Bokt-ondernemers; wie nog meer? Tips & Ideeën!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

yvonnepuntnl

Re: Bokt-ondernemers; wie nog meer? Tips & Ideeën!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 10:02

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 10:13

Nog een andere tip, kijk eens op het forum van higherlevel.nl, een forum voor en door ondernemers, alle ingewikkelde problemen waar ondernemers tegenaan kunnen lopen worden daar behandeld.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 10:22

En op de site van de Rabobank kan je een ondernemersplan-opzet downloaden en zelf in/bijschrijven.

Ik zag dat er iemand was die vanuit een WW-uitkering wil starten, ik heb donderdag ook mijn eerste afspraak bij het UWV en ga het dan ook voorstellen, ben benieuwd!

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 13:40

Dat was ik :)
Ik vond de voorwaarden wel erg interessant. Zoveel mensen krijgen niet de mogelijkheid om met behoud van een basisinkomen voor zichzelf te beginnen. Geloof dat het maximaal 5-6 maanden kan duren. Het is wel een gift. Dat betekent dat als je na 2 jaar voldoende geld verdient met je eigen zaak je dus de WW uitkering moet terugbetalen. Maar heb je geen of niet genoeg geld verdient, dan betaal je niets of een gedeelte terug. Ik vind dat wel een erg eerlijke regel :j

Wat een leuke reacties hier allemaal zeg! Ik denk dat ik haast moet gaan maken met het bouwen van een website :) Ik ga toch nog een keer alles nakijken van Wix want je kunt die reclame wel afkopen heb ik begrepen. Het is inderdaad een redelijk dure constructie maar als ik een website moet laten ontwerpen ben ik denk ik ook al snel een hoop geld kwijt. Het zou ideaal zijn als ik een andere startende ondernemer kan vinden die websites ontwerpt en dat we elkaar kunnen helpen met dichte knip.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 13:42

Als je trouwens een goede boekhouder neemt, kan dat ook weer handig zijn om de gekregen uitkering te behouden. Maar hoe dat precies werkt weet ik ook nog niet precies!

In principe heb ik nog geen uitkering (per januari pas) en wil niet solliciteren, maar meteen orienteren op ondernemerschap. Weet niet of ze daar meteen in meegaan bij het UWV...

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 13:46

Dat heb ik precies zo :j
Het UWV wil een ondernemingsplan zien. Volgens mij krijg je ook de tijd om dit op te stellen met behoud van uitkering. Als je werkcoach dit ondernemingsplan goedkeurt dan kun je dus met behoud van uitkering van start :)

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 13:52

Je kreeg een half jaar om te starten met behoud van ww. Alles wat je dan in dat jaar verdiende werd verrekend en had je kans dat je dus ww moest terugbetalen.
Ook mocht je 3 maanden onderzoeken met behoud van ww of je wilde gaan ondernemen of niet.

Hoe dat nu is weet ik niet. Heb gehoord dat ze het aan banden hebben gelegt omdat er misbruik van is gemaakt.

HorseRunner

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 14:03

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 15:24

Hilda79 schreef:
Je kreeg een half jaar om te starten met behoud van ww. Alles wat je dan in dat jaar verdiende werd verrekend en had je kans dat je dus ww moest terugbetalen.
Ook mocht je 3 maanden onderzoeken met behoud van ww of je wilde gaan ondernemen of niet.

Hoe dat nu is weet ik niet. Heb gehoord dat ze het aan banden hebben gelegt omdat er misbruik van is gemaakt.

Ik ga donderdag naar het werkbedrijf dus ik zal daarna alle info die ik heb gekregen hier wel plaatsen :j
Op de site van het UWV is er ook al veel over te vinden zag ik en zo te zien is er nog niet veel veranderd aan de regel. Echter weet ik dat ze streng zijn bij het beoordelen van het ondernemingsplan :j

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 15:35

Kijk dat is goed nieuws.
Kan vast ook nog wel verschillen per werkbedrijf.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 16:41

Nuage: mag ik vragen hoelang je al in de WW zit?

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 16:42

plaatst even een berichtje :P
was het topic al kwijt :') _O-

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 17:12

Yucca schreef:
Nuage: mag ik vragen hoelang je al in de WW zit?

6 december was mijn laatste werkdag. Donderdag is dus ook meteen mijn eerste gesprek met de werkcoach.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 17:13

Nou dan zitten we in precies hetzelfde schuitje, ik heb morgen mijn laatste werkdag en ook donderdag een gesprek :D

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 17:19

Waarschuwing, ga niet direct in zee met Marktplaats en hun Admarkt advertenties.

Ik kreeg een gratis tegoed en deze liep lekker lang. Ineens kreeg ik een factuur. Bleek dat gratis tegoed op te zijn. Dus gelijk de advertentie stop gezet, dit was halverwege de maand. Van die halverwege de maand kreeg ik mooi een factuur die bijna net zo hoog was als het gratis tegoed wat dik een half jaar heeft gelopen.

Zij claimen dat ik er heel veel aan heb gehad. Afgerond zou ik 31.000 unieke advertentieweergaves hebben gehad. Volgens Google Analytics hebben 155 mensen daarvan doorgeklikt naar mijn site. Echter volgens Marktplaats zijn dat er heel veel meer. Hoeveel kunnen (willen) ze niet vertellen. Wel werd mij verteld dat Analytics niet zuiver was en pas een bezoeker toonde als deze langer dan 1 minuut op mijn site zou zijn.

Dit heb ik uiteraard nagevraagd bij Analytics en zij meten vanaf het moment dat de codering van hen op je site is geladen. Dit is binnen 1 seconde!

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 17:43

Ik heb ook al eens vernomen dat via Marktplaats adverteren niet helemaal zuiver is. Weet even niet uit mijn hoofd wat de advertentie mogelijkheden zijn maar die persoon vertelde dat hij per click betaalde en binnen no-time was hij door zn ingekochte aantal clicks heen

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 17:49

yvonnepuntnl schreef:
Wat was je saldo aan af te dragen BTW dan in 2009 Mariska? Want als je onder de €1883 bleef, dan kom je in aanmerking voor de KOR (Kleine Ondernemers Regeling).

Van 2009 was ie inderdaad veel lager als die 1800 euro (voor het gemak), dus dat heb ik allemaal mogen houden, maar in 2010 zit ik er ver overheen, mits december niet voor onverwachte verrassingen heeft gezorgt waar ik nog niet van op de hoogte was gebracht...
Ga deze week even kijken hoe het zit met mijn af te dragen btw over december (heb de overzichten van oktober en november al) en dan weet ik meer, maar ik gok dat het best ver boven dat bedrag uitkomt.

@Hilda: Balen van die advertentie! Dat is echt niet zoals je het wilt!
Dat is ook mijn angst met Google Ad's en daarom heb ik dat nog nooit uitgeprobeerd!
En inderdaad, Google Analytics telt je bezoekers vanaf het eerste moment. Heb ook wel eens bezoekers van maar een paar seconde, of maar een paar seconde op een bepaalde pagina! Die laat ie allemaal zien.

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 17:50

Dressuurgek schreef:
Ik heb ook al eens vernomen dat via Marktplaats adverteren niet helemaal zuiver is. Weet even niet uit mijn hoofd wat de advertentie mogelijkheden zijn maar die persoon vertelde dat hij per click betaalde en binnen no-time was hij door zn ingekochte aantal clicks heen

Dat werkt ook met Google Ad's zo! Echt een klote systeem, want je concurrent kan je zo ook flink laten betalen voor je ad's, of ze snel wegkrijgen!
Stiekem klik ik nu wel altijd op de ad's als ik iets via google zoek... hihi

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 18:11

11AFotograaf schreef:
Dressuurgek schreef:

Dat werkt ook met Google Ad's zo! Echt een klote systeem, want je concurrent kan je zo ook flink laten betalen voor je ad's, of ze snel wegkrijgen!

Ik heb ook deze ervaring met MP. Dus dat doe ik nooit meer. En google Ad's heb ik nooit gedaan. Vertrouwde het niet helemaal na het MP verhaal.

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 18:24

11AFotograaf schreef:
Dressuurgek schreef:

De boel manipuleren lukt altijd wel. Denk dat ik mn concurenten ook even een rekening ga bezorgen hihi }:) O:)

Ben trouwens nu het boekje 'No budget marketing' aan het lezen. Eens lezen wat de mogelijkheden (naast de mogelijkheden die ik al weet) zijn om meer naamsbekendheid te creeeren zonder al te veel reclame kosten.

edtit: toevoeging

Kaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 19:00

Had ik gisteren nog helemaal geen inspiratie qua vormgeving voor mijn design huisstijl, kreeg ik daarnet in ene het volgende idee (dit wordt het visitekaartje): http://i736.photobucket.com/albums/xx2/ ... 1kopie.jpg
Ik ben erg benieuwd wat jullie hier van vinden! :j

Zijn er hier nog mensen die naar een bijvoorbeeld KVK nieuwjaarsbijeenkomst heen gaan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 19:17

Huh, betalen per click met Marktplaats? Dat is absoluut niet mijn ervaring... Ooit eens een advertentie gekocht voor 3 maand die er volgens mij 6 of 9 maand heeft gestaan zelfs :=

Lovepaints

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 20:28

Kaisa schreef:
Had ik gisteren nog helemaal geen inspiratie qua vormgeving voor mijn design huisstijl, kreeg ik daarnet in ene het volgende idee (dit wordt het visitekaartje): http://i736.photobucket.com/albums/xx2/ ... 1kopie.jpg
Ik ben erg benieuwd wat jullie hier van vinden! :j

Zijn er hier nog mensen die naar een bijvoorbeeld KVK nieuwjaarsbijeenkomst heen gaan?

Ik vind hem mooi!

En ga niet naar KvK.

Admarkt en Google adwords heb je eigenlijk helemaal zelf in de hand; je moet wel goed opletten en een budget per dag in stellen. Ik vond/vind het goed te doen. Zonder Google advertentie kom je toch minder in beeld.
Maar goed, er moet wel budget voor zijn natuurlijk.

Navanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 20:34

Ik ga volgende week mijn KVK nummer aanvragen!! :D En 14e heb ik een seminar van het KVK. Ik heb een aantal leuke reacties gehad voor webdesign, en zoek ook nog iemand die de teksten met mij door wil nemen ja.. :D Leuk zeg die dingen allemaal hier!
Heb ook het ellelange gebeuren van mijn aansprakelijksverzekering voor bedrijven binnen.. Mijn god!

Lovepaints

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 20:42

Er is hier toch een tekstschrijfster; even terug zoeken!

Nuage dus. ;) (hoe spreek je dat eigenlijk uit?)