Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

maakt niet uit waar je bent ..
ze zijn open en willen je graag leren kennen maar dan is het aan jou om initiatief te nemen en hun beter te leren kennen 
.....

Leentje_ schreef:of het ligt aan je houding
ik ken voldoende mensen die het in Engeland wel naar hun zin hadden en die zulke problemen niet hadden
imo is pestgedrag vaak iets wat de gepeste persoon onbewust uitlokt door zijn houding waar ik niet mee bedoel dat het jou schuld is maar het kan gewoon je lichaamstaal zijn .. je kunt nl niet niet communiceren .. communiceren doe je altijd, continu
en ik weet waar ik over praat hoor

het is niet zo dat je op handen gedragen word zoals sommigen schijnen te denken 
misschien is het moeilijker maar goh het leven is nu eenmaal niet altijd makkelijk he
Doet er ook niet toe. Niemand moet zijn keuze laten afhangen van 1 slechte ervaring
!
Ilse_123 schreef:ik heb eigenlijk een droom op een jaartje ofzo high school te doen in amerika (zal wel door al die tv programmas komen), maar ik vind de info die ik op internet kan vinden allemaal heel vaag en onduidelijk. Ik zit nu in 5 vwo, word in juni 18 en ben al een keer blijven zitten (kans dat ik dit jaar alweer blijf zitten is aanwezig). Stel dat ik naar Amerika wil, ben ik volgend jaar dan niet te oud? en wat kost het ongeveer?

voor meer info mbt een college programma mag je me altijd pb'en

Leentje_ schreef:Ilse_123 schreef:ik heb eigenlijk een droom op een jaartje ofzo high school te doen in amerika (zal wel door al die tv programmas komen), maar ik vind de info die ik op internet kan vinden allemaal heel vaag en onduidelijk. Ik zit nu in 5 vwo, word in juni 18 en ben al een keer blijven zitten (kans dat ik dit jaar alweer blijf zitten is aanwezig). Stel dat ik naar Amerika wil, ben ik volgend jaar dan niet te oud? en wat kost het ongeveer?
jup voor high school in de VS ben je dan te oud
je kan opteren voor een college programma maar dat is wel een stuk duurdervoor meer info mbt een college programma mag je me altijd pb'en
! 

en mn beste vriendin en schoonzusje en mn ouders 

bambi kwam er direct aangehobbeld haha.
en heb het niet eens door. en dan zit mn ma; wat zeg je?