Op kamers #5: Tips en tricks

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

patatkraam

Re: Op kamers #5: Tips en tricks

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 09:55

Oja dat ken ik inderdaad wel :j

Gamova

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 15:44

Ik meld mij ook als kamer-zoekende!
Ik ben decentraal geselecteerd voor de opleiding Diergeneeskunde in Utrecht.
Momenteel woon ik bij mijn oom en tante waar ik een kamer van ongeveer 10 m2 heb (kan meer of minder zijn gezien mijn slechte inschattingsvermogen :') ) en ik zou toch wel zoiets weer terug hebben. Gemeubileerd is voor mij geen optie omdat ik een ingerichte kamer heb in een ander huis die leeg moet. Meubels moeten dus mee en gedeeltelijk weg en zou het zonde vinden alles weg te doen.

Hebben jullie nog tips buiten het inschrijven op SSH en het zoeken op sites als kamernet?
Ik zou zelf graag met iemand samen zoeken, is er iemand die hier ervaring mee heeft?

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 17:23

Blinnii schreef:
Hai meiden,
zou ik me ook bij jullie mogen aansluiten? Ik woon in Den Haag, studeer in Leiden en ben opzoek naar woonruimte in Den Haag. Ben al opzoek via kamernet, maar ook via de woningbouw om bijvoorbeeld een studiootje te kunnen huren. Ben uitgenodigd voor een hospiteeravond, ben heel benieuwd of dat huis wat is! :)

Inmiddels is de hospiteeravond geweest en.. ik ben ingestemd! :)
Kan vrijdag de sleutel ophalen en wil zaterdag gaan verhuizen of in elk geval een deel en steeds kleine stukjes erbij, moet een hoop nieuw kopen en heb niet zo'n groot budget op dit moment.

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 18:06

Gefeliciteerd. :)

Misschien kun je een beetje op marktplaats rondkijken en niet alles direct nieuw kopen

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 19:35

Bedankt!
Mja dat is een optie ja :j Ga in elk geval wel in delen de inrichting aanschaffen.

_Rapido_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 23:34

Gefeliciteerd! Ik heb toevallig 5 minuten geleden voor het eerst gereageerd op kamernet. Ben benieuwd of ik word uitgenodigd. Bij de kringloop hebben ze soms ook nog wel goede spullen voor weinig geld ;)

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 20:57

Ik lees even mee! :D
Als ik geslaagd ben (hooooopelijk wel!), ga ik na de zomervakantie naar Dronten verhuizen! Het eerste jaar is daar op de campus, dus het voordeel is dat bed+kast+bureau aanwezig zijn!
Vind het wel leuk om mee te lezen! :)

Heb trouwens al een hele mooie bank, en ben nu zo langzamerhand ook alle andere kleine dingetjes aan het inslaan! (het is een gezamelijke keuken/woonkamer/badkamer, dus ik heb (nog) geen idee wat ik verder nodig heb van bestek etc.)

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 21:00

Ik ga morgen een bezichtiging doen voor een kamer in Velp :D Via kamernet meerdere reacties gestuurd (had zo'n abonnement genomen dat je 1 maand onbeperkt kan reageren) , vanmiddag kwam dr op de mail weer een e-mail van kamernet met een kamer die me wel wat leek qua beschrijving en prijs enzo, dus heb dr maar op gereageerd, kreeg vrij snel reactie terug! K mag morgen bezichtigen :) Ben benieuwd. Er stonden namelijk geen foto's bij de advertentie. Maar ik dacht ik ga gewoon kijken, als het niets is, zit je nergens aan vast, maar heb je in ieder geval gekeken wat het is xD Tis toch super dichtbij waar ik nu zit, én dichtbij school! (nog dichterbij dan waar ik nu zit)
Deze is 230,- incl. voor 14 m2. Alleen waar ik nog een beetje mee zit, is dat het 229,- kale huurprijs is, en 1,- voor g/w/l. Nou ben je echt nooit 1,- kwijt aan g/w/l, dus denk dat daar nog een hoop bovenop komt :\ Maar ff heel goed navragen morgen bij de bezichtiging :)

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 21:29

Welke straat? Mag ook via pb ;) Ben wel benieuwd of ik t huis ken nl :p

happypaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 18:37

Hoihoi,
ik ga dit ook maar even volgen :) (weet niet of het hier nog wat actief is, maar toch)

en ik plaats meteen een oproepje:
Ik ben op zoek naar een kamer in Wageningen (vanaf 1 juli of 1 augustus). Oppervlakte enzo maakt me opzich niet zo veel uit, het liefst wel een gezellig huis met leuke huisgenoten. Mijn maximale budget is 300 euro, meer kan ik helaas niet betalen..

Dus, als iemand iets weet, hoor ik dat graag! Alle tips zijn welkom! :)

_Rapido_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 20:11

Hoe zorgen jullie ervoor dat je opvalt met een reactie schrijven? Ik heb een stuk of 8 reacties nu gestuurd en ik ben nog niet uitgenodigd, of duurt dat altijd zolang?

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 20:12

De eerste keer in de zomer vond ik het ook heel lastig, toen reageerden er heel weinig. Nu had ik 3 reacties gestuurd via kamernet, en had bij alle 3 reactie dat ik mocht komen bezichtigen! xD Deze reageerden allemaal binnen 1 week. Maar ik heb uiteindelijk toch besloten om op de kamer te blijven waar ik nu zit :)
Soms kan het wel heel lang duren ja, zeker als er veel mensen zijn die die kamer willen bezichtigen. Misschien wachten ze dan eerst even af of diegenen die als eerst bezichtigen, het wat vinden, dat ze daarna derest uitnodigen als hij nogsteeds vrij is. Maar ik weet niet precies hoe ze dat nou doen xD

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 20:21

Ik heb inmiddels een kamer gevonden.. :) Heb nog wel kamernet tegoed te koop, interesse hier?

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 20:22

Kan je dat verkopen dan?? Wel mooi dat je een kamer hebt zeg! :D
Wat voor kamer? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 20:26

Ik kan jou mijn gegevens sturen :+ Dus dan kun jij inloggen en naam etc. veranderen!

Kamer in Grunn, gezellig meidenhuis, grote kamer, 500 m. van centerum - ja ik ben tevreden :D
Ben bij drie kamers wezen kijken en deze is het dus geworden!

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 20:27

ooohw hahah xD
Ik heb niet nodig O:) heb zelf nog tegoed over voor een halve maand onbeperkt reageren.

Klinkt goed, je kamer :D Hoeveel m2 is ie ? Hoeveel betaal je daarvoor? :) (benieuwd)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 20:30

Geen idee hoeveel precies, ik denk 20 a 25 voor begin 300. Dus prima!

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 20:38

wooow das echt super goedkoop en groot!!

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-12 14:52

Nou idd en zeker voor Groningen, gefeliciteerd!

Margoooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 13:22

Ik kom hier even binnenvallen, ik vroeg me af of hier mensen ervaring hebben met studentenwoningweb.nl?

Ik ben daardoor uitgenodigd voor een kamerbezichtiging, en in die mail staat dat de persoon op plaats 1 de kamer aangeboden krijgt... Maar er stond in de advertentie dat medebewoners (ook) inspraak hadden.. Ik weet dus niet goed wat ik moet verwachten, word het meer een hospiteeravond of is het echt zo dat de persoon op de eerste plaats de kamer krijgt? :o
Laatst bijgewerkt door Margoooo op 20-06-12 13:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 13:27

Ik heb geen idee Margo..

Vrijdag ga ik voor het eerst kamers kijken. Ben benieuwd. :)

Margoooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 13:30

Oke.. Naja misschien weet iemand anders het nog.. Ik heb dinsdag dus mijn eerste kamerbezichtiging :)

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 01:17

Nueve, mocht je nog kamernettegoed hebben zou je me flink kunnen helpen!

Ik ben op t moment nl weer actief aan t zoeken in Amsterdam :j

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 01:18

@ margo, je word uitgenodigd om even te babbelen met de huisgenoten, die hebben volledige inspraak over wie ze wel of niet willen hebben, zijn de bewoners te lui om een avondje op te zetten gaat de kamer naar de 1e..

Margoooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 01:22

Bedankt Murthul! Ik sta 2de, ga er maar niet vanuit dat ik hem krijg haha, maar ga gewoon heen... :)