Kunstacademie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 00:26

lifaya schreef:
Ik vind het een ka u tee stad :+ vroeger ging ik er uit en alleen maar slechte ervaringen :') daarbij is het echt zo'n emotieloze stad als je daar loopt, iedereen kijkt strak voor zich uit :=

Geef mij maar Amsterdam of Den Haag :+

jep helemaal mee eens

Had graag in Amsterdam gestudeerd, alleen de Rietveld is echt niks voor mij := Op de KABK hebben ze geen Illustratie, en HKU had ook zeker niet mijn voorkeur toen ik daar geweest was. Dus ja, toen bleef Rotterdam over. En ik was wel gelijk 'thuis' op de academie. Dus dan neem ik Rotterdam maar op de koop toe :+

Rennie89

Re: Kunstacademie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 00:27

haha zolang je het maar een leuke opleiding vind :P vind Rotterdam Blaak overigens (want daar zat de acedemie toch?) best wel irri te bereiken

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 00:39

ja ligt bij Blaak :j nouja t ligt eraan waar je vandaan komt natuurlijk :P ik kom een paar keer per week vanuit Haarlem, en dan stap ik in de sneltrein en dan stap ik op Blaak weer uit, ben k in een uurtje op school zonder overstappen. Kom ik vanaf Hillegom dan moet k op Leiden en Rotterdam Centraal overstappen. Dat is soms irritant ja, als je aansluiting niet goed loopt.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 00:40

ik kom vanaf Leiden ja :P

Ik had begrepen dat de fotografie van de WDKA zwak was vergeleken met de KABK en het Rietveld := dus dat was ook een reden waarom ik er niet voor was gegaan

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 00:57

Nee ga pas in maart met de toelating meedoen met m'n portfolio. Je kunt sowieso pas vanaf begin feb toelating doen dacht ik, en dan steeds per maand een dag toelating. Wanneer was jij van plan te gaan Renee? :P

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 00:58

ik weet het niet :') denk rond april

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 01:26

Mijn ham vraag op het moment;

...hoe blijf je er op als je aangenomen bent.. :7

Pff ik heb het wel weer even gehad met de academy.
nog zoveel hw! ik ga snel verders :Y)

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 09:29

Kaaaren schreef:
Mijn ham vraag op het moment;

...hoe blijf je er op als je aangenomen bent.. :7

Pff ik heb het wel weer even gehad met de academy.
nog zoveel hw! ik ga snel verders :Y)

_O- nou inderdaad

zit nu ook midden in de beoordelingen, t blijft 1 grote stressbededoening :=

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 10:59

lifaya schreef:
nou ik ga zaterdag dus naar de open dagen, ben benieuwd naar de portfolio's die ik daar te zijn krijg. Ben eigenlijk gewoon te bang dat ik niet de potentie en talent heb om de fotografieopleiding te kunnen doen, terwijl het wel echt onwijs gaaf is

Ben ik ook bang voor hoor. :') Vooral ook omdat ik voor begin april ergens aangenomen moet zijn.

Eliine schreef:
@fiffill, je hoeft inderdaad niet bang te zijn dat je helemaal geen fotografie meer zult kunnen doen tijdens je studie. Ik hang zelf ook met een half been in fotografie (vind het vooral heel erg leuk om te doen), en ik merk juist dat ik er veel aan heb in mn opleiding voor Illustratie :j Natuurlijk, mijn hoofddeel bestaat uit illustreren, maar ook daar kan ik mijn fotografie in kwijt. Wat wel het verschil is, is dat je natuurlijk geen uitgebreid onderricht in fotografie zult krijgen als je Fine Arts gaat doen. Hooguit een kleine introductie. Overigens werken de meeste academies in het 3e jaar met een minor. Ik ga volgend jaar de minor fotografie erbij doen. Zo heb ik toch nog een beetje van allebei :)

Het lijkt me gewoon leuk om toch wat fotografie op school te krijgen, die minor klinkt wel goed dan. :j

Ik wil 't liefst naar de KABK. En anders de HKU. Hier (Amsterdam) vind geen leuke academie zitten, dus dan maar ergens anders. :Y)
En Rotterdam is een rotstad. :')

Renee en Denise, zou wel leuk zijn als we volgend jaar op dezelfde school zitten, al is het een andere richting. :P

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 11:07

het zou wel supergezellig zijn :+ 3 bokkers, op dezelfde school, elk hun eigen richting :P lol

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 11:34

Wij hebben nu een vak op school en daar leer je echt je portfolio voor te bereiden. Natuurlijk niet hoe je 'm moet maken, want dat moet je zelf weten. Maar je krijgt wel tips hoe je je schetsen er professioneler uit kan laten zien.

Zo had ik deze http://fc05.deviantart.net/fs71/i/2010/341/7/1/oh__madness_by_warbling-d34ewi6.jpg gemaakt. In de eerste instantie voor m'n aan Starbucksverslaafde mentor, waar die nu ook in de kast staat haha. Maar ik moest 'm ook in m'n portfolio stoppen van de docenten :D De foto's dan :P

Edit: Ik ben het er wel mee eens dat Rotterdam niet zo'n fijne stad is..
Van school naar het station lopen gaat prima maar als ik ergens anders heen moet voel ik me toch nooit zo prettig haha.
Wil ik altijd dat er iemand meegaat :')
Ben ook niet zoveel gewend, woon in een klein boerendorpje met welgeteld 1 bus en meer koeien als mensen :D

KDS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 22:32

even hele simpele opmerking over ‘hoe blijf ik op de academie?’
en dat is echt heel simpel (gezegd)

Kei en kei hard werken haha :j

Elke academie heeft zijn kwalen, elke is chaos en heeft een moeilijk systeem. Want kunst en regeltjes... gaat moeilijk samen... puntensystemen en werkbeoordelingen matchen ook niet helemaal haha ;)
Maar de ene academie staat wel beter voor het een aangeschreven dan voor het ander.
Soms voor een bepaalde afdeling, soms voor een bepaalde manier van werken.
Het is ook heel belangrijk uit te zoeken wat jij wilt, en dat zeker te weten :j

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 12:38

Ik zal rond 1 uur naar de open dag van de KABK gaan en dan daarna door naar de open dag van het Rietveld :j

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-11 13:52

Ik heb zelf ook een dummie! Maar bij mij heeft het geen zin om die mee te nemen vanwege de strenge portfolio regels. Ik baal ook echt dat ik niet zelf bij de beoordeling ben.

Ik heb trouwens 10 februari een open dag bij de Kunsthochschule Mainz :)

sammyvriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 17:49

@lifaya jammer, ik ga niet naar de open dag. Anders had ik je misschien gezien!

Edit: Zeker even in de gymzaal kijken bij het O-jaar/vooropleiding, daar hangt mijn 'kunstwerk' ergens tussen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 20:29

Eliine schreef:
haha tja, ik roep zelf ook altijd dat ze de WDKA in Amsterdam of desnoods Utrecht hadden moeten bouwen :))

*hopelijk geen Rotterdammers hier in het topic die zich nu over mij heen storten :') * Tis ook bepaald niet mijn favo stad, heb er na ruim 1,5 jaar nog steeds niks mee :n

Ik heb zelf 1 jaar de WDKA gedaan.. daarna splitste mijn opleiding zich af van de WDKA. Ik ben opgeleid als multimediavormgever. Geen vormgever pur sang, maar eigenlijk een combinatie tussen advertising en grafisch vormgeven. Dus lekker breed inzetbaar. Toelating was heel simpel toen nog.. hoefde niet eens mijn portfolio te laten zien :=

Ik heb trouwens ook een hekel aan Rotterdam.. en ik ben Rotterdammer :+

Inmiddels, 5 jaar later, heb ik flink wat impressive werk in mijn portfolio. Maar mijn portfolio zelf bestaat alleen nog niet :+ ik doe trouwens echt alleen webontwerp. Af en toe wel een uitstap naar DTP, Tekenen of fotografie, maar verder echt puur webontwerp :)

zonnestraal2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 00:00

Mijn zus heeft de kunstacademie gedaan. Ze is blij dat ze er nu eindelijk klaar mee is. Je bent zo afhankelijk van anderen, qua beoordelingen. Bij mijn opleiding is het vrij makkelijk. Je krijgt toetsen en bepaalde antwoorden zijn gewoon goed. Bij kunst is het toch sneller een kwestie van smaak.

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-11 21:29

Wauw Jans, jij bent dus al klaar? :)

Het lijkt me inderdaad niet altijd makkelijk om heel afhankelijk te kunnen zijn. Maar natuurlijk wil ik ook wat leren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 21:32

Jup ik ben al klaar :) bij mij viel het afhankelijke wel mee.. als je goed kan onderbouwen waarom je keuzes hebt gemaakt kijkt een docent daar ook naar :)

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-11 21:37

Dat is wel fijn om te horen, aangezien ik weet dat ik goed kan l*llen. :D

En hoe heb je het zelf ervaren? Ben je er een stuk rijker vanaf gekomen, heb je er veel aangehad?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 21:39

Ik ben er voor mijn gevoel wel rijker afgekomen, ik ben echt gegroeid in wat ik heb gedaan de afgelopen jaren. :j En ik merk dat ik er nu in de dagelijkse praktijk ook veel aan heb als ik aan het werk ben :j

Ik kon 2 richtingen op, vormgever voor grafisch en web of docent in hetzelfde vakgebied. Ik heb uiteindelijk een leuke baan in de eerste richting gevonden :)

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-11 21:49

Wat handig dat je nu al een baan hebt! Dan ben jij er dus helemaal niet zo slecht vanaf gekomen. :)
Ik geloof wel direct dat het je hele manier van denken verandert.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 21:51

Heeft wel een paar maanden geduurd voor ik echt een baan had :j en ik was in eerste instantie ook afgewezen.. geen plek. Bij echt veel bedrijven. Maar waar ik nu werk kwamen ze op de afwijzing terug, in verband met de inhoud van mijn portfolio :)

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-11 21:56

Lekker hard is het weer allemaal. Het kunstenaars wereldje is zeker niet voor mensen die snel opgeven.
Je hebt het in ieder geval helemaal een jezelf te danken dat het zo goed gaat! :)

KDS

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 22:07

welk wereldje is er wel voor mensen die snel opgeven? :+

Tja, ik weet niet het is voor mensen met passie haha :j