Heb jij ook wel eens: "bestond er maar een..."

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Revanches

Re: Heb jij ook wel eens: "bestond er maar een..."

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 21:43

HAR-->STW

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 22:14

een goed systeem om die himalaya stenen op te hangen... touwtje knagen ze door. Het hangt nu aan een rvs ketting maar die begint te roesten :+

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 22:18

ik wil toch echt nog steeds dat verstelbare hoofdstel van shetmaat tot full. Zo hoef je nooit 'n nieuwe te komen wanneer je paard weggaat? ;D

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 22:57

Naskapower schreef:
een goed systeem om die himalaya stenen op te hangen... touwtje knagen ze door. Het hangt nu aan een rvs ketting maar die begint te roesten :+

Dan hangt ie er vast al lang :')

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 22:57

hafjesliefde schreef:
FunkyMistic; je hebt altijd geweldige ideeën! maar ik denk dat we met die kruk na een tijdje wel draaierig zouden worden :=
TS: wordt er dan ook een product echt gemaakt en ev in de winkels gelegd?

en idd, voor veiligheid, iets wat je stuitje beschermt :)

Je draait nu toch ook mee? Alleen staand :+

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 23:00

cupcake1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 08:17

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 08:49

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 10:37

Er is iets mis gegaan met de slotjes, en het is op het verkeerde topic terecht gekomen. Mijn excuses, dit topic kan weer open. :)

Benthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 09:43

Cassidy schreef:
Benthe schreef:
Hihi die longeerhondenriem vind ik een goed idee. Inderdaad jammer van het scenario dat je een klapperend ding achter je paard aan hebt hangen. Toch een goede optie, heb een braaf paard ;)

De hondenriemen zijn erg dun, je paard zal de lijn maar tussen zijn benen krijgen met alle mogelijke ellende van dien.
En heb je weleens een gekneusde duim gehad omdat de hond ineens een spurtje dacht te trekken terwijl jij de duim op de rem had?

Je hebt ook van die bredere riemen, en inderdaad zou je ze dan toch ook aan moeten passen voor bij het longeren. Hoeft niet hetzelfde systeem te zijn, alleen het idee van oprollen lijkt mij een goed (en veilig) plan.
Nee nog nooit mee gemaakt, maar heb jij wel eens een geschuurde hand gehad omdat je paard er vandoor sprong en het longeertouw door je handen trok? Is net zo gevaarlijk, toch? :j

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 21:47

aaapower schreef:
heeft er iemand nog ideeen ivm met veiligheid (in het breedste van het begrip!!? Schijnbaar doen nieuwe producten ivm met veiligheid het vaak goed omdat dat natuurlijk erg belangrijk is. Zo niet dan ga maar lekker door met brainstormen!!
xx Anne *\o/*

Yep :j

Ik ben te groot om op mijn pony's te rijden, ben absoluut geen jogger en zou dus heel graag willen fietsen (als ik geen tijd of groom heb om te mennen), maar ben echt een schijterd :o . Ik ben zo super rechtshandig, dat ik zelfs tamelijk krampachtig met mijn rechterhand los fiets.
Paarden lopen nou eenmaal rechts naast de fiets, net als honden, dus durf ik niet ^) .

Zoals er de Springer is uitgevonden voor een hond aan de fiets, of de hondenstep om te steppen met de hond, zo zou ik heel erg blij zijn met een veilig systeem, waardoor ik beiden handen aan het stuur (fiets of step) zou kunnen houden, en toch de pony's looptraining / verkeerstraining zou kunnen geven.

Nog eentje, maar heeft maar heel weinig met veiligheid te maken: levenslang-werkende vaccins.
Zoals wij mensen ook alleen maar in onze kinderjaren gevaccineerd worden tegen de belangrijkste ziektes, zou ik de jaarlijkse inentingen graag vervangen zien door permanente..... maar ja, daar is onze DA het vast niet mee eens :$ .
Laatst bijgewerkt door Gem op 19-04-11 22:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 21:54

Naskapower schreef:

Ik heb een zelfbedacht en door mijn man gemaakt systeem. Het is eigenlijk een soort model wc-rolhouder :+ .
Een dikke ijzeren staaf met schroefdraad, waarbij aan de onderzijde een flinke schroef opgedraaid zit. Bovenkant van de staaf is vanaf de zijkant doorboord, zodat er een D-sluiting doorheen kan, waarmee je hem tevens kunt ophangen aan de tralies van de box. D-sluiting eraf draaien, steen over de staaf laten zakken, D-sluiting er weer op zetten.

Het voordeel hiervan is dat de steen niet hangt aan een touwtje, maar rechtop staat op de onderste schroef. Zo breekt de steen veel minder snel af en kun je hem elke week een slag draaien, zodat hij gelijkmatiger afgelikt wordt. Na verloop van tijd schuif ik de steen op zijn kop over de staaf, zodat onderkant en bovenkant ook gelijkmatig slijten.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 21:56

pmarena schreef:
- met een systeempje zodat je ze vast kunt maken aan je voeten zodat je je beugel niet zomaar verliest
- moeten wel heel makkelijk loslaten bij een val of of als je in een noodgeval snel af wilt stappen
- en dan ook nog betaalbaar :P

Owwwww wat zou ik hier blij mee zijn *\o/* ik rij helaas beter zonder beugels als met....

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 10:01

Als je je voeten aan je beugels vast wilt maken kun je op zich altijd nog werken met van die dikke post-elastieken , je hebt je voet er snel uit in geval van nood / als je snel af wilt stijgen en ze breken als je er af valt , zodat je niet in de beugel blijft hangen. Het staat alleen een beetje kneuzig maar werkt wel fijn :P

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 10:06

Ik vrees dat ik al loop te klungelen met het omdoen van de elastieken als ik er al opzit. Moeten de paarden wel engelengeduld hebben O:) . Een soort "klik"-mechanisme zou ideaal zijn... ik heb nooit geskied, maar ik denk dan aan zo'n soort systeem ;) .

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 10:11

Waarom zou je dat willen eigenlijks? Kun je je voet niet in de beugel houden? Raak je m snel kwijt?
Het bestaat namelijk wel, het kliksysteem op rijbeugels, daar horen speciale rijlaarzen ook bij ( zal vanmiddag eens kijken f ik ze nog kan vinden)
Denk dat het voor beginnende rijders wel ideaal zou zijn maar echt goed rijden wor er niet door vebeterd als je dan op ander paard stapt die het systeem niet heeft zegmaar.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 10:38

Ik heb die klik-beugels te koop , zie onderschrift voor mijn Marktplaats-advertenties :P

Maar ik vind dat niet zo fijn , wil gewoon graag met normale schoenen kunnen rijden :)

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 11:06

MelanieB schreef:
Waarom zou je dat willen eigenlijks? Kun je je voet niet in de beugel houden? Raak je m snel kwijt?
Het bestaat namelijk wel, het kliksysteem op rijbeugels, daar horen speciale rijlaarzen ook bij ( zal vanmiddag eens kijken f ik ze nog kan vinden)
Denk dat het voor beginnende rijders wel ideaal zou zijn maar echt goed rijden wor er niet door vebeterd als je dan op ander paard stapt die het systeem niet heeft zegmaar.

Ik ben inmiddels op een leeftijd dat het "goed willen leren rijden" omgezet is in "behoud van rijden". Ik heb geen idee waarom mijn benen mooier, langer en stiller liggen zonder beugels, maar zo gauw ik mijn voet in een beugel steek, ik er mee loop te stuntelen.
Heb wel eens gedacht aan klittenband onder mijn schoenen en aan de beugelblokjes :o

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 11:32

Dat is ook nog een idee inderdaad ! Dat je een klittenband-bandje om je schoen kunt doen , dat dan vastkleeft aan klittenband aan je beugel , vrij simpele oplossing eigenlijk :)

Nadelen zijn dan wel weer dat klittenband snel vies wordt , dus heel erg praktisch is het niet misschien.
Ook ben ik wel benieuwd hoe makkelijk het los komt als je even snel af wilt stappen.

En paarden vinden het *KRAAAATSJ* - geluid vaak niet echt tof :P

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 11:34

pmarena schreef:
Dat is ook nog een idee inderdaad ! Dat je een klittenband-bandje om je schoen kunt doen , dat dan vastkleeft aan klittenband aan je beugel , vrij simpele oplossing eigenlijk :)

Nadelen zijn dan wel weer dat klittenband snel vies wordt , dus heel erg praktisch is het niet misschien.
Ook ben ik wel benieuwd hoe makkelijk het los komt als je even snel af wilt stappen.

En paarden vinden het *KRAAAATSJ* - geluid vaak niet echt tof :P

Dat oefen ik al geregeld met mijn jas en handschoenen :D . Het vies worden van klittenband vind ik dan ook het grootste probleem.

Appelsapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 19:37

Een toverstok.
Dan zou ik alles gewoon tevoorschijn toveren wat ik wouw/zin in had :')

lindar1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 17:49

jaa ik zag een tijdje geleden dit topic, en nu heb ik echt iets bedacht:
laatst zat ik op mn paardje en werd ik de hele tijd gebeld. ik was aan het buitenrijden, en elke keer als ik stil stond werd mijn paardje opgegeten door de vliegen, en werd hij een beetje nerveus daardoor. Maar ik moest ook bellen.. Vroeger kon ik mijn telefoon precies tussen mn cap en het bandje klemmen, en kon ik zo verder rijden, en ook bellen tijdens het uitstappen bijvoorbeeld (dat vind ik altijd zo saai). Maar mijn nieuwe telefoon past er niet tussen.. Ik vind een headset een beetje eng om om te doen, ik hou nooit zo van snoeren en touwen om mn nek (veiligheid) ik zie me zelf al achter een tak blijven hangen ermee. draadloze headset zou kunnen maar zie dat nog wel eens eruit vallen(en dit past vast niet precies met je cap op je hoofd). Dus ik dacht.. je zou iets moeten hebben waarmee je je telefoon gemakkelijk aan je cap kan vast maken.
en als je het helemaal goed wil doen, iets waarmee je hem dan ook gemakkelijk op kan nemen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 18:44

Lindar: je zou dan eens naar motor-rijders-oplossingen kunnen zoeken :)

Maar op zich vind ik bellen te paard niet iets om te stimuleren eigenlijk , mensen kunnen beter hun aandacht bij hun paard en het verkeer houden :o

lindar1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 13:50

tjah, handsfree, mag in de auto ook, dus waarom niet te paard.
En tijdens het uitstappen is het goede bezigheidstherapie! hahah!

peerdekoper

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 14:51

Een inklapbaar crossterrein voor een zacht prijsje :D