Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
joyce2 schreef:Hmm, ik ga dan toch mijn pa eens bellen, hij zegt dat hij alle auto's thuis op grijs kenteken heeft staan. Ook de auto van mn ma, waar nooit zakelijk mee word gereden! Dus hoe dat dan zit... Hij houdt ook geen kmregistratie bij, dat weet ik zeker. Dus of hij doet iets heel erg fout, of er zijn meerdere soorten van zakelijk rijden
joyce2 schreef:Naja, mn pa werkt al jaren voor zichzelf (denk maar zo 15 jaar, als het niet al langer is) en rijdt al zo lang ik mij kan heugen, prive met auto's die op de zaak staan. Maar ik weet er zelf het fijne ook niet van hoor, misschien betaald hij wel die bijtelling oid.
Suelza schreef:Kies je voor een bedrijfsauto waar je óók prive mee wilt rijden, dan moet je bijtelling betalen. Dat is 25% van de cataloguswaarde van de auto...
Leedebee schreef:Suelza schreef:Kies je voor een bedrijfsauto waar je óók prive mee wilt rijden, dan moet je bijtelling betalen. Dat is 25% van de cataloguswaarde van de auto...
He! jij ook hier
Zo, je bent al goed op de hoogte! Vergeet niet dat je over die 25% ook nog eens 12% btw moet afdragen!
De 25% wordt bij je belastbaar inkomen opgeteld, dus daar betaal je uiteindelijk nog inkomstenbelasting over. (ff kort gezegd)
Leedebee schreef:Idd!
Wij werken op kantoor met Minox, sinds 2 jaar. Ik vind het zelf wel een gebruiksvriendelijk programma.
We hebben daarvoor met Exact gewerkt, maar ik ben blij dat we daar vanaf zijn!
Snelstart vind ik vreselijk! maar dat is misschien net wat je gewend bent
Wij hebben ook een aantal klanten die zelf alles invoeren en waarvan wij het dan op jaarbasis nakijken, maar dat is voor ons soms meer werk, dan dat we het zelf inboeken! Vooral als de klant wel z'n best heeft gedaan, maar het toch niet helemaal blijkt te snappen
Suelza schreef:Leedebee schreef:Idd!
Wij werken op kantoor met Minox, sinds 2 jaar. Ik vind het zelf wel een gebruiksvriendelijk programma.
We hebben daarvoor met Exact gewerkt, maar ik ben blij dat we daar vanaf zijn!
Snelstart vind ik vreselijk! maar dat is misschien net wat je gewend bent
Wij hebben ook een aantal klanten die zelf alles invoeren en waarvan wij het dan op jaarbasis nakijken, maar dat is voor ons soms meer werk, dan dat we het zelf inboeken! Vooral als de klant wel z'n best heeft gedaan, maar het toch niet helemaal blijkt te snappen
Hmmm dan kan ik het beter bij jou laten doen?!