Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Abercrombie schreef:Ze hebben eventueel indoor schoenen voor je als je de test gaat doen. Althans als je een gangbare maat hebt. Voor mij hadden ze geen schoenen omdat ik kleine voeten heb.
Susyb schreef:Abercrombie schreef:Ze hebben eventueel indoor schoenen voor je als je de test gaat doen. Althans als je een gangbare maat hebt. Voor mij hadden ze geen schoenen omdat ik kleine voeten heb.
mijn grootste nachtmerrie.. schoenen dragen waar andere al ingezeten hebben.. iel.. bowling schoenen vind ik ook altijd gadver..
nog 1 week en 4 dagen en 1 nacht
Ben blij dat ik gewoon eigen schoenen had!
Of is mijn dag en nacht ritme zo in de war dat je toch geen dag gemist hebt? 
Ook geen succes..

Maar ik liep daarna bijna 2 keer zo ver. Ik vind het echt een verademing

Citaat:• Nadat ik op internet een sollicitatie formulier had ingevuld kreeg ik al snel bericht dat ik was uitgenodigd voor een 1e selectie gesprek. Hoewel ik het erg spannend vond verliep het gesprek erg goed. Ze vroegen vooral naar mijn motivatie om bij de politie te willen en wat ik dacht dat het politie werk ongeveer inhield. Na dit gesprek mocht ik even op de gang plaatsnemen omdat ze gingen overleggen of ze met mij verder wilden. Ik was de gang nog niet op of de deur ging alweer open dat ik terug mocht komen. Als het goed was, was het goed zeiden ze. En dus mocht ik door voor Deel A in Amsterdam.
• Deel A: Deze morgen moest ik om half 9 in Amsterdam op de academie zijn. Samen met nog een sollicitant was ik erg vroeg ( Je weet het maar nooit met die treinen tegenwoordig) en kon het wachten beginnen. Om 9 uur werd er bekend gemaakt in welke volgorde ik de testen ging doen. Voor mij kwam de taal- en capaciteitentest als eerste. De taaltest vond ik goed te doen, maar de capaciteiten test vond ik toch wel erg moeilijk. Toen ik klaar was bleek ik niet de enige te zijn die hem moeilijk vond, dat vond namelijk iedereen wel. Vrij logisch ook als hij naar je eigen niveau wordt aangepast. Toen ik deze testen achter de rug had kon ik wat gaan eten in de kantine.Nadat iedereen iets gegeten had konden we door naar de sporttest. Eerst werden duidelijk de regels uitgelegd en werd het parcours besproken. Hierna kon iedereen zich opwarmen en alvast wat dingen oefenen. Ik was als 3de aan de beurt om het parcours te gaan lopen. Aan de vermoeidheid van mijn voorgangers te zien wist ik dat het zwaar ging worden en zakte de moed mij een beetje in de schoenen. Maar met 11 seconde binnen de tijd had ik de sporttest gehaald. Gelukkig had iedereen in mijn groepje de sporttest gehaald. Na de sporttest kwam er weer een lange periode van wachten op de uitslag van de hele dag. Iedereen had alle testen goed doorstaan en dus konden we een afspraak gaan maken voor deel B.
• Voor deel B kon ik 4 dagen later al terecht. Om half 1 moest ik in Amsterdam zijn. Al vrij snel kreeg ik te horen dat ik eerst het gesprek met de psycholoog had en daarna het rollenspel. Het gesprek met de psycholoog duurde een uur en een kwartier. Dat klinkt heel lang als je het hier zo neerzet, maar het is zo voorbij. Nog maar net terug van het gesprek met de psycholoog werd ik alweer opgehaald voor mijn rollenspel. Eerst werd er rustig uitgelegd wat de bedoeling was, en daarna kreeg je een kwartier de tijd om je voor te bereiden. Dat kwartier ging voor mij maar langzaam voorbij, mede door de zenuwen. Het rollenspel ging me eigenlijk best goed af. Stiekem vond ik het eigenlijk zelfs leuk om te doen. Het jammere is dat ze je helemaal niets mogen vertellen over hun bevindingen en dat het dus echt wachten is op het rapport.
• Precies een week later had ik het rapport al in huis.
Sporttest: positief
Taaltest: C 7
Capaciteitentest: niveau 2 : 18 / niveau 3: 16 / niveau 4: 15
Communicatieve vaardigheden: 5 ( 4 nodig voor nivo 3)
Contactgerichtheid: 5 ( 4 )
Inlevingsvermogen: 4 ( 4 )
Initiatief: 5 ( 4 )
Flexibiliteit: 5 ( 4 )
Besluitvaardigheid: 5 ( 4 )
Overwicht: 4 ( 4 )
Zelfinzicht: 5 ( 4 )
Stressbestendigheid: 4 ( 4 )
Tolerantie: 4 ( 4 )
Integriteit: 5 ( 4 )
Het leuke aan het verslag van de psycholoog vond ik vooral dat ik mezelf heel goed herkende in wat zij beschreef. Aangezien het rapport er naar mijn idee positief uitzag heb ik het laten doorsturen naar het korps.
• Vrij snel nadat ik het rapport had laten doorsturen kreeg ik alweer een brief op de mat. Ze hadden mij naar aanleiding van het rapport geschikt bevonden en dus mocht ik op korpsgesprek komen. Bij de brief zaten ook nog een aantal tips om je voor te bereiden op dat gesprek. Het gesprek verliep weer vrij lekker en had wel een klein beetje iets weg van het gesprek met de psycholoog. Na dit gesprek mocht ik ook weer even plaatsnemen in de kantine en werd ik na een paar minuten weer terug geroepen. Ik kreeg meteen te horen dat zij mij ook geschikt vonden en ik binnenkort zou worden uitgenodigd voor een 2 daagse competentiemeting in het bos………….. Ook vertelde ze mij dat de klas van mij in april zou gaan beginnen.
• Helaas kwam er een week na het korpsgesprek weer een brief waar in stond dat “mijn” klas waarschijnlijk pas in augustus zou kunnen beginnen. Daar baalde ik echt enorm van. Wel had ik ook nog een brief ontvangen dat ik in het weekend voor kerst verwacht werd voor de 2 daagse competentie meting. Door het winter weer hebben ze besloten deze af te lassen en te verplaatsen naar januari.
In de laatste week van december ging thuis de telefoon. Dit was een persoon van de afdeling W&S die mij kwam melden dat ik, mits de medische keuring en het antecedentenonderzoek goed zijn, ik in april aan de opleiding begin
• 2 weken geleden kwam er een mail binnen met daarin de mededeling dat ze hebben besloten om de 2 daagse competentie meting geheel af te lassen door het aanhoudende winter weer. Dit vond ik wel jammer, want het lijkt mij een leuke mannier om je nieuwe klasgenoten alvast te leren kennen. Ze konden het helaas niet nog een keer uitstellen omdat ze onze sollicitatie procedure zo snel mogelijk afgerond willen hebben i.v.m. het starten in april. Wel is er inmiddels een afspraak gemaakt voor de medische keuring. Maandag mag ik in Amsterdam verschijnen en word ik medisch gekeurd.