Uitspraken van docenten deel 2: we maken heel wat mee!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nummus

Re: Uitspraken van docenten deel 2: we maken heel wat mee!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-11 00:09

Och ik vind dat geen reden om niet te klagen. Als ze het niet kan hebben moet ze niet gaan werken wanneer haar vader net dood is.

En inderdaad, soms moet zo'n docent je gewoon niet, maar als je dan gewoon met klachten kunt komen wordt het vaak wel opgelost.

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 00:16

Ja klopt, en ach zolang ze me geen 1 geeft vind ik het best, maar het is wel onuitstaanbaar dat ze me zo in de gaten houd.

Voor de rest heb ik wel leuke docenten hoor :D Alhoewel, wel een aparte franslerares.. :')

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-11 00:17

Dat zijn ze volgens mij altijd... :')

Everyone

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 00:22

Mn geschiedenis leraar versprak zich laatst: Die pyramides zijn al heel lang heel oud :-P
Heb nogwel meer... maardan moet ik denken

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 01:58

Sidera schreef:
ooh ik heb ook 3 acties meegemaakt de laatste weken:

1) Ik kom na een afspraak later de ges. les in, onze ges les zit helemaal vol en er was dus nog maar 1 tafeltje vrij. Ik ging daar zitten, zat een meisje naast me met een roze olily tas die zei dat we examensommen aan het oefenen waren. (ik zei iets van; oh ok thx) maar ik had haar nog nooit gezien, dat vond ik wel zielig dat ze alleen zat. Ik probeerde dus aardig een praatje te maken en zei tegen haar: 'Hey, volgens mij zit ik bij geen enkel vak bij jou, of wel?' Zegt ze; dat klopt, ik ben docent. Dus mijn kop werd super rood.. Nouja, ze leek ook heel jong en ik deed het niet expres ofzo. Zei ik daarna (om het beter te maken) oh ik dacht dat je misschien was blijven zitten vorig jaar. (maakte het niet beter)

2) Hadden de docent wijs gemaakt dat de activ-board pen het niet deed omdat de vulling op was xD (dom!!)

3) docent tekende met permanent marker op het activ board.

Toen dat activ board nieuw was heb ik ook zo gelachen. Deed mijn docent er 45 min over om een 3-hoek te tekenen, zette hij er een A bij was die driehoek weer weg. Echt, hilarisch

Eerste komt me bekend voor. Ik kom voor t eerst op school, staan daar de coaches, dus ik dacht 'oh, da's ook raar, de helft is docent en de andere helft leerling'. Mijne was er nog niet, dus ik maar een gesprek aanknopen met zo'n griet, ja grappig, was dus een docent :')

Met permanent marker op t whitebord.. Deed bij ons een docent tot 3x toe, dus wij lachen. Komen de volgende dag in hetzelfde lokaal, met andere docent, de man wil iets opschrijven en op t moment dat ie t woord klaar heeft 'oh' ja, dat was dus weer permanent :')
VeraPopeye schreef:
Ik ook, en vindt geschiedenis best moeilijk, maar ik durf nog altijd geen aantekeningen maken bij haar. :o

:')
Ik had in klas 3 ook zo'n figuur voor sk/na en dan ging ik altijd tijdens de uitleg mn hw maken, want ik snapte t toch wel, maar dat mocht niet. Nou goed, dan maak ik mn huiswerk niet, maar daar was ze ook niet zo blij mee.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 07:53

Bij ons zijn alle permanent markers uit het lokaal gehaald zodra het 'dure' digibord werd opgehangen, kunnen we ook geen fouten maken ;)

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-11 11:04

Ik snap dat digibord ook niet... wat is er mis met een whiteboard. :')

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 11:05

Jullie hebben borden? Ö
Wij enkel een beamer en een witte muur

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-11 11:06

Oh die hebben we OOK... :=

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 11:07

Oh.
Dus daarom is het Nederlandse onderwijs duurder dan het Vlaamse :P

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-11 11:14

Nee dat is gewoon omdat ze te weinig geld van de regering krijgen.

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 11:30

Nee hoor, stiekem gaan alle leraren van het schoolgeld op vrijdag middag even flink aan de zuip *D

ik kan niks bedenken :(

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 11:37

Nemurin schreef:
Nee dat is gewoon omdat ze te weinig geld van de regering krijgen.

Te weinig geld? Ze hebben wel geld voor lokalen met whiteboard, smartboard én beamer, nouja ik weet niet, maar dat lijkt toch eerder op met geld strooien, niet? :')

Snap ook niet dat ze die permanent markers niet allemaal weggooien, hebben ze om op (kan niet op de naam komen) die papieren dingen die je dan om kunt slaan te schrijven, maar dat kan ook gewoon met stiften voor whiteboard :+

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-11 11:40

Nou ja ik denk dat het ook wel anders is geweest, maar ik zit dus op het WO en de geldpoel die daarheen gaat wordt ook gebruikt voor onderzoek.
Toen heeft Plasterk ergens een paar jaar geleden besloten meer geld in het VMBO en ook het MBO te pompen, maar dat heeft ie dus uit die poel gehaald.

Het was zijn bedoeling om dan op onderzoek te besparen, maar het onderzoek graait gewoon nog steeds weg wat ze nodig hebben. Resultaat: WO krijgt steeds minder geld, en volgens mij het HBO ook.

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 11:47

eerste les frans:

komt een 4e jaars aan lopen en doet het lokaal open wij staan daar maar op de gang.
komt ze terug ' jongens de les in begonnen.'
ik had de dag ervoor catch me if you can gekeken en had echt iets van wtf dit is een grap!
we lopen het lokaal binnen en ik vraag ' heb je catch me if you can gekeken en dacht je grappig te zijn?'
vrouw ' nee waarom? en spreek me maar aan met u.'
ik ' oooh oke dus toch echt een grap'
zij: ' nee hoor geen grap pak jullie werkboek.'
ik geloof haar nog altijd niet :')

of gisteren
ik werd helemaal blauw en vroeg of ik naar de wc mocht, dat mocht dus niet want ik had mijn folder voor de hartstichting nog niet af.
ik mompel ' aah oke dan is er minder geld nodig om in te zamelen want dadelijk is er weer een hartpatiënt minder'
dat vond hij niet leuk :')

of biologie, hartaandoeningen.
vrouw: ' een hartaandoening komt ALTIJD door de persoon zelf en is NOOIT aangeboren'
ik: ' ooh oke ik heb dus geen hartaandoeningen is dat ook weer duidelijk'
vrouw: ' hoezo?'
ik: ' u zegt dat een hartaandoening niet vanaf de geboorte kan zijn maar dat kan wel.'
vrouw: ' maar je weet er wel veel van, hoe komt dat?'
ik: ' lees maar eens de aantekeningen van mijn mentor.'
vrouw begint te lezen en uiteindelijk keek ze me echt zo aan :o

annelieke92

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 11:52

Ik heb een docent en die komt oorspronkelijk uit Duitsland. Hij heeft soms nog wel moeite met bepaalde spreekwoorden. Zo wilde hij tegen een klasgenootje zeggen: ik wil dat de lessen vruchten afwerpt.
Maar wat zegt de beste man: ik wil je vruchtbaar maken.
Nou de hele klas lag in een deuk en de docent wist niet wat hij verkleed had gezegd.

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 11:55

zo hadden wij ook een docente die flipte omdat wij niet giller werden :')
ze mocht bij wel want ik was stil

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 12:02

verkleed. giller... :')
Sommige kunnen nog wel wat les gebruiken..

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 12:03

Hahaha in de 3e klas had ik een paar meiden in de klas die altijd ontzettend veel make up op hadden. Toen zegt de biologie leraar zo: je hebt meer plamuur op je gezicht dan ik thuis op de muur :+.

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 12:06

ooh vorig jaar...
ik liep de klas uit en die docent kwam me dus na, ik dacht dat hij geen nederlands sprak * wat gedeeltelijk waar was * en begin dus in het engels over dubbele hartkamers te praten....
komt een docente langs en begint het hem in het NEDERLANDS uit te leggen.
aah fijn zeg

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 12:42

Nemurin schreef:
Nou ja ik denk dat het ook wel anders is geweest, maar ik zit dus op het WO en de geldpoel die daarheen gaat wordt ook gebruikt voor onderzoek.
Toen heeft Plasterk ergens een paar jaar geleden besloten meer geld in het VMBO en ook het MBO te pompen, maar dat heeft ie dus uit die poel gehaald.

Het was zijn bedoeling om dan op onderzoek te besparen, maar het onderzoek graait gewoon nog steeds weg wat ze nodig hebben. Resultaat: WO krijgt steeds minder geld, en volgens mij het HBO ook.

Daar had ik het even over havo/vwo. Zit nu op hbo en daar hebben ze allemaal beamers en whiteboarden.

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 15:31

Nuja, een whiteboard durft hier ook een keertje voorbijkomen hoor.
Maar meestal is het het een of het andere.

En als je dan een tv nodig hebt, zie een lector sleuren met zo'n ouderwets tvkarretje _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 15:33

Een jongen uit onze klas had zijn hw niet gemaakt (normaal d'r uit, dus al een hele verbetering :+ )
''Ehh... ik weet het niet''
De leraar geeft hem links rechts, links, recht een 'bitchclap' (Deze uitleg faalt := )
'' Norty boy''

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 15:34

annelieke92 schreef:
Ik heb een docent en die komt oorspronkelijk uit Duitsland. Hij heeft soms nog wel moeite met bepaalde spreekwoorden. Zo wilde hij tegen een klasgenootje zeggen: ik wil dat de lessen vruchten afwerpt.
Maar wat zegt de beste man: ik wil je vruchtbaar maken.
Nou de hele klas lag in een deuk en de docent wist niet wat hij verkleed had gezegd.

Haha! :')

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-11 15:54

Pfff sommige mensen kunnen inderdaad nog wat meer les gebruiken... :')