't Leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

patpen

Re: 't Leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 12:58

Winged: jammer voor vandaag maar fijn dat ze een nieuwe kans geven!

Ik heb vanmorgen even een gesprek gehad met de teamcoach. Lekkere timing want hij zat te bellen. Dus stond even te wachten voor zijn kantoor, komt hij al bellend naar me toe omdat hij dacht dat ik de eindtijden even wilde doornemen (blijkt dat ik die zelf op het rooster moet noteren. Kunnen jullie dat dan ook vertellen???). Ja, ook, maar ik wil het ook eens even hebben over de uren. Contract van 12 uur, nu al 15 1/4 uur gewerkt en dan morgen nog. Dat was niet afgesproken, ik zou werken tot (ongeveer) 930. Ja maar soms loopt dat wat uit op de piekdagen. Sorry: "wat uitlopen" 8)7???? Eindtijd ipv 930 was gisteren 1245 hoor!
Maar goed, ze geven geen contracten van 14 of 18 uur, alleen van 12 uur voor PT..... Ze kunnen namelijk niet garanderen dat je dan ook 18 uur kunt werken die week. Voorlopig maar een compromis bereikt: ik ben morgen vrijgemaakt en afgesproken om dinsdag weer aanwezig te zijn. Eea afhankelijk over hoe het maandag gaat :=. Op de werkvloer hoorde ik dus dat mensen gewoon weg gaan als ze een afspraak hebben. Dus in geval van nood kan ik donderdag op tijd weg. Ik vind het een rare gang van zaken hoor. Maar omdat ik niet weet wat de consequenties zijn voor de WW vind ik dit wel een redelijke (tussen)oplossing. Ik hoop maandag na het gesprek snel bericht te krijgen (uiteraard graag dat ik aangenomen ga worden bij het notariskantoor :D).

Femme_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 16:52

Gesprek ging goed! Ik ben door naar de tweede en tevens laatste ronde! Wanneer? dat weet ik alleen nog niet. Hoor ik volgende week. Vanmiddag hoor ik ook nog of ik door ben bij het bedrijf van gisteren...

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 17:26

Bedankt allemaal :)

Femme: Goed nieuws dus! Top zeg!
Patpen: Wat een gedoe zeg...

Ik ben bezig gegaan met mijn thuisstudie, lichamelijk gaat het wel weer, maar mijn stem is gewoon spoorloos verdwenen!!
Heb ondertussen les 3 bijna af :+ Straks les 4 maar doen.... Heb ik toch in 1 dag al 4 lessen gedaan :')

Alina1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 20:16

Ik meld me hier ook.
Ben helaas binnenkort ook werkloos :(
Ik heb een super leuke baan bij de gemeente op de afdeling Werk en Bijstand. Door bezuiniging wordt mijn contract niet verlengd.:(

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 20:49

Hmm vanmiddag gesprek gehad.. 10 sollicitanten voor 1 plek := Ben benieuwd. Het ging opzich wel lekker, maar wel vlot. Weet nooit of dat een goed teken is. :+ (Is wel weekendhulp vacature btw..) stellen ze ook minder eisen aan, zeiden hun... Wel een leuk jong team rond de 25, alleen 1 iemand tegen de 40.
Volgende week hoor ik het.. Hoop 't zo!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 12:33

:wave: een nieuw topic zie ik! :wow:
Iedereen veel succes! en de mensen die een nieuwe baan hebben, gefeliciteerd! *\o/*

Zoals ik al eerder schreef ben ik een paar weken geleden aan het werk gegaan als freelancer bij de Hoefslag. Daarvoor moest ik een VAR verklaring hebben voor de belastingdienst.
Goed, die netjes ingevuld, krijg ik van de belastingdienst terug dat ze me ingedeeld hebben alszijnde in loondienst :roll: heel fijn.
Nou moet ik dus binnen zes weken bezwaar aantekenen. Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik heb nog gevraagd waar het mis is gegaan, maar dat mogen ze blijkbaar niet vertellen? :?

Lekker die stress :\

justahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 12:45

Cayenne schreef:
:wave: een nieuw topic zie ik! :wow:
Iedereen veel succes! en de mensen die een nieuwe baan hebben, gefeliciteerd! *\o/*

Zoals ik al eerder schreef ben ik een paar weken geleden aan het werk gegaan als freelancer bij de Hoefslag. Daarvoor moest ik een VAR verklaring hebben voor de belastingdienst.
Goed, die netjes ingevuld, krijg ik van de belastingdienst terug dat ze me ingedeeld hebben alszijnde in loondienst :roll: heel fijn.
Nou moet ik dus binnen zes weken bezwaar aantekenen. Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik heb nog gevraagd waar het mis is gegaan, maar dat mogen ze blijkbaar niet vertellen? :?

Lekker die stress :\

Heb jij misschien nog een kopie van je ingevulde formulier?

Heb namelijk 2x een VAR verklaring ingevuld voor mijn broer.
Die werkt als ZZPer. Wil er anders wel even naar kijken.
Misschien dat ik kan zien wat er mis is gegaan.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 13:13

Ja, alleen ligt die momenteel niet thuis. Ik weet nog wel precies wat ik heb ingevuld.
Er was wel een vraag waarin je moest antwoorden of je verantwoording moet afleggen aan je baas wanneer er iets mis gaat oid. Ik denk dat het daar mis is gegaan.
Dat moet ik als webredacteur natuurlijk wel, maar ik denk dat zij dat daarom als baas betitelen.

Maar dat is eigenlijk het enige wat ik kan bedenken. Ik had het samen met m'n vader ingevuld en die heeft er ook wel kijk op.
en toch gaat het mis :?

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 13:16

Cayenne, moet jij je als freelancer ook inschrijven bij de KVK?

justahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 13:16

Cayenne schreef:
Ja, alleen ligt die momenteel niet thuis. Ik weet nog wel precies wat ik heb ingevuld.
Er was wel een vraag waarin je moest antwoorden of je verantwoording moet afleggen aan je baas wanneer er iets mis gaat oid. Ik denk dat het daar mis is gegaan.
Dat moet ik als webredacteur natuurlijk wel, maar ik denk dat zij dat daarom als baas betitelen.

Maar dat is eigenlijk het enige wat ik kan bedenken. Ik had het samen met m'n vader ingevuld en die heeft er ook wel kijk op.
en toch gaat het mis :?

Mag ik vragen wat je ingevuld hebt bij hoeveel werkgevers je denkt te werken in een jaar?

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 13:50

Bij eentje :j

justahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 13:52

Cayenne schreef:
Bij eentje :j

Dat is waarschijnlijk het probleem.

Als je er meerdere had ingevuld, dan had je waarschijnlijk wel de VAR verklaring gehad.

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 14:13

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 14:54

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 14:58

Cayenne, ik werk momenteel in de detachering met freelance ICT'ers, je komt een hoop gezeik tegen met een Var-verklaring...de BD wil soms ook nog een accountantsverklaring zien en een eventuele G-rekening.
Ik zou als ik jou was gaan werken onder een TAO of payroll, stuk veiliger.
(Onze IT'ers zitten soms op 150 bruto het UUR dus die vinden wat meer risico niet zo'n ramp :D )

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 17:09

Astaloca schreef:
patpen schreef:
Iemand interesse voor een baan bij Van der Valk in Amersfoort/Leusden bij een jong en erg gezellig team? Meerdere functies beschikbaar: http://www.valk.com/pages/?ID=3472&propertyCode=LEU

Liever Duiven O:)

Vacatures in Duiven staan op dezelfde site. ;)

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 17:42

Silvia schreef:
patpen schreef:
Iemand interesse voor een baan bij Van der Valk in Amersfoort/Leusden bij een jong en erg gezellig team? Meerdere functies beschikbaar: http://www.valk.com/pages/?ID=3472&propertyCode=LEU

Liever Duiven O:)

Vacatures in Duiven staan op dezelfde site. ;)[/quote]
Ik weet het ;) maar niet wat ik zoek ;)

Hoe is het verder hier? nog mensen op gesprek komende week?

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 18:00

@Astaloca: ik mag maandag om 10 uur voor een gesprek := :):)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 18:29

Ik mag het bedrijf wat ik vrijdag had afgebeld wegens ziekte nog bellen als ik weer beter ben. Dus op hoop van zegen :) Stem is nog steeds zoek, helaas...

(wel druk aan de thuisstudie, ondertussen bij les 17. Onderdeel PR en voorlichting is 24 lessen, dan nog 24 lessen marketing. Bijna op de helft :+)

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 21:02

Ik niet, had weer een afwijzing binnen. :\

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 21:30

Ik heb hoop op deze functie: http://www.boom.nl/werken_bij_boom/vaca ... nalist-m-v Afgelopen woensdag op ingeschreven, maar sluitingsdatum is nog heel ver weg... Dit is echt een passende vacature voor mij. Daarnaast hadden ze ook nog één voor webredacteur. Op beiden een andere brief geschreven. Op hoop van zegen!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 22:56

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 14:43

Ik kreeg vanmorgen een "standaard" reactie terug op een sollicitatie van 6 februari:
Citaat:
Hartelijk dank voor uw reactie op onze vacature voor administratief medewerker.
Helaas sluiten uw ervaring en opleiding niet aan bij de door ons aangeboden functie.
Wij wensen u veel sterkte met uw verdere sollicitaties.

Ze zochten:
Administratief medewerker verzekeringen (Post verwerken, scannen dossiers en allerhande werkzaamheden). Ervaring met excel en word vereist.
Vervaldatum: 19 februari 2012 Snelle reactie :+
Voorkeurvacature: Stageplaats, Arbeidsgehandicapt, WAJONG
Werktijd per week: 6 - 12 uur per week
MBO-4 Administratie
Werkervaring Administratief medewerker verzekeringen 0 maanden
Ervaring in het verzekeringswezen is een pre maar inzet/motivatie is belangrijker
Rijbewijs B

Ik heb de opleiding, 60 maanden ervaring in het verzekeringswezen, arbeidshandicap, maar toch sluit ik niet aan bij de geboden functie :?. Nee, ze zochten iemand binnen een straal van 5 km en ik woon op 15 km afstand!
Nou ja, maar hopen op een positievere uitkomst met het gesprek morgen. Ben de website aan het napluizen voor zo veel mogelijk informatie over het bedrijf maar er staat niet veel op....

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 19:00

Altijd rot zo'n afwijzing, hier ook nog geen vooruitgang!

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 20:18

patpen schreef:
@Astaloca: ik mag maandag om 10 uur voor een gesprek := :):)

Oeh spannend! good luck! bij mij zijn er nog geen vorderingen.. ergens in de buurt zijn er 2 vacatures misschien ff heen, winkels hebben beide geen website := waar ik wel ff op hoopte.