Een jaar High-School (deel2)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 12:04

Zit je op een middelbare school in Engeland Aster_?
Ja, dan is het lastig om een groep vrienden te maken. Engelsen zijn vrij gesloten. Ik merk dat bij een vriendin van mij ook, die loopt stage in Engeland. Ze zegt: met collega's vriendschappen opbouwen is niet te doen, ze zijn heel formeel. Op het werk gaat het wel, maar na het werk ziet ze ze niet. Dan spreekt ze af met andere stagiaires.
Ik heb zelf in Wales gezeten (universiteit). Ook daar had je een hele groep exchange students die wat met elkaar gingen doen. Maar daar is het al weer makkelijker om vrienden te maken, want je woont met elkaar op campus. En met colleges kom je steeds andere mensen tegen en heb je geen vaste klassen en groepjes, dat werkt ook al makkelijker.

Ik denk dat highschool in Amerika echt anders is dan in Engeland. Amerikanen zijn van zichzelf veel opener en geïnteresseerder in de ander. Ik denk dat het daar makkelijker is om vrienden te maken dan in Engeland.

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 12:08

ik zie dat ik een typfout heb gemaakt :+
ik heb getypt dat ik helemaal niet naar huis ga en in de zomer weer terug ga

maar ik bedoel dat ik helemaal niet naar huis WOU .. :+

en dat Engeland minder sociaal zou zijn geloof ik niet in, een sociaal netwerk opbouwen is iets wat je altijd zelf moet doen :) maakt niet uit waar je bent ..
Amerikanen zijn heel open ja maar toch moet je zelf interesse tonen :j ze zijn open en willen je graag leren kennen maar dan is het aan jou om initiatief te nemen en hun beter te leren kennen :j
sommigen hebben gewoon geen geweldige social skills .. ik bedoel dat niet gemeen, naar niemand toe .. maar vrienden kun je overal maken :)

Stitatio

Re: Een jaar High-School (deel2)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 12:12

Ik zit inderdaad op een middelbare school.
Duidelijk dat je niet weet waar je over praat. Ze hebben hier geen behoefte aan buitenlanders (op mijn school). Vanaf dag 1 werden er al druiven op me gegooid en dat soort dingen. In Nederland altijd een heel makkelijk persoon om vrienden te maken en ik ben hier ook nog steeds vriendelijk naar hen toe. Maar het zal vast aan mijn ' niet geweldige social skills liggen' ;).....

.... en aan die van 25 anderen :)

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 12:20

of het ligt aan je houding :)
ik ken voldoende mensen die het in Engeland wel naar hun zin hadden en die zulke problemen niet hadden :)
imo is pestgedrag vaak iets wat de gepeste persoon onbewust uitlokt door zijn houding waar ik niet mee bedoel dat het jou schuld is maar het kan gewoon je lichaamstaal zijn .. je kunt nl niet niet communiceren .. communiceren doe je altijd, continu :)
en ik weet waar ik over praat hoor :)

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 12:25

Leentje_ schreef:
of het ligt aan je houding :)
ik ken voldoende mensen die het in Engeland wel naar hun zin hadden en die zulke problemen niet hadden :)
imo is pestgedrag vaak iets wat de gepeste persoon onbewust uitlokt door zijn houding waar ik niet mee bedoel dat het jou schuld is maar het kan gewoon je lichaamstaal zijn .. je kunt nl niet niet communiceren .. communiceren doe je altijd, continu :)
en ik weet waar ik over praat hoor :)

Het komt er alleen een beetje banketstaaf uit :+

Wat ik al zei: de houding van Engelsen is echt compleet anders dan die van Amerikanen. Amerikanen zijn heel open en nieuwsgierig en willen je graag leren kennen. Engelsen zijn wat dat betreft veel geslotener en hebben vaak de behoefte niet om nieuwe mensen te leren kennen. Het is dus in Engeland veel moeilijker om contact te maken met anderen, zeker op een middelbare school!

Nu kan het natuurlijk per situatie verschillen. En ik geloof best dat jij (Leentje_), mensen kent die het wel naar hun zin hadden in Engeland. Dat verschilt natuurlijk per persoon en per school.
Maar in het algemeen kun je wel zeggen dat vrienden maken in bepaalde culturen nou eenmaal niet zo makkelijk gaat!

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 12:26

moeilijk gaat ook he :)

Amerikanen zijn inderdaad open maar eens ze kennis hebben gemaakt moet JIJ wel het initiatief nemen :j het is niet zo dat je op handen gedragen word zoals sommigen schijnen te denken :Y)
en in Engeland kan je ook best vrienden maken :j misschien is het moeilijker maar goh het leven is nu eenmaal niet altijd makkelijk he :)

Stitatio

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 15:04

Ach :-) Doet er ook niet toe. Niemand moet zijn keuze laten afhangen van 1 slechte ervaring :)!
Er zullen inderdaad genoeg zijn die het super vinden :D

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 17:06

ik heb eigenlijk een droom op een jaartje ofzo high school te doen in amerika (zal wel door al die tv programmas komen), maar ik vind de info die ik op internet kan vinden allemaal heel vaag en onduidelijk. Ik zit nu in 5 vwo, word in juni 18 en ben al een keer blijven zitten (kans dat ik dit jaar alweer blijf zitten is aanwezig). Stel dat ik naar Amerika wil, ben ik volgend jaar dan niet te oud? en wat kost het ongeveer?

Desolate

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 17:23

Ah Mel! Goede reis toegewenst! Ben benieuwd hoe je het zal vinden om weer in je eigen bedje te slapen! Ennu, foto's? Dat wil ik zien natuurlijk! :D

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 19:31

Ilse_123 schreef:
ik heb eigenlijk een droom op een jaartje ofzo high school te doen in amerika (zal wel door al die tv programmas komen), maar ik vind de info die ik op internet kan vinden allemaal heel vaag en onduidelijk. Ik zit nu in 5 vwo, word in juni 18 en ben al een keer blijven zitten (kans dat ik dit jaar alweer blijf zitten is aanwezig). Stel dat ik naar Amerika wil, ben ik volgend jaar dan niet te oud? en wat kost het ongeveer?

jup voor high school in de VS ben je dan te oud :)
je kan opteren voor een college programma maar dat is wel een stuk duurder :) voor meer info mbt een college programma mag je me altijd pb'en :)

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 07:13

Afbeelding
Welcome to Los Angelos !

Afbeelding
Lunchen at College!

Afbeelding
Arnold Palmer, half ice-thea half lemon juice!

Afbeelding
8-)

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 10:16

ziet er leuk uit Ladylay!

bij ons op school gaan er nou vier, waarvan twee goede vriendinnen, Highschool doen. Allemaal in America. Dat vind ik toch best veel.

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 11:36

Dat is veel, maar in Duitsland doen écht heel veel mensenhet!

JENNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 11:54

Ik ken inderdaad ook best veel mensen die het gaan doen of hebben gedaan. Echt een hype.

Ik wilde het ook altijd heel graag. Maar ik vind het gewoon best moeilijk om de beslissing te maken of ik volgend jaar wel/niet wil gaan. Ook omdat mijn vriend nu een jaar weg is en dat is al een lastige beslissing geweest omdat hij wist dat ik het ook graag wilde. En we hadden natuurlijk ook al 1,5 jaar verkering.

En als ik mijn vriend ook hoor, dat hij zich op sommige momenten gewoon heel erg verveeld, ook al gaat hij wel naar de sportschool en voetbalt hij bijna alle dagen van de week. Als ik sommigen hier ook hoor dan wordt dat idee bij mij alleen maar versterkt.

En ik heb nu na 6 jaar VWO ook niet heel erg veel zin meer om dan nóg een jaar naar een middelbare school te moeten. Iedereen is dan jonger dan ik en ik ben best volwassen aangelegd. Dus ik zou me aan heel veel mensen gaan ergeren.

Plus dat ik met mijn studie ook nog wel naar het buitenland zou moeten. Dus ik stel het gewoon een aantal jaartjes uit. Misschien loop ik nog wel een beetje studievertraging op zodat ik nog een paar maandjes naar het buitenland zou kunnen als au pair, wat ik ook heel graag zou willen doen dit jaar. Maar ik ben 17 en dus te jong en daar loop ik bij best veel gezinnen tegenaan omdat ze een rijbewijs vereisen.

Het is misschien dan wel een kans die ik laat schieten, ook al heb ik zelf het gevoel dat ik die kans niet meer krijg omdat ik het niet over mijn hart kan krijgen om nog een jaar zonder mijn vriend te zijn.

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 17:30

Als je de kans krijgt, moet je die echt nemen !
Ik heb echt de tijd van mijn leven ! Verveel me nooit, heb het eerder te druk met alles, lol.
Uitgenodigt voor dinner, lunchen, chillen met vrienden, shoppen, echt te veel allemaal om op te noemen.
En we zijn hier nu een week!
Het voelt al veel langer!, zo druk hebben wij het. Ben blij dat we hier nog voor 6-7 maand zitten !!!!!!!

Thanks Arans!
Ik heb mijn blog geupdateted, en foto´s staan op mijn hyves, voor de mensen die dat leuk vinden :D

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 17:43

Leentje_ schreef:
Ilse_123 schreef:

jup voor high school in de VS ben je dan te oud :)
je kan opteren voor een college programma maar dat is wel een stuk duurder :) voor meer info mbt een college programma mag je me altijd pb'en :)

aaaaaaarrggghhh, helaas :+

Desolate

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 18:47

Melanie, ik ga uit vanavond, maar welkom thuis! <3

Stitatio

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 19:57

Hannah ik ga je volgen! Fijn dat je het zo leuk heb :D!

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 21:18

Aster_ schreef:
Hannah ik ga je volgen! Fijn dat je het zo leuk heb :D!

Super ! Weet ik in elk geval dat ik volgers heb :Y) haha

Unfaithful

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 21:56

Haha wat super Hannah!! Ik denk wel dat het zich allemaal wat meer gaat stabiliseren naarmate je er een tijdje zit hahaha maar leuk hoor, lekker bezig blijven :D +:)+

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-11 22:19

Top Hannah! :D

Nou ik ben vanochtend rond 10 uur geland, 30 minuten eerder dan gepland haha, toppie :)
Lekker naar bed nu, met mn hondje bas in zn eigen bedje naast mijn bed _O-

En zo stond bas bij de gate _O- en mn beste vriendin en schoonzusje en mn ouders :)
[img]http://img140.imageshack.us/img140/8523/16403413078241698382210.jpg[img]

Mn hond balou was echt zo gek als een deur, constant naar me toe rennen en knuffelen, piepen _O-
Bonny vond het heel raar _O- bambi kwam er direct aangehobbeld haha.

Good to be home. 1 nadeel; ik ga steeds automatisch engels praten :') en heb het niet eens door. en dan zit mn ma; wat zeg je?

Unfaithful

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 23:10

Fijn dat je weer terug bent Melanie! Whahaha JA ik had precies hetzelfde!! En ik ben nu 1,5 week thuis en ik heb het eigenlijk nog steeds af en toe wel... :P

Unfaithful

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 23:10

Wat een lieve foto trouwens :j

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 09:02

wat een lieve foto Melanie :+:

en dat Engels praten gaat zo snel niet weg hoor :=
ik weet niet of het anders is omdat ik er langer was maar ehh .. dat blijft nog maanden nazinderen ..
het ergste gaat wel weg ne enkele weekjes maar als je met je gedachten in de VS zit dan begin je gegarandeerd in het Engels zonder dat je het weet !! :D

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-11 11:32

Afbeelding

Haha had ff codefoutje gemaakt ^^