerlaatste wat jullie doen tijdens de studie? Dus zonder andere vakken ernaast? Ik hoor dat vaak, maar als je dat doet heb je toch sowieso een half jaarvertraging? :)

FOG

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 17:07

Ik heb dit topic de afgelopen weken wat gemeden omdat ik sinds de opzet NIKS aan dr aan heb gedaan en ik met wat schuldig voel haha :p
maar nu m'n tentamen en andere drukke dingen gehad, dus ik moet weer. Morgen dan. Want het tentamen was vandaag :P
Ik moet nu haast mn gemanipuleerde advertenties gaan maken zodat ik zo snel mogelijk enquetes kan gaan afnemen.. blegh! Ik heb er nu al geen zin meer in eigenlijk :p alhoewel ik het wel leuk vind.. Maar het is zo lastig me er toe te zetten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 17:12

Sheran, bij mij is het ingedeeld dat je je scriptie idd naast nog 10 punten aan vakken doet. Ik doe wel echt alleen mijn scriptie maar ik werk er 40 uur naast en heb mijn master daarom bewust verspreid over 2 jaar ipv de geplande 1 jaar. Uiteindelijk had ik 40 punten gehaald in mijn 1e jaar, dat kwam mooi uit want vorig half jaar had ik willen beginnen met de scriptie maar toen werd mijn moeder doodziek, gelukkig leeft ze nog (scheelde niet veel) maar daardoor heb ik toch een half jaar vertraging opgelopen en typ ik nu extra driftig door...

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-12 17:17

Ik heb wel gewoon andere vakken ernaast, ook niet minder dan normaal. Nu is dat bij mijn studie gelukkig nooit zoveel (gemiddeld 2 vakken per semester, plus eventuele minoren).

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 19:15

Ik doe ook geen andere vakken er naast, maar heb 2 kleine kindjes. Moet dus voor elke schrijfdag oppas regelen en dat is niet zo makkelijk helaas..

Wat naar Ff, sterkte met je moeder.