Studentikoos als wij zijn hier, gaan we naar Op Kamers #4 !!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-12 15:34

Bliksem schreef:
Ooo ik had niet eens gezien dat het geen HKtopic was, de titel zag er zo HK-achtig uit. :')

Ja tuurlijk;
Ik ben Shelley, 21 jaar oud, studeer Criminologie in Leiden. Ik zit nu in mijn 3e jaar, dus ik begin zo langzamerhand met afstuderen/bachelorscriptie en dat soort tijdrovende dingen. Na mijn bachelor wil ik stoppen, omdat mijn passie totaal niet in de Criminologie ligt. Ik wil daarna verder gaan met Veterinaire natuurgeneeskunde op HBO niveau. Ik woon in Delft, ben lid bij Virgiel en ik werk al bijna 3 jaar bij een Italiaans restaurant hier in de binnenstad.
Verder heb ik al 13 jaar een super leuke mini-shetlander waar ik helemaal gek mee ben en sinds Nov '08 een Belgisch trekpaard als bijrijdpaard waar ik ook centered riding lessen mee krijg.

Nog iets vergeten? :D

Lachen! Jouw pony was toch gejat door een Penny? Ik zag jou iig voorbijkomen in dat topic :P

Lid bij Virgiel.. Oef :P Ik wist trouwens niet dat je daar ook lid kon zijn als niet TU student O:) Of niet Delfts in elk geval. Ik heb best veel bekenden bij Virgiel :) Maar t is niks voor mij haha.

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 15:36

Ik dacht in eerste instantie ook dat dit een HK-topic was, maar we blijven toch nog best on-topic? Sog-gen hoort ook bij op kamers zitten. O:)

En welkom Bliksem/Shelley! Dat je het drie jaar volgehouden hebt als het eigenlijk niet is wat je wil, knap.

Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 15:37

Haha ja klopt, die site is inmiddels van het internet af. Iemand heeft de moeder van dat meisje opgebeld. :Y)

Zolang je een HBO/WO studie doet mag je gewoon lid worden.
Er zijn namelijk ook mensen die beginnen aan de TU en dan na een jaar iets anders gaan doen, is een beetje banketstaaf als je dan weg zou moeten. :P Wie ken je precies? (Mag ook via PB als je wilt)

Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 15:39

@ _Mara_: Ja ik ben een doorzetter :Y)
Ik dacht in mijn eerste jaar dat ik het niet zo leuk vond omdat het zoveel inleidende vakken waren en dat ik het in de volgende jaren vast leuker zou gaan vinden. In mijn 2e jaar ben ik lid geworden en heb ik niet zoveel tijd gehad om na te denken over m'n studie. Ik haalde alles best makkelijk dus ik vond het allemaal wel prima. En om nou nu nog te stoppen vind ik ook zo zonde, dus dan zet ik nog maar eventjes door. Het gaat nu wel heel moeizaam hoor moet ik eerlijk zeggen, ik ben er echt helemaal klaar mee. :=

_Mara_

Re: Studentikoos als wij zijn hier, gaan we naar Op Kamers #4 !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 15:42

Aii, dat is wel een beetje jammer. Naja, je hebt in ieder geval een bachelor Criminologie op zak, laat ook zien dat je wel doorzettingsvermogen hebt aangezien je het niet echt heel leuk vindt. Hopelijk is de volgende opleiding wel wat je er van verwacht. :D

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-12 15:42

Ehmm phoe.. Ik ken een aantal meiden van JC Nox (die waren eerst heel actief maar nu niet meer zo)(was heel apart: best veel meisjes die ik tegenkwam en van wie bleek dat ze bij eerstejaars bij Virgiel waren zaten ook in die jaarclub? Heel raar :') ) Ennuhm, vorig jaar zat ik in het Groover koor Vocalzz, daar zat ook een handjevol Virgilianen.. alleen weet ik hun achternamen niet dus dat schiet niet zoveel op denk ik :')
Maar bliksem, het is op zich toch wel relaxt dat je nu in elk geval een studie hebt? Kan je in elk geval werk vinden :P

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 15:45

Welkom Bliksem!
De studie die je wilt gaan doen klinkt leuke n interesant! Knap hor dat je deze studie ng gaat afmaken.

Zo net boodschappen gedaan, maar ik krijg dat nooit allemaal mee op de fiets, dus zo moet ik de rest nog halen :+

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-12 15:47

Oh Bliksem, je zit ttoch niet ook in JC nox? :\ dat zou echt te toevallig zijn XD

Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 15:51

Oja Nox ken ik wel, is mijn jaarlichting.
Zit ik niet zelf in nee, mijn jaarclub heet JC Dief.

Ik hoop inderdaad dat ik dan werk kan vinden ja (dan toch maar een paar jaartjes in de criminologie waarvoor ik ben afgestudeerd ivm het salaris :+), de studie die ik hierna ga doen is namelijk deeltijd. Dus dan zit ik anders de hele week te niksen en ik moet alles zelf gaan betalen, dus dat lijkt me niks zonder een parttime baan.

Waarom heb je zo veel boodschappen gedaan Arans? :')

Sorry ik gebruik eerst even jullie boktnamen hoor, duurt even voordat ik de echte namen weet.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-12 15:55

Ow ja dat doe ik ook hoor.. Ik ga echt al die namen niet onthouden :')

Maar leuk, wat is de wereld toch klein :=
Misschien ga je het stiekem toch wél leuk vinden, die criminologie.. :P

Tadada ik ben best ver gekomen vandaag!!! :D Even kijken of ik al geld heb. Wanneer wordt zorg/huurtoeslag ook alweer gestort?

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 15:57

Ik ben Veerle :j Aangenaam :=

Stufi = ongeveer 24
Zorgtoeslag is vrijdag of maandag denk ik

Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 16:01

Geloof dat zorgtoeslag vrijdag zou komen inderdaad.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-12 16:03

Kak, dan moet ik even ergens geld vandaan toveren voor etentje.. Pfft
Vermoeiend hoor, arm zijn :+

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 16:04

haha ja, ik heb ook lichtelijk een economische crisis :=

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 16:04

Jahoor, ik kijk even 10 minuutjes niet... En gelijk weer 3 pagina's bijlezen...
M'n huisgenoot is nog steeds z'n kamer aan het opruimen, terwijl ik naar buiten wil om foto's te maken... :(

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-12 16:06

_AB_ schreef:
Jahoor, ik kijk even 10 minuutjes niet... En gelijk weer 3 pagina's bijlezen...
M'n huisgenoot is nog steeds z'n kamer aan het opruimen, terwijl ik naar buiten wil om foto's te maken... :(

Om in statistische termen te spreken: deze gebeurtenissen zijn onafhankelijk.

Oftewel, waarom sluit het een het ander uit volgens jou? O:)

Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 16:10

Misschien moet der huisgenoot mee naar buiten omdat hij een onmisbare rol speelt wb het fotograferen? :')

Hier ook een economische crisis, pony aan het kwakkelen, huurtoeslag waar ik toch geen recht op had en moet terugbetalen terwijl ik alles had opgemaakt en een veel te hoge rekening v/d studentenvereniging. :=

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-12 16:12

Bliksem schreef:
Misschien moet der huisgenoot mee naar buiten omdat hij een onmisbare rol speelt wb het fotograferen? :')

Hier ook een economische crisis, pony aan het kwakkelen, huurtoeslag waar ik toch geen recht op had en moet terugbetalen terwijl ik alles had opgemaakt en een veel te hoge rekening v/d studentenvereniging. :=

Ja uhh jaarclubrekening is ook gewoon een naar systeem :+

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 16:14

Ja, buurman had beloofd mee te gaan, dus vandaar ;) Veel gezelliger om samen te wandelen ipv alleen :)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-12 16:15

Ahhh. Dat is op zich wel een belangrijk detail :P
Help hem met opruimen? :P

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 16:16

Geen last van economische crisis, salaris was de 9e gestort dus ik zit eigenlijk met een ´overload´ aan geld. :P Gelukkig is dat maar van korte duur, studentenvereniging schrijft binnenkort weer af, lenzen, paardrijden, moet nog een printer kopen...

Studeren gaat eigenlijk nog wel aardig! Heb nu alle powerpoints doorgenomen dus het wordt nu een kwestie van herhalen. Ga over een uurtje maar weer bezig met me essays, zucht. Ik had ook gewon aan me essays moeten werken tijdens blok2 en niet tijdens de tentamenweken. :7

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 16:17

Dat gaat lekker met ... Mijn groepje heeft echt nog niks gedaan. Dan mogen zij gaan presenteren morgen!

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 16:20

Balen, Nienke!
Nou, buur z'n kamer is netjes. Dus hij gaat zometeen met me mee :) Wel chill dat ie tijd voor me vrij maakt. Spreek m te weinig de laatste tijd...

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-12 16:21

:= Dat is de juiste mentaliteit Naskapower!

Jeetje zeg, ze zijn hier ook wel echt ontzettend goed in het moeilijk laten klinken van dingen die heeeel logisch zijn.
Hebben ze nu iets, dat heet covariance, en ze vragen of het rijtje getallen positively of negatively correlated is. Dus ik helemaal zoeken, snap het niet, blijkt dus dat bij positief je een positief getal hebt en bij negatief een negatief getal :+ Jeetje je moet idd wel echt op de uni zitten om dat te snappen zeg..

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 16:22

_AB_ nu ik over de buuf lees bedenk ik me echt net pas dat ik jou al ken jonguh!