Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

VeronicaM schreef:Nee ik weet het ook nog niet.. :S
Heb nu net eindelijk me bop opdracht joost en jeanine af.. morgen definitief inleveren..
milatje schreef:Via het ECE worden leuke opdrachten geleverd.
Wat ook leuk is, is om mee te gaan op wigwamvakantie of met de wielewaal.
_Rapido_ schreef:milatje schreef:Via het ECE worden leuke opdrachten geleverd.
Wat ook leuk is, is om mee te gaan op wigwamvakantie of met de wielewaal.
Tot nu toe zijn er pas twee opdrachten door het ECE geleverd en ik moet woensdag een 'plan' hebben. De opdrachten waren beide minimaal 2,5 een reizen voor mij dus dat is ook niet te doen. Wat heb jij gedaan voor de externe opdracht?
Verder heb ik enquetes weggewerkt voor een ergotherapeut via de Quote EEE, daarna ben ik 2 weken mee geweest met de wigwamvakanties & heb ik vorig jaar een krukkenfolder voor het UMC Utrecht gemaakt. 
milatje schreef:Mn 1e opdracht was ergotherapie promoten op een beroepenmarkt van mn oude middelbare school.Verder heb ik enquetes weggewerkt voor een ergotherapeut via de Quote EEE, daarna ben ik 2 weken mee geweest met de wigwamvakanties & heb ik vorig jaar een krukkenfolder voor het UMC Utrecht gemaakt.
Wat vind je leuk om te doen ?^^
_Rapido_ schreef:milatje schreef:Mn 1e opdracht was ergotherapie promoten op een beroepenmarkt van mn oude middelbare school.Verder heb ik enquetes weggewerkt voor een ergotherapeut via de Quote EEE, daarna ben ik 2 weken mee geweest met de wigwamvakanties & heb ik vorig jaar een krukkenfolder voor het UMC Utrecht gemaakt.
Wat vind je leuk om te doen ?^^
Ik weet niet precies wat ik allemaal mag doen, we hebben geen voorbeelden gekregen.. Zijn die wigwamvakanties leuk en wat doe je dan precies? Ik vraag me echt af hoe ik aan die 56 uur voor de externe opdracht moet komen..

En veel is - eerlijk gezegd - ook uit je duim zuig werk. Denk je echt dat ze controleren of je daadwerkelijk 10 uur bezig bent geweest met het een of het ander? 

milatje schreef:Ik begeleidde een 21 jarige jongen met Down syndroom. Er is op zo'n wigwamvakantie een heel dagprogramma waarmee je dus meedraait met degene die jij begeleidt. 's avonds waren er vaak ook dingen te doen.
En wij sliepen 's nachts in tenten.
Wat je ook nog kan doen, is iets in de trant van vrijwilligerswerk. Bv. iemand in het bejaardenhuis die heel de dag niets zit te doen. Wellicht kan je daar iets mee doen in de trant van een dagbesteding? (Eens in de week gaan wandelen, fietsen, naar de stad oid?).
Daarnaast worden er ook voorlichtingen gegeven vanuit de opleiding die je ook mee kan laten tellen voor je externe opdracht. Ik heb evt. wel een emailadres van degene die dat regelt.
Daarnaast hoeft je opdracht niet uit 56 uur te bestaan, maar kan je ook meerdere dingen doen.En veel is - eerlijk gezegd - ook uit je duim zuig werk. Denk je echt dat ze controleren of je daadwerkelijk 10 uur bezig bent geweest met het een of het ander?
Stel je zit op 50 uur, zijn die laatste 6 uur er makkelijk bij te verzinnen.
Creatief omgaan met tijd.
Edit: ''Idee voor Externe Opdracht of Profileringsaktiviteit: Publiksdag 14 oktober over Sociale hersenen'' deze staat nu ook op het intranet. Scheelt je al weer heel wat uur.
Ik was al van plan om naar de publieksdag te gaan ja, lijtk me ook wel leuk! Ik vind het trouwens wel raar dat je er maar 8 uur voor krijgt. Als ik de hele dag daar ben + reistijd ben ik al zeker 9 uur bezig, terwijl ik dan nog niet eens een verslag heb geschreven. Er staat inclusief verslag. Als je er langer over doet, zoals bij mij, tellen die uren dan ook mee of is het echt maximaal 8 uur? _Rapido_ schreef:Er staat inderdaad dat je er maar maximaal 8 uur voor krijgt.milatje schreef:Ik begeleidde een 21 jarige jongen met Down syndroom. Er is op zo'n wigwamvakantie een heel dagprogramma waarmee je dus meedraait met degene die jij begeleidt. 's avonds waren er vaak ook dingen te doen.
En wij sliepen 's nachts in tenten.
Wat je ook nog kan doen, is iets in de trant van vrijwilligerswerk. Bv. iemand in het bejaardenhuis die heel de dag niets zit te doen. Wellicht kan je daar iets mee doen in de trant van een dagbesteding? (Eens in de week gaan wandelen, fietsen, naar de stad oid?).
Daarnaast worden er ook voorlichtingen gegeven vanuit de opleiding die je ook mee kan laten tellen voor je externe opdracht. Ik heb evt. wel een emailadres van degene die dat regelt.
Daarnaast hoeft je opdracht niet uit 56 uur te bestaan, maar kan je ook meerdere dingen doen.En veel is - eerlijk gezegd - ook uit je duim zuig werk. Denk je echt dat ze controleren of je daadwerkelijk 10 uur bezig bent geweest met het een of het ander?
Stel je zit op 50 uur, zijn die laatste 6 uur er makkelijk bij te verzinnen.
Creatief omgaan met tijd.
Edit: ''Idee voor Externe Opdracht of Profileringsaktiviteit: Publiksdag 14 oktober over Sociale hersenen'' deze staat nu ook op het intranet. Scheelt je al weer heel wat uur.
Bedankt voor je reactie! Hier kan ik wat meeIk was al van plan om naar de publieksdag te gaan ja, lijtk me ook wel leuk! Ik vind het trouwens wel raar dat je er maar 8 uur voor krijgt. Als ik de hele dag daar ben + reistijd ben ik al zeker 9 uur bezig, terwijl ik dan nog niet eens een verslag heb geschreven. Er staat inclusief verslag. Als je er langer over doet, zoals bij mij, tellen die uren dan ook mee of is het echt maximaal 8 uur?
Dat vrijwilligerswerk is wel een idee, ik werk namelijk in een bejaardentehuis (wel in de keuken), maar dan zou ik het daar kunnen vragen. Welke voorlichtingen bedoel je? Een open dag bijvoorbeeld of ook nog andere?
Is op mn vrije dag dus dat kan. ^^milatje schreef:Er staat inderdaad dat je er maar maximaal 8 uur voor krijgt.
Ben je zolang kwijt aan reistijd dan vanaf Wijk bij Duurstede?
De gehele dag duurt namelijk 7 uur en een kwartier. En ik denk dat het verslag niet meer inhoudt als een reflexieverslag.
Ik ga er waarschijnlijk ook heen.Is op mn vrije dag dus dat kan. ^^
Wel jammer dat je 15 euro ervoor moet betalen maar goed. :}
Met voorlichtingen bedoel ik het volgende: vanuit de opleiding worden er verschillende voorlichtingen gegeven o.a. op de open dag, op middelbare scholen en er zijn allerlei proefstudeerdagen/profielkeuze dagen etc.
Hiervoor kan je je opgeven en dus profileringsuren krijgen of geld. Net waar je voor kiest. Je zal niet alles hiermee mogen vullen, maar wel een deel. ^^
_Rapido_ schreef:Vaak staan er wel oproepjes op het intranet, dat ze nog mensen zoeken. Ik sta gewoon in een mailingslijst, dus krijg een mailtje als er wat is en dan kan ik me opgeven. Kan evt. wel via een bericht het emailadres van diegene geven?milatje schreef:Er staat inderdaad dat je er maar maximaal 8 uur voor krijgt.
Ben je zolang kwijt aan reistijd dan vanaf Wijk bij Duurstede?
De gehele dag duurt namelijk 7 uur en een kwartier. En ik denk dat het verslag niet meer inhoudt als een reflexieverslag.
Ik ga er waarschijnlijk ook heen.Is op mn vrije dag dus dat kan. ^^
Wel jammer dat je 15 euro ervoor moet betalen maar goed. :}
Met voorlichtingen bedoel ik het volgende: vanuit de opleiding worden er verschillende voorlichtingen gegeven o.a. op de open dag, op middelbare scholen en er zijn allerlei proefstudeerdagen/profielkeuze dagen etc.
Hiervoor kan je je opgeven en dus profileringsuren krijgen of geld. Net waar je voor kiest. Je zal niet alles hiermee mogen vullen, maar wel een deel. ^^
Ik snap wat je bedoelt, komen die voorlichtingsdagen ook op intranet te staan? Het is vanaf wijk bij duurstede een uur reizen naar utrecht. Eerst een kwartier fietsen en dan drie kwartier met de bus. De dag duurt ongeveer 7 uur + in totaal 2 uur reizen = 9 uur. En dan heb ik het verslag nog niet eens geschreven. Vandaar dat ik de 8 uur niet helemaal redelijk vind, maar ja het is in ieder geval een begin

En ik denk dat het heel leerzaam is!milatje schreef:Ja, het is inderdaad niet helemaal eerlijk maar goed het is een begin.En ik denk dat het heel leerzaam is!
Maar dat het nog zo'n eind is naar Utrecht vanaf jou.
Ik woon aan de andere kant van het water (niet ver van jou) en ik ben met een halfuur op Utrecht CS.
Finn__ schreef:Dyonne schreef:Finn__ schreef:Bevalt de ergotherapie bij jullie? Wie ging er nou nog meer naar hro? Behalve Simone dan want die herken ik van kamp :p
Hier ook een hr student. Maar geen eerste jaar meer.
Ergotherapie ook? Welk jaar zit je dan?
Laatste jaar hoop ik. 
_Rapido_ schreef:milatje schreef:Ja, het is inderdaad niet helemaal eerlijk maar goed het is een begin.En ik denk dat het heel leerzaam is!
Maar dat het nog zo'n eind is naar Utrecht vanaf jou.
Ik woon aan de andere kant van het water (niet ver van jou) en ik ben met een halfuur op Utrecht CS.
Zou je mij via pb dat emailadres willen sturen? In wijk zit geen treinstation en er zitten veel haltes van de bus op de lijn naar utrecht, vandaar dat het zo lang duurt. Ik neem aan dat je met de trein naar utrecht gaat vanuit bunnik?
Is een andere lijn dan Bunnik xD.

Allemaal mooie cijfers al binnen
ALleen loop wel wat achter voor me externe opdracht, vind het echt veeel uren zo nog naast alle andere dingen!